Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:55

Zou het even vragen... maar denk dat je het beste het kan zeggen als je daar nog in de stoel zit ipv achteraf. :)
En ik denk een andere kapper zoeken :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:32

c_alsemgeest schreef:
Zou het even vragen... maar denk dat je het beste het kan zeggen als je daar nog in de stoel zit ipv achteraf. :)
En ik denk een andere kapper zoeken :P

Toen ze het droog fohnde zei ik al dit is veelste licht je ziet geen verschil en toen zei ze van ja je moet maar in het buitenlicht kijken want dit licht hier is ook niet zo goed dus vandaar. En toen zei ik van oke, maar ik zie nual dat het lichter is. En toen zei ze (ben dus al eens 2 keer teruggeweest) “nou je weet ons wel weer te vinden hè als het weer niet goed is!” Dat vond ik nogal een sneer.. En thuis zag ik dus idd dat je geen verschil zag. Maar ik wil niet alweer terug. De vorige keer was het wel netjes opgelost maarja dan moet ik er nu weer heen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:00

Oke het Office probleem is opgelost - gebeld en gelukkig omgezet naar Mac binnen 2 tellen. Volgende technische probleem :')
Ik heb een nieuwe iPhone en nu heb ik whatsapp overgezet, mijn oude iPhone is nu werktelefoon. Nu zijn alle groepen van mijn privé nr blijven staan op mijn werktelefoon. Ik zit dus wel in de groepen maar dan met mijn werk nummer. Kan ik dat makkelijk omzetten naar weer mijn privé nummer?

@Savannah, ik zou mijn verlies nemen en een andere kapper zoeken. Als ze het 3x niet goed doen zal de 4e keer ook niet lukken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:06

Ik moet voor school enkele documentaires kijken, deze zijn in het Nederlands (en niet Vlaams zeg maar). Woorden als therapeutisch, farmaceutisch, etc. worden met een 'ui' in plaats van een 'eu' uitgesproken. Why? :') Waar komt het vandaan, ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:07

TrIjNiE__ schreef:
Ik moet voor school enkele documentaires kijken, deze zijn in het Nederlands (en niet Vlaams zeg maar). Woorden als therapeutisch, farmaceutisch, etc. worden met een 'ui' in plaats van een 'eu' uitgesproken. Why? :') Waar komt het vandaan, ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.

Omdat je het zo uitspreekt vanuit het Latijn.
Ik snap dan weer niet waarom mensen zeuven zeggen ipv zeven :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:10

Macs schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Ik heb 4 jaar Latijn gevolgd en nooit de eu als 'ui' uitgesproken hoor.

We hebben ooit een docu gezien op school waarin verteld werd dat die 'eu' komt van toen de eerste telefoons gebruikt werden, als men dan nummers moesten doorgeven zei men zeuven om verwarring te voorkomen met negen :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:00

Wacht.... Zeggen jullie echt therapuitisch? _O- _O- _O-

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:13

Damned schreef:
Wacht.... Zeggen jullie echt therapuitisch? _O- _O- _O-

Iig therapuit en niet therapeut inderdaad..laatste klinkt echt weird in mijn hoofd _O- _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:21

Ik zeg reumatoloog, maar volgens mij is de ouderwetse en ook zeker goede uitspraak ruimatoloog.
Ik geloof dat de eu klank steeds meer voor aan het komen is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:31

Wow wat grappig! Het valt me sowieso op dat jullie in Nederland vaker anderstalige klanken (al heb ik in dit geval mijn twijfels...) blijven uitspreken, vb flat en handicap op zijn Engels, terwijl wij nieuwe woorden direct verbasteren naar een Vlaamse mengelmoes :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:50

Ik kom uit Nederland, maar ik zeg echt geen therapuit hoor _O-
Bij mij is het gewoon therapeut en farmaceut haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:52

Ik zeg altijd iets wat een beetje tussen de eu en de ui in zweeft.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:53

Ja, dat vind ik inderdaad een betere Jolien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:00

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik pas op een melkveebedrijf omdat de boer op vakantie is. Gisteren kwamen buurkinderen langs (7 en 11 jaar). Boer was er toen nog en heeft gezegd dat hij met vakantie ging.

Nu zijn ze hier weer. Ik wil dat ze weg gaan, ik wil niet onaardig doen maar heb ze gezegd dat het niet handig is dat ze er nu zijn omdat de boer weg is. Maar ze blijven toch hier hangen. Ik vind het vervelend, omdat een boerderij geen speeltuin is, ik kan niet op ze letten maar werk ondertussen wel met gevaarlijke machines. En ze gooien verkeerd voer bij de melkkoeien. Heel irritant dus.

Wat zouden jullie doen? Want ze blijven dus plakken. Ik ken hun ouders verder niet. Moet ik hier de boer zelf over benaderen?

Ik wil niet het risico lopen dat ik straks over een kind heen rij...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:08

Hop weg ermee...
je boer kan grote problemen krijgen als zijn koeien ziek worden door verkeerd voer.
En een kind overrijden... tja ik zeg maak je kwaad!

Als jij al het gevoel hebt dat het niet pluis is.
Als de boer terug komt.. mogen ze weer komen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:11

Amy schreef:
Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik pas op een melkveebedrijf omdat de boer op vakantie is. Gisteren kwamen buurkinderen langs (7 en 11 jaar). Boer was er toen nog en heeft gezegd dat hij met vakantie ging.

Nu zijn ze hier weer. Ik wil dat ze weg gaan, ik wil niet onaardig doen maar heb ze gezegd dat het niet handig is dat ze er nu zijn omdat de boer weg is. Maar ze blijven toch hier hangen. Ik vind het vervelend, omdat een boerderij geen speeltuin is, ik kan niet op ze letten maar werk ondertussen wel met gevaarlijke machines. En ze gooien verkeerd voer bij de melkkoeien. Heel irritant dus.

Wat zouden jullie doen? Want ze blijven dus plakken. Ik ken hun ouders verder niet. Moet ik hier de boer zelf over benaderen?

Ik wil niet het risico lopen dat ik straks over een kind heen rij...

Sowieso even contact opnemen met de boer, met een beetje mazzel weet hij wel wie de ouders van de kinderen zijn. En mocht er onverhoopt wel iets misgaan door bijvoorbeeld het verkeerd voeren dan wordt het niet een 'eerlijk gezegd wist ik er al van' verhaal, als je begrijpt wat ik bedoel.
En ondertussen heel duidelijk tegen de kinderen zeggen dat ze niet welkom zijn op het erf, desnoods even de politie noemen. ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:18

Wat strenger zijn en zeggen dat ze nu echt moeten gaan en pas terug mogen komen als de boer terug is van vakantie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:34

Macs schreef:
TrIjNiE__ schreef:

'Therapeut' en 'farmaceut' zijn griekse woorden.
Die somehow met een 'ui' worden uitgesproken.
Net als plaatselijke oppergod Zeus. (Ik leerde zelfs dat je dat uitspeekt als Dzuis. Of Dzjuis-pater, dan snap je meteen waarom de Romeinen die goser Jupiter noemen.)

En in het Latijn kennen ze geen tweeklanken zoals ui en oe. (Kom je die twee letters achter elkaar tegen in het Latijn, dan hou je jezelf even in en zegt ou-i dan wel o-e. Voor de voetbalfans onder ons: denk aan Boetius.)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:06

Ah Grieks dan := bijna goed (nee niet echt :') )

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:21

Ik zag net een filmpje van een rat, (ja een rat) die zichzelf wast. Kun je dit een rat serieus aanleren? Of vinden ze het echt lekker om zichzelf te wassen?

Ohja voor de duidelijkheid het was wassen met shampoo. Hij was zichzelf echt als een mens aan het douchen onder een lopende kraan in de wasbak. Dus niet zichzelf likken

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:26

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:17

Ik denk dat hij gewoon jeuk had en ze daar vervolgens gebruik van hebben gemaakt. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:21

Captain schreef:
Ik denk dat hij gewoon jeuk had en ze daar vervolgens gebruik van hebben gemaakt. :+

Ah jammer. Als ratten dit echt deden had ik er per direct 1 aangeschaft hahaha.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:54

Nou zo wassen mijn ratten zichzelf niet en ze hebben echt een bloedhekel aan water :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:35

Smee__ schreef:
Nou zo wassen mijn ratten zichzelf niet en ze hebben echt een bloedhekel aan water :')

Explain this then :+