Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:50

Ik denk eerder dat die rat de shampoo probeert weg te halen. Maarja dat lukt natuurlijk niet waardoor hij het alleen maar uitwrijft.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:51

xSCWx schreef:
Ik denk eerder dat die rat de shampoo probeert weg te halen. Maarja dat lukt natuurlijk niet waardoor hij het alleen maar uitwrijft.

Dat zou wel echt sneu zijn :(

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:03

Je bedoelt deze?

Ik vind het ook sneu. Denk dat ie echt moe word van alle shampoo en dat ie het er alleen maar af wil hebben.Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:09

Ik vermoed dat deze rat vlooien heeft waardoor hij gewassen moet worden. Niet altijd uit gaan van het slechtste.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:17

Waarom slaap ik op zondag zo vreselijk moeilijk?
Gewoon een redelijk actieve dag...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:46

Janine1990 schreef:

Daarom juist. Omdat je actief bent geweest zit je soms nog in zo’n productieve modus waardoor je te wakker bent om te slapen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:46

Trui schreef:
Je bedoelt deze?

Ik vind het ook sneu. Denk dat ie echt moe word van alle shampoo en dat ie het er alleen maar af wil hebben.[ [url=m/qEPT9D.png]Afbeelding[/url] ]

Ja die idd.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:10

MarlindeRooz schreef:
Ik vermoed dat deze rat vlooien heeft waardoor hij gewassen moet worden. Niet altijd uit gaan van het slechtste.

Hij wordt niet gewassen. Hij wast zichzelf. Gaat met zn pootjes langs zn ogen, langs zn hoofd, onder zn oksels. En daar gaat het nu juist om. Om die rat weet dat ie zichzelf echt wast of dat hij alleen maar van de shampoo af wil komen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:36

SavannahNx schreef:
Janine1990 schreef:

Daarom juist. Omdat je actief bent geweest zit je soms nog in zo’n productieve modus waardoor je te wakker bent om te slapen.

Met actief bedoel ik alleen maar dat ik naar stal ben geweest en een verjaardag had. Rond 7 uur was ik thuis, heb ik rustig op de bank gezeten. Dat is niet wat jij bedoelt denk Ik, dat heb ik ook wel eens gehad. Maar dan lig ik geen uren wakker, dan heb ik een uurtje nodig.

Vorige week heb ik een flink stuk gewandeld op een flink tempo en had ik het ook. Echt vreselijk.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:17

Weet iemand toevallig wat hier staat?
Ik vermoed zo dat het ook Japan Technic is, maar just in case. Wil graag even achterhalen of dit mes van enige waarde is.
Afbeelding

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:05

Ik ben al een behoorlijke tijd op zoek naar een blikje met krab met een keurmerk van MSC.
Overal waar ik tot nu toe gekeken heb vind ik, als ik al krab kan vinden, blikjes zonder een keurmerk.
De krab hoeft niet per se in een blikje te zitten, mag ook 'vers' maar dan dus wel met keurmerk.

Ik heb al op de site van MSC gekeken en daar stond dat het wel bestond maar via de zoekmachine kon ik het niet vinden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:35

Hoe lang noem je kleding/schoenen nieuw? Soms heb ik iets al een maand of 3 en vragen mensen 'goh, is dat nieuw?'

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:37

Voor mij is het denk ik na 1 maand niet meer nieuw. Maar dan moet ik het wel genoeg gedragen hebben, als ik het na 1 maand pas 2 keer heb gedragen is het nog steeds nieuw. :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:39

Hangt er vanaf of die persoon het al een keer eerder kan hebben gezien. M'n bril is meestal na 2 weken voor niemand meer nieuw. Maar een bepaald shirtje kan na 3 maanden best voor iemand nieuw zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:48

LilChar schreef:
Ik ben al een behoorlijke tijd op zoek naar een blikje met krab met een keurmerk van MSC.
Overal waar ik tot nu toe gekeken heb vind ik, als ik al krab kan vinden, blikjes zonder een keurmerk.
De krab hoeft niet per se in een blikje te zitten, mag ook 'vers' maar dan dus wel met keurmerk.

Ik heb al op de site van MSC gekeken en daar stond dat het wel bestond maar via de zoekmachine kon ik het niet vinden.

...hoe goed het in januari kan is een vraag, maar Amerikaanse rivierkreeft is gratis verkrijgbaar in ieder Nederlands water.
Vangen met een leeg platic flesje aan een touw schijnt het beste te werken.
En het is een weldaad voor de onderwaterfauna om Amerikaanse rivierkreeft te eten...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:57

Is het mogelijk om al een maand lang de hele tijd opnieuw ziek te worden? :') Door bv. te weinig rust? Ik ben al sinds begin januari telkens een week ziek, dan weer een paar dagen beter, en dan word ik weer opnieuw ziek. Begin er onderhand wel nogal flauw van te worden :') (dan heb ik het wel over griep natuurlijk, geen andere ziekte oid)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:01

IsaCalixa schreef:
Is het mogelijk om al een maand lang de hele tijd opnieuw ziek te worden? :') Door bv. te weinig rust? Ik ben al sinds begin januari telkens een week ziek, dan weer een paar dagen beter, en dan word ik weer opnieuw ziek. Begin er onderhand wel nogal flauw van te worden :') (dan heb ik het wel over griep natuurlijk, geen andere ziekte oid)

Mijn ouders hebben het ook. :j Zeker in deze tijd vrij logisch, weinig weerstand enzo. En als het ziek zijn niet doorzet, neem je er ook niet echt de tijd voor.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:10

Janine1990 schreef:
IsaCalixa schreef:

Mijn ouders hebben het ook. :j Zeker in deze tijd vrij logisch, weinig weerstand enzo. En als het ziek zijn niet doorzet, neem je er ook niet echt de tijd voor.

Nee idd, ik heb (ook toen ik best ziek was) gewoon hele dagen gewerkt en ik denk dat het daaraan lag. Voeding kan het niet zijn, ik doe namelijk een studie over voeding dus ik let erg goed op dat ik alle stoffen, vitamines en mineralen binnenkrijg :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:25

Ik heb er in de winter ook altijd last van ja. Neem al extra vitaminepillen enzo maar blijf de hele tijd wat half, en dan af en toe tussendoor een week goed ziek. Snap wat je bedoelt, ik word er ook gestoord van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:25

Waarom staat overal en hoor je overal één of ander kleuterliedje met 'Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...'.
Leef ik onder een steen? >;)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:27

Amy schreef:
Waarom staat overal en hoor je overal één of ander kleuterliedje met 'Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent...'.

Is van een nieuwe serie op NPO1: de Luizenmoeder :D

https://www.npo3.nl/de-luizenmoeder

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 18:28

Is er verschil tussen een stok en een tak of zojn het gewoon 2 verschillende namen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:29

Ik vind een tak dat wat van de boom valt.
Een stok kan gemaakt zijn of een deel van een tak zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:30

MarJon schreef:
[naam] schreef:

Is van een nieuwe serie op NPO1: de Luizenmoeder :D

https://www.npo3.nl/de-luizenmoeder

Aha! Thnx! Toepasselijk dan want ik krijg echt jeuk van die stem... :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:32

Een tak die aan de boom zit is imo ( nog) geen stok.
Een losse tak kan een stok zijn, vind dat er dan géén zijtakken aan moeten zitten. Maar er zijn ook stokken die geen takken zijn ( bv rondhout).
Geval van overlappende betekenis.