Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:51

Voor het eerst maak ik nu mee dat de verkoopster(uit Italie)mijn gekochte leuke QHP shirt niet heeft verstuurd, al had ik haar een paar berichten gestuurd wanneer zij het zal opsturen , helaas kreeg ik hier geen gehoor aan. Gisteren was het al een week geleden en ik wilde contact opnemen met Vinted zelf maar hun stuurde mij al een bericht om te laten weten dat mijn aankoop is geannuleerd. De terug betaling wordt verwacht op 03/07/'23, ik ben benieuwd.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 09:37

Is hier al altijd gewoon goed gegaan, komt in orde hoor.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:26

Dat gaat hier ooo altijd prima.

Ik had laatst een heel mooi blousje verkocht. Verstuurd en ze heeft het niet afgehaald wegens omstandigheden. Is dus retour gegaan, maar kwijt geraakt. Na maand bestelling geannuleerd en ik en koopster hebben beide geld gekregen van Vinted.
Nu haalde ik gisteren pakketje op, lag het blousje daar alsnog :+
Gewoon met dhl verzonden. Die zijn meestal wel accuraat.

Al paar keer gehad ook met Homer dat ik iets liet verzenden. Dat het er te lang over deed. Ik geld terug. En dan dat het later er alsnog was.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:30

Homer vind ik een regelrechte ramp. De eerste keer heb ik bijna 4 weken moeten wachten. De tweede keer bijna 2 maanden. Als je de recensies over Homer online leest, dan bedenk je je wel. In beide gevallen was het pakketje wel aangekomen op het afhaalpunt maar het label was niet te scannen. Dan zou ik toch wel verwachten dat zo'n afhaalpunt eens contact zoekt met Homer? Nope.
Laatst bestelde ik een paar sneakers via Vinted. De voorkeursinstelling van de verkoper stond op Homer. In een berichtje had ik gevraagd of hij het via DHL kon versturen. Geen probleem. Dag later waren de sneakers binnen. Dan maar een paar euro meer betalen voor verzending. Nooit problemen met DHL gehad.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 16:01

Er zijn zoveel mensen die met Homerr kopen, dat ik soms overstag ga. Maar het duurt zó lang... Wat een ellende. Juist voor de duurdere pakketjes vind ik dat vervelend. Een maand wachten is totaal geen uitzondering. Doe mij ook maar DHL.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:34

Ik vond juist dat homerr de laatste tijd echt goed en snel gaat :=

Maar bij jullie niet dus? Hier laatste tijd steeds een week na verzending aangekomen.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:15

Het ligt er denk ik bij Homerr ook heel erg aan hoe druk bezocht een pakketpunt is. Oftewel: hoe vaak worden er pakketjes opgehaald. Ik heb nu een punt in de buurt in een winkel die bijna alle verzenders ‘doet’, behalve dan PostNL. Daar is het altijd druk. Dat gaat heel goed, mijn pakketjes zijn telkens echt snel onderweg.

Bij een ander punt dat ik eerder gebruikte (en inmiddels niet meer bestaat) was het wel echt ellende, kon ik soms wel weken wachten tot het er was. Als ik iets koop kies ik nooit voor Homerr, liefst DHL of als het uit het buitenland komt Mondial

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:44

Daar sluit ik me bij aan. In Assen duurde het soms al een week voor het pakket werd opgehaald door Homerr. Nu breng ik ze weg in Groningen en daar worden ze dezelfde dag al opgehaald door Homerr. Meestal is het binnen anderhalve week opgehaald door de koper.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:44

karijn schreef:
Homer vind ik een regelrechte ramp. De eerste keer heb ik bijna 4 weken moeten wachten. De tweede keer bijna 2 maanden. Als je de recensies over Homer online leest, dan bedenk je je wel. In beide gevallen was het pakketje wel aangekomen op het afhaalpunt maar het label was niet te scannen. Dan zou ik toch wel verwachten dat zo'n afhaalpunt eens contact zoekt met Homer? Nope.
Laatst bestelde ik een paar sneakers via Vinted. De voorkeursinstelling van de verkoper stond op Homer. In een berichtje had ik gevraagd of hij het via DHL kon versturen. Geen probleem. Dag later waren de sneakers binnen. Dan maar een paar euro meer betalen voor verzending. Nooit problemen met DHL gehad.

Voor dhr afhaal punt betaal je iets van 20ct meer :D

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:50

Maar bij alles krijg je na een maand toch je geld terug als het er dan nog niet is? Zo ook met Homerr? Hoe kan je dan 2 maand moeten wachten?
Al meermaals gehad wat pakjes echt op dag 30 aankomen, en enkele al gehad dat ik terugbetaald kreeg omdat ze er na 30 dagen nog niet waren, en die later alsnog aankomen.

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:47

Hier gaat Homer ook goed. Soms 2-3 dagen en Max 1 week. En ik woon niet echt in een grote stad.

Dhl is meestal maar een klein beetje duurder, behalve als je bij een Belgische verkoper koopt, dan is dhl €8,95.

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:50

Voor het eerst een Franse zeurpiet. Een zomerjurkje van een merk verkocht voor een tientje. Viscose met een metaaldraadje erin. Nu krijg ik bericht dat ik had moeten vermelden dat de jurk kriebelt. Nou geen idee hoor maar bij mij geen kriebels. Heel bijzonder..

Als ik iets graag wil kopen en het is savonds dan kies ik ook wel eens voor homerr :) we hebben hier een fijn punt in de stad dus dat is fijn.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 11:16

Phrono schreef:
Voor het eerst een Franse zeurpiet. Een zomerjurkje van een merk verkocht voor een tientje. Viscose met een metaaldraadje erin. Nu krijg ik bericht dat ik had moeten vermelden dat de jurk kriebelt. Nou geen idee hoor maar bij mij geen kriebels. Heel bijzonder..

Als ik iets graag wil kopen en het is savonds dan kies ik ook wel eens voor homerr :) we hebben hier een fijn punt in de stad dus dat is fijn.

Wat maakt het uit of het savonds is of overdag?

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 11:20

Om één of andere reden kan je later op de dag niets anders kiezen dan Homerr. :roll:

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 13:34

Idd, savonds soms nog DPD maar meestal alleen homerr. Helaas, anders kies ik ook liever DHL.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:24

Huh, dat ligt toch niet aan het tijdstip maar aan de verkoper :?

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:35

Nee, DHL en DPD staan savonds 'uit'. Of ze hebben maar een X aantal labels per dag beschikbaar oid. 1 of ander contract met homerr zodat je daar wel voor moet kiezen. Is al een tijdje zo.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:19

Hier zo goed als altijd Mondial, en nog nooit gehad dat dit ‘S avonds niet meer kon?

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:53

Savonds idd heel vaak alleen nog homer, dan heeft de rest hun quota al vol denk ik. Ik wacht dan tot de volgende dag, en ist weg, dan kom ik later wel weer wat tegen :+

Hier nu een koper die haar pakketje niet ophaald.. ook al een extra berichtje gestuurd, maar al een week niet online geweest.. -O-

jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:18

Ik heb al heel veel pakketjes via Homerr naar een afhaalpunt laten verzenden en dat is altijd goed gegaan, ik heb ook pakketjes uit Frankrijk, Spanje en Italie via Homerr moet dan wel langer wachten ( van 8 tot 15 dagen) ook die pakketjes zijn altijd goed aangekomen zonder al te lang er op moeten wachten.

Corelli

Berichten: 10002
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:04

Ik ben voor mijn vriend op zoek naar nike’s en zie daar zoveel advertenties van verkopers zonder reviews en dan alleen die ene advertentie…
Daar word ik toch een beetje achterdochtig van

Zouden jullie dit bijvoorbeeld vertrouwen?
Afbeelding

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:26

Ja ik wel

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:28

Ik heb 1 review, want ik heb gewoon niet zoveel te verkopen en wat ik te koop had staan wilde niemand hebben haha. Ik ben dus niet zo wantrouwend bij geen reviews. Helemaal omdat je toch nog bescherming hebt.

Ik kijk alleen naar de hoeveelheid foto's, of die duidelijk zijn, geen delen overgeslagen en wat de prijs is. Deze advertentie zou ik wel vertrouwen, denk ik. Prijs is goed, bonnetje erbij en meerdere foto's.

Is pro een professionele verkoper?

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:31

Professionele verkopers mogen niet op vinted

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:42

Er zijn gewoon pro verkopers hoor. Staat ook in de faq van vinted. Blijkbaar alleen als je in Frankrijk woont.

Afbeelding