Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:37

Telpeva schreef:
Dat doet mij denken aan mijn oude lerares Engels. Vertaal het woord broek, en mijn antwoord pants keurde ze af want het moest trousers zijn want dat is de vertaling die in haar boek staat.
Kay, whatever.
Zo eentje had ik er ook op de basisschool. :roll: Ik had 'morgen' vertaald met 'tomorrow' in plaats van 'morning', was fout want "dit stond niet zo in het hoofdstuk." Nou en, stomme toverkol. :') Het is niet alsof ik niet al vloeiend Engels sprak, dus doe niet zo treurig. :=

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:42

Mijn ene rijlaars past niet meer en de ander staat op span :+

Independence

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:53

Dat het me maar niet lukt om overzicht te krijgen. Ik ben een hopeloos geval qua plannen. Ik wil zo graag alles bij kunnen houden, maar ben na een halve week al het overzicht kwijt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:58

S ochtends bellen voor afspraak bij de huisarts, zit het morgen al helemaal vol en kan ik dus pas dinsdag terecht.

Ze zijn altijd of op vakantie als ik ze nodig heb of ik kan niet diezelfde dag terecht, tenzij het echt spoed is. En werken niet fulltime dus zitten al snel paar dagen tussen. Dat bel ik expres al niet voor diezelfde dag, maar zo schiet het ook niet op.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:15

Bedankt allemaal! :+:

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:19

Telpeva schreef:
Dat doet mij denken aan mijn oude lerares Engels. Vertaal het woord broek, en mijn antwoord pants keurde ze af want het moest trousers zijn want dat is de vertaling die in haar boek staat.
Kay, whatever.

Ik had dit met het woord bank, we moesten het ‘gewoon’ vertalen dus niet in zinsverband dus ik had bank opgeschreven. Er zelfs nog bij gezet dat ik de geld-bank bedoelde. Fout gerekend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:39

Categorie first world problems, ik wou net gaan tekenen en daar heb ik graag muziek bij. 5 minuten en bam, batterij van mijn koptelefoon leeg -O-
Zat net midden in een heel goed nummer ook nog eens -O-

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:02

dat ik aan het kijken ben voor kittens, ik contact heb met iemand op marktplaats maar hij ineens moeilijk gaat doen als ik eerst om een berichtje via whatsapp vraag(zodat ik telefoonnummer heb, in het geval dat iemand zn marktplaatsaccount verwijderd) voordat ik de aanbetaling wil betalen.... en er nu helemaal niet meer gereageerd wordt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:50

theadora99 schreef:
Telpeva schreef:
Kay, whatever.

Ik had dit met het woord bank, we moesten het ‘gewoon’ vertalen dus niet in zinsverband dus ik had bank opgeschreven. Er zelfs nog bij gezet dat ik de geld-bank bedoelde. Fout gerekend.

Wat moest het dan zijn? Seat?
Wtf zit mij lekker extra onzeker te maken met zijn allen vlak voor mijn Engelse mondeling examen :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:51

Sofa geloof ik? Maar dit was brugklas middelbare school, ik denk dat bij een mondeling examen de context duidelijk genoeg is en je niet van tevoren woorden hebt moeten leren :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:52

Vanmorgen de huisarts gebeld omdat het oude doorligplekje op mijn schouder weer erger wordt terwijl ik er minder tegenaan zit/lig. Het is ook pussig, dus we vermoeden een infectie. Nu goed, ik kon vanmiddag erbij om tien over half 4.
"Oké," zeg ik aan de telefoon vanmorgen, "tien over half vier. Ik zet het in mijn agenda."
"Ja, klopt, zegt de assistente. "Tot vanmiddag dan."

Ik was om 15:35 in de wachtkamer, zit uiteindelijk te wachten tot 16:15. Toch maar even polshoogte nemen bij de balie. Wat blijkt: ben ik om 15:20 in het systeem gezet. |o
Dus of ik heb het eerst verkeerd verstaan en verkeerd herhaald, waarna de assistent mij weer verkeerd verstond, of de afspraak is per abuis verkeerd in de agenda gezet.
Hoe dan ook, ik kan er gelukkig morgenochtend bij, want de assistent was het er wel mee eens dat dit voor het weekend gezien moet worden.

Maar man, na een afspraak bij de psycholoog en een halve dag rommelen met papierwerk voor de hypotheek kon ik wel janken. Om zoiets kleins!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:04

theadora99 schreef:
Sofa geloof ik? Maar dit was brugklas middelbare school, ik denk dat bij een mondeling examen de context duidelijk genoeg is en je niet van tevoren woorden hebt moeten leren :')

Oud trauma van mij... ik moest in het verleden zonder daarop te kunnen voorbereiden uitleggen hoe je een tent opzet in het Engels. Ik weet dat niet eens duidelijk in het Nederlands uit te leggen in woorden. Ik wist spontaan niks meer en kreeg een 3 |(
Sindsdien echt bang om Engels te praten in een situatie onder druk.

Maargoed adem in adem uit. Ik zal zo blij zijn als het maandag half 12 is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:35

Ineke2 schreef:
theadora99 schreef:

Oud trauma van mij... ik moest in het verleden zonder daarop te kunnen voorbereiden uitleggen hoe je een tent opzet in het Engels. Ik weet dat niet eens duidelijk in het Nederlands uit te leggen in woorden. Ik wist spontaan niks meer en kreeg een 3 |(

Gaat je gewoon lukken! *\o/* Je kunt het echt wel! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:33

Ineke2 schreef:
theadora99 schreef:

Dat ligt niet aan jouw Engels maar aan die dodo die dat van je vroeg :o ik ken wel meer mensen die geen tent op kunnen zetten, kamperen moet ook maar net je ding zijn.
Succes met je examen you can do this! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:40

Independence schreef:
Dat het me maar niet lukt om overzicht te krijgen. Ik ben een hopeloos geval qua plannen. Ik wil zo graag alles bij kunnen houden, maar ben na een halve week al het overzicht kwijt

Dikke boks. Ik vind dat ook moeilijk en werk mezelf steeds weer in de problemen. Zo stom |o

Succes Ineke! *\o/*

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:05

Ik heb net All You Need is Love gekeken, waarbij ik 1,5 uur heb gehuild omdat het allemaal zo lief en ontroerend was, en nu heb ik hoofdpijn van het huilen :') #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:06

Telpeva schreef:
Dat ligt niet aan jouw Engels maar aan die dodo die dat van je vroeg :o ik ken wel meer mensen die geen tent op kunnen zetten, kamperen moet ook maar net je ding zijn.
Succes met je examen you can do this! *\o/*
Ik grapte van het weekend al, eigenlijk zou je gewoon moeten zeggen: "Do I strike you as a camping type of person?" :')

culaccino schreef:
Independence schreef:

Dikke boks. Ik vind dat ook moeilijk en werk mezelf steeds weer in de problemen. Zo stom |o

Succes Ineke! *\o/*
Ik heb dat met name bij langlopende dingen... Korte opdrachten kan ik prima indelen, maar van die cyclische taken die van zichzelf al lang duren wil ik dan ook binnen twee dagen af hebben, waardoor ik daar veel teveel tijd aan besteed. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:15

Dankjewel hoor <3
Mkango helemaal, want die heeft extra vragen verzonnen bij een deel van mijn opdracht zodat ik wat kan oefenen. <3

Qua planning... Ik kan op mijn werk goed plannen ( maar dagelijks moet ik dat weer omgooien, want eh tja het is constant prioriteiten stellen)
Thuis gaat de planning wat minder goed :+

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 02:12

Dat ik sinds vorige week permanent krullen heb, (vind ze echt heel mooi en absoluut geen spijt van) maar als ik m'n haar niet in een knot doe met slapen wordt mijn haar dus echt super pluizig alleen met knot doet m'n hoofdhuid dus heel zeer de hele dag. |o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 04:41

TessaxQuincy schreef:
Dat ik sinds vorige week permanent krullen heb, (vind ze echt heel mooi en absoluut geen spijt van) maar als ik m'n haar niet in een knot doe met slapen wordt mijn haar dus echt super pluizig alleen met knot doet m'n hoofdhuid dus heel zeer de hele dag. |o

Satijnen kussensloop of slaapmutsje?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:12

Independence schreef:

Dan is het tijd dat je een andere structuur probeert te krijgen.

Laat ik eens beginnen met;

Hoe doe je het nu?
Hoe komt het dat je toch het overzicht kwijtraak?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:28

Die eeuwige vieze ramen op onze achterdeuren :')
Als de zon er vol op schijnt zijn al die handafdrukjes en gelebber van onze kinderen op het raam nóg beter te zien en onderin zie je dan een 'streep' van vlekjes waar onze katten hun neus tegen het raam aanduwen, geweldig..
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 16-04-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:29

Independence schreef:

In aanvulling op Knert: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk en probeer ook niet in 1x van 0 naar 100 te gaan. Een hele nieuwe planningsstructuur opzetten en je daar strak aan proberen te houden gaat nu eenmaal niet als je dat totaal niet gewend bent. Zoek ook uit wat voor jou werkt: ik kan bijvoorbeeld niets met een agenda. Als ik daar dingen in opschrijf en dan de agenda aan de kant leg, is het uit mijn hoofd en vergeet ik het juist :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:32

Knallende hoofdpijn sinds zondag... |o
Koorts is gelukkig weg maar mén wat voel ik me ellendig..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:49

Ik heb met heel veel moeite eindelijk een shopafspraak in kunnen plannen en nu sta ik al een uur langs de kant van de weg met een rokende band te wachten op hulp.