Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:35

Maaaarije schreef:
Gister tijdens het wandelen deze wolk gespot.
Vond hem erg gaaf!
[ [url=m/FRB9TI.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAUW!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:37

Animal schreef:
Heftig zeg! Die supercells zijn gewoon bijna net zo groot als heel Nederland volgens mij..

Ben wel blij dat wij die niet hier krijgen..

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:38

Met een beetje ongeluk krijgen wij dit over een paar jaar ook. Het zeewater wordt steeds warmer, onze zomers worden steeds warmer... Het zou me niks verbazen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:39

Emmaa_ schreef:
Met een beetje ongeluk krijgen wij dit over een paar jaar ook. Het zeewater wordt steeds warmer, onze zomers worden steeds warmer... Het zou me niks verbazen.

Dan zeg ik :wave: Doei nederland :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:40

Cchanny schreef:
Emmaa_ schreef:

Leuke verassing, je kunt dan alleen nog naar de noordpool of het hele warme regenwoud (waar het elke dag megaveel regent) verhuizen want de andere landen die aan de zee liggen hebben het al op dat moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:43

drawerlover schreef:
Cchanny schreef:

Leuke verassing, je kunt dan alleen nog naar de noordpool of het hele warme regenwoud (waar het elke dag megaveel regent) verhuizen want de andere landen die aan de zee liggen hebben het al op dat moment

Klimaatverandering ligt gelukkig wel een stukje ingewikkelder dan dat :) Nederland heeft zijn milde temperatuur te danken aan een warme zeestroom die langs ons landje komt. Dat betekent dat wij nooit super warme zomers hebben, maar ook geen hele koude winters. Als er te veel gesmolten poolwater (zoetwater) in de oceaan komt verdwijnen de koude en de warme stromen. Dat betekent dat het klimaat in Nederland niet per se kouder of warmer wordt, maar extremer. Voor een goed voorbeeld zou je moeten kijken naar een continentaal, maar niet bergachtig gebied. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het binnenland van Rusland. We krijgen koudere winters, maar ook extreem warme zomers. In Rusland worden jaarlijks gigantische bosbranden gerapporteerd door extreme droogte icm hitte in de zomer.

Het ijskapeffect/klimaatverandering betekent niet voor alle landen dat het er warmer wordt, het betekent hooguit dat ons klimaat radicaler wordt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:47

bedankt voor de uitleg. Dus wij liggen kwa klimaat nog best veilig. Niet kwa overstromingen. Dat weet ik dondersgoed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:49

Dat ligt eraan wat je veilig noemt. Als wij een continentaal klimaat zouden krijgen zou het zomaar kunnen dat we winters met -30 krijgen en zomers met minimaal 40 graden. Persoonlijk zou ik daar niet bijster vrolijk van worden, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:52

Nou liever geen 40 graden nee. -30 mag best daar heb ik geen moeite mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:10

-30 vinden de Friezen niet erg , laat de 11 stedentocht elk jaar maar komen :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:13

NOORD-Pool it is! :') haha

Wie weet wat er gebeurd. Het liefst probeer je dat ver weg te stoppen en niet over te gaan piekeren. Dan slaap ik helemaal niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:23

Hitte wil ik trouwens niet :n

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:29

Nee bah ik hou meer van kou dan hitte. In de winter kun je tenminste warm helemaal snoezig onder de dekens kruipen :j

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:43

Doe mij ook maar de kou :D. Ik las laatst wat artikelen over dat er amper nog zonnevlekken zullen zijn in 2016, wat dus betekent dat de zonactiviteit zal dalen en het hoogstwaarschijnlijk gaat afkoelen op aarde. Maar daar zijn nog allemaal speculaties over, maar er is wel een redelijke kans. Dus niks opwarming van de aarde, er zou een soort van mini ijstijd aankomen! :Y) Dit is een erg interessant artikel erover: http://worldunity.me/nasa-geeft-toe-dat ... el-kouder/

En weer wat meer ontopic: Wat een weer in Italië :oo!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:11

Ik heb liever warmer weer. :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:34

Dus dat ding wil zeggen dat het vanaf volgend jaar alleen maar kouder gaat worden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:36

Zit nu al onder dekentje :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:38

Rebecca schreef:

Lekkeeeeeer :j
O en als je dood gaat van de kou boeit me dat niet want mensen zeggen dat het de fijnste manier is om dood te gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:39

drawerlover schreef:
[naam] schreef:

Lekkeeeeeer :j
O en als je dood gaat van de kou boeit me dat niet want mensen zeggen dat het de fijnste manier is om dood te gaan :j

Ben nog niet uit hoe ik dood wil, denk in mijn slaap zomaar

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:40

Ja en dan doodvriezen :j
Jij bent slim bedankt :)

Oké nu weer ontopic

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:41

Frankaas schreef:
Doe mij ook maar de kou :D. Ik las laatst wat artikelen over dat er amper nog zonnevlekken zullen zijn in 2016, <KNIP>

De activiteit van zonnevlekken zit volgens mij in een 11-jaarse cyclus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnevlek dus dit is 'normaal'. Betekent alleen dat de komende jaren de kans op het zien van het Noorderlicht (https://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht) wat kleiner wordt.....dus probeer ik komende februari maar te gaan *\o/*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:03

Over dat mini Ijstijd kan best kloppen ja,gister docu gezien over het heelal en de zwarte gaten.En de negatieve zwarte energie die de zon kapot zou maken.
Mja voorlopig hebben we daar geen last van.
Blauwe lucht met sluierwolken en nog fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:06

De Noord Atlantische Drift(Golfstroom) want daar hebben we het over. Als deze stil valt krijgen we hetzelfde weer als aan de andere kant van de Atlantische oceaan (50 graden Noorderbreedte). Langere koude periodes heter weer in de zomer. Begrip zeeklimaat is zo lastig omdat wij gezien de lengte en breedte ligging (en aan zee) een wat extremer weer zouden moeten hebben maar dat wordt door de Golfstroom afgezwakt. Weer zoals de Oeral gaan we hier bij uitvallen Golfstroom niet krijgen mede omdat die richting uit het landklimaat meer in beeld komt.

Overigens voor het stilvallen van de Golfstroom hoe averechts het ook klinkt is warmte nodig.
El Nino en La Nina zijn ook van die(warme) zeestromen die met een redelijk vaste cyclus het weer wereldwijd regelmatig van slag brengen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:27

gohya schreef:
Over dat mini Ijstijd kan best kloppen ja,gister docu gezien over het heelal en de zwarte gaten.En de negatieve zwarte energie die de zon kapot zou maken.
Mja voorlopig hebben we daar geen last van.
Blauwe lucht met sluierwolken en nog fris.

Was dat toevallig de Horizon uitzending van de BBC gisteren? Die heb ik helaas gemist, dus moet ik nog even terugkijken.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:53

Cowboy55 schreef:
Frankaas schreef:
Doe mij ook maar de kou :D. Ik las laatst wat artikelen over dat er amper nog zonnevlekken zullen zijn in 2016, <KNIP>

De activiteit van zonnevlekken zit volgens mij in een 11-jaarse cyclus: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnevlek dus dit is 'normaal'. Betekent alleen dat de komende jaren de kans op het zien van het Noorderlicht (https://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht) wat kleiner wordt.....dus probeer ik komende februari maar te gaan *\o/*

Vannacht was het nog raak in Nederland, je kon het Noorderlicht goed zien :)