Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:16

Nikki_ schreef:
Hoi! Wij hebben een huis gekocht waar we eind augustus de sleutels van krijgen. Nu waren de bewoners best van de kleur zwart en is dat in het geheel mooi gestyled. Enkel is het niet een supergroot huis en vinden wij het zwart te aanwezig. Nu zitten wij te zoeken naar wat dan wel.

[ Afbeelding ]

Dit is de hal. Het ziet er natuurlijk al anders uit wanneer de zwarte kast en spiegel weg zijn, maar wat zouden jullie eventueel welke kleur geven?

Het ligt natuurlijk een beetje aan je stijl maar met deze basis kan je echt alle kanten uit, kleur- naturel groen blauw rood of bruintinten of hout kan . En met het hout kan je naar oud- klassieke of antieke kast of modern

boeflover

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 08:55

Laat je de trap zwart Nikki of wil je die ook verven?
Je kunt hier alle kanten mee op denk ik. Zou je alles overschilderen in beige ziet het er nog net zo strak uit. Maar ik zou het zwart ook durven laten zitten en lichter maken door een spiegelwand aan het eind of juist een kleurrijk behang, dan gaat je aandacht daar naartoe lijkt me.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:05

@nikki: ik zou de dingen die geverfd kunnen worden een mooie kleur groen geven. Dat geeft rust.
De trap lijk me donkergrijs?? En er zit een metalen deur is aan het eind van de gang??

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:22

De trap en deur laten we hetzelfde. Is inderdaad een betonlook pvc trap en metalenlook deur (volgens mij is het hout met die look).

Ik ben over het algemeen juist meer van de lichte kleuren (Scandinavisch achtig), maar hebben tegen die tijd 2 jonge kinderen dus dat wordt ook weer snel vies haha.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:14

Nikki_ schreef:
Hoi! Wij hebben een huis gekocht waar we eind augustus de sleutels van krijgen. Nu waren de bewoners best van de kleur zwart en is dat in het geheel mooi gestyled. Enkel is het niet een supergroot huis en vinden wij het zwart te aanwezig. Nu zitten wij te zoeken naar wat dan wel.

[ Afbeelding ]

Dit is de hal. Het ziet er natuurlijk al anders uit wanneer de zwarte kast en spiegel weg zijn, maar wat zouden jullie eventueel welke kleur geven?

Fijne basis om vanuit verder te werken. Als je de muren een zandkleur geeft en het zwart iets meer richting antraciet schildert is het verschil minder hard. Dan wat groen erbij en het wordt al een stuk gezelliger. Zo hebben wij het ook gedaan op ons kantoor.

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:23

Na het verhuis drama is mijn plekje eindelijk af!

Afbeelding

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:51

Ziet er ontzettend gezellig en knus uit maar wel een vraagje uit praktisch oogpunt... Hoe poets je dit?

Waar zet je alle spullen om de vloer te kunnen dweilen en stofzuigen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:57

Zijn hier bokkers met jonge kinderen (liefst inclusief baby) en een erg lichte bank? Hoe bevalt dat?

Ik wil al heel lang een lichte bank en heb een goede meubelreiniger, maar ik ben bang om er toch spijt van te krijgen.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:04

Meelezer meld zich! Wij hadden een lichte bank voordat we kinderen kregen. Na 2 jaar met 1 kind (en nr. 2 op komst) hebben we de bank professioneel laten reinigen en aan mijn vrijgezelle broertje gegeven. Ik kreeg hem zelf echt niet mee schoon, ook niet met een stoomreiniger. Je moet dan echt een schoonmaakapparaat hebben dat het vuile water ook goed weer opzuigt.

De bank is ingeruild voor een donkergroen gemêleerd exemplaar. Eerlijk is eerlijk: Ik heb er soms spijt van, want ik vond die lichte bank veel mooier! Maar deze houdt het veel langer vol zonder reinigen.

Edit: er werd niet gegeten/gedronken op de bank. Maar het gaat om natte handjes/mondjes die langs de bank gaan met het op de bank klimmen. (En nee: ook geen schoenen binnen). Werd toch smoezelig, en een huis is toch ook om in te leven… We wonen buitenaf, dus toch altijd zand e.d.
Laatst bijgewerkt door Varenka op 11-06-25 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:05

Ik heb geen jonge kinderen of dieren, wel een witte teddy bank, hij staat eerder in het topic ergens denk ik. Hij is behandeld, we stofzuigen hem geregeld en we zitten er nooit met jeans op. Toch wordt het grauw. Zou het met kinderen echt niet doen. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:09

Little_Gift schreef:
Ziet er ontzettend gezellig en knus uit maar wel een vraagje uit praktisch oogpunt... Hoe poets je dit?

Waar zet je alle spullen om de vloer te kunnen dweilen en stofzuigen?

In de keuken en veel zit in de kallax en kledingkast.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:42

_Lorette_ schreef:
Zijn hier bokkers met jonge kinderen (liefst inclusief baby) en een erg lichte bank? Hoe bevalt dat?

Ik wil al heel lang een lichte bank en heb een goede meubelreiniger, maar ik ben bang om er toch spijt van te krijgen.

Ja, wij hebben een lichte bank, een baby en een peuter. Tot nu toe gaat het goed. Hebben de bank laten impregneren met 5 jaar vlekgarantie. Na een jaar nog niet nodig gehad. Maar ze eten niet op de bank. Als we een borrelplankje op tafel hebben staan dan zitten de meisjes op hun knieën bij de tafel. Het vloerkleed heeft een stuk meer te lijden }:0

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:48

_Lorette_ schreef:

Ik heb geen kinderen maar honden en in mijn vorige huis een witte bank en witte vloerbedekking gehad. De bank had een losse hoes. Ik had er dus 2 want die ging regelmatig in de was. Voor mijn witte vloerbedekking had ik een liter fles aceton staan met een wit washandje. Alle vlekken waren er in no time uit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:51

Lau schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Je hebt leuke spullen! Maar ik zou helemaal gek worden van de hoeveelheid. Nou ben ik zelf behoorlijk minimalistisch dus trek het je niet al te persoonlijk aan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:08

Jennyj01 schreef:
Lau schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Je hebt leuke spullen! Maar ik zou helemaal gek worden van de hoeveelheid. Nou ben ik zelf behoorlijk minimalistisch dus trek het je niet al te persoonlijk aan.

Nou dit is nog minimalistisch voor mij :')
Heb zo veel weg gedaan!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:34

Lau schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel leuk! Ziet er erg gezellig uit.

Ik ga binnenkort naar mijn eerste eigen appartementje verhuizen dus ik ga ook even meelezen in dit topic! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 07:08

Konstantine schreef:
Ik heb geen jonge kinderen of dieren, wel een witte teddy bank, hij staat eerder in het topic ergens denk ik. Hij is behandeld, we stofzuigen hem geregeld en we zitten er nooit met jeans op. Toch wordt het grauw. Zou het met kinderen echt niet doen. :=

Nu je het zegt... Dit had ik met een witte bureaustoel. :\

Lastig... Bij Noeps gaat het dus wel goed. Ik twijfel nog steeds. Iets gemêleerd heeft wel mijn voorkeur.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 07:10

_Lorette_ schreef:
Konstantine schreef:

Nu je het zegt... Dit had ik met een witte bureaustoel. :

Lastig... Bij Noeps gaat het dus wel goed. Ik twijfel nog steeds. Iets gemêleerd heeft wel mijn voorkeur.

Misschien eerst proberen met een losse hoes voor je bank nu? Even een paar maanden kijken hoe het gaat en dan de knoop doorhakken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:38

_Lorette_ schreef:

Jep enkel geen baby maar jonge tieners, inmiddels staat er nu 3 jaar en moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Hebben wel een hele goede meubelbeschermer op gespoten. Nu we een grote vlek er op zag ik van de week, maar ik wil de bank dit jaar helemaal laten reinigen.
Ben alleen bang voor de kosten, het is een bank van 5 meter lang...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:11

Gewoon zelf een waterstofzuiger kopen! Die heb je voor 80 euro en het stelt nkis voor

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:57

Ik las een tijdje terug dat bokker Storm er een bij de webshop van de Lidl had gekocht. Werkte goed.