Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:18

nou pas op dan maar, want mijn ex zag dat dus ook zo, en gaf dat als hoofd argument toen het over was "ja maar het is toch nooit een relatie geweest.. :evaw: "

Ik vind het lafheid ten top.. gewoon geen naam eraan willen geven zodat je altijd een uitweg hebt..

Je kan nl ook in een relatie besluiten dat je geen zin hebt in familiedingen.. kwestie van over praten denk ik?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:35

Jibbel, hoe doen jullie dat dan met vrienden? Ben jij ook bekend bij zijn vrienden en hij bij die van jou? Ik word overal mee naartoe genomen en overal geïntroduceerd, zijn moeder heb ik ontmoet en ik word zelfs uitgenodigd naar zijn land. Maar als we elkaar een dag hebben gezien is het vervolgens weer radiostilte en moet ik weer komen met een afspraak. Of we spreken een dag af en op de dag zelf is het ineens heel moeilijk iets concreets te maken. Zijn we bij elkaar is het weer alsof we een dolverliefd stelletje zijn en is alles perfect.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:40

Ja, heb je gelijk in. Communicatie is het belangrijkste. Ik wil niet alles openbaar zetten over hoe onze 'relatie' in elkaar zit, maar ik weet wel waar ik aan toe ben en dat het geen liefdesrelatie incl huisje, boompje, beestje is of wordt, ondanks dat er wel gevoelens zijn van beide kanten. Denk ook dat het nooit zal werken. Maar ja, dat doet dan weer niets af aan hoe we over elkaar denken en de gevoelens die er zijn.

Linda, daarvan is bij ons nauwelijks tot geen sprake van. Heb denk met 2 vrienden van hem kennis gemaakt. En hij andersom ook denk. Als we afspreken, is dat eigenlijk altijd met zn tweeën.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:45

Okee meneer Snapchat kan morgen afspreken :oo . Hij wilde dat ik iets ging verzinnen want anders zou hij straks iets verzinnen wat ik niet leuk vind. Hoe moet ik dat nou interpreteren 8)7 . Best lastig ook dat we dus praten via snapchat, dan verdwijnt alles steeds wat er gezegd is als je het hebt gelezen.
En nu slaat de twijfel ook weer toe, want tjah vanavond met fwb en wat als hij morgen ook kan afspreken? En wil ik dat niet liever? Hellup :x

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:50

LF ik zou die fwb skippen. Daar kom je gewoon niet verder mee.. wellicht laat je nu een fijne vent schieten voor een man die geen keuze kan maken.

Mijn advies zou zijn: skip de ene en ga op date met de spierbundel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:53

Linda, ik zou eerst bedenken wat je wilt (wel of niet afspreken met deze man) en dan pas bedenken wat je gaat doen. En ik zou dergelijke gesprekken ook niet via Snapchat doen :))

FWB hoeft niet exclusief te zijn en dat je beiden gaat en staat waar je wilt (en doet wie je wilt :P ) maar het kan ook met exclusiviteit zijn. Maar net wat je wilt én wat je afspreekt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:54

maar wat is dan het verschil tussen FWB en een relatie?
Want ik heb het idee dat er nu veel meer plakkertjes te kiezen zijn dan dat er situaties bestaan :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:57

Geen sociale verplichtingen, geen beperkingen richting andere (niet monogaam).. Zou ik zeggen.
Ofwel: wel de lusten niet te lasten van een relatie :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:58

Ik vind zelf gevoelsmatig een relatie verder gaan. Qua gevoelens, afspraken, toekomstbeeld etc. FWB zie ik meer als iets tijdelijks (en dat is een ruim begrip) maar niet met dezelfde intensiteit als een relatie. Ik zou een FWB bijvoorbeeld niet voorstellen aan m'n ouders :P

Ik heb wel exclusieve FWB's gehad. Vind het zelf namelijk niet zo'n heel prettig idee dat iemand waar ik regelmatig het bed mee deel, dat ook met anderen doet. Maar dat is voor iedereen anders. Zolang je het er maar samen over eens bent, dan maakt het toch niet uit onder welk plakkertje en wat 'men vindt'?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:03

Die etiketjes maken het wel lastiger denk ik. Wat zou er gebeuren als er domweg geen etiketjes en naamkaartjes meer gebruikt worden en iedereen doet wat hij fijn prettig vindt en eventuee in overleg met een ander. Zou er dan minder stress onzekerheid en bindingsangst zijn?

Maar ik ken snapchat niet maar begrijp dat alles wat besproken wordt verdwijnt en dus alles bijvoorbeeld soort van geheim kan blijven? Ik zou me daar niet fijn bij voelen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:05

Sluit me bij jou aan Berdien. Hier is hij wel eens bij mn ouders langs geweest, maar dat was meer omdat het zo liep door hun bedrijf, dan dat het een geplande kennismaking was.
Ik hoop dat mijn scharrel/FWB wel exclusief is. Uiteraard wel over gehad, maar you never know. Ik vertrouw hem daar toch niet helemaal in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:11

FWB zou ik nooit 'verplichten' exclusief te zijn, andersom hoeft hij mij dat ook niet te verplichten.. Voor mij is het dan gewoon een relatie, dan vanzelfsprekend wel exclusief. Maar goed, het gaat er vooral om wat je samen afspreekt en van elkaar verwacht.. Wat dat dan is en hoe het dan heet is eigenlijk niet relevant. Als je het samen maar eens bent.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:12

Je kan snapchat wel opslaan :j Even de regel ingedrukt houden en dan slaat hij die regel op.
Ik zou nummers uitwisselen...

Ik snap FWB wel... alleen het exclusieve niet zo?? Ik heb het idee dat je dan ook niet met andere gaat daten? En dan laat je toch wellicht iets schieten waar wel toekomst in zit?? Heb zelf nooit dat ik met een scharrel afspreek dat het exclusief is... zou dat ook beetje raar vinden ofzo :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:19

Ik heb gemixte gevoelens bij een FWB. Heb er ooit soort van 1 gehad. Echt niks voor mij. Veel te ingewikkeld. Ik houd van duidelijk. Want ook als ik het hier zo lees komen er toch veel struggles bij kijken qua gevoelens en omgang. Dat vond ik er ook zo lastig aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:33

Verschil tussen FWB en relatie zit hem voor mij in wel/niet verliefd zijn. Ik begin geen relatie als ik niet verliefd ben :D Maar voel er weinig voor om regelmatig het bed te delen met iemand die hem ook regelmatig in anderen steekt :)) En als beoogde FWB dat wel wil, dan begin ik er ook geen FWB mee.

Maar das het mooie ervan, iedereen is er vrij in hoe ze zoiets inkleden :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:40

Ik sta er hetzelfde in Berdien.
Nu is dat van mij nog geen FWB, maar mocht dat het wel worden, dan wil ik gewoon openheid van zaken of hij ook met anderen vrouwen het bed deelt. Niet omdat ik jaloers ben of alleenrecht wil, maar wel omdat ik er niets voor voel om dan ook nog het bed met hem te delen.

En andersom ook, zodra ik het bed zou willen delen met iemand anders, dan zet ik zeker ook een punt achter een FWB relatie als ik die zou hebben.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:51

Jep, zo sta ik er ook in. Ik vind het niet prettig als hij de ene dag (of mss een paar uur eerder) in een ander gezeten heeft en vervolgens bij mij komt langswippen. Vandaar dat ik het fijn zou vinden als er exclusiviteit is, maar ik verplicht het hem niet. Zou het wel waarderen als hij er eerlijk over is als dat niet zo is en dat hij dan ook wel veilig bezig gaat. Dan kan ik zelf bepalen of ik wel of niet verder wil ermee. En zelf heb ik ook mn behoeftes, maar niet om dat met steeds wisselende mensen te doen. Dan is FWB heel prettig.

Daten kan trouwens wel gewoon naast mn FWB hoor. Dat stopt dan alleen wel zodra er vaker gedate gaat worden of er potentie in zit.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:01

Zou je dan ook een FWB nemen als je nog nooit seks hebt gehad? of zou je wachten op een serieuze relatie?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:11

Nee, dat zou ik dan weer niet doen nee.. Ik ben wel zo ouderwets dat ik vind dat seks (zeker de eerste keer) met een bijzonder iemand voor je zou moeten zijn. Dus bij voorkeur wel iemand waarmee je op dat moment een relatie hebt of op zn minst dat er wederzijdse gevoelens zijn.
Maar ook een FWB/scharrel moet voor mij wel iemand zijn waar ik gevoelens voor heb. Ik kan (en wil) geen seks hebben zonder gevoelens voor de ander.

Maar meestal ben je ook wat jonger als je nog geen seks hebt gehad. Terwijl ik nu op een leeftijd ben dat ik weet wat ik zoek in een relatie, wat ik nodig heb en hoe ik de dingen praktisch geregeld zou willen hebben in een relatie. Toen ik jonger was, was ik daar niet mee bezig en was alleen verliefdheid bij wijze van al genoeg om een relatie te beginnen. Alleen gevoelens/verliefdheid is voor nu dus niet meer voldoende om een relatie met iemand te willen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:30

Bambi1995 schreef:
Zou je dan ook een FWB nemen als je nog nooit seks hebt gehad? of zou je wachten op een serieuze relatie?

Ik zou wachten tot je iemand tegenkomt die je echt vertrouwd en die je niet laat overhaasten. Het is best spannend als je het nog nooit gedaan hebt dus ik zou diegene met zorg uit kiezen en het maar niet snel snel doen om er vanaf te zijn zo gezegd

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:32

Ik zou het ook niet doen als je nog maagd bent. Ik heb het 1 iemand seks gehad en vind ook nogsteeds dat de volgende iemand moet zijn die bijzonder voor mij is en niet zomaar Jan en alleman alleen maar omdat je toevallig beide zin hebt ofzo.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:43

Dat kan dus betekenen als je daar voor kiest dat je met 28 jaar nog nooit seks hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:44

Bambi, iedereen moet dat toch helemaal zelf bepalen, je moet het doen wanneer jij er klaar voor bent en soms overkomt het je gewoon.. Als jij op een gegeven moment een leuke date hebt en het moment is daar, waarom niet? Misschien wel slim om aan te geven dat het je eerste keer is..

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:46

De keren dat er iets gebeurd is zonder gevoel met een persoon had ik achteraf enorm spijt. Dus ik zou voor de eerste keer zeker wachten tot een 'speciaal' persoon zich aandient. Hoeft natuurlijk niet de man voor de rest van je leven te zijn (zou ik ook niet aanraden!) maar wel iemand waar je je op dat moment zeer comfortabel bij voelt.

Okee ik heb met spierbundel afgesproken. Ik ben oprecht wel nieuwsgierig naar hem, niet dat ik hem op dit moment zie voor potentiële relatie, seks, nieuwe fwb of wat dan ook. Maar we hadden leuke gesprekken (niet te lang en gedetailleerd dat het saai word) maar wel met een beetje humor dus ben toch geïnteresseerd geraakt. Het is en blijft wel een gokje, we gaan zien hoe het is. En voor zolang het afspreken vriendschappelijk is verder geen verantwoording verschuldigd naar fwb. Ik heb inderdaad gewoon bedacht wil ik afspreken met spierbundelman of niet, en toen hij vroeg of ik houd van zwemmen dacht ik, leuk! Dus dat word morgen shinen in bikini :')
Laatst bijgewerkt door Linda_Fleur op 04-06-18 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:48

Linda_Fleur schreef:
Dus dat word morgen shinen in bikini :')

Dapper! :+