Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:20

Novastar schreef:
Wat vind je dan van “oppernieuw”? Ik kende vroeger iemand die dit gebruikte, mijn haar gaat er nog van rechtstaan ;(

NEEE!! ;( oppernieuw =opnieuw iets opperen?

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:57

Mijn vriend ligt ziek op de bank te slapen.
Nou kijk ik vaak s avond een serie of filmpjes op youtube maar ik wil hem niet perongeluk wakker maken.
Dus nu verveel ik me een beetje :') maar ben tegelijkertijd ook blij dat hij even slaapt, dat was vannacht wel anders

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:04

black_kelpie schreef:
Schuur_ schreef:
Vandaag zwaar tegen mijn principes naar zo een omheind losloopbos geweest omdat de hond van mijn vriend hier is en die kan niet los zonder weg te rennen.
Komen we daar aan, staat er al een hele club binnen en te treuzelen bij de poort. Wij wachten netjes want ik ga niet zo een poortje door als er 4 honden achter staan te blaffen dus uiteindelijk krijgen die mensen hun honden mee en lopen ze door. We gaan naar binnen, onze honden lekker spelen en de andere kant uit maar op een gegeven moment kom je elkaar toch tegen. Nu kan mijn reu en de hond van mijn vriend met elke hond maar mijn teefje is bang.

Ik roep haar bij me en lijn haar aan en meteen begint er een vrouw te schreeuwen dat ik ze beter los kan laten. Dus ik zeg netjes 'nee, ze is bang en kan daardoor uitvallen'. Meteen vliegen haar honden (iets groot zwart en iets gigantisch mastiff achtig) op mijn teefje af en duiken er met twee bovenop. Ze zit te shaken, oren achteruit, staart tussen te poten, likken, oogwit... en uiteindelijk snauwt ze een keer. DIe vrouw helemaal in de paniek want haar mastiff zou gaan aanvallen en ik moet met 'zo een hond' niet hier komen want het is altijd hetzelfde gezeik.

Nou echt eh, ik ben verder gelopen en heb niks meer gezegd terwijl zij haar hond probeerde mee te sleuren. Mijn hond valt niet meteen uit, alleen als honden er bovenop duiken en geen afstand nemen. Er liep ook nog een border mee en die heeft gesnuffeld, gekeken en heeft haar daarna gewoon genegeerd. Als jouw hond niet luistert, heb je niks te zoeken in een losloopgebied. Of als je per se wilt dat je een privebos hebt moet je er maar eentje huren.

Ik roep mijn hond bij en lijn haar netjes aan en waarschuw dat ze bang is en kan uitvallen. Niet teveel moeite om ff je honden bij me weg te roepen en met de twee andere honden die wel wat kunnen handelen te laten snuffelen? Waarom vinden mensen het normaal dat hun bakbeesten maar op elke hond af mogen vliegen?

Oh wat ergerlijk, dit soort situaties is dus precies waarom ik hondenspeeltuinen en losloopgebieden mijd als de pest. Zoveel mensen die hondengedrag en hun eigen hond niet snappen, en hem niet onder controle hebben.

Mijn hond is regelmatig ondergeschoffeld nadat ik haar bij me had geroepen en aangelijnd. "Ja maar jouw hond liep ook los hè!!" Klopt ja, ze loopt los omdat ze goed luistert en dan lekker haar ding kan doen, niet om jouw rotjoekel te vermaken.

Vreselijk!
Ik vraag mij altijd af waarom mensen zo'n grote hond moeten hebben. Ik vind ze eigenlijk alleen geschikt als je een mega groot erf heb. Dan hebben ze wat te doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:10

Heeft volgens mij weinig met de grote van de hond te maken, meer met gedrag en opvoeding.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:13

Zal mij een zorg zijn of iemand een grote hond heeft, maar hou hem lekker bij die van mij vandaan. Geldt ook voor middelgrote en kleine exemplaren :Y)

Ik heb al dagen "Op een onbewoond eiland" in m'n hoofd en ik word er knettergek van ^)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:19

2 Broedse kippen in het hok. Toppunt van gezelligheid. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:27

Imaudy, en toch zijn het vaak de kleintjes die vals en niet opgevoed zijn. Maar het valt minder op want 5 kilo in de riem met een kefje trek je zo mee en is minder intimiderend dan een flinke Woef van 50 kilo.
Ja die grote brengen meer schade maar die kleintjes hebben veel te vaak vrij spel.
Hij bijt misschien niet door op mijn grote hond maar mijn hond is nog steeds bang en net zo goed over de zeik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:33

Nyaleti schreef:
Imaudy, en toch zijn het vaak de kleintjes die vals en niet opgevoed zijn. Maar het valt minder op want 5 kilo in de riem met een kefje trek je zo mee en is minder intimiderend dan een flinke Woef van 50 kilo.
Ja die grote brengen meer schade maar die kleintjes hebben veel te vaak vrij spel.
Hij bijt misschien niet door op mijn grote hond maar mijn hond is nog steeds bang en net zo goed over de zeik.

Ja en toch is het niet echt mijn ervaring. Hiet loopt ook een agressieve schotse collie. Volgens de eigenaresse toplijntje... Ik ben een liefhebber van dat soort herdershonden, maar ik vind het zo niet typisch voor het ras. Verder een agressieve kruising berner, een Rottweiler waar ik ook een blokje voor omloop.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:40

Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
We werken eraan, maar dit is niet zomaar opgelost en mensen moeten niet zonder te vragen aan andermans hond komen. Ze is al enorm ver gekomen met haar angsten, maar vreemden die haar zomaar gaan aaien blijft iets wat heel eng is voor haar. Laatst werd een ouder boos dat haar kind mijn hond niet mocht aaien. Tja, ik zeg niet zomaar dat het niet mag. En het kindje vond het niet eens erg.

Ze is wel heel aaibaar hoor, maar er zit toch echt half jack Russell in, dus als ze hapt is het meteen flink en dat wil ik niet op mijn geweten hebben, dus het is zo enorm jammer als mensen niet luisteren als je vraagt om niet te aaien.
Spoiler:
Afbeelding

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:42

Wanneer je bij de tandarts bent geweest en er elke keer wordt gezegd dat je een afspraak moet maken bij de mondhygiëniste. 90 euro voor een behandeling, terwijl ik een zeer goed gebit hebt en nooit last heb van ontstoken tandvlees.

Jhoeeee :')

Ps tegen mijn moeder wordt dit ook altijd gezegd en doet het ook nooit. Ze is nu 64 en heeft nog al haar tanden in alle gezondheid :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:44

Polarize schreef:
Over honden gesproken, hoe vaak mensen wel niet negeren als ik zeg "niet aaien, ze bijt." omdat ik een klein hondje heb, en vervolgens boos worden als ze uitvalt.
We werken eraan, maar dit is niet zomaar opgelost en mensen moeten niet zonder te vragen aan andermans hond komen. Ze is al enorm ver gekomen met haar angsten, maar vreemden die haar zomaar gaan aaien blijft iets wat heel eng is voor haar. Laatst werd een ouder boos dat haar kind mijn hond niet mocht aaien. Tja, ik zeg niet zomaar dat het niet mag. En het kindje vond het niet eens erg.

Ze is wel heel aaibaar hoor, maar er zit toch echt half jack Russell in, dus als ze hapt is het meteen flink en dat wil ik niet op mijn geweten hebben, dus het is zo enorm jammer als mensen niet luisteren als je vraagt om niet te aaien.
Spoiler:
[ [url=m/nWTIjV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Groot gelijk toch.
Als een vreemde mij zou aaien, zou ik ook bijten <3

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:46

Mijn kruising gaat ook over de tong als agressief, de twee honden waar hij op reageert hebben hem als pup gegrepen/ onderste boven gelopen, meerdere keren. Dat zijn de baasjes alleen vergeten. Als ik ze aan zie komen gaat de mijne gelijk aan de riem. Maar de andere baasjes doen er niet aan en dan is het nog ruzie en wederom de schuld van de mijne, want die is groot.

Vind honden eigenaren echt nog lastiger dan paardenvolk.

Nu maar laten wennen aan een muilkorf, maar eigenlijk alleen omdat andere geen rekening houden dat mijn hond het niet tof vind als ze zich niet rustig ff voorstellen.

Teefjes mogen van hem wel uiterst lomp zijn, dat dan wel :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:49

Hieperdi die deel ik. Ik ga elk half jaar op controle bij de tandarts en ik heb in mijn dossier laten zetten dat ik niet naar de mondhygiënist ga en daarover ook geen woord meer wil horen.

Heeft geholpen, ik hoor hem er niet meer over.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:51

Ineke2 schreef:
Hieperdi die deel ik. Ik ga elk half jaar op controle bij de tandarts en ik heb in mijn dossier laten zetten dat ik niet naar de mondhygiënist ga en daarover ook geen woord meer wil horen.

Heeft geholpen, ik hoor hem er niet meer over.

Hahahahaa ik ben dus niet de enige. Wat is dat toch he.. :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:53

Mijn hond is nogal reactief naar grote honden toe, ze heeft specifiek een hekel aan herders en huskys :') kleinere honden vind ze wel best..zolang ze haar negeren. Nog zoiets waar we aan werken, het is al beter geworden, maar komt gewoon allemaal uit angst weg dus hoe meer haar zelfvertrouwen groeit, hoe beter ze wordt buiten. Ze durfde eerst amper naar buiten toe voor haar dagelijkse rondje en nu loopt ze lekker vrolijk rond.

Ik heb me weer flink kunnen ergeren aan een klant vandaag, wanneer eens niet?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:55

Ik doe het andersom. Ik ga 2 x per jaar naar de mondhygienist en eigenlijk nooit naar de tandarts.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:57

Suzanne F. schreef:
Ik doe het andersom. Ik ga 2 x per jaar naar de mondhygienist en eigenlijk nooit naar de tandarts.

Mijn gebit word gereinigd / tandsteen verwijderd door de tandartsassistente dus ik zie het nut er niet van in om langs de mondhygiënist te gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:00

Tandarts doet hier alleen controle. Schoonmaken wordt niet gedaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:01

Ik ben vorige week naar een nieuwe geweest en weg eigenlijk helemaal niet hoe ik verzekerd ben maar het heeft me maar 21 euro gekost :)

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:05

Benzz schreef:
Heeft volgens mij weinig met de grote van de hond te maken, meer met gedrag en opvoeding.

Inderdaad. Kleine honden kunnen het zo goed agressief zijn, maar mensen hebben dat minder snel door omdat ze niet zo opvallen met hun grootte.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:20

Polarize schreef:

Spoiler:

Die ziet er aaibaar en happerig tegelijk uit :')

Dat is dan wel een voordeel met een grote hond. Mensen houden hun kinderen of kleine hondjes er makkelijker van weg. Dat het een Berner is (over het algemeen grote goedzakken) maakt dan niet uit

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:26

Nyaleti schreef:
Polarize schreef:

Spoiler:

Dat is dan wel een voordeel met een grote hond. Mensen houden hun kinderen of kleine hondjes er makkelijker van weg. Dat het een Berner is (over het algemeen grote goedzakken) maakt dan niet uit

Hahaha het is een klein monster, die mond lijkt klein, maar zit een heuze jack Russell kaak op die flink wat kracht heeft :') ze is 6 kilo en krijgt speeltjes voor grote honden omdat ze alles voor haar gewichtklasse binnen 10 minuten stuk heeft.
Haar andere helft is mopshond en dat uit zich in de hele dag knuffelen op de bank en die geweldige rimpels op haar hoofd.

Ja klopt, grote honden zijn eng. Terwijl veel grotere rassen van zichzelf juist enorme goedzakken zijn. Wantja, een grote hond kan grote schade doen, en in mensen hun hoofd kunnen kleine honden dat niet doen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:34

Nyaleti schreef:
Polarize schreef:

Spoiler:

Laat ik nou 1x echt gebeten zijn en dat was door een Berner.

Ik ben niet zo'n held met grote honden, maar er is wel een mega hond gek op mij dus ik wen een beetje :')

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:35

Vrienden van mij hebben ook een Jack Russel.
Ze zijn nooit moe, hoe vaak je de tennisbal ook gooit.
En die kopen ook van die speeltjes voor grotere/sterkere honden. De rest gaat zo snel stuk!
Wij hadden ook een speeltje gekocht voor mijn hond, stuk binnen 30 min ;(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 22:36

Coco4life schreef:
Vrienden van mij hebben ook een Jack Russel.
Ze zijn nooit moe, hoe vaak je de tennisbal ook gooit.
En die kopen ook van die speeltjes voor grotere/sterkere honden. De rest gaat zo snel stuk!
Wij hadden ook een speeltje gekocht voor mijn hond, stuk binnen 30 min ;(

Hier 1 hond die graag met speeltjes speelt, maar er gaat nooit wat stuk. Resultaat: 25 speeltjes ofzo.