Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:06

MyWishMax schreef:
raket schreef:
Mijn huisarts en ik zelf dachten 2x dat ik mijn gebruikelijk astma had. Helaas...

Het blijft lastig.

Lenaatje, ik had het over bijvoorbeeld raket en in combinatie met eigen lichaam kennen. Dat is gewoon lang niet altijd een betrouwbare benadering. Zorgde er bij familielid voor dat er van de hele afdeling nog maar 4 mensen aan het werk zijn en de andere 20+ thuis zitten met corona.

Jammer dat je meteen weer begint over doorslaan susan. Ik ken gewoon juist een heel aantal mensen waarbij het dus wel zo was. Heeft niks met doorslaan te maken. Ik vind mensen juist wel heel makkelijk af en toe over klachten.

Dat snap ik maar in mijn geval betekenen deze wisselende temperaturen/mist etc. Er gewoon voor dat ik dan iedere morgen niet naar mijn werk zou kunnen. Terwijl ik na 1,5 uur gewoon weer functioneer. Dat is voor mij en mijn werkgever geen doen. Twijfel ik wel, zijn mijn klachten ineens anders dan blijf ik thuis voor een test.
Dat is nu dus ook 2x gebeurd.
En nu is het dus zo dat ik dan dus snel test maar dus alleen bij de klachten waarbij ik normaal ook gewoon mee naar het werk mocht.

raket

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:26

Oh, ik vind ook dat het haalbaar moet blijven. Zodra mijn medicatie helpt laat ik me niet testen. Als het niet doet wat het normaal wel doet (wat ook niet uitzonderlijk is overigens) dan laat ik me testen. Dat betekent dat ik al vaak getest ben.

Ik wilde alleen aangeven dat; ik ken mijn eigen klachten gewoon niet waterdicht is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:37

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/237793 ... jfers.html

Schokkend bericht van de nos. Als deze mensen inderdaad niet zijn meegerekend met de ziekenhuis cijfers. Terwijl ze er in "normale" omstandigheden wel zouden liggen.

Van de week trouwens een first responder verpleegkundige gesproken. Die stonden met hun ambulance tussen tweee regios in omdat de buurregio gewoon geen voertuigen en mensen meer beschikbaar had, op een gewone normale middag/avond, en hun ritten bestonden vooral uit covid verdachte patienten, maar het schokkenste vond ik nog. Zij moesten al weken soms mensen thuislaten ivm te ziek om nog mee te gaan, en door plaatsgebrek in de ziekenhuizen na overleg dan moeten besluiten iemand thuis te laten sterven, terwijl ze eigenlijk mee hadden moeten gaan. -O- ;(
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-04-21 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:39

Ik ken ook inderdaad iemand die zo gemonitord wordt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:52

Dit monitoren thuis is een maand geleden al in Drenthe van start gegaan. En daar bleek het zo goed te werken dat het blijkbaar landelijk is uitgerold. Deze mensen worden zeker goed gemonitord en wanneer het op deze manier kan, waarom niet.
Karuna, waarom is dit zo schokkend ? Dit gebeurde tijdens de eerste golf ook al en er werd toen al op gehamerd dat oudere mensen die al in een laatste fase of zeker de ic niet zouden overleven na moesten denken wat ze wilden in geval van een covid besmetting. Dus indien deze mensen waar jij het over hebt er op hadden gestaan dat ze naar het ziekenhuis gingen dan waren ze echt wel gegaan. Maar soms voegt dat niets meer toe en kan een huisarts dit net zo goed begeleiden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-04-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:54

Ik vind het ook niet gek, als het inderdaad thuis kan heeft dat ook wel goede resultaten. Veel mensen knappen thuis niet op.

@raket wij staan er dus hetzelfde in. Bij jou is het testen wat gemakkelijker dan voor mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:11

Schokkend als in de hoeveelheid mensen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:16

karuna schreef:

Waarom? In Drenthe was het niet specifiek de reden dat de boel helemaal vol was?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:38

Omdat deze mensen eigenlijk ook meegeteld moeten worden met de ziekenhuis cijfers. Omdat ze eigenlijk vooral thuis liggen omdat de boel vol is. Dan heb je het over een heel flinke verhoging van het aantal opnames

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 21:52

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Waarom? In Drenthe was het niet specifiek de reden dat de boel helemaal vol was?

Er zijn dus aanzienlijk meer mensen heel ernstig ziek dan gecommuniceerd werd. En toen er gezegd werd dat men 'wel een heel klein beetje licht' zag, was dat dus zonder deze mensen, en zonder de zorg die wel degelijk paraat is om daar te ondersteunen.

Dat vind ik eigenlijk inderdaad wel schokkend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:01

Ik ontstip het topic. Je hebt doen denken en doen denken en voor nu bereiken sommige dat level enorm.
Ook dit is hoe je het maar brengt en leest hè?

En even voorop stellend ik ben niet pro versoepelen en ik bagatelliseer ook niks :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:11

Ik had dat nog helemaal niet in de gaten dat dat in Drenthe al opgestart was. Ik denk persoonlijk dat ik liever thuis aan het zuurstof zit dan in het ziekenhuis. En die zuurstofapparaten zijn fijne apparaten om te gebruiken in huis omdat je met een lange slang je alsnog voort kunt bewegen.

Ik vindt het niet heel schokkend , als iemand wel zuurstof moet maar nog niet zo ziek is voor een opname is het denk ik heel fijn dat die optie er is.

En ook nog een beetje een alternatief als de ziekenhuizen daadwerkelijk vol komt te liggen. Misschien niet ideaal thuis maar beter iets dan dat ze zeggen sorry kunnen we niet doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:53

Een aantal Drentse huisartsen hebben dit volgens mij uitgezocht, goed monitoren en voordat mensen te ziek werden direct ontstekingsremmer en zuurstof thuis en dat bleek heel goed te werken. En wanneer ze niet in het ziekenhuis liggen waarom zou je ze dan meetellen? Voegt totaal niets toe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:00

Het gaat toch om de ziekenhuisopnames?
Het is algemeen bekend dat zieke mensen thuis sneller beter worden. Dit hadden ze idd vorig jaar ook al gedaan of bedacht.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:27

purny schreef:
Het gaat toch om de ziekenhuisopnames?
Het is algemeen bekend dat zieke mensen thuis sneller beter worden. Dit hadden ze idd vorig jaar ook al gedaan of bedacht.

Nee, deze mensen liggen niet thuis omdat ze dan sneller beter worden. Ze liggen thuis omdat het te vol is in het ziekenhuis. Onder normale omstandigheden zouden ze in het ziekenhuis liggen zegt het artikel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:32

Onder normale omstandigheden waren er ook geen 100.000 operaties in te halen. Elke patiënt die thuis behandeld kan worden betekend een plek voor een operatie die noodzakelijk is.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 04:05

Pandora2 schreef:
De versoepelingen gaan hier in België dan toch gewoon door zoals aangekondigd op het vorig Overlegcomité.

En dan lees ik o.a. dit zinnetje
Citaat:
Op 8 mei, wanneer zo goed als alle 65-plussers gevaccineerd én beschermd zijn, gaat een breed buitenpakket van kracht.

Vriend van mij, 67jaar, krijgt maandag zijn eerste vaccin met AZ;
Achterbuurvrouw, 92 jaar heeft deze week haar eerste vaccin gekregen.
Haar zoon, 66 jaar, heeft zelfs nog geen uitnodiging gekregen.

Kan mij niet voorstellen dat dit alleen in onze gemeente zo is, dus vanwaar ze het halen dat zo goed als alle 65+ gevaccineerd én beschermd zijn vanaf 8mei... :?

Ligt misschien aan mij maar ik volg het niet zo goed meer :')

Hier in Nederland net zo hoor! Mijn ene opa van 77 heeft vorige week de eerste vaccinatie gekregen. M'n andere opa van 77 heeft gisteren de tweede al gehad :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:35

Smee__ schreef:
Hier in Nederland net zo hoor! Mijn ene opa van 77 heeft vorige week de eerste vaccinatie gekregen. M'n andere opa van 77 heeft gisteren de tweede al gehad :+

:D Denk dat er overal zo'n beetje dezelfde rare kronkels zijn.

Het bejaardenclubje waar ik er een paar van ken, zijn ook niet blij want de helft heeft nog geen oproep gehad en nu denken ze dat ze geweigerd gaan worden op de terrassen op 8mei :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:02

Smee__ schreef:

Dan is de ene gewoon wat sneller geweest met bellen waarschijnlijk, want er werd telkens bekend gemaakt welke leeftijdsgroep een afspraak mocht maken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:09

Dt monitoren thuis gebeurde ook al tijdens de eerste uitbraak vorig jaar. Is niet nieuw.
Heel goed dat het kan. Houd een hoop bedden leeg in de ziekenhuizen. Er zijn veel patiënten die enorm opknappen na aan het zuurstof gelegen te hebben.

En verder zie ik hier ook bij een aantal de paniek in berichten weer toe slaan. Laat je niet gek maken door alle doom berichten in de media nu er versoepelingen aan komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:14

Ach ja, wat weten mensen zoals Gommers er nu van...
[/sarcasme]

Deze mensen zijn thuis omdat er geen plek meer is voor hen. Het is niet echt dat er nu lege bedden zijn daardoor. Maar hé, who cares als je maar lekker op een terrasje kunt zitten volgende week.

Voor de ondernemers ben ik blij, maar verder ben ik klaar met de egoïstische houding van sommige mensen (in zijn algemeenheid).
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-04-21 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:16

Ik vond de toon bij Nieuwsuur gisteren ook weer vreselijk. Heb maar iets anders opgezet. Ze weten alles te gebruiken om angst te zaaien, even negatief gezegd. Dat is oa wat ik gisteren bedoelde met dat we niet door moeten slaan. Ja er is een pandemie gaande. En de toestand in de zorg is nog steeds heel ongunstig. Maar aan de andere kant zijn we inmiddels ruim een jaar verder, en moeten we ook verder kijken dan alleen de zorg. Als ik kijk naar hoeveel mensen er nu in deze "keiharde" lockdown op de been zijn denk ik eerlijk gezegd dat de versoepelingen die nu zijn voorgesteld niet voor extra ziekenhuisopnames gaan zorgen. Je kan mensen simpelweg niet zo lang binnen houden. Een kleine groep houdt dat vol. Maar het overgrote deel van de mensen niet. Dan kun je lijkt mij beter gereguleerd delen van de samenleving voorzichtig wel weer openen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:21

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:25

Ann schreef:
Ach ja, wat weten mensen zoals Gommers er nu van...
[/sarcasme]

Deze mensen zijn thuis omdat er geen plek meer is voor hen. Het is niet echt dat er nu lege bedden zijn daardoor. Maar hé, who cares als je maar lekker op een terrasje kunt zitten volgende week.

Voor de ondernemers ben ik blij, maar verder ben ik klaar met de egoïstische houding van sommige mensen (in zijn algemeenheid).

Richt je dit bericht nu op mij?
Mensen zijn niet perse thuis omdat er geen bedden zijn, mensen kunnen thuis ook zuurstof krijgen en zo worden bedden vrij gehouden voor mensen die niet thuis kunnen blijven.
En wees gerust, ik ben niet zo een terras ganger en houd mij verder al een dik jaar keurig aan alle regels omdat ik zelf in de risico groep zit en niet ziek wil worden.
:evaw:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:31

Ik ben nu wel een beetje klaar met alle negativiteit rond corona. Er zijn ook mensen bij die wel genezen raken van corona. Waarom horen we daar niks over?
Waar zijn de cijfers die aangeven hoeveel mensen er genezen zijn verklaard?