tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:04

Mag ik iemand PBen? Ik moet even mijn ei kwijt.

stroopkoek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:05

je mag altijd pb sturen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:59

Mij ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:00

Ja hoor. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:03

Ik ga het even uittypen en sturen, is nogal een verhaal.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:00

Ik reageer vanmiddag even uitgebreid op je berichtje zit nu op school dus nog niet de tijd gehad :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:00

No worries :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:03

Je mag mij eventueel ook pb'en :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:46

Dreamy schreef:
No worries :)

Ik reageer vanavond, ben op stage :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:17

Blegh, baal zo vab mezelf! :(

Zit totaal niet lekker in me vel al paar dagen, slaap super slecht! En degene die ik leuk vind doet ik ook onwijs leuk vind, doe ik ook klote tegen, en dat verdiend hij helemaal niet! Maar gevraagd of ie morgen wilt prateb, om het een beetje uit te kunnen leggen. Maar hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet! :+

Want het ligt allemaal gewoon aan mijzelf!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:24

Banyu schreef:

Zit totaal niet lekker in me vel al paar dagen, slaap super slecht! En degene die ik leuk vind doet ik ook onwijs leuk vind, doe ik ook klote tegen, en dat verdiend hij helemaal niet! Maar gevraagd of ie morgen wilt prateb, om het een beetje uit te kunnen leggen. Maar hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet! :+

Gewoon zeggen wat je denkt/voelt. Als hij jou leuk vind dat accepteert hij dat. Anders dumpen die handel, dan is hij het niet waard

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:37

Horseloverl schreef:
Banyu schreef:

Gewoon zeggen wat je denkt/voelt. Als hij jou leuk vind dat accepteert hij dat. Anders dumpen die handel, dan is hij het niet waard
Jaa, ga het wel doen inderdaad. En het gaat goed tussen ons, en is hartstikke leuk samen! Maar ook weer het gevoel dat ik hem vab me af duw zo! Heel moeilijk uit te leggen. We zijn aan het wachten op onze roosters totdat we eens echt iets leuks kunnen doen samen! :=

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:55

Banyu, zeggen hoe je je voelt, hoe het komt dat je zo reageert en dat dat je bedoeling niet is. Dat je je er bewust van bent. Dicht bij jezelf houden! Goed dat je met hem gaat praten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:01

Zat er doorheen gister, gaat nu gelukkig wel wat beter. Gaat echt met fases.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:44

Zertab schreef:

Dit had ik van het weekend inderdaad. Nu wel weer beter, maar toch weer benieuwd wat het vanavond brengt! :+

Heel lang niet meer verliefd durven te worden, en nu, heb ik alleen maar gevoel dat ik hem van me af duw! :(

Ik hoop echt dat ie mee rijd, in mn hoofd weet ik het precies wat ik wil zeggen. Maar ik denk ook dat ik dan dingen weer ga vergeten te zeggen, of dicht klap.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:12

Banyu schreef:
Zertab schreef:

Dit had ik van het weekend inderdaad. Nu wel weer beter, maar toch weer benieuwd wat het vanavond brengt! :+

Heel lang niet meer verliefd durven te worden, en nu, heb ik alleen maar gevoel dat ik hem van me af duw! :(

Ik hoop echt dat ie mee rijd, in mn hoofd weet ik het precies wat ik wil zeggen. Maar ik denk ook dat ik dan dingen weer ga vergeten te zeggen, of dicht klap.

Komt goed! Ik vind het knap dat je zo eerlijk durft te zijn. Ik durfde het niet, en daardoor een hele leuke jongen kwijt geraakt...

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:48

Het lijkt me inderdaad enorm lastig om open te staan voor iets nieuws als je het oude nog niet hebt verwerkt. Complimenten dat je het zo gaat aanpakken Banyu!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:48

Callisto04 schreef:
Calipso, het was ook al wel een tijdje moeilijk, twijfels, het eerder vriendschappelijk zien, ... Als je er dan een punt achter zet is het denk ik normaal dat er al een zekere verwerking is gebeurd. De ene breuk is de andere niet, je voelt wat je voelt en moet je daarover niet slecht of schuldig voelen. Je hebt je best gedaan en het alle kansen gegeven. Geniet van het nu en kijk uit naar de toekomst!

Ik reageer nu pas omdat ik eventjes tijd nodig had om er eens goed over na te denken. Heb me de afgelopen dagen ook bezig gehouden met alles eens op te schrijven. Ik voel me inderdaad ook schuldig, zeker omdat iedereen in zijn omgeving mij ziet als the bad guy en de persoon die het van het ene op het andere moment uitmaakt (terwijl dat heel duidelijk niet zo was, maar zo komt het blijkbaar over bij andere), dat ik daadwerkelijk denk dat ik er op den duur in ben gaan geloven dat ik de slechterik ben. Ik ben gewoon zo boos op hem, voel zoveel frustratie. Hij appt mij dan ook regelmatig en begon gewoon aan te voelen dat ik hier me de laatste dagen alleen maar aan erger. Hij probeert me nog steeds te betrekken in zijn leven, ontkent enerzijds dat hij slecht over me praat maar geeft anderzijds weer toe dat er een heleboel mensen slecht over me denken. Ja hoe zou dat komen... Afgelopen week vroeg zijn moeder wat hij voor kerst wou en gaf allerlei dure suggesties (hij stuurde dit door) en vroeg wat ik dacht. Ik heb hier redelijk bot op geantwoord, en later ook tegen hem gezegd dat ik het zeer schijnheilig vind van zijn ouders dat ze hem nu zo pamperen terwijl ze 2 maanden geleden geen moer om hem gaven, en ik toen degene was die hem meermaals moest troosten terwijl zijn ouders zeiden dat hij maar even op z'n tanden moest bijten. Toen is de bom gebarsten, ik heb gezegd dat ik eigenlijk nog 0 contact wil met hem. Ik kan mijn frustraties op deze manier echt niet lossen, en krijg door hem te horen steeds een grotere wrok voor hem en voor zijn fouten. Ik ben zo gevuld met woede...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:05

Wow zo herkenbaar dat gedeelte over zijn ouders! De hele familie van mijn ex behandelde hem onze hele relatie als een zak stront maar nu ineens is het dikke mik tussen iedereen. Vreselijk hoe nep dat is.

Inderdaad geen contact meer houden hoor. Blok hem want hij doet het er om. Kan me niet voorstellen dat hij er nog iets goeds uit wilt halen. Hij weet waarschijnlijk dondersgoed dat het je pijn doet en in de war maakt uiteindelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:10

Jeetje, maar dan word er ook nog een hoop bij jou neergelegd! Logisch dat je je zo voelt, probeer ook te voelen wat er achter de woede zit(vaak is het angst of verdriet), want dat mag er best even zijn. :(:)

Maak je grenzen duidelijk! Geen contact (voor nu) is wel het beste, want hij blijft zo aan jou hangen. Ook aan zijn ouders mag je aangeven dat je er niet van gediend bent dat ze met zulke vragen komen, dat kan niet meer nu hij je ex is.

Naast wat alles en iedereen over jou vindt en denkt.. dat zegt niets over jou, maar alles over die personen.
Als ik zie hoe lang jij het hebt geprobeerd met hem, dat je niet zomaar hebt opgegeven, dat is juist hartstikke sterk en liefdevol.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 03:31

keeyzie schreef:
Het lijkt me inderdaad enorm lastig om open te staan voor iets nieuws als je het oude nog niet hebt verwerkt. Complimenten dat je het zo gaat aanpakken Banyu!

Ja klopt, vind het ook heel eng. Gelukkig vanavond wel weer fijb gewerkt helaas nog niet kunnen praten. Ga morgen even maar vragen wat ie doet en of ie mee rijd. Hij vroeg wel hoe het ging, en toen ik aangaf dat het moeilijk is, zei tie dat ik altijd kob komen praten. Maarj dat is natuurlijk niet wat ik wilde horen! :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 03:32

Zertab schreef:
Banyu schreef:

Komt goed! Ik vind het knap dat je zo eerlijk durft te zijn. Ik durfde het niet, en daardoor een hele leuke jongen kwijt geraakt...

Eigenlijk durf ik het ook helemaal niet! :=

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:56

CalipsoLover schreef:
Ik reageer nu pas omdat ik eventjes tijd nodig had om er eens goed over na te denken. Heb me de afgelopen dagen ook bezig gehouden met alles eens op te schrijven. Ik voel me inderdaad ook schuldig, zeker omdat iedereen in zijn omgeving mij ziet als the bad guy en de persoon die het van het ene op het andere moment uitmaakt (terwijl dat heel duidelijk niet zo was, maar zo komt het blijkbaar over bij andere), dat ik daadwerkelijk denk dat ik er op den duur in ben gaan geloven dat ik de slechterik ben. Ik ben gewoon zo boos op hem, voel zoveel frustratie. Hij appt mij dan ook regelmatig en begon gewoon aan te voelen dat ik hier me de laatste dagen alleen maar aan erger. Hij probeert me nog steeds te betrekken in zijn leven, ontkent enerzijds dat hij slecht over me praat maar geeft anderzijds weer toe dat er een heleboel mensen slecht over me denken. Ja hoe zou dat komen... Afgelopen week vroeg zijn moeder wat hij voor kerst wou en gaf allerlei dure suggesties (hij stuurde dit door) en vroeg wat ik dacht. Ik heb hier redelijk bot op geantwoord, en later ook tegen hem gezegd dat ik het zeer schijnheilig vind van zijn ouders dat ze hem nu zo pamperen terwijl ze 2 maanden geleden geen moer om hem gaven, en ik toen degene was die hem meermaals moest troosten terwijl zijn ouders zeiden dat hij maar even op z'n tanden moest bijten. Toen is de bom gebarsten, ik heb gezegd dat ik eigenlijk nog 0 contact wil met hem. Ik kan mijn frustraties op deze manier echt niet lossen, en krijg door hem te horen steeds een grotere wrok voor hem en voor zijn fouten. Ik ben zo gevuld met woede...

Ik begrijp hoe frustrerend het kan zijn en dat je wil kiezen voor 0 contact. Het is niet gezond je nog zo te betrekken in zijn leven, niet voor hem (maar dat is zijn probleem) en niet voor jou, zo blijf je hangen. Als mensen in zijn omgeving slecht over je denken of praten kan er maar 1 bron zijn waar het vandaan komt. Terwijl je zo je best deed, het kansen bleef geven.

Het is ook moeilijk he, had je sneller je gevoel gevolgd dat dit eerder vriendschappelijk was voor jou dan was het ook niet goed geweest. Iedereen maakt fouten, mensen kunnen het beste maar ook het slechtste in elkaar bovenhalen. Eigenlijk is het gek om contact te houden en dan kwaad te zijn, waarom dan contact houden? Dit oplossen om als vrienden door te gaan zal, als dat al ooit lukt, veel tijd vragen. Uiteindelijk heb jij niks verkeerd gedaan, je stopt een relatie na veel proberen ook al heb je al eerder aangegeven dat je niet overtuigd was dat het goed zat en van specifieke dingen die je niet aangenaam vond (en bleven opspelen).

Het is gewoon duidelijk denk ik dat jullie een andere taal spreken en dan is het moeilijk om dingen op te lossen want de ene begrijpt de ander niet en omgekeerd. Maar misschien kan je er wel wat mee voor de toekomst. Sneller naar je gevoel luisteren, hoe belangrijk het is om gehoord te worden (er dus ook iets mee doen) in een relatie? Wat jij wil is belangrijk en als je nu rust en geen contact nodig hebt dan is dat geen onderwerp dat ter discussie staat, maar moet hij dat respecteren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:09

Bedankt iedereen voor de steun! :(:)
Naomi, zijn familie was juist heel leuk en lief toen we een relatie hadden. Maar die zijn compleet omgeslagen vanaf het gedaan was, en echt hysterisch geworden naar mij toe. Ik dacht wel de laatste maanden al meer mijn ding over hen aangezien ze een ongelofelijke druk op mijn ex zijn schouders legde, en hij altijd alles goed moet doen. Zo mocht hij bijna niet eens meer kiezen in welk bedrijf hij ging werken. Hij mocht niet meer verder studeren terwijl hij dat wel graag wou, hij moest en zou gaan werken in het bedrijf waar zijn broer ook werkt en als hij tegensprak dan kreeg hij de wind van voren. Hij mag ze hebben van mij.

En het zijn denk ik ook die verwachtingen die hij van mij stelt die ik totaal niet meer prettig vind. Hij heeft zich op alle vlakken zo zitten opdringen dat ik er vies van ben geworden, en dat doet hij eigenlijk nu nog met me overal nog in te willen betrekken, terwijl dat eigenlijk niet kan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:47

Wat naar allemaal Calipso... Misschien is 0 contact dan echt even beter en misschien dat je later weer vrienden kan worden. Of dat je dan denkt dat het helemaal niet meer hoeft.