Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:26

Lekker in de tuin bezig geweest.
Maar die yucca plant.
Ik snap wel dat het een vrouwelijke plant is. Niet te doen dat ding!! Verplaatsen, onmogelijk zonder je ogen uitgestoken te krijgen.
Echt een k*t plant. :')

Okey, ik vind m wel heel mooi, dat wèl.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:26

Nog even en ik ga een slot op de deur van mn atelier zetten zodat ik ook echt met rust gelaten wordt als ik bezig ben met school. Voor hoeveel mijn moeder constant loopt te roepen dat ze alles weet van adhd en autisme, lijkt ze niet te snappen dat ik een onderbreking mij zo er zo erg vanaf kan halen dat het mij niet lukt om weer terug aan mijn werk te komen. Ik heb het al een paar keer tegen haar gezegd maar ze blijft het doen.

En nee, het zijn geen enorm noodzakelijke dingen. Zonet kwam ze binnen om de streepjescode van een vinted pakketje te vragen wat ik vanmiddag weg zou brengen, zodat zij dat even voor mij kon doen. Ik had het ingepland zodat ik even naar buiten kon als pauze van mijn werk. Maar dan heeft ze in haar hoofd dat ze mij helpt en wil ze niks anders aannemen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:38

Over 45 min mag ik weer richting de fysio/manueel waar ik net een halfuur/uur geleden vandaan kwam. _O-

Net om 12.00u de fysio gehad en de volgende is om 14.30u :') *\o/*

En ik heb het zo ontiegelijk koud.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:39

black_kelpie schreef:
Dat slot heeft er hier ook alleen de laatste paar jaar op gezeten, ze kon altijd al deuren openmaken maar deed dat niet structureel. Pas na mijn ziekenhuisopname van 2 maanden is dat ding erop gekomen, ze wilde constant checken waar ik was en probeerde dan de trap op te komen (wat niet meer veilig kon, ze was toen 13). Ook heeft ze wel eens aan de voordeur gezeten wat nog veel gevaarlijker is. Zo'n slot op de tussendeur was echt om haar veilig te houden.

Snap ik hoor! Mijn voordeur is nog heel ouderwets met zo'n trekslot dus dat kan echt niet met hondenpoten gelukkig. En hij gaat dus niet meer de trap op, dus geen gevaarlijke situaties. Hij staat alleen onder aan de trap te piepen als de deur open staat.

Achterdeur zit bijvoorbeeld altijd op slot voor zijn veiligheid idd en de poortdeur heeft een extra schuif.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:40

Zucht, de beloofde reparatie van mijn tuin en pad naar de voordeur en brandgang voor vandaag: GEEN idee wanneer ze dat doen, maar de straat is opgebroken en niemand aan het werk. Zal wel vrijdag zijn, maar het is me wel beloofd.

Dit is nu de bende:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd of ze m'n tuin ook echt weer netjes maken, want je moet nu grond gaan omspitten, ze zijn er met tig mensen dwars doorheen gebanjerd. Dit krijg je niet met een hark of schoffel meer los. De rhodondendrons en azalea's zijn dit voorjaar gekocht.

Er is nog een woning waar ineens sinds gisteren de tv en de cv stuk is en bij een ander een oplaadbare stofzuiger die aan de lader hing, maar volgens Essent/Enexis ligt dat niet aan hen. Nee, dat is te toevallig he, knal, brand en bij mensen geen stroom meer.

Ik weet niet waarom, maar ik heb gisteren toen ze begonnen de hoofdschakelaar in mijn woning omgezet, iets wat ik nog nooit gedaan heb. Misschien is dat nu een geluk bij een ongeluk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:41

Dat is wel zware schade vind ik :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:42

Little_Gift schreef:
MyWishMax schreef:

Hier krijgt de hond ook alles open, omhoog, omlaag en zelfs ronde. Ik laat deuren dus gewoon open :') blijven de deuren tenminste heel en ik vind het wel gezellig.

Ik baal juist dat hij de trap niet meer op durft en dus beneden slaapt. Mis hem echt s nachts... Maar hij is 12 en paar maanden geleden van de trap gevallen door zijn lompe gedrag en nu weigert hij het te proberen en is echt te zwaar om te tillen...

Ach dat is wel heel jammer, begrijp dat dat leeg moet voelen 's nachts. Er bestaan zo van die pakjes/tuigjes die je ze aantrekken kan en waarmee je de achterhand kan ondersteunen/mee helpen liften. Misschien heb je daar iets aan?

Hij is helaas richting de 40 kilo en eigenwijs. Dus zelfs met hulp, zelf gemaakt, wil hij de trap niet meer op. Hij weigert te bewegen helaas. Ik slaap nu af en toe op de bank bij hem :+:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:43

Alle dierenarts afspraken met de kat. 1e afspraak voor urine onderzoek, daarna 3x geweest voor bloeddrukmeting. Moet over een maand weer terug om urine te brengen en over 3 maanden weer een bloeddrukmeting. Ondertussen zit hij ook op dieetvoeding en medicatie maar mijn portemonnee vind dit niet meer zo grappig :') (ik doe alles met liefde wat nodig is voor hem hoor maar ik ben blij als hij weer gewoon 1x per jaar kan gaan)

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 13:53

Ik ben deze week onwijs verkouden geweest, en heb denk ik mijn vriend aangestoken. Die appte gisteren dat ie zich ook grieperig voelde en thuisbleef van werk. Maar nu heb ik hem al sinds 12 uur vannacht niet meer gehoord, en daar wordt ik stiekem best onrustig van. Eigenlijk wil ik hem bellen, maar misschien slaapt ie gewoon nog.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:07

germie schreef:
Zucht, de beloofde reparatie van mijn tuin en pad naar de voordeur en brandgang voor vandaag: GEEN idee wanneer ze dat doen, maar de straat is opgebroken en niemand aan het werk. Zal wel vrijdag zijn, maar het is me wel beloofd.

Dit is nu de bende:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ben benieuwd of ze m'n tuin ook echt weer netjes maken, want je moet nu grond gaan omspitten, ze zijn er met tig mensen dwars doorheen gebanjerd. Dit krijg je niet met een hark of schoffel meer los. De rhodondendrons en azalea's zijn dit voorjaar gekocht.

Er is nog een woning waar ineens sinds gisteren de tv en de cv stuk is en bij een ander een oplaadbare stofzuiger die aan de lader hing, maar volgens Essent/Enexis ligt dat niet aan hen. Nee, dat is te toevallig he, knal, brand en bij mensen geen stroom meer.

Ik weet niet waarom, maar ik heb gisteren toen ze begonnen de hoofdschakelaar in mijn woning omgezet, iets wat ik nog nooit gedaan heb. Misschien is dat nu een geluk bij een ongeluk.

Jeetje...

Hoe kom je nu je huis in? hebben ze het zo slecht voor elkaar dat je over gaten moet springen? Want ik zie geen loopplanken of iets.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:10

Ik duimen dat ze loopplanken gaan regelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:13

Ja, ik moet over gaten springen. Gelukkig kan ik dat wel, maar met duikspullen niet en met containers natuurlijk ook niet. En iemand met een rollator kan niet bij mijn woning komen

Ik zie nog wat lui lopen, zal eens vragen naar loopplanken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:39

Bizar Germie. Ik ben blij dat ik er niet woon, want springen over gaten lukt mij echt niet :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:40

Polarize schreef:
Nog even en ik ga een slot op de deur van mn atelier zetten zodat ik ook echt met rust gelaten wordt als ik bezig ben met school. Voor hoeveel mijn moeder constant loopt te roepen dat ze alles weet van adhd en autisme, lijkt ze niet te snappen dat ik een onderbreking mij zo er zo erg vanaf kan halen dat het mij niet lukt om weer terug aan mijn werk te komen. Ik heb het al een paar keer tegen haar gezegd maar ze blijft het doen.

En nee, het zijn geen enorm noodzakelijke dingen. Zonet kwam ze binnen om de streepjescode van een vinted pakketje te vragen wat ik vanmiddag weg zou brengen, zodat zij dat even voor mij kon doen. Ik had het ingepland zodat ik even naar buiten kon als pauze van mijn werk. Maar dan heeft ze in haar hoofd dat ze mij helpt en wil ze niks anders aannemen.

Klinkt alsof je mama ook een beetje autisme/adhd kenmerken heeft? Kan dit?

MyWishMax schreef:
Little_Gift schreef:
Ach dat is wel heel jammer, begrijp dat dat leeg moet voelen 's nachts. Er bestaan zo van die pakjes/tuigjes die je ze aantrekken kan en waarmee je de achterhand kan ondersteunen/mee helpen liften. Misschien heb je daar iets aan?

Hij is helaas richting de 40 kilo en eigenwijs. Dus zelfs met hulp, zelf gemaakt, wil hij de trap niet meer op. Hij weigert te bewegen helaas. Ik slaap nu af en toe op de bank bij hem :+:

Oef nee dan lukt dat inderdaad niet, zeker ook niet met je eigen gezondheid, het moet wel veilig blijven natuurlijk!

Wat lief om af en toe bij hem op de bank te slapen! Dat zou ik dan weer ook doen maar wilde dat niet zeggen omdat ik niet wilde dat men het zou interpreteren als opdringen.

TheNovelist schreef:
Alle dierenarts afspraken met de kat. 1e afspraak voor urine onderzoek, daarna 3x geweest voor bloeddrukmeting. Moet over een maand weer terug om urine te brengen en over 3 maanden weer een bloeddrukmeting. Ondertussen zit hij ook op dieetvoeding en medicatie maar mijn portemonnee vind dit niet meer zo grappig :') (ik doe alles met liefde wat nodig is voor hem hoor maar ik ben blij als hij weer gewoon 1x per jaar kan gaan)

Dat is inderdaad pittig!
Hopelijk komt hij er toch nog snel bovenop!
Wat vermoeden ze dat het probleem is?

Veel beterschap alvast!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-25 14:58

Autisme is erfelijk, dus het is niet geheel onwaarschijnlijk. Ik denk dat ik het van mijn moeder heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:29

Ik mag naar de seh scan laten maken van mijn rug. Vermoeden is een ontsteking tussen de wervels.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:37

Ik heb het sowieso van mijn vader, mijn moeder geen idee.
Maar dan maakt t alsnog niks uit want als ik zeg dat ik het niet fijn vind als ze zo mijn atelier binnen komt terwijl ik had gezegd bezig te zijn, of mijn planning die ik al had gemaakt en aan haar verteld, zodat ze wist wat ik van plan was, verstoort en die dingen alsnog doet is dan luistert ze gewoon niet naar me.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:43

Marcella, beterschap.

Germie, wat een gedoe, zal nog wel ff duren.
Hopelijk werken ze weekend door als spoedstoring zijnde.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:54

Polarize schreef:
Maar dan maakt t alsnog niks uit want als ik zeg dat ik het niet fijn vind als ze zo mijn atelier binnen komt terwijl ik had gezegd bezig te zijn, of mijn planning die ik al had gemaakt en aan haar verteld, zodat ze wist wat ik van plan was, verstoort en die dingen alsnog doet is dan luistert ze gewoon niet naar me.

Klopt hoor, je mag dat zeker benoemen.
Het is nooit ok om niet te luisteren naar iemands grenzen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:57

Little_Gift schreef:
Polarize schreef:

Ik snap niet helemaal waarom je zegt dat ik dat "mag". Alsof ik toestemming nodig heb :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:02

Pluisje1998 schreef:
Ik ben deze week onwijs verkouden geweest, en heb denk ik mijn vriend aangestoken. Die appte gisteren dat ie zich ook grieperig voelde en thuisbleef van werk. Maar nu heb ik hem al sinds 12 uur vannacht niet meer gehoord, en daar wordt ik stiekem best onrustig van. Eigenlijk wil ik hem bellen, maar misschien slaapt ie gewoon nog.

Heb je hem inmiddels gesproken?
Mijn man appt altijd even als hij op kantoor is rond 8:30 uur , een grapje of gewoon nog een keer elkaar een fijne dag wensen. Vorige week werd hij meteen een spoedmeeting in geroepen, en kon hij pas om 10:00 uur wat laten horen. Ik was ook serieus ongerust en had de p2000 meldingen al gecheckt :x

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:06

Gadverdamme. Zit net een bakje choco te drinken op het werk, zit er een papieren uiteinde van een suikerzakje in. Die ik dus in mijn mond kreeg :r
Echt gezeik hier met de afwas van de bekertjes. Worden in zo’n snelwasser gezet en niet meer naar gekeken. 9/10 zit er nog aangekoekte koffie in. Ben blij dat ze voor water andere bekers hebben gekocht, omdat die koffiesmaak dus ook nog eens in die bekers trekt. Maar ik wil soms weleens een bekertje choco tegen de suikerdip.

Wat een gekloot, Germie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:17

germie schreef:
Ja, ik moet over gaten springen. Gelukkig kan ik dat wel, maar met duikspullen niet en met containers natuurlijk ook niet. En iemand met een rollator kan niet bij mijn woning komen

Ik zie nog wat lui lopen, zal eens vragen naar loopplanken.

Ben bang dat de arbeidsinspectie de boel plat gelegd heeft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 17:09

Polarize schreef:
Little_Gift schreef:

Ik snap niet helemaal waarom je zegt dat ik dat "mag". Alsof ik toestemming nodig heb :')

Nou ja zeg... Dat bedoelde ik helemaal niet!
Bedoelde dat je dat zeker moet kunnen bespreken met je moeder en ze dat zou moeten zien te leren respecteren, niet dat je toestemming nodig hebt ofzo...
Ik ben ook maar een mens van vlees en bloed hoor met gevoelens, ergernissen, tekortkomingen en nog van alles.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 18:20

Kind moe, ook niet helemaal lekker dus al een beetje hangerig. Toch even gauw naar de AH boodschap doen en de scanner die ze gekregen had omruilen want die deed niets. Blijken die krengen overal uitverkocht dus er viel niets te ruilen, als je 4 bent, moe bent en je ergens echt op verheugd hebt dan ben je gewoon even intens verdrietig. Dus ze was een beetje aan het mopperen. Niet hard, echt alleen tegen mij dat ze iets anders wilde en ik zei nee. Draait er zo’n Gerda van een jaar of 60 om om mijn kind even de les te lezen: ja je kunt niet alles kopen hè! Echt wtf wat is dat toch dat iedereen vindt dat ze andermans kind op moeten voeden? en dan ook nog eens tegen een verdrietige kleuter op een belerende manier. Ik snap best dat niet iedereen van kinderen houdt maar kom op zeg.