Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:10

Ik ga toch ook even reageren hier..

Ben al tijdje opzoek naar een mini voor mijn sportpaarden (gezeldschap).

Dit mag best eentje zijn met papier en waar ik eventueel nog mee kan fokken.
Liefst zwart en donker bruin. Andere kleuren wil ik best overwegen.

Ik kan een super en belangrijk blijvend thuis aan bieden.

Nu had ik op een paar pony's gereageerd. Daar zat er ook eentje tussen die mij qua model aansprak en deze was ook drachtig en werd verkocht met dekbon. Alleen deze merrie was niet echt de kleur die ik zocht.. Dit paardje was voor mij bijna 2 uur rijden.

Ik met die mensen afgesproken dat ik vanmiddag zou langs komen om te kijken.

Ik heb er vannacht over na zitten denken en had er geen goed gevoel bij.

Ik wil een maatje voor het leven en toch echt een kleur zwart of bruin. Het is de bedoeling dat de pony bij ons oud kan worden en ik toch het liefst een zwarte of bruine pony wil, heb ik dus besloten niet te gaan kijken.

Netjes die mensen laten weten dat ik er toch van af zie en de reden er bij.. En mijn excuses er natuurlijk bij.

Krijg ik een boze mail terug dat ik hun pony bezet heb gehouden en dat andere kopers nu weg zijn gelopen door mij en nog veel meer. Daar onder hebben ze gezet jij mag nu niets meer van ons kopen..

Ik stond echt zo van uuh... ;( ik heb ik mijn ogen netjes afgemeld.. Ik had ook net zo goed zoals heel veel gebeurd niets kunnen laten weten en die mensen maar de hele middag laten wachten..?!?!

Echt soms word ik van zulke Dingen echt moe..
Laatst bijgewerkt door BokitoZ op 24-09-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:11

Ligt eraan hoe lang geleden je het afgesproken hebt. :)

En daarnaast: een goed paard heeft geen kleur. :)

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:12

upendo schreef:
Ligt eraan hoe lang geleden je het afgesproken hebt. :)

En daarnaast: een goed paard heeft geen kleur. :)

Aangezien ik er mee wil fokken wil ik wel graag deze kleur en is dat voor mij wel belangrijk. Afspraak stond 1,5dag
Laatst bijgewerkt door BokitoZ op 24-09-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:14

Tja.. Misschien dan volgende keer niet afspreken als het je kleur niet is? Ik kan die mensen best begrijpen hoor. Daarbij komt ook dat de kleur van de merrie absoluut geen garantie is dat die kleur door wordt gegeven, maar goed.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:14

Hoelaat heb jij je afgemeld?
Want het is wel heel kortbij als je vannacht nadacht over waar je vanmiddag heengaat.
Ik zou ook niet blij zijn als mensen 2/3 uur van tevoren laten afweten.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:18

Ylvy schreef:
Hoelaat heb jij je afgemeld?
Want het is wel heel kortbij als je vannacht nadacht over waar je vanmiddag heengaat.
Ik zou ook niet blij zijn als mensen 2/3 uur van tevoren laten afweten.

Snap best dat het vervelend is. Maar het gaat om veel geld. Vanochtend om 8 uur gemeld. Als die afspraak pas 1,5 dag staat en ik er een slecht gevoel over heb vind ik dat ik dat best eerlijk mag zeggen dat ik er toch van af zie.

Ik vind ook dat ik het netjes heb afgezet. Tegenwoordig laten de meesten niet eens weten dat ze er van af zien en sta je de hele middag te wachten. Ik denk dat dat vele male vervelender is voor een verkoper dan dat je netjes er van af ziet.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:21

Wie weet hebben die mensen al veel kijkers gehad die op het laatste moment toch niet kwamen. Dan kan ik me best voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent. Ik zeg niet dat het zo gegaan is maar het is een mogelijkheid. Daarbij snap ik eigenlijk niet dat je een afspraak maakt als de kleur toch een bezwaar is, maar goed, dat terzijde.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:22

Kirsha schreef:
Wie weet hebben die mensen al veel kijkers gehad die op het laatste moment toch niet kwamen. Dan kan ik me best voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent. Ik zeg niet dat het zo gegaan is maar het is een mogelijkheid. Daarbij snap ik eigenlijk niet dat je een afspraak maakt als de kleur toch een bezwaar is, maar goed, dat terzijde.

Toen ik doe afspraak maakte stond de advertentie pas 10 min op internet dus dat lijkt me sterk. Daarbij stonden de afstamming en het model me wel aan vandaar de overweging

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:26

Dat de advertentie er net op stond betekent niet dat het dier ook pas net te koop stond.

Tja, 't is vervelend, soms heb je weleens zulke dingen. Mensen kunnen ook hun dag niet hebben. Niet teveel van aantrekken maar en rustig verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:26

Misschien hadden die mensen al vaker een advertentie geplaatst, weet jij veel. Maar goed, als je midden in de nacht bedenkt dat je de kleur toch niet mooi vind is het misschien maar goed dat je het in ieder geval nog netjes hebt afgezegd. Dat je het dan vreemd vind dat die mensen dat niet bepaald waarderen snap ik dan alleen niet. Wat nou als je had besloten er toch mee door te willen gaan en je komt daar aan en die mensen zeggen 'tja, er kwamen ook nog andere kijkers en die hebben d'r meegenomen, ohja sorry dat we het niet hebben gezegd' dan was bokt te klein denk ik..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:14

Een goed paard heeft idd geen kleur maar kan me voorstellen dat je voorkeuren hebt. Ik wou ook perse een bonte ijslander en mensen verklaarden mij voor gek dat ik zo vast hield aan de kleur maar ik heb wel mooi gevonden wat ik wou.

Ook net mijn kleine gezelschap pony op mp gezet dus ben benieuwd wat daar op af komt :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:45

Bokito, ik snap hun reactie ook niet. Dan kunnen ze toch ook weer contact met de zogenaamde andere geïnteresseerden opnemen dat het niets geworden is!
Ben bang dat het voorgekomen is dat ze een paar keer voor niets hebben zitten wachten en dat ze dat nu op jou 'af reageren'
Ik vind dat je het tijdig hebt laten weten. En als je er 2 uur voor in de auto moet zitten, zou ik er ook echt een goed gevoel bij willen hebben!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:59

Is niet jou probleem hé. Als zij mensen afmelden omdat iemand komt kijken. Kijken is nog niet verkocht. Ben ook wel eens ergens op een stal wezen kijken voor een oud paardje om daar te stallen. Moest ik gelijk die middag ja zeggen. Ik heb toen gezegd dat ik er over na moest denken. Belt ze op een gegeven moment zelf via een of andere ingewikkelde connectie mij terug (ik had haar gebeld via een telefoonnummer van een ander, blijkbaar heeft ze daarnaar toe gebeld en zo mijn mobiel gekregen) of ik al wat wist. Dus ik zeg nee eigenlijk nog niet, want ik kan ook nog ergens anders kijken en dat wil ik eerst vergelijken voor ik een beslissing maak. Wordt ze boos “Ja, zeg. Ik heb de advertentie al van marktplaats gehaald en dit en dat. “

Ja is niet mijn probleem, hé. Ik heb niet gevraagd om de boel vast te houden en op 1 bezoekje gelijk ja zeggen daar doe ik niet aan. Achteraf blij dat ik nee heb gezegd, want hoorde later dat ze wel vaker zo raar deed en dat die paarden er ook niet erg fatsoenlijk bij stonden gedurende de week.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:07

Wat is er mis met gewoon bieden?
Ik heb geen vraagprijs is mijn hoofd,dus alles wat ik te koop heb staat onder TEAB of Bieden. Krijg ik dus alleen reacties met: Vraagprijs?

Doe gewoon een reëel bod. Is niet zo moeilijk lijkt me.
Vroeger hier met EA,werd er gewoon meteen geboden en op MP ook heb ik het gevoel.Dus doe gewoon een bod :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:38

Mensen willen geen cent teveel meer betalen, dus vragen wat jij hoopt te krijgen om daar de helft van te gaan bieden.
Nou vraag ik het vaak ook als er alleen bieden bij staat, want ik heb nog zin in dat heen en weer gemail.
Als ik iets wil hebben, dan wil ik het hebben en snel ook :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:50

Daarom dat laatste,doe een goed bod en het is van jou.ik houd van het marktmechanisme.Duurt wat langer,maar dan hebben beide een goede overeenkomst gemaakt.Meestal als iemand meteen een bod doet zonder eerst de vraagprijs te vragen ga ik al meteen akkoord. En anders doe een bod,ik doe een tegenbod en daarna komende er wel uit.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:45

Lous schreef:
Daarom dat laatste,doe een goed bod en het is van jou.ik houd van het marktmechanisme.Duurt wat langer,maar dan hebben beide een goede overeenkomst gemaakt.Meestal als iemand meteen een bod doet zonder eerst de vraagprijs te vragen ga ik al meteen akkoord. En anders doe een bod,ik doe een tegenbod en daarna komende er wel uit.

Tja, niet mijn manier van werken.
Dus ik zal ook niet snel iets bij jou kopen dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:48

Denk dat er een verschil is tussen wat mensen denken van teab. Er zijn mensen die zeggen roep wat en het is van jou. Een ander weet geen waarde er aan te schatten en dus geen bod. Wat is aannemelijk. Is voor iedereen anders :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:20

Nou nu heb ik ook weer wat vreemds. iemand heeft geboden op een artikel, ik ben akkoord dus stuur netjes een mailtje, dat is alweer 2 dagen terug, gisteren nog een mailtje als herinnering gestuurd, maar nog steeds geen reactie. Nu bood iemand hoger (niet veel) maar de bieder die niet reageert op mijn mailtjes biedt daar dus nu wel weer overheen. Ik heb haar maar weer gemaild, maar ze reageert nog steeds niet. zucht.....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:23

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb geen zin om mensen te beledigen met een achterlijk laag bod. Weet ik wat iemand ongeveer wil en vind ik het redelijk dan betaal ik dat eigenlijk en ga ik er niet onder bieden. Vind ik het iets te hoog dan bied ik er iets onder. Vind ik het veel te hoog dan probeer ik het ook gewoon niet. Weet ik niets dan heb ik geen zin om handjeklap te gaan spelen. Ik reageer dus gewoon niet op teab want ik wil een beetje weten waar ik aan toe ben, van te voren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:43

HTM schreef:
Lous schreef:

Tja, niet mijn manier van werken.
Dus ik zal ook niet snel iets bij jou kopen dan.

Tsja,ik ben gewoon van de marktmanier.Het ouderwetse handjeklap zeg maar,maar dan in dit geval via internet. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:46

Heb ik idd ook, als iemand zegt bieden! Dan kijk ik wel verder :)

Mijn pony woensdag op mp gezet, vandaag en zondag komen er mensen. Ook iemand die mailde, als ik geld had dan wist ik het wel...,hij is geweldig..

Haha,maar niet op gereageerd :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:56

Soms heb ik al een prijs in mijn hoofd en staat die er al bij. Dan heb ik ook een minimale prijs,word die geboden of meer,ga ik ook akkoord. Met zoiets als een paard/pony is vooral de plaats waar hij/zij terecht komt het belangrijkst.Maar natuurljk alleen wel tegen een reëel bedrag. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:47

Ik heb op dit moment een babyfoon op mp staan. Kreeg binnen 10 minuten een reactie met de vraag wat de minimale prijs is die ik er voor wilde hebben. Ik reageerde daarop en kreeg vrijwel direct een reactie met Deal, wat is je adres dan kom ik 'm vanavond om 18:00 halen.

Nu ben ik om 18:00 wel thuis en ben blij als ie zo snel verkocht is maar ik vind de toon nogal dwingend/ onprettig.
Normaal heb ik dan zoiets als bij de voordeur afrekenen en ajuu, maar gezien het hier om een babyfoon gaat neem ik aan dat ze 'm ook even willen testen binnen. Wat denken jullie?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:54

Zo ben ik ook hoor.
Als de prijs me aanstaat.
Ik zou alleen even vragen of het uitkomt dat ik hem op die tijd kom halen.
Maar ik denk dat de mensen hem snel nodig hebben.
En als ze zelf niet aangeven hem te willen testen, zo meegeven en klaar.