Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:29

Hoe lang doen jullie ongeveer met een waxmelt? Ik heb er nu eentje al zeker een week en het lijkt wel alsof er niks gebeurt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:35

Yentaah schreef:
Hoe lang doen jullie ongeveer met een waxmelt? Ik heb er nu eentje al zeker een week en het lijkt wel alsof er niks gebeurt

Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de waxmelt is, want een kleintje van waxmeltsenzo is wat anders dan een hele tart van Yankee Candle. Maar wat bedoel je met een week? Elke avond een x aantal uur branden? Dat is wel heel erg lang.

Verschilt bij mij zelfs bij hetzelfde merk nog wel per keer. Laats GC Campfire Marhmallow die kon rustig twee avonden mee. Probeerde hetzelfde bij de Peppermint Snowflake maar die deed de tweede avond niks meer helaas.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:43

Op de elektrische brander gaan bij mij goosjes en mijn eigen grote melts minimaal 2 avonden mee, in de hal wel 3 hele dagen. Op de gewone brander meestal max 8 uurtjes aan een stuk door.
Een week heb ik nog nooit mee gemaakt.

Yc brand ik helaas niet meer maar die zullen het ook wel lang uithouden.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 19-10-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:43

Van de xenos: grootte is vergelijkbaar met drievierde waxmelt van yankee candle. Elke avond zo'n 2 uur. Ik vind het ergens ook gewoon jammer dat hij zo lang meegaat, want ik kan mijn nieuwe waxmelts niet uitproberen, maar wil deze ook niet weggooien :(

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:54

Een extra brander kopen :D
Of even je brander/het schaaltje in de vriezer, vaak kun je de wax er dan uit 'wippen'.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:15

Yentaah schreef:
Van de xenos: grootte is vergelijkbaar met drievierde waxmelt van yankee candle. Elke avond zo'n 2 uur. Ik vind het ergens ook gewoon jammer dat hij zo lang meegaat, want ik kan mijn nieuwe waxmelts niet uitproberen, maar wil deze ook niet weggooien :(

Als je volgende keer weer bij de Xenos bent even siliconen cupcakevormpjes kopen :D In plaats van de wax rechtstreeks op de brander doe je het in het vormpje en zet je dat op de brander. Je kan op die manier zo vaak en snel wisselen als je maar wil.
Ik weet dat het niet door iedereen gewaardeerd wordt omdat het niet persé een mooi gezicht is :+ Maar ik vind het gewoon heel erg praktisch en doe daarom eigenlijk niet anders :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:19

Bij mij bleef de cilliconen mal wel plakken of er kwam een gat in, was hier snel klaar mee. Met een los schaaltje en dan overgieten in een malletje of cupje werkt wel prima.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:22

waxmeltsenzo schreef:
Bij mij bleef de cilliconen mal wel plakken of er kwam een gat in, was hier snel klaar mee. Met een los schaaltje en dan overgieten in een malletje of cupje werkt wel prima.

Ik vind dat zo maf! Ik heb dat echt nog nooit gehad, en heb ze nu altijd op de eletrische brander van knusvooorjehuis.nl maar heb ze ook op de yankee theelichtbrander gehad en altijd prima gegaan. Snap dus echt niet waarom het bij jou zo problematisch ging!
Enige wat het bij mij wel doet is doorslaan ofzo, er komt altijd een heel dun wit laagje op de buitenkant van de cup te zitten. Maar heb daar verder geen last van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:41

Ik heb zelfs twee keer gehad dat er een gescheurd was. Moet wel zeggen dat dat met de scent chips burner was. En daarna had ik er 1 met een schotel dus niet meer nodig. Maar zou het om die rede zelf never nooit aanraden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:53

Afbeelding

Kennen jullie deze? Kwam ze tegen in de bouwmarkt vanmiddag. Had ze nooit eerder gezien. Ik zag lychee en ik ben gek op lychee dus moest even snuffelen, maar was zeer teleurstellend helaas. Vond het meer chemische parfum dan lychee.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:56

Alwiene schreef:
[ [url=m/6SkNEL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kennen jullie deze? Kwam ze tegen in de bouwmarkt vanmiddag. Had ze nooit eerder gezien. Ik zag lychee en ik ben gek op lychee dus moest even snuffelen, maar was zeer teleurstellend helaas. Vond het meer chemische parfum dan lychee.

Ik vind ze er ook heel erg chemisch uitzien. Als je bijvoorbeeld kijkt naar yankee candle of Woodwick tarts zien ze er veel natuurlijker uit qua kleur.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:32

waxmeltsenzo schreef:

Bij mij ook!!
Ben er ook snel mee gestopt daardoor!

Ik heb gewoon veel branders...dus kan wisselen genoeg!
Heb zelfs nog 2 dichte elektrische branders van de action.. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:02

Ik heb t ook ff geprobeerd maar ik wissel gewoon van wax. Nu heb ik ook 4 branders dus kan afwisselen :)
Al gebruik ik eigenlijk voor alles behalve Yankee (die doet het niet zo goed) mijn elektrische scentsy brander. Top ding is dat <3
Ik had gisteren dus Paris aan... viel beetje tegen, hij geurde niet zo heel goed en hij poolde niet -O- jasje aangetrokken maar zag vanochtend dat hij alsnog niet helemaal gepoold was. Volgende keer maar even straf geven ~~}>
Heb het idee dat die pasport kaarsen gewoon niet zo sterk geuren, jammer want er zitten echt heerlijke geuren bij....

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:18

Zonde is dat Yonker, ik vind de 3 wicks sowieso sterker geuren dan de kaarsen.

Hier nog aan het bedenken wat ik ga opzetten. Flink aan de poets zo dus zal wel een fris luchtje worden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:35

In de hoek ermee Yonker!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:02

Ik ga de waxmelt maar gewoon vervangen, ben ondertussen ook wel klaar met deze geur :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:17

Kirja schreef:
Zonde is dat Yonker, ik vind de 3 wicks sowieso sterker geuren dan de kaarsen.

Hier nog aan het bedenken wat ik ga opzetten. Flink aan de poets zo dus zal wel een fris luchtje worden.

Ligt er heel erg aan welke kaars, ik heb 1 3wick van goose deze geurt idd erg sterk!! Maar heb ook 2 gewone kaarsen van goose en deze geuren ook gewoon echt goed!! Ik ga vanavond die andere aandoen, eens zien of die het beter doet. Vanaf het begin maar jasje aan. Kaarsen zijn ook net wat kleiner waardoor het jasje niet helemaal aansluit. Nu haak ik sinds kort zelf dus misschien dat ik zelf nog een keer jasje ervoor maak :)

Charaz schreef:
In de hoek ermee Yonker!

Hahahaa jaa _O- Stoute kaars!!

Yentaah schreef:
Ik ga de waxmelt maar gewoon vervangen, ben ondertussen ook wel klaar met deze geur :o

Gewoon doen hoor, hoe duur is zo'n meltje nou. Als je de geur zat bent gewoon lekker vervangen :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:41

Die siliconen cupjes werken ook prima bij mij! Ik gebruik ze alleen wel op een electrische, niet op een gewone brander.

Bij mij poolde enchanted wel, maar het duurde wel heel lang!! Dat had ik idd ook niet verwacht omdat er 2 lonten aan zitten. Geurafgifte vond ik prima.

Ik had gisteren pep marshmallow aan <3 <3 <3 <3 <3 <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:09

Yonker schreef:
Ik heb t ook ff geprobeerd maar ik wissel gewoon van wax. Nu heb ik ook 4 branders dus kan afwisselen :)
Al gebruik ik eigenlijk voor alles behalve Yankee (die doet het niet zo goed) mijn elektrische scentsy brander. Top ding is dat <3
Ik had gisteren dus Paris aan... viel beetje tegen, hij geurde niet zo heel goed en hij poolde niet -O- jasje aangetrokken maar zag vanochtend dat hij alsnog niet helemaal gepoold was. Volgende keer maar even straf geven ~~}>
Heb het idee dat die pasport kaarsen gewoon niet zo sterk geuren, jammer want er zitten echt heerlijke geuren bij....

Wat jammer! Ik heb een Florence Nightlife en die is juist zo loeisterk dat ik 'm laatst in de gang gezet heb omdat het me verstikte. Ik heb ook een Paris maar nog niet gebrand.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:37

Geen ervaring met de creascents eigenlijk.

Zonde Yonker dat hij zo slecht brand.. Ik zeg in de hoek ~~}>

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:44

Creascents hadden we laatst op m'n werk aanstaan, erg chemische lucht, niet echt voor herhaling vatbaar.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:02

Ben benieuwd, voor mezelf gekocht omdat ik zo snel een stage heb gevonden :P Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:06

Lekkerrrrrrrrrrr :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:45

Heb m'n appel meltjes aan staan. Die zijn goed gelukt ;)

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:56

Die trilogy ziet er heerlijk uit <3

Ik ben allemaal blokjes aan het bestellen bij de 1000poot. Wat zijn jullie grote herfst/winter favorieten die ik moet bestellen? :D