Novastar schreef:Wat vind je dan van “oppernieuw”? Ik kende vroeger iemand die dit gebruikte, mijn haar gaat er nog van rechtstaan
NEEE!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
black_kelpie schreef:Schuur_ schreef:Vandaag zwaar tegen mijn principes naar zo een omheind losloopbos geweest omdat de hond van mijn vriend hier is en die kan niet los zonder weg te rennen.
Komen we daar aan, staat er al een hele club binnen en te treuzelen bij de poort. Wij wachten netjes want ik ga niet zo een poortje door als er 4 honden achter staan te blaffen dus uiteindelijk krijgen die mensen hun honden mee en lopen ze door. We gaan naar binnen, onze honden lekker spelen en de andere kant uit maar op een gegeven moment kom je elkaar toch tegen. Nu kan mijn reu en de hond van mijn vriend met elke hond maar mijn teefje is bang.
Ik roep haar bij me en lijn haar aan en meteen begint er een vrouw te schreeuwen dat ik ze beter los kan laten. Dus ik zeg netjes 'nee, ze is bang en kan daardoor uitvallen'. Meteen vliegen haar honden (iets groot zwart en iets gigantisch mastiff achtig) op mijn teefje af en duiken er met twee bovenop. Ze zit te shaken, oren achteruit, staart tussen te poten, likken, oogwit... en uiteindelijk snauwt ze een keer. DIe vrouw helemaal in de paniek want haar mastiff zou gaan aanvallen en ik moet met 'zo een hond' niet hier komen want het is altijd hetzelfde gezeik.
Nou echt eh, ik ben verder gelopen en heb niks meer gezegd terwijl zij haar hond probeerde mee te sleuren. Mijn hond valt niet meteen uit, alleen als honden er bovenop duiken en geen afstand nemen. Er liep ook nog een border mee en die heeft gesnuffeld, gekeken en heeft haar daarna gewoon genegeerd. Als jouw hond niet luistert, heb je niks te zoeken in een losloopgebied. Of als je per se wilt dat je een privebos hebt moet je er maar eentje huren.
Ik roep mijn hond bij en lijn haar netjes aan en waarschuw dat ze bang is en kan uitvallen. Niet teveel moeite om ff je honden bij me weg te roepen en met de twee andere honden die wel wat kunnen handelen te laten snuffelen? Waarom vinden mensen het normaal dat hun bakbeesten maar op elke hond af mogen vliegen?
Oh wat ergerlijk, dit soort situaties is dus precies waarom ik hondenspeeltuinen en losloopgebieden mijd als de pest. Zoveel mensen die hondengedrag en hun eigen hond niet snappen, en hem niet onder controle hebben.
Mijn hond is regelmatig ondergeschoffeld nadat ik haar bij me had geroepen en aangelijnd. "Ja maar jouw hond liep ook los hè!!" Klopt ja, ze loopt los omdat ze goed luistert en dan lekker haar ding kan doen, niet om jouw rotjoekel te vermaken.
Nyaleti schreef:Imaudy, en toch zijn het vaak de kleintjes die vals en niet opgevoed zijn. Maar het valt minder op want 5 kilo in de riem met een kefje trek je zo mee en is minder intimiderend dan een flinke Woef van 50 kilo.
Ja die grote brengen meer schade maar die kleintjes hebben veel te vaak vrij spel.
Hij bijt misschien niet door op mijn grote hond maar mijn hond is nog steeds bang en net zo goed over de zeik.
Polarize schreef:Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
We werken eraan, maar dit is niet zomaar opgelost en mensen moeten niet zonder te vragen aan andermans hond komen. Ze is al enorm ver gekomen met haar angsten, maar vreemden die haar zomaar gaan aaien blijft iets wat heel eng is voor haar. Laatst werd een ouder boos dat haar kind mijn hond niet mocht aaien. Tja, ik zeg niet zomaar dat het niet mag. En het kindje vond het niet eens erg.
Ze is wel heel aaibaar hoor, maar er zit toch echt half jack Russell in, dus als ze hapt is het meteen flink en dat wil ik niet op mijn geweten hebben, dus het is zo enorm jammer als mensen niet luisteren als je vraagt om niet te aaien.Spoiler:
[ [url=m/nWTIjV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ineke2 schreef:Hieperdi die deel ik. Ik ga elk half jaar op controle bij de tandarts en ik heb in mijn dossier laten zetten dat ik niet naar de mondhygiënist ga en daarover ook geen woord meer wil horen.
Heeft geholpen, ik hoor hem er niet meer over.
Polarize schreef:Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
We werken eraan, maar dit is niet zomaar opgelost en mensen moeten niet zonder te vragen aan andermans hond komen. Ze is al enorm ver gekomen met haar angsten, maar vreemden die haar zomaar gaan aaien blijft iets wat heel eng is voor haar. Laatst werd een ouder boos dat haar kind mijn hond niet mocht aaien. Tja, ik zeg niet zomaar dat het niet mag. En het kindje vond het niet eens erg.
Ze is wel heel aaibaar hoor, maar er zit toch echt half jack Russell in, dus als ze hapt is het meteen flink en dat wil ik niet op mijn geweten hebben, dus het is zo enorm jammer als mensen niet luisteren als je vraagt om niet te aaien.Spoiler:
Nyaleti schreef:Polarize schreef:Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
Die ziet er aaibaar en happerig tegelijk uit![]()
Dat is dan wel een voordeel met een grote hond. Mensen houden hun kinderen of kleine hondjes er makkelijker van weg. Dat het een Berner is (over het algemeen grote goedzakken) maakt dan niet uit
Nyaleti schreef:Polarize schreef:Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
Die ziet er aaibaar en happerig tegelijk uit![]()
Dat is dan wel een voordeel met een grote hond. Mensen houden hun kinderen of kleine hondjes er makkelijker van weg. Dat het een Berner is (over het algemeen grote goedzakken) maakt dan niet uit
Coco4life schreef:Vrienden van mij hebben ook een Jack Russel.
Ze zijn nooit moe, hoe vaak je de tennisbal ook gooit.
En die kopen ook van die speeltjes voor grotere/sterkere honden. De rest gaat zo snel stuk!
Wij hadden ook een speeltje gekocht voor mijn hond, stuk binnen 30 min