Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:De lastige grens tussen
'It takes a village to raise a child' en 'Opvoeding hoort alleen bij de ouders'
Ik weet inmiddels wel dat ik het nooit goed kan doen in de ogen van ouders.
Daar erger ik mij weer aan.
Dus hou ik mijn mond, zelfs als er kinderen tegen mijn zeer pijnlijke been lopen te stoten met hun minikarretje. Hou mijn mond als ze als in malle schreeuwen in de winkel, ondanks dat dat extreem naar is bij de rest klachten van niet aangeboren hersenletsel.
Ik snap frustratie van ouders.
Maar enig begrip de andere kant op mis ik heel vaak.
Zoals gezegd, lastige lijn.
Caira schreef:Kind moe, ook niet helemaal lekker dus al een beetje hangerig. Toch even gauw naar de AH boodschap doen en de scanner die ze gekregen had omruilen want die deed niets. Blijken die krengen overal uitverkocht dus er viel niets te ruilen, als je 4 bent, moe bent en je ergens echt op verheugd hebt dan ben je gewoon even intens verdrietig. Dus ze was een beetje aan het mopperen. Niet hard, echt alleen tegen mij dat ze iets anders wilde en ik zei nee. Draait er zo’n Gerda van een jaar of 60 om om mijn kind even de les te lezen: ja je kunt niet alles kopen hè! Echt wtf wat is dat toch dat iedereen vindt dat ze andermans kind op moeten voeden? en dan ook nog eens tegen een verdrietige kleuter op een belerende manier. Ik snap best dat niet iedereen van kinderen houdt maar kom op zeg.