En ik denk een andere kapper zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
c_alsemgeest schreef:Zou het even vragen... maar denk dat je het beste het kan zeggen als je daar nog in de stoel zit ipv achteraf.
En ik denk een andere kapper zoeken
TrIjNiE__ schreef:Ik moet voor school enkele documentaires kijken, deze zijn in het Nederlands (en niet Vlaams zeg maar). Woorden als therapeutisch, farmaceutisch, etc. worden met een 'ui' in plaats van een 'eu' uitgesproken. Why?Waar komt het vandaan, ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.
Macs schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik moet voor school enkele documentaires kijken, deze zijn in het Nederlands (en niet Vlaams zeg maar). Woorden als therapeutisch, farmaceutisch, etc. worden met een 'ui' in plaats van een 'eu' uitgesproken. Why?Waar komt het vandaan, ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.
Omdat je het zo uitspreekt vanuit het Latijn.
Ik snap dan weer niet waarom mensen zeuven zeggen ipv zeven
Amy schreef:Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik pas op een melkveebedrijf omdat de boer op vakantie is. Gisteren kwamen buurkinderen langs (7 en 11 jaar). Boer was er toen nog en heeft gezegd dat hij met vakantie ging.
Nu zijn ze hier weer. Ik wil dat ze weg gaan, ik wil niet onaardig doen maar heb ze gezegd dat het niet handig is dat ze er nu zijn omdat de boer weg is. Maar ze blijven toch hier hangen. Ik vind het vervelend, omdat een boerderij geen speeltuin is, ik kan niet op ze letten maar werk ondertussen wel met gevaarlijke machines. En ze gooien verkeerd voer bij de melkkoeien. Heel irritant dus.
Wat zouden jullie doen? Want ze blijven dus plakken. Ik ken hun ouders verder niet. Moet ik hier de boer zelf over benaderen?
Ik wil niet het risico lopen dat ik straks over een kind heen rij...
Macs schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik moet voor school enkele documentaires kijken, deze zijn in het Nederlands (en niet Vlaams zeg maar). Woorden als therapeutisch, farmaceutisch, etc. worden met een 'ui' in plaats van een 'eu' uitgesproken. Why?Waar komt het vandaan, ik heb even gegoogled maar kan het niet vinden.
Omdat je het zo uitspreekt vanuit het Latijn.
Ik snap dan weer niet waarom mensen zeuven zeggen ipv zeven