Waarom heten die dingen die je in een hoefijzer draait, om een paard niet uit te laten glijden, (ook wel) kalkoenen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Stippie schreef:Ik val even binnen met een vraag...
Waarom heten die dingen die je in een hoefijzer draait, om een paard niet uit te laten glijden, (ook wel) kalkoenen?
Cerosa schreef:Dat kan inderdaad, was het een betaald nummer? Sommige providers hebben automatisch betaalde nummers geblokkeerd om te bellen, om je zo te behoeden voor (onverwachte) kosten. Het is eerder dus iets dat je dus bij je provider zou moeten zoeken, als bij de instellingen van je toestel.

Janine1990 schreef:Waarom kan ik zo slecht gezichten onthouden? Vooral van de mensen die ik leuk vind.
Het is niet dat ik ze niet herken, gewoon dat ik ze me niet voor de geest kan halen. Maar ik kan ze wel beschrijven. Het is super frustrerend!
xChanelx schreef:Janine1990 schreef:Waarom kan ik zo slecht gezichten onthouden? Vooral van de mensen die ik leuk vind.
Het is niet dat ik ze niet herken, gewoon dat ik ze me niet voor de geest kan halen. Maar ik kan ze wel beschrijven. Het is super frustrerend!
Oeh, hier ben ik ook benieuwd naar! Mijn theorie tot zover is dat ik een 'taaldenker' ben en geen beelddenker en dat ik daarom beelden ook minder goed opsla?
Fearn schreef:Voor in hoeverre kun je de politie bellen voor geluidsoverlast? Hier in de straat zijn mensen die volgens mij een feestje hebben en ik heb niet zozeer last van de muziek (dit hoor ik niet echt) maar zo om de 10 minuten schreeuwen ze heel hard en schrik ik er telkens van.. Al vanaf een uur of 11 begon het en nu is het al half 1 geweest..
Ik kan helaas m'n raam ook niet dicht doen ivm de warmte
Zeker op een zaterdagavond krijgt de politie heeeeel veel overlastmeldingen en er zijn andere meldingen met hogere prioriteit, dus het kan ook zijn na het bellen dat het nog een periode duurt.