Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:15

Hell no dat ik het ga gebruiken. Gelukkig is het tot dusver optioneel. Ik zie er de voordelen niet van, niet als koper en niet als verkoper.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:05

Tyrcanol schreef:
Hmm. Het "gelijk oversteken" is gestart bij mp.
Iemand al ervaring ?

Iets gemist denk ik?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:09

Ik kreeg een pop up er van.
Maar begrijp dus dat het optioneel is? Hoe werkt dat dan ?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:19

met verzenden kan je ook laten afleveren bij een ups punt ipv huisadres
Vandaag heel wat werk aan gehad
Koper wilde via kiala verzonden hebben, maar dat bestaat dus niet meer en is nu Ups. ik braaf met mijn pakketje daarheen, ging dat niet. Je moet vooraf een bon printen, laat mij dus net geen printer meer hebben. Eerst gaf zij alleen een afleverpunt op,m geen adres, kon ik het weer annuleren en wachten op het adres erna moest ik haar emailadres hebben, ook die had ik niet. En dat ik moest printen kwam ik pas achter nadat het al betaald was. na veel gedoe heb ik het bij mijn moeder geprint maar dat doe ik dus ook niet meer alleen omdat een koper 3 euro vz kosten wil besparen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:51

Tyrcanol schreef:
Ik kreeg een pop up er van.
Maar begrijp dus dat het optioneel is? Hoe werkt dat dan ?
.

Yep, het is gelukkig niet verplicht:

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:00

Lynn_Nikita schreef:
met verzenden kan je ook laten afleveren bij een ups punt ipv huisadres
Vandaag heel wat werk aan gehad
Koper wilde via kiala verzonden hebben, maar dat bestaat dus niet meer en is nu Ups. ik braaf met mijn pakketje daarheen, ging dat niet. Je moet vooraf een bon printen, laat mij dus net geen printer meer hebben. Eerst gaf zij alleen een afleverpunt op,m geen adres, kon ik het weer annuleren en wachten op het adres erna moest ik haar emailadres hebben, ook die had ik niet. En dat ik moest printen kwam ik pas achter nadat het al betaald was. na veel gedoe heb ik het bij mijn moeder geprint maar dat doe ik dus ook niet meer alleen omdat een koper 3 euro vz kosten wil besparen

Ik verzend ook niet meer met Kiala/UPS! Veel te veel gedoe en het gaat vaak mis. Ze betalen idd maar een paar euro meer en anders maar niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:05

Nou na 11 dagen na het overmaken heb ik mijn bestelde artikel binnen!! Dankzij bokkers kwam ik aan haar volledige naam en haar gegevens. Ze nam de tel niet op maar ik had ook een mailadres. Een keer gemaild met duidelijke taal en vandaag kreeg ik hem binnen. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet maar ben wel opgelucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:05

Gelijk oversteken ga ik zeker niet doen, lijkt me niks :=

Ik verzend ook alleen met PostNL, het is dat of niets. Voor een kiala punt moet ik 20 km rijden en het duurt zo lang voor het eens aangekomen is. Ik bied wel eens aan om het naar een PostNL punt te sturen, dat kost dan €5,95 ipv €6,50.

Ik word wel een beetje moe van hoe slecht mensen lezen. Vragen sturen over dingen die letterlijk in de tekst (5 regels) van de advertentie staan :roll: Of mensen die een bod doen, ga ik akkoord, geven ze aan dat ze er nog over na moeten denken en dan vervolgens niks meer van zich laten horen... Nu al voor de vijfde keer gehad. ^) Dan denk ik echt van doe dan geen bod of wees op zijn minst zo fatsoenlijk om te zeggen dat je er vanaf ziet.

Fijn dat je het alsnog hebt Suzanne! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-17 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:11

Ik werk niet meer met kiala/ups. Kost een fikse hoop geld en gedoe om te kunnen versturen. Daarnaast blijkt Bpost voor pakketten < 2kg zelfs goedkoper te zijn. Je betaalt €4 voor verzenden naar een postpunt en €5 naar een thuisadres. Pakje is dag nadien normaal al op bestemming. Vind ik een stuk betere service dan het geprutst op de UPS-site en minstens een week wachten eer het op het afhaalpunt van de koper is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:33

Ik verzend ook alleen met postnl. En óf alleen als pakket, of als brievenbuspakket, met alleen postzegels begin ik niet meer aan..

Als het goed is wordt vrijdag de kast opgehaald, voor een nette prijs. Iets lager dan ik in gedachte had, maar in ieder geval meer dan 20 eurl :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:41

helemaal happy, via MP spullen van Blond Amsterdam gekocht voor een mooie prijs. Was ongeveer 10 km uit de buurt dus net ff opgehaald :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:34

Blond is leuk he <3

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:35

zeker :D maar wel prijzig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:25

Wacht maar Tot je le gaat sparen. .
Dan vind je de prijzen van het normale servies een schijntje :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:51

haha, ik weet het. Maar ik ben ook niet van plan dat te gaan sparen (behalve als ik de loterij win :D )

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:51

Suzanne F. schreef:
Nou na 11 dagen na het overmaken heb ik mijn bestelde artikel binnen!! Dankzij bokkers kwam ik aan haar volledige naam en haar gegevens. Ze nam de tel niet op maar ik had ook een mailadres. Een keer gemaild met duidelijke taal en vandaag kreeg ik hem binnen. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet maar ben wel opgelucht.

Top!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:22

Ga zo meteen geld overmaken naar iemand die 1 dat actief is op mp!
Ben benieuwd :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:55

ik zou het niet doen :o

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:01

Ik heb een hamsterkooi te koop staan. Gisteravond eentje of ik er dan ook een bakje, huisje en drinkfles bij had. Eh nee als dat zo was zou dat er wel bij staan..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:14

Gisteren bericht dat er eindelijk interesse is in m'n stal. Ze vroegen wat de uiterste prijs was en of ze dan binnenkort mogen kijken ze namen de aanhanger al mee. Ik akkoord gegaan dat ze zondag komen. Kreeg ik een half uur later een hoger bod als m'n uiterste prijs voor de stal en die mensen willen al eerder komen kijken. Wat zouden jullie doen, op het hogere bod ingaan of de afspraak laten staan met de mensen die als eerste interesse hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:16

kijken is niet kopen in mijn ogen, stel dat ze hem nu niet nemen zit je er dan bij.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:29

Dat is ook weer zo. Bedankt ik weet wat ik nu moet doen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:29

Zou ze gewoon laten komen. Misschien niet heel netjes voor de mensen van zondag, maar ik heb al zo vaak iets vast gehouden voor mensen die dan ineens van de aardbodem zijn verdwenen dat ik dat niet meer doe. Daarbij is hier de koop niet eens toegezegd, dus jammer maar helaas dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:49

Ik zou wel de andere koper een bericht sturen dat er een gegadigde is die eerder langs wil komen en definitief wil kopen. En dat je dus wel zeker wilt weten dat ze hem voor prijs x kopen.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje asociaal om voor een hoger bod te gaan... als het andersom was geweest had iedereen geroepen dat de verkoper een hufter was..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:51

Anoniem schreef:
Ik zou wel de andere koper een bericht sturen dat er een gegadigde is die eerder langs wil komen en definitief wil kopen. En dat je dus wel zeker wilt weten dat ze hem voor prijs x kopen.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje asociaal om voor een hoger bod te gaan... als het andersom was geweest had iedereen geroepen dat de verkoper een hufter was..

+1