[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:00

Ik vind het lastig. Ik heb niet veel goede vrienden/ vriendinnen, denk een stuk of 10 excl aanhang. En de ene helft ken ik sinds de basisschool en de andere helft studietijd. Mijn oude schoolvriendinnen gingen naar andere middelbare scholen, studeren in buitenland dus die vriendschappen kunnen wel verandering hebben.

Maar mijn studievriendschappen zijn lastiger te onderhouden met baby's, nieuwe relaties, fulltime werken. Die zijn wat minder bestendig. Neem ook bijna nooit kind mee met afspraken.

Stapvriendinnen zijn wel vervaagd. Maar dat waren hele oppervlakkige vriendschappen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:49

Oh jongens ik ben nu al zenuwachtig.
Voor 1 mei een gesprek ingeplant over sterilisatie in de toekomst. Ben vrij nerveus ervoor..
Ik ga denk ik een documentje met standpunten maken zo dat ik niks vergeet, alleen ik kan niet meer helder nadenken nu :') helpppp

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:00

Eigenlijk bizar dat dat moet :o
T zou toch moeten zijn. Ik wil geen risico op kinderen want die wil ik niet punt.

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:01

Ik ben bang dat het niet zo zal gaan. Dus ik wil voorbereid zijn.
Ik hik alleen al lang tegen dit gesprek aan en ben rete zenuwachtig nu. Ik wil sterke goede punten formuleren waar ze niet om heen kan.

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:07

https://norugratsnoragrets.wixsite.com/binder/build-a-binder
Laatst kwam ik deze tegen op Reddit. Het is wel allemaal in het Engels, maar misschien heb je er wat aan. Is gemaakt door een eenentwintigjarige vrouw die gesteriliseerd wilde worden en niet bepaald onvoorbereid naar haar afspraak met de gynaecoloog ging. :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:16

Voor mij hoeft het niet zo uitgebreid. Ik heb al een aantal punten op papier. Nu er een logisch verhaal van maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

sanso schreef:
Ik ben bang dat het niet zo zal gaan. Dus ik wil voorbereid zijn.
Ik hik alleen al lang tegen dit gesprek aan en ben rete zenuwachtig nu. Ik wil sterke goede punten formuleren waar ze niet om heen kan.

Snap ik. Alleen vind ik het idioot dat dit zo moet zijn.

:(:)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:33

Ik probeer feiten te zoeken over het inknippen, ptss, relatiebreuken, financiele problemen ed.
Dus cijfers daarvan. Iemand goede sites?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:45

Laatst bijgewerkt door quera op 23-04-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:46

Die had ik gevonden ja! Bedankt!
Ik zoek vooral nog financiele aspecten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:48

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:49

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:46

T is toch van de gekken dat je als normale vrouw bij je volle verstand hele werkstukken moet maken om te verantwoorden waarom je geen gespuis wil. Terwijl de eerste de beste tokkie/tiener/antivaxxgekkie/anderszins incompetent er 10 mag fokken en iedereen roept ooh en aah :n Belachelijk echt waar. Ik ga voor je duimen sanso

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:47

Ik heb nu 3 A4tjes (en kan er nog heel wat meer schrijven) maar ik wil het eigenlijk bij twee houden.. kak...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:23

quera schreef:
Eigenlijk bizar dat dat moet :o
T zou toch moeten zijn. Ik wil geen risico op kinderen want die wil ik niet punt.

Voordat de gyn me wilde steriliseren, moest ik eerst een afspraak bij de psycholoog.

Die had ik snel overtuigd, maar ik blijf het achterlijk vinden dat elke halve zool een kind mag krijgen en dat iedereen daar dan bij over is, maar dat wij eerst gecheckt moeten worden of we niet kierewiet zijn of er mogelijk spijt van gaan krijgen.

Alsof je er geen spijt van kunt krijgen dat je wél kinderen hebt genomen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:29

Denk dat er meer ouders met spijt zijn dan gesteriliseerde mensen zonder kinderwens met spijt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:11

quera schreef:
Denk dat er meer ouders met spijt zijn dan gesteriliseerde mensen zonder kinderwens met spijt.

Dat weet ik wel zeker..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:14

Nou nou nou 3 A4-tjes? Pfff, snap dat zeker wel en kan dat ook wel vol krijgen, maar eigenlijk zou je het toch moeten redden met een halve A4? Joh je wilt ze gewoon niet en hebt daar enorm goed over nagedacht, zeker als je zo'n definitieve ingreep wil laten doen, anders kom je daar toch niet mee? Beter zelfs dan de meeste mensen die ze krijgen 'omdat het gewoon' zo hoort. Ben heel blij dat ik zelf niet zwanger kan worden door mn hormoonhuishouding, anders was dit ook zeker een optie. Maar om nou alle voor- en tegens te moeten opsommen...pfff!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:17

Alleen maar de tegens hoor :j
Voor mij zijn er geen voordelen, hooguit sociale acceptatie.
3 A4tjes is niks.. er zit een opmaak en wat logica in verwerkt.

Ga jij met mij mee naar de huisarts om te vertellen wat je nu doet? En dat ze het maar gewoon moeten doen omdat ik het graag wil?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:24

Uiteraard tegens :+ :D Maar dat ziet de maatschappij echt anders hoor :o

Net als dat ik gewoon niet van kinderen hou. Tuurlijk kan er wel normaal mee omgaan mits ze een bepaalde leeftijd hebben en zich behoorlijk kunnen gedragen, maar zit er niet op te wachten. De een houd van katten, de ander niet en bijv meer van honden, en ik niet van kotertjes. Dat snappen veel mensen ook absoluut niet. Poos geleden probeerde de buurvrouw haar kleinzoon van 12 bij ons te droppen. Zij vond het leuk om hem elke woensdagmiddag en zaterdag bij ons op de boerderij te laten helpen. Dat ik daar niet op zit te wachten kwam niet bij haar op. Ben deze dagen altijd vrij van mn werk en dus thuis, als ik dan een koter om me heen had willen hebben had ik ze zelf wel geproduceerd. Want wie vind kinderen nou niet leuk :+ ? Nou ik dus

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:45

Even vanuit de artsenkant gedacht zou ik argumenten die te maken hebben met het ongemak en risico‘s van de zwangerschap/bevalling achterwege laten.
Daarmee krijg je juist het omgekeerde effect waarbij ze denken dat je koudwater vrees hebt maar eigenlijk stiekum wel wilt.
Argumenten op basis dat je leven zeer wispelturig is, je niet hoofdverzorger wil zijn, gewoon geen enkel gevoel erbij hebt, carriere, reisdoelen weet ik veel wat komen waarschijnlijk beter aan. Dan kun je daarnaast zeggen dat alle medische risico‘s overigens ook niet in je straatje passen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:07

Ik heb toentertijd gewoon puntsgewijs opgeschreven waarom ik mijn eierstokken en baarmoeder verwijderd wilde hebben (medisch, hormonaal) en daarin ook het puntje kinderwens verwerkt (bewust kiezen voor geen kinderen ivm medische en psychische klachten).
Hier en daar een korte uitleg erbij en tijdens het gesprek met de gynaecoloog heb ik de lijst erbij gepakt.
De gynaecoloog vond de lijst niet nodig maar zag wel dat ik goed voorbereid was, is nog even in overleg gegaan met de arts die me doorverwezen heeft en 6 weken later lag ik op de operatietafel.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:15

lor1_1984 schreef:
Ik heb toentertijd gewoon puntsgewijs opgeschreven waarom ik mijn eierstokken en baarmoeder verwijderd wilde hebben (medisch, hormonaal) en daarin ook het puntje kinderwens verwerkt (bewust kiezen voor geen kinderen ivm medische en psychische klachten).
Hier en daar een korte uitleg erbij en tijdens het gesprek met de gynaecoloog heb ik de lijst erbij gepakt.
De gynaecoloog vond de lijst niet nodig maar zag wel dat ik goed voorbereid was, is nog even in overleg gegaan met de arts die me doorverwezen heeft en 6 weken later lag ik op de operatietafel.

Ik hoop hoop hoop dat het zo bij mij ook gaat. Hoe oud was je toen als ik mag vragen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:15

Hormonen is inderdaad ook een goede overweging als je voor een methode gaat waar dat een invloed heeft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:19

sanso schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik hoop hoop hoop dat het zo bij mij ook gaat. Hoe oud was je toen als ik mag vragen?

29, dat was ook meteen hetgeen waar de gynaecoloog de grootste twijfel over had.
Was ik een half jaar later gekomen was daar wsl geen sprake van geweest. :+