Femke_Tweety schreef:Op zich hoef je je daar niet per se voor te schamen. Dat kan ik namelijk ook niet zo maar, soms zijn situaties nu eenmaal zo.
(denk aan auto-ongelukken, daardoor langdurig ziektewet en daarmee stevig inkomstenverlies, en dat soort feestjes)
Schamen omdat je weinig geld hebt vind ik per definitie onzinnig.
Maar ik vind het hele verhaal heel erg gericht op "ik hep er reg op da een ander alles voor me regelt'. En dát vind ik wel vervelend en genant gedrag.
Dus zoals ik zei, een bos bloemen, een doos taart en een bedankje waren 3000x meer op hun plek geweest dan dat ze de mensen die haar notabene geholpen hebben op facebook/social media/ de krant aan de. schandpaal nagelt.
DAAR moet ze zich wel voor schamen. Ga met een bos bloemen naar die tandartszaak toe leg uit dat je heel krap zit maar dat je het graag netjes wilt regelen. Dik kans dat ze je die rekening dan niet eens meer hadden laten betalen,.
Maar als haar communicatie naar die tandarts steeds zo onbeschoft geweest is, kan ik me heeeel hard voorstellen dat ze daar echt niet meer over peinzen nu.
Bovendien was het nota bene de politie die de tandarts aanraadde om haar die rekening te sturen, zodat zij het kon declareren bij haar zorgverzekering. Maar in plaats van dat zij die tandarts opbelt, de situatie uitlegt en vraagt hoe ze het op gaan lossen, rent ze meteen naar de krant om die praktijk aan de schandpaal te nagelen. Dat lijkt tegenwoordig wel de standaard te zijn: niet meer communiceren met de betrokken partijen, maar meteen je gram proberen te halen online of in de media.