Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Dat is helemaal belachelijk. Hoe zeer ik er ook voor ben om ouderen zo vitaal en (vooral!!) gelukkig oud te laten worden, moeten we ook accepteren dat het leven niet eindig is.
bigone schreef:Dan zou je ook niet meer voor BMR en DKTP hoeven te vaccineren. Dat treft ook maar een paar tientallen verkeerd.
Sizzle schreef:Onder de 5 jaar is influenza in veel landen nog altijd behoorlijk dodelijk. Er wordt dan ook in veel landen bij jonge kinderen geprikt. Ik dacht dat Belgie het ook behoorlijk promoot toch?
Anderzijds zijn er ook aanwijzingen dat standaard vaccineren bij griep je kansen bij een nieuwe influenza stam verslechterd. Ik vind er nog te veel haken en ogen aan zitten, zeker in verhouding tot de lage effectiviteit.
Dit dus in tegenstelling tot covid.
Sheran schreef:Klopt, dat wil de GGD en de meesten zullen het ook wel doen. Maar de GGD wil eigenlijk gewoon dat je met klachten naar de teststraat gaat en geen zelftest doet.
Spenk schreef:Tja en er zijn toch ook kinderen die aan de beademing konden en long covid krijgen. Het meerendeel van de volwassenen is ook enkel wat verkouden.
Cer schreef:Wat ik van de kinderen zo lastig vind is dat ze best veel besmet worden en dus meetellen in de cijfers..
Volgens mij las ik laatst een bericht dat het grootste deel van de besmettingen nu bij de jonge kinderen zit? (ik kan het artikel zo snel niet meer vinden)..
En die mogen nog steeds, dacht ik, overal los rondlopen toch?
Cer schreef:Wat ik van de kinderen zo lastig vind is dat ze best veel besmet worden en dus meetellen in de cijfers..
Volgens mij las ik laatst een bericht dat het grootste deel van de besmettingen nu bij de jonge kinderen zit? (ik kan het artikel zo snel niet meer vinden)..
En die mogen nog steeds, dacht ik, overal los rondlopen toch?