Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:55

Oh gelukkig maar :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:03

Zo irritant als mensen wel online komen maar niet reageren.

Als ik op mobiel bok en heb een berichtje. Dan stuur ik altijd een berichtje dat ik op mobiel zit en later reageer omdat het lastig typen is op mobiel. Wel zo netjes

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:06

Ik kan op m'n mobiel amper pb"en en krijg vaak te horen dat ik terug moet reageren.
Sorry dat gaat vaak gewoon echt niet.
Pas als ik thuis ben ...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:07

Het kan ook zijn dat de gebruiker heeft uitgeschakeld om een nieuw venster te krijgen bij een nieuw bericht. Vriendin van mij heeft dat namelijk wel, en die ziet niet altijd als er nieuwe berichten zijn. Maar kijkt soms wel in d'r pbbox, en dan gaan je ongelezen berichten ook bij de andere bokker die het berichtje verzend op gelezen... En inderdaad, lees zelf ook vaak via Phone, en reageer ook niet altijd gelijk 1,2,3 ligt er maar net aan hoelang het bericht is. Dan doe ik het liever gewoon via de laptop!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:52

Kom ik ook weer even met een ervaring (nouja, bijna) :D

Ik ben een beetje blijven steken in mijn kindertijd en eens in de zoveel tijd herinner me ik weer iets van vroeger. En dat wil ik dan hebben. In dit geval de cd-rom van Paard & Pony in het Zadel :D Zo vaak als ik vroeger dat spel heb gespeeld, honderden keren al die springparcoursen gedaan met een grote zwarte hengst die niet kon springen
( :D ). En nu stond dat spel op Marktplaats bij mijn ouders in de buurt voor 2,50, dus die ga ik van het weekend ophalen :D

Ik gewoon een mailtje gestuurd naar de verkoper, krijg ik een mail terug met deftig geneuzel over 'item' en 'ik vraag je begrip voor' en blabla. Hallo, het gaat om een cd-rom, niet om een Audi :Y)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:02

Ik ben zooo bang dat ik mijn pakketje niet krijg. Slaat misschien nergens op maarja..

Ze zou het eerst zaterdag wegbrengen, was niet gelukt, toen zou het maandag worden, maandag ook niet gelukt. Ze zou het vandaag op de post doen. Ze is al die tijd gewoon vaak online geweest en nu dus niet meer. terwijl ik normaal toch al iets gehoord had.

Ik heb wel haar adres, naam (heb haar op fb gevonden) en alle berichtjes en overboekingen heb ik.
Stel nu, dat ik bedonderd ben. Welke stappen kan ik dan ondernemen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:05

contact opnemen met marktplaats en daar een melding doen? eventueel naar de politie?

Ik vind het ook wel een vraag verhaal van haar. Als mensen bij mij kopen gooi ik het meteen de volgende dag op de post maar dat uitstellen van haar vind ik raar.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:05

Is via bokt. :p

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:07

Toen ik gister vroeg of het gelukt was met het pakketje stuurde ze dit:

Mijn moeder doet morgenvroeg het zadel op de post, ik stond vandaag weer voor een gesloten deur bij het postkantoor wegens vakantieregeling. Ik werk zelf iedere dag van 6u tot 17u en vandaag had ik geracet om er nog om 17u te zijn, maar toen bleek het postkantoor wegens de vakantie al om 16.00u dicht te zijn....
Ik zal dan de track en trace code sturen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:09

xx_Lyzet schreef:
Het kan ook zijn dat de gebruiker heeft uitgeschakeld om een nieuw venster te krijgen bij een nieuw bericht. Vriendin van mij heeft dat namelijk wel, en die ziet niet altijd als er nieuwe berichten zijn. Maar kijkt soms wel in d'r pbbox, en dan gaan je ongelezen berichten ook bij de andere bokker die het berichtje verzend op gelezen... En inderdaad, lees zelf ook vaak via Phone, en reageer ook niet altijd gelijk 1,2,3 ligt er maar net aan hoelang het bericht is. Dan doe ik het liever gewoon via de laptop!

'k Heb een reactie, hoor *\o/*

Vanmorgen ben ik akkoord gegaan met haar vraagprijs, maar nu moet ik ineens gaan opbieden tegen een voor mij onbekende mede-geïnteresseerde :?

In mijn ogen was de koop dus eigenlijk al rond ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:10

Papegara schreef:
Ik ben zooo bang dat ik mijn pakketje niet krijg. Slaat misschien nergens op maarja..

Ze zou het eerst zaterdag wegbrengen, was niet gelukt, toen zou het maandag worden, maandag ook niet gelukt. Ze zou het vandaag op de post doen. Ze is al die tijd gewoon vaak online geweest en nu dus niet meer. terwijl ik normaal toch al iets gehoord had.

Ik heb wel haar adres, naam (heb haar op fb gevonden) en alle berichtjes en overboekingen heb ik.
Stel nu, dat ik bedonderd ben. Welke stappen kan ik dan ondernemen?

Potverdikkie, Papegara, is dat pakket nu NOG niet weg :?
Heb je er al een PB'tje aan gewaagd ?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:12

Ik heb haar toevallig net weer een bericht gestuurd. ben benieuwd. ze is niet meer online geweest en geen idee of ze uberhaupt nog online komt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:12

Papegara schreef:
Is via bokt. :p

een Modje op de hoogte brengen?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:19

Ja kan ik misschien wel langzaam overna denken..
Wil niet te snel 'handelen'.

Ze woont ook zo ver weg voor mij, ik zit nu in drenthe (ze woont bij tilburg in de buurt), anders was ik het vanavond nog gaan ophalen.
Het gaat om een zadel dus ook niet eens om een klein bedrag

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:23

Papegara schreef:
Toen ik gister vroeg of het gelukt was met het pakketje stuurde ze dit:

Mijn moeder doet morgenvroeg het zadel op de post, ik stond vandaag weer voor een gesloten deur bij het postkantoor wegens vakantieregeling. Ik werk zelf iedere dag van 6u tot 17u en vandaag had ik geracet om er nog om 17u te zijn, maar toen bleek het postkantoor wegens de vakantie al om 16.00u dicht te zijn....
Ik zal dan de track en trace code sturen

Heel veel supermarkten hebben tegenwoordig een tnt service, die zijn tot 20.00 open dus kan ze daar haar pakketje heen brengen.
Ik zou haar een laatste berichtje sturen om haar de kans te geven om het op de post te doen en je een track en trace code te sturen.
Zo niet zet haar naam openbaar in elk topic waar ze post en stuur iemand langs haar huis adres.
(als je haar adres hebt kan je haar telefoonnummer opzoeken via zoekenbel.nl)
Lekker associaal maar mensen bedonderen is ook associaal!
Met mij zou ze nog niet klaar zijn.....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:30

Ja ik weet het ook niet..
Toen ik het zadel wilde laten verzenden, zei ze dat het wel heel duur was: (lees: '50 euro ofzo'). Toen heb ik verteld dat dat niet klopt, omdat ik wel vaker een zadel verzonden en ontvangen heb ect ect. Nouja uiteindelijk kwamen er 13 euro verzendkosten bij voor het pakketje.

Ik weet het echt niet hoor, niemand die ik ken woont in de buurt, en vanuit mijn huidige woonplaats is het ook al 1 tot 1/5 uur rijden

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:31

Waar woont ze? Wellicht woon ik in de buurt

Edit: zie het al, Tilburg......helaas

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:32

Ze woont in Lage Mierde, bij Tilburg in de buurt..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:35

Heb even gekeken maar dat is voor mij ook ruim 40 kilometer, als het nou dichterbij was geweest had ik best voor je op en neer gewild maar dit is te ver.....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:36

Ik snap het! Toch heel erg bedankt dat je er eventueel voor open stond!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:38

Voor mij slechts 276 km.

Meende dat je schreef andere kant van NL...

En Wijchen is voor mij andere kant NL....vandaar dat ik dacht dat het misschien bij mij in de buurt was.
Maar denk dat het andere bokker was die dat had geschreven

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:40

Ahh 276 km maar, hahaha!
Ik verblijf op dit moment in Drenthe, dus vandaar dat het voor mij nu nog verder is dan als ik in Wijchen zou zijn.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:44

Papegara schreef:
Ja kan ik misschien wel langzaam overna denken..
Wil niet te snel 'handelen'.

Ze woont ook zo ver weg voor mij, ik zit nu in drenthe (ze woont bij tilburg in de buurt), anders was ik het vanavond nog gaan ophalen.
Het gaat om een zadel dus ook niet eens om een klein bedrag

Ik woon in Tilburg, als ik iets voor je kan betekenen. Als je iets van een facebook of naam hebt kan ik ook even kijken of ik haar ken, paardenwereldje is niet zo groot. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:01

Kitty1985 schreef:
Voor mij slechts 276 km.

En Wijchen is voor mij andere kant NL....vandaar dat ik dacht dat het misschien bij mij in de buurt was.

Dat was ik :D

De "mijne" woont in Noord-Holland, maar ik hoor er weer niks van ... heb m'n ongenoegen laten blijken dat ik ineens moest gaan opbieden tegen een onbekende mededinger, ondanks dat we in feite al een overeenkomst hadden -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:07

Shirley schreef:
Kitty1985 schreef:
Voor mij slechts 276 km.

Dat was ik :D

De "mijne" woont in Noord-Holland, maar ik hoor er weer niks van ... heb m'n ongenoegen laten blijken dat ik ineens moest gaan opbieden tegen een onbekende mededinger, ondanks dat we in feite al een overeenkomst hadden -O-

Beetje vreemd. Wat ga je nu doen?