Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:37

Hier is het een vrouw ^^

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:44

Verschilt per dag hier :') Maar ik heb pas nog gehad :D Ben nog bezig met een brief terug, kom er niet doorheen :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 01:06

Herkenbaar!!!!!

Ik ben trouwens wel erg blij dat Marcel weer lekker in Nederland is want nu hoef ik voor hem ook niet meer die dure wereldpostzegels te kopen := kan nu zelfs emailtjes naar hem sturen en die worden dan net als Jpay enz uitgeprint en aan hem gegeven +:)+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:23

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:32

Ik ben ook nog steeds lekker aan het schrijven met Eddie, er gaat ongeveer een brief per maand uit. Niet zo heel snel, maar het blijft wel onwijs speciaal zo. In zijn laatste brief heeft hij me zelfs zijn inloggegevens voor Facebook gegeven zodat ik foto's kon zien! :D Ik kwam er uiteindelijk niet in omdat het wachtwoord niet klopte, maar zijn zus heeft toegang en die heeft mijn vriendschapsverzoek geaccepteerd. :o

Hij blijft enthousiast en is ontzettend lief. In elke brief schrijft hij hoe blij hij is met mijn brieven, dat doet echt goed. Een vriendin van me vindt het ook heel interessant en dat had ik ook naar Eddie geschreven, kreeg ik de laatste keer een brief van zijn roommate erbij, voor mijn vriendin. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:37

Ahh leuk !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:16

Ik heb mijn dvd'tje weer opgepakt, met het zicht op April. Ik kijk even rond naar een leuk hollands verassingspakketje! Gewoon een leuke doos samenstellen, mooi inpakken en de dvd erbij. Denk dat hij het wel onwijs kan waarderen. Als jullie tips hebben, graag! Ik zou het ook leuk vinden om er wat good-luck kaartjes in te stoppen! :) Ik denk aan een nederlandse strip, klompenpantoffels, ansichtkaarten, ...

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:43

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het denken om ook te schrijven met een gevangene maar ik heb nog een aantal vragen. Ik heb een paar pagina's van dit topic gelezen, maar niet allemaal. Ik ben nog goed aan het nadenken of ik met iemand wil schrijven, en zo ja wat voor iemand en via welke organisatie. Ik heb de site van Inside-Outside en write a prisoner bekeken maar heb dus nog een paae vragen. Geven jullie allemaal je eigen huisadres en zijn jullie dan niet bang dat ze je komen opzoeken, of mensen op je af sturen? Of je adres doorgeven aan andere criminelen met kwade bedoelingen? (misschien rare gedachtes maar je weet maar nooit, je geeft je adres wel aan een wildvreemde die waarschijnlijk iets vreselijks heeft gedaan) Zijn er alternatieven? Behalve een dure postbus nemen? En wat moet de gevangene doen om post te ontvangen? Moeten ze betalen om een profiel op write a prisoner te zetten of kan iedere gevangene zich daar voor 'aanmelden'?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:49

Ik volg even!

Lijkt mij ook rete interessant, maar ik geef liever niet mijn huisadres :n Mailen zou meer een optie zijn voor mij :=

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:56

Het liefst zou ik willen schrijven met de gene die het het hardst nodig heeft, dus misschien iemand die op Death Row zit, niet mag werken en geen post op bezoek ontvangt, maar heeft zo'n persoon een profiel op write a prisoner? En hoe komt zo'n iemand aan geld om brieven te versturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:09

Hoihoi !

Ik schrijf met 3, officieel 4 mensen. Ze schrijven naar mijn huisadres. De ene komt april wss vrij en mag zo'n 4 jaar het land niet uit. De ander met wie ik close ben heeft kans om over 1.5 jaar vrij te komen, en mag pas in 2030 het land uit. Ikheb wel plannen om ze te bezoeken. Ik vertrouw ze dus wil ik dat graag.

Je kunt via jpay geloof ik regelen dat je de brief kunt uploaden, hier weet Bokker Mavelle meer van.

Of iemand al schrijft of niet weet je nooit. De 2 met wie ik het beste kan schrijven verder met niemand naar eigen zeggen. De een is toeval, de ander is een aantal keer gestopt omdat hij zn leven giga verbeterd en penpals had die nog veel drinkten enzo.

Ze komen aan geld door te werken, door familie of door naar school te gaan binnen de gevangenis. 6 dollar per 2 weken krijgt mn ene daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:10

Qua adres: je mag gerust mijn adres opgeven dat ik je brief doorstuurt zolang je wilt. Mijn moeder schrijft ook dus vind het geen probleem :)

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:12

Bedankt voor je informatie! Ik snap dat de kans klein is dat iemand uit Amerika je ineens op gaat zoeken, en ik kan me ook voorstellen dat je na een tijd een vertrouwensband opbouwt. Maar er zijn ook andere mensen die jouw adres weten, misschien de gevangenisbewakers, of mede gevangenen. Er kunnen altijd mensen tussen zitten met kwade bedoelingen, of mensen die het niet oke vinden dat jij met die persoon schrijft oid. En bedankt voor je aanbod! Ik zal er eens over nadenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:14

Mijn adres staat ook in het telefoonboek :p ik ben daar heel nuchter in geworden. Hoor je het wel eens op het nieuws? : gevangenis bewaarder kidnappt meisje.. neeuuh. :)

Volg eens de write a prisoner Facebook! Staan fotos op van hoeveel post een gevangenis per dag krijgt, ook leuke acties !

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:38

Ja je hebt misschien wel gelijk, maar het blijft een rare gedachte, dat je je adres aan een grote crimineel, of moordenaar geeft. Misschien denk ik ook wel te veel na ;)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:09

Lordino schreef:
Het liefst zou ik willen schrijven met de gene die het het hardst nodig heeft, dus misschien iemand die op Death Row zit, niet mag werken en geen post op bezoek ontvangt, maar heeft zo'n persoon een profiel op write a prisoner? En hoe komt zo'n iemand aan geld om brieven te versturen?

TOevallig ben ik net begonnen met schrijven met iemand op DR. Ongeveer dezelfde "eisen" als jij stelt, maar zulke mensen staan niet op WAP. Ik heb met wat tips van Isegrim iemand "uitgezocht" van de lijst met gedetineerden op DR in Texas. Op goed geluk een brief geschreven, want je weet natuurlijk niet zeker of diegene op post zit te wachten en de middelen heeft om je terug te schrijven. Bij mij pakte het super uit en kreeg ik een gigantisch enthousiaste brief terug, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je er niets op terug hoort...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:54

Maaike schreef:
Lordino schreef:

TOevallig ben ik net begonnen met schrijven met iemand op DR. Ongeveer dezelfde "eisen" als jij stelt, maar zulke mensen staan niet op WAP. Ik heb met wat tips van Isegrim iemand "uitgezocht" van de lijst met gedetineerden op DR in Texas. Op goed geluk een brief geschreven, want je weet natuurlijk niet zeker of diegene op post zit te wachten en de middelen heeft om je terug te schrijven. Bij mij pakte het super uit en kreeg ik een gigantisch enthousiaste brief terug, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je er niets op terug hoort...

Er zitten ook mensen op DR bij hoor :j Ik heb nu een adres van iemand die ik wil schrijven. Ik wacht alleen nog even met versturen omdat ik even goed wil bedenken of ik wel mijn adres wil geven.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:00

Als je twijfelt om te schrijven 'omdat er altijd een kwade tussen kan zitten' ivm je adres, zou ik het gewoon doen. Wat je ook doet en waar je het doet, overal zitten mensen tussen met kwade bedoelingen. Zou zonde zijn als je zoiets een mooie vriendschap in dr weg laat staan!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:03

JessAndHope; Ik denk dat Maaike doelt op mensen op DR die geen post krijgen etc. De meeate profielen op WAP zijn er door familie of vrienden op gezet zover ik weet :-)

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:24

Maaike schreef:
Lordino schreef:

Welke lijst bedoel je? Waar kan ik die vinden en hoe kom je dan aan hun adres?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:35

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:41

Ik heb bij mijn eerste brief jmail gebruikt en daar is ook een optie om hun adres op te geven en dat zij het naar jou sturen. http://jmail.cc/pub/how_it_works bij Jmail Box. Ik heb het zelf niet gebruikt, maar wellicht is dat wat als je je eigen adres niet wilt geven. Je moet er overigens wel wat extra voor betalen.
Overigens kun je je brieven dan volgens mij niet handgeschreven sturen, maar getypt. Wel kun je dan van de ander geschreven dingen terugkrijgen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:31

Je kunt dan zelf nog wel geschreven brieven sturen hoor :j alleen gebruik je als retouradres dan het adres van jmail.cc in plaats van je eigen adres! Ook kun je een brief typen en verzenden via die site, dan wordt het uitgeprint in Amerika en verzenden zij het vanuit daar naar de gevangenis.
De brieven de je terugkrijgt, zijn alleen op jmail.cc te lezen! Die krijg je dus niet in je brievenbus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:03

2 brieven in de bus *\%/*

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:29

Targaryen schreef:
Je kunt dan zelf nog wel geschreven brieven sturen hoor :j alleen gebruik je als retouradres dan het adres van jmail.cc in plaats van je eigen adres! Ook kun je een brief typen en verzenden via die site, dan wordt het uitgeprint in Amerika en verzenden zij het vanuit daar naar de gevangenis.
De brieven de je terugkrijgt, zijn alleen op jmail.cc te lezen! Die krijg je dus niet in je brievenbus.

Ow dat kan natuurlijk ook.. Owja en ze scannen hem idd alleen in, was ik ff vergeten.

@Maaike: naar wat voor dingen heb je gekeken toen je iemand uitzocht van die lijst? Had je iemand die al lang zat of juist niet? Ik was hem een beetje door aan het kijken, maar er staan echt best heftige dingen tussen bij de crimes.. Vooral van kindjes..