[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:57

Wij zijn op vakantie dus geen kerst met familie. Al moet ik zeggen dat mijn nichtjes van 9&11 wel lief zijn dus erg zou het niet zijn.
Maar dit was ook heerlijk, gewandeld in het regenwoud, naar een vanille plantage en s avonds nog een wandeling en een kerstdiner in een zomers jurkje :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:14

Femke_Tweety schreef:
Ik vind zo ongeveer 100% van de kinderen onder de 8 ruk. Geen fluit aan.

Boven de 8 afhankelijk van het individuele exemplaar.

Eens.

Hoewel ik ze boven 8 ook meestal energievreters vind maar dan vermaken ze zichzelf ook een beetje en is het minder mamamaaamamamamamamamaaa door je gesprekken heen.

Hier een zwangere schoonzus/zwager (broer van mijn man) maar de kans dat die ooit hun koter bij ons dumpen is nihil. Sws weinig contact mee.
De rest van de familie is er irritant blij onder met hun ‘ooooh jullie worden oom&tante!!!’ Hoe ik daarop moet reageren zit ik nog te bedenken. Feitelijk gezien klopt het maar zo’n ‘titel’ impliceert ook bepaalde band of verwachting dat je van alles met dat kind hebt/doet/etc wat er totaal niet is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:38

Mars schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik vind zo ongeveer 100% van de kinderen onder de 8 ruk. Geen fluit aan.

Boven de 8 afhankelijk van het individuele exemplaar.

Eens.

Hoewel ik ze boven 8 ook meestal energievreters vind maar dan vermaken ze zichzelf ook een beetje en is het minder mamamaaamamamamamamamaaa door je gesprekken heen.

Hier een zwangere schoonzus/zwager (broer van mijn man) maar de kans dat die ooit hun koter bij ons dumpen is nihil. Sws weinig contact mee.
De rest van de familie is er irritant blij onder met hun ‘ooooh jullie worden oom&tante!!!’ Hoe ik daarop moet reageren zit ik nog te bedenken. Feitelijk gezien klopt het maar zo’n ‘titel’ impliceert ook bepaalde band of verwachting dat je van alles met dat kind hebt/doet/etc wat er totaal niet is.

Ik ken een 14jarige die dat mamamamamamamamaaaa nog steeds doet. En/want het werkt... Vreselijk, echt waar. Hij komt tijdens een gesprek ook véél te dicht staan, zowat neus-aan-neus. Ik ben zelf de grootste niet, de meeste 14-jarigen zijn even groot of groter dan mij, dus dan mag ik fijn vieze ademgeur ruiken. Achteruit stappen werkt niet, hij stapt naar voor als je dat doet. Je moet er echt iets van zéggen (ik hoop altijd dat de ouders dat doen, als ze het al zien) en dan is het kind natuurlijk beledigt :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:40

Mijn oudste neefje van.. 12 of 13 vind ik nu wel leuk. Die begint nu sarcastische grapjes ook te snappen, en vieze woordgrappen enzo. :') Dat gezicht van hem tijdens het kerstdiner was zo grappig.

Maar hier inderdaad ook dat ze vanaf 8 een beetje te pruimen zijn. Als je er een gesprek mee kunt hebben is het ok.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:43

Gister was mijn achterneefje van 8 erbij. Heerlijk rustig kind, kan gezellig meepraten of houd zichzelf goed bezig. Maar moet erbij zeggen dat ik daar sowieso nooit echt problemen mee heb gehad, ook niet toen hij een stuk jonger was. Als ze toch eens allemaal zo zouden zijn... nee, dan zou ik er nog geen willen, maar dan was het wel een heel stuk minder vervelend om kinderen om je heen te hebben :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:34

Mijn neefje is nu 20 en begint een heel geschikte volwassene te worden :') Hier zijn wel wat familie betreft uit de kleine kinderen. Mijn jongste nichtje is 13 of 14 geloof ik. Die is ook best ok.
Alleen hebben enkele vrienden zich inmiddels wel voortgeplant. Daar is de oudste 9 en de jongsten zijn afgelopen jaar geboren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:11

Waarom moeten kinderen van 2 in de winkel een eigen mandje hebben om mee te slepen.
Zwalken over de hele pad, staan stil, niemand kan er door. Mama roept 25 keer, deze kant op maar oren zitten er voor de lol aan...
En dan niet 1, nee halve winkel vol met die smurfen die alles zelf moeten doen.

En de andere helft van die etters van 12 die 6 keer de winkel door rennen en gillen.
Halloooo ga naar de skatebaan of zo, dit is een winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:34

Het is kerstvakantie en zelf je kinderen entertainen is te vermoeiend.

Bij ons drama om een zieke collega te wisselen. Chef vertikt het om in te springen "want ik heb mijn stiefkindjes" maar de rest van het team, ook met kinderen, krijgt dan weer als reactie "ja zoek er dan opvang voor ofzo" als ze aangeven niet te kunnen vervangen om dezelfde reden. Top sfeer zo +:)+ of hoe de ene zijn kinderen belangrijker vindt dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:06

Wij zijn een paar dagen weg, om even tot rust te komen. Expres een sjieke bedoening (kasteeltje) geboekt met wellness erbij. Echt, het wemelt hier van de kinderen. What the fiets. We zitten nu in een soort huiskamer lounge waar je normaliter rustig een boek kunt lezen en wat drinken kunt bestellen. Liep net al een kind achter de bar, kinderen komen gewoon voor onze voeten op de grond zitten, ouders vinden het allemaal leuk en grappig. Het is hier een herrie van jewelste, echt, rot op en voed je kunt op. Ik kan hier zo intens slecht tegen. Dat kijk eens hoe grappig mijn kind is gedrag. En ondertussen breekt het kreng de tent af.

Zo dit moest er even uit hoor :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:07

Oh wat zou ik daar bloedjechagrijnig van worden. Die koters horen daar niet thuis, net zomin dat je een kudde pubers moet toelaten in een Monkey Town ofzo.

Bah, mijn hele dag zou dan echt verpest zijn, wat sneu voor je :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:14

Valt mee hoor Roosch, ik kan ervoor kiezen om op mijn eigen hotelkamer te gaan zitten.
Maar dan nog is het hier echt een bende van ellende. Ik kies er zelf voor, uit principe, dat wel, om hier te blijven zitten. Wachten tot ik er een op z’n bek kan laten gaan :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:21

Oh, welk hotel is dat? Wij hebben nog een luxe kasteelhotel in Luxemburg op het oog. Wil echt geen kinderen in zo’n hotel := :o

Hier was Kerst verder heel ontspannen. Avond met mijn ouders en een avond met mijn vriend, zijn zoon en mijn schoonmoeder. Heb de zoon Exploding Kittens geleerd en met flink wat wijn erbij was het een prima avond :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:29

Renee1991 schreef:
Valt mee hoor Roosch, ik kan ervoor kiezen om op mijn eigen hotelkamer te gaan zitten.
Maar dan nog is het hier echt een bende van ellende. Ik kies er zelf voor, uit principe, dat wel, om hier te blijven zitten. Wachten tot ik er een op z’n bek kan laten gaan :')

Ja maar goed, als je een weekendje weg bent wil je ook lekker in de lobby kunnen zitten als je het mij vraagt. Even gezellig wat drinken en ontspannen met een boek, spelletje of geklets.

Vervelend als er dan kinderen zijn als je het mij vraagt. Zeker als het een uitje is met wellness, dus ontspanning, dat hangt voor mij echt samen met zonder kinderen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:35

Berdien schreef:
Oh, welk hotel is dat? Wij hebben nog een luxe kasteelhotel in Luxemburg op het oog. Wil echt geen kinderen in zo’n hotel := :o

Hier was Kerst verder heel ontspannen. Avond met mijn ouders en een avond met mijn vriend, zijn zoon en mijn schoonmoeder. Heb de zoon Exploding Kittens geleerd en met flink wat wijn erbij was het een prima avond :D

Zoek even op adult only, die zijn er ook. Ik ben er zelf nog niet geweest.

En anders kan ik je van harte Elaisa wellness in Maasmechelen aanraden. Hotel in Terhills resort (mogelijk wel kinderen) en eventueel winkelen in Maasmechelen Village dat ernaast ligt, of naar de grote bios die ook naast het hotel ligt.

Of een huisje huren bij de Centerparcs Terhills.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:38

En dan gaan ouders helemaal over de flos als er een artikel is over adult only...hoe zou het toch komen hè.

Echt balen Renée

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:39

DuoPenotti schreef:
En dan gaan ouders helemaal over de flos als er een artikel is over adult only...hoe zou het toch komen hè.

Echt balen Renée

Ik heb dan altijd de neiging om bij een Monkey Town of speeltuin met een paar flessen drank en vreten te gaan zitten. Want hoezo zou dat dan niet toegestaan zijn? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:27

Roosch schreef:
DuoPenotti schreef:

Echt balen Renée

Ik heb dan altijd de neiging om bij een Monkey Town of speeltuin met een paar flessen drank en vreten te gaan zitten. Want hoezo zou dat dan niet toegestaan zijn? :+

Denk je dat ik zonder wijn bij een speeltuin sta?

Join the party zou ik zeggen :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:30

Nee, dan speelt m'n allergie voor kinderen alsnog op, zelfs met wijn. Ik ga m'n vakantie (adults only maar dan) even boeken :))

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:07

Ik moest vandaag de stad in helaas.. ik was door mijn laatste spijkerbroek heen dus het moest écht.

Wat een berg koters daar.. niet normaal. Krijsen, schreeuwen, huilen en de ouders maar rustig kleding uitzoeken voor zichzelf/voor hun kinderen. Één moeder had haar kinderwagen (inclusief huilend kind) ergens tussen de kledingrekken ingezet en zijzelf was rustig aan de andere kant van de verdieping kleding aan het uitzoeken.. zó sneu voor dat kind én voor alle andere mensen in de winkel..

Gelukkig moest ik op de mannenafdeling zijn, dus had ik er een stuk minder last van daar _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:42

Ik erger me dood aan die zogenaamd superkoddige poedersuiker op tv bij de top2000.

Hopemyday, wat sneu voor die spermpets! Bestel lekker online ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:15

Goeie tip, adults only! Nooit geweten. Wij zitten bij do.maine de ron.chinne, verder super tof maar als je kinderen wilt ontwijken kun je deze beter niet boeken :+ Volgend jaar gaan we ook maar niet tussen kerst en oud en nieuw maar gewoon een keer random doordeweeks. Als die koters geen vakantie hebben.
Mijn vriend snapt echt niet dat ik me er zo aan kan storen. Ik zeg; voor mij is dit echt de beste anticonceptie ever. Ik heb echt een hekel aan kinderen, of misschien nog wel meer aan hoe hun ouders met ze omgaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:17

Dat zeg ik ook altijd. De kinderen zijn irritant maar heb vooral afkeer van de ouders. Die voeden ze niet op en laten ze als ongeleide projectielen klieren.
Die kinderen kunnen er niets aan doen dat ze zulke lamme takken van ouders hebben.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:25

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:23

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:34

https://www.ad.nl/show/jeroen-pauw-heef ... kHTuTW694o

Jeroen Pauw heeft geen spijt van leven zonder kinderen: ‘Geen zin in’

Citaat:
Maar ouders niet. Kijk, er zijn leuke ouders, maar die gedragen zich vooral níet als ouder. Maar een ouder, dat is iemand die zegt: ‘Hé, niet doen, kom hier! Waar hadden we het over?’ Gék word je ervan. Constant maar bezig met die kinderen. Daar heb ik geen zin in.”

hoe herkenbaar :j