Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:29

knollentuin schreef:
miccamaaike schreef:
Nederland is al rood idd. Ik heb even zitten rekenen en t zal komende week nog rood blijven. Niet zozeer door de aantallen want die zakken snel, maar we hebben een hoog percentage positieve tests. Zolang dit hoog blijft worden we niet oranje. Aangezien er maar weinig preventief getest wordt in NL blijft dit in verhouding hoog tov andere landen.

Ik dacht dat de codes gegeven werden op Ir cijfer, dat is dus niet zo begrijp ik hieruit, Dus als de kriteria in landen verschillend zijn hoe helder is dan de kleurcode van een land?

Niet, dat is deze hele Corona periode al het grote probleem

Echwel

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:30

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:32

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:33

Echwel schreef:
Laagste aantal besmettingen sinds 1 september - https://nos.nl/l/2385959#UPDATE-container-53966979

Leg het mij dan maar uit

De Europese kaart houdt ook rekening met de positiviteitsratio. Een hoge positiviteitsratio duidt erop dat het aantal besmettingen een onderschatting is. Vandaar dat de kleur op die kaart niet enkel afhangt van het aantal gemeten besmettingen maar dat ook de positiviteitsratio mee in de berekening zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:33

Laag is gewoon nog niet laag genoeg. Eind September was het ook al rood. Toen wij eind September nog snel naar NL wilden komen hebben we in Duitsland aan de grens een B&B geregeld ipv familie omdat we wisten dan NL op het kantelpunt stond om risicoland te worden en dat gebeurde toen ook.

Voor een bevolking als NL moet je voor groen 14 dagen onder de 1000 zitten en het aantal positieve tests omlaag brengen.
Wij zijn groen met 120 gevallen per dag (voor NL x2 doen) en een positieve test ratio van 0,7%.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:13

Sizzle schreef:
De EU code is al een jaar hetzelfde en gebaseerd op aanbeveling van het WHO. Die zeggen heel duidelijk dat ze vinden dat een land dat meer dan 5% positieve tests heeft de pandemie niet onder controle heeft.
Dat een land daar ook nog eigen regels bijbedenkt moeten ze zelf weten maar dat maakt het niet lekker overzichtelijk.

In Frankrijk is dat 1% dus dat is dan ook goed.

Ik heb even op covid regels van België en NEderland gestudeerd. Ik geloof nooit dat Frankrijk de grenzen dicht gaat doen voor Nederland, want de toeristenbranche gaat dan een revolutie veroorzaken. De mensen lijden en hebben juli en augustus echt nodig (campings, gîtes etc). De regels van Frankrijk zijn duidelijk en vanaf 7 juni gelden deze en dat blijft zo verwacht ik ook voor NL die rood is nu nog.
Wij mogen Nederland in, zelfs als Frankrijk rood zou zijn want wij vallen onder noodzakelijk familie bezoek want daar las ik nl dat daar ook familieleden die in het buitenland wonen onder vallen die vanwege de pandemie hun familie al lang niet meer hebben kunnen bezoeken. Nu voor ons geldt dat dus (7 maart 2020 een week eerder hals over kop terug gereden daar de stad waar wij waren ontplofte door covid.) De tweeling die toen nog de oogjes dicht hadden lopen in middels rond met hun pamper kontjes |( , ze zullen oma glad voor bij lopen als ze me op straat tegen komen (pink traantje weg) . Dus ik ben opgelucht, dat wij in ieder geval kunnen gaan.
Ik ga tegen die tijd besluiten of ik wel of geen test ga doen van te voren, afhankelijk is dit van of het wel of niet verplicht is, want dan zullen wij wel groen zijn, en ook of Nederland de in mijn ogen rare versoepelingen zoals mondkapjes plicht laten vallen, door gaat zetten. Ik heb in ieder geval daarop vooruitlopend extra goede chirurgische maskertjes weer weten te scoren.
Dus voor nu in ieder geval opluchting dat wij niet weer niet naar NL mogen.
België mogen we sowieso in zonder test, want we zijn korter als 24 uur in het land daar we 's middags aankomen, met zoonlief gaan eten en avond doorbrengen, 's ochtends nog samen ontbijten en dan rijden wij door naar NL.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:14

Er wordt hier amper preventief getest, dat gebeurt in sommige andere landen veel meer. Dus zo lang we dat op deze manier doen, zullen die getallen laag blijven. Als de GGD nou ook de vakantietesters mee gaat tellen vanaf 1 juli, misschien geeft dat al weer een heel ander beeld.

In bijvoorbeeld Denemarken wordt veel meer preventief getest, dan krijg je automatisch ook lagere percentages.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:24

Afbeelding
Dit kwam ik tegen... oplichter

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:25

Purny, hoezo oplichter, kwestie van vraag en aanbod.
Bij de officiele kanalen duurt het lang op het moment, dus wat een gek er voor geeft, daarvoor kan je dat op Marktplaats verkopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:27

Met of zonder stempels :D
Met covid stempels schijn je al voor 100 euro te kunnen kopen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:29

MarliesV schreef:
Bij de officiele kanalen duurt het lang op het moment, dus wat een gek er voor geeft, daarvoor kan je dat op Marktplaats verkopen.

De prijs.... doet me een beetje aan de mondkapjes denken van siewert

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:30

purny schreef:
MarliesV schreef:

De prijs.... doet me een beetje aan de mondkapjes denken van siewert

Die heeft er ook geen winst op gemaakt toch? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:34

Een paar miljoen maar ..

Maar in dit geval: wat de gek ervoor geeft. Als je vrijdag met je boekje op vakantie wilt en ze nu pas gaat bestellen via officiële weg. Tja dan geef je het er misschien wel voor :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:51

Relaxed schreef:
miccamaaike schreef:
Nederland is al rood idd. Ik heb even zitten rekenen en t zal komende week nog rood blijven. Niet zozeer door de aantallen want die zakken snel, maar we hebben een hoog percentage positieve tests. Zolang dit hoog blijft worden we niet oranje. Aangezien er maar weinig preventief getest wordt in NL blijft dit in verhouding hoog tov andere landen.

Dus door ons testbeleid (bij GGD testen kan alleen met klachten of bij quarantaine) zijn wij rood?

Exact.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:53

Als ik dan 17miljoen deel door die 565 gevallen is het eindgetal.toch erg laag minder dan 1 op 30

Of zit ik dan heel erg fout

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:56

Echwel schreef:
Als ik dan 17miljoen deel door die 565 gevallen is het eindgetal.toch erg laag minder dan 1 op 30

Dat is niet het gemiddelde week getal.
Daarbij is maandag de dag waar op de besmettingen altijd lager zijn.
Ondanks dat ik verwacht dat die lijn wel daalt hoor

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:20

Echwel schreef:

Per 100.000 per 14 dagen is de EU berekening.
Maar dit aantal zal het eind van de week niet meer rood zijn inderdaad.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:25

purny schreef:
[ [url=m/LzfQvV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit kwam ik tegen... oplichter

Hoezo oplichter? Bij de uitgever kost hij €8,70 met lange levertijd. Dan is €12 met korte levertijd toch een prima deal?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:20

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:48

Yes! Italië heeft ook de mondkapjes op straat afgeschaft. Here we come...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:18

Ach, in Griekenland waren ze ook verplicht. Maar ik heb maar weinig mensen gezien met mondkapje op straat.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:35

Bloodymary schreef:

Was toch alleen als er geen afstand gehouden kon worden?

Vorig jaar zijn wij ook in Italie geweest, maar hebben mondkapje enkel op een marktje en in supermarkt opgehad.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:55

Allereerst sorry voor het binnenvallen. Zijn er hier mensen recent naar Spanje gereisd? Ik vertrek donderdag naar fuerteventura maar kom niet helemaal uit het spaanse health form.
De vraag ‘Select your certificate type’ kan ik antwoorden met EU digital COVID certificate of No UE certificate (is UE hier een typfout of staat dit ergens voor?). Nou vertrekken wij gewoon vanaf schiphol dus in de EU, maar ik geloof dat het EU digital COVID certificate pas vanaf 1 juli ingaat? Dus het lijkt me sterk dat ik die krijg bij het testcentrum.

Uiteraard vraag ik dit morgen bij het testen nog maar wellicht is er iemand die wat meer thuis is in de verschillende soorten certificaten en die weet wat het verschil is tussen deze twee types.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:09

Mandyy schreef:
Bloodymary schreef:

Was toch alleen als er geen afstand gehouden kon worden?

Vorig jaar zijn wij ook in Italie geweest, maar hebben mondkapje enkel op een marktje en in supermarkt opgehad.

Dat was vorig jaar ja. Maar daarna is dat gewijzigd in altijd en overal buiten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:12

Tot wanneer was dat?
Op de ANWB site bij Corona regels stond dat al een tijdje niet (meer).