[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:16

Gaby schreef:
De familiekerst dit jaar overleefd? Check.

Tweejarige Storm is echt een heel lieve knul en best slim ook, maar zijn ouders geven hem bij elke kick die hij geeft aandacht en dus verwacht hij dat, als hij naar je toekomt, je alles uit je handen laat vallen en hem aandacht geeft... -O- Daarnaast is hij ook vrij luid, en ik ben heel snel overprikkeld (en ik slaap al weken lang slecht), dus na 3 uur kon ik gelukkig wegvluchten.

Praten doen we ook al tijden niet, maar ik ben erin geslaagd een paar gespreksonderwerpen bliksemsnel aan te snijden en daarna weer over wat anders te beginnen, waaronder ...

Als jullie morgen dood gaan, bij wie gaat Storm dan wonen? Het blijkt bij haar broer te zijn. De kans dat ik voor Storm moest zorgen was 0,01% procent, maar het is fijn om te weten waar je aan toe bent.

Als jouw broer/zus & hun betere helft overlijden, waar gaat hun Storm en/of Vlinder dan naar toe?

Edit: woord aangevuld

Herkenbaar, ik kan je zeggen dat als ze een jaar ouder zijn het niet beter word… Zeker niet al er ook nog een 1,5jarige bij zit. Ik ben ook snel overprikkeld en voor mij werkt het goed tussen de gerechten door een stuk te gaan wandelen. Even weg van dat geluid O:)

Roosch

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:19

Godzijdank heb ik geen broers of zussen en dus ook geen Stormpjes en Vlinders.

Aan m'n vriend z'n kant zijn er een stuk of 4 maar die hebben denk ik allang door dat ze Storm, Vlinder, Wolf en Luna beter niet bij tante Roosch en kerel kunnen dumpen als het nodig zou zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:33

Hier ging het gelukkig prima, vlinder ging snel naar boven om te slapen en heeft verder geen piep gegeven. Kind is pas een paar maanden oud dus dat scheelt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:46

Hier kerst ook overleefd.

De baby van m’n schoonzus is echt een fantastisch rustige en blije baby. Alleen maar lachen en slapen, heeft niemand last van. Normaal gesproken gaan baby’s altijd huilen bij mij maar met deze vind het helemaal leuk om bij dr ADHD tante op de wiebelende schoot te zitten.

De oudere kinders waren wel een hand vol. Voor elke keer dat er Mam of MAMAAAAA werd geroepen hebben we geturft. We raakte al vrij snel de tel kwijt maar het waren zeker 100 redenen om geen kinderen te nemen haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:26

Gisteren bij mijn oma's langs/gegeten samen met mijn zus, zwager en mijn man, was best gezellig. Enige dat in de buurt van een kind kwam was het kalf van mijn zus, een Leonberger. Best lief beest op zich, ik heb alleen niet zo veel meer met honden. En blijkbaar moeten die net als koters overal mee naartoe.

Vandaag heerlijk dagje sauna en morgen relaxt met zijn tweeën eten en een beetje rondom huis klooien, buurman helpen met een bankje maken etc.

Schoonzussen met koters zie ik al een paar jaar niet meer, mijn man nog sporadisch eentje. Lekker rustig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:45

Mijn honden gaan ook mee idd.
Maar dat komt omdat degenen bij wie ik ben ze zelf ook uitnodigen, we dan langer bij elkaar kunnen zijn ipv te moeten haasten etc.
En ze zijn een goed excuus om tussendoor even naar buiten te lopen, voordeel voor mijn ex is dat ik haar hond dan ook meeneem want of ik er met 2 loop of met 3 maakt ook niet zoveel uit. :+
En zij woont op 1,5km afstand dus meestal lopen we erheen en pakken dan op de heenweg een omweg zodat ze de lange uitlaatronde ook meteen gehad hebben. :)

Mijn ouders wonen te ver weg om de honden thuis te laten, ben van deur tot deur algauw 2 uur onderweg met het ov en laatste stukje door hun opgehaald, als ik het laatste stuk moet lopen kun je er algauw een 30-45 minuten bij trekken.
Maar zij vinden het ook gezellig met mijn honden erbij. :)
En ik ben zelf ook heel simpel: honden mee of ik kom niet want ik vertik het om ze in pension te doen omdat ze mij persé willen zien met de feestdagen. :+
Aan hun dus de keuze om dan hierheen te komen of mij niet te zien als mijn honden niet welkom waren geweest.

Is het dichtbij genoeg dan kan ik tussendoor evt nog ff de honden uitlaten maar mn de Shih Tzu moet ongeveer elke 5 uur uit overdag en dan hebben we toch een probleempje als ik ver weg zit.
Want zeker met feestdagen is de oppas vaak zelf ook druk/weg oid.

Wat dat betreft zijn huisdieren soms een belemmering maar ik kies zelf 100x liever voor mijn huisdieren.
En als dat betekent dat ik alleen ben met de feestdagen dan is dat jammer, maar wel mijn keuze. :)
Ik steek ze alleen in pension of bij een oppas als het echt niet anders kan, bij ziekenhuisopname bijvoorbeeld maar als het ff kan regel ik dat afspraken bij mij thuis zijn, kort genoeg om weer op tijd thuis te zijn of bijvoorbeeld de buren ze tussendoor ff uitlaten of dat ze mee mogen wanneer mogelijk.
Maar ik heb daarin ook wel het standpunt dat ik ervoor gekozen heb en ze mijn verantwoordelijkheid zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:59

Ik ben met oud en nieuw en 1e kerst ook alleen ivm de kat. Vandaag heerlijk met de kat op schoot hele middag slechte films gekeken. Oud en nieuw is minder leuk en vind ik wel echt ruk dat ik alleen ben, maar ik blijf thuis ivm de kat. Misschien komen m'n nichtje en neefje langs om wat spelletjes te doen, dat zou ik wel leuk vinden! Die zitten dan bij m'n ouders (die om de hoek wonen). M'n broer is daar ook met z'n 2 dochters en ze opperde al om met z'n allen dan naar mij te komen, maar dat past echt niet in m'n woonkamer of überhaupt huis, dus ze moeten maar even uitvechten wie bij mij komt :') 7 gaat echt niet passen in m'n mini huisje :=

Morgen kerst met de hele familie. 13 man waaronder 3 kids (andere 2 zijn bij hun vader). En ja het is intens, druk en ik ben daarna helemaal af. Maar ik hou wel van m'n nichtjes en neefjes en trots op ze. Ook al ben ik vaak wel de strenge tante :')

De jongste wordt 2 en de zoetste baby ever. De oudste zit in de 2e klas.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:15

Hier is het weer een topkerst met 2 zwangerschappen die bekend werden gemaakt gevolgd door opmerkingen als "Zo en nu jullie!". Ze waren weer even vergeten hoe het zit geloof ik.

Maar tegenwoordig houden we ons echt niet meer in als er zulke opmerkingen gemaakt worden, dus we hebben de 2 zwangeren en hun partners tijdens het diner in geuren en kleuren verteld over de horrorbevalling van mijn zus een paar maanden geleden. Dat zal ze leren. _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:38

Wijslander schreef:
Hier is het weer een topkerst met 2 zwangerschappen die bekend werden gemaakt gevolgd door opmerkingen als "Zo en nu jullie!". Ze waren weer even vergeten hoe het zit geloof ik.

Maar tegenwoordig houden we ons echt niet meer in als er zulke opmerkingen gemaakt worden, dus we hebben de 2 zwangeren en hun partners tijdens het diner in geuren en kleuren verteld over de horrorbevalling van mijn zus een paar maanden geleden. Dat zal ze leren. _O-

Prachtige actie _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:42

Mijn kerstdiner was goed voor de lijn. Stormpje links van me zat met z'n vinger in z'n neus te roeren en Vlinder rechts at haar prakje met haar mond open en de helft viel er weer uit. Nee ik heb genoeg gehad, thanks :j :r

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 02:43

Stybba schreef:
Gaby schreef:
De familiekerst dit jaar overleefd? Check.

Tweejarige Storm is echt een heel lieve knul en best slim ook, maar zijn ouders geven hem bij elke kick die hij geeft aandacht en dus verwacht hij dat, als hij naar je toekomt, je alles uit je handen laat vallen en hem aandacht geeft... -O- Daarnaast is hij ook vrij luid, en ik ben heel snel overprikkeld (en ik slaap al weken lang slecht), dus na 3 uur kon ik gelukkig wegvluchten.

Praten doen we ook al tijden niet, maar ik ben erin geslaagd een paar gespreksonderwerpen bliksemsnel aan te snijden en daarna weer over wat anders te beginnen, waaronder ...

Als jullie morgen dood gaan, bij wie gaat Storm dan wonen? Het blijkt bij haar broer te zijn. De kans dat ik voor Storm moest zorgen was 0,01% procent, maar het is fijn om te weten waar je aan toe bent.

Als jouw broer/zus & hun betere helft overlijden, waar gaat hun Storm en/of Vlinder dan naar toe?

Edit: woord aangevuld

Herkenbaar, ik kan je zeggen dat als ze een jaar ouder zijn het niet beter word… Zeker niet al er ook nog een 1,5jarige bij zit. Ik ben ook snel overprikkeld en voor mij werkt het goed tussen de gerechten door een stuk te gaan wandelen. Even weg van dat geluid O:)

Zwaar herkenbaar. Ik overwoog echt even me terug te trekken in een nabije kamer.

Het stomme is ook, ik voel me zo schuldig. Ik zou Storm leuk(er) moeten vinden, en ik ga aan alles twijfelen - in juni 2020 raakte ik mijn vader kwijt aan suicide, Storm werd in oktober 2020 geboren en de eerste twee jaar na mijn vader's dood vond ik vrij zwaar (zeker toen er tussen kerst 2021 en september 2022 een zware depressie bovenop kwam).
Zou ik me niet met Storm hebben verbonden, omdat ik zo lang met rouw bezig was?
Word Storm leuker, zodra hij beter praat en op 4-5 jarige leeftijd een hobby heeft waarover we kunnen praten?

Vinden jullie Storm, Vlinder, Luna en Wolf leuker geworden toen ze 4-5 jaar oud werden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 03:05

Ik vind zo ongeveer 100% van de kinderen onder de 8 ruk. Geen fluit aan.

Boven de 8 afhankelijk van het individuele exemplaar.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:20

Wij zijn lekker alleen thuis met de poezenbende.

Over de vraag wat als.. de twee van mijn zus zijn inmiddels volwassen dus daar hoef ik mij niet druk over te maken. De twee van mijn nichtje die als een zus voor mij is gaan naar mijn zus. Dat zou ik ergens wel jammer vinden want die kan ik goed hebben en met mijn zus heb ik vrijwel geen contact.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:33

Femke_Tweety schreef:
Ik vind zo ongeveer 100% van de kinderen onder de 8 ruk. Geen fluit aan.

Boven de 8 afhankelijk van het individuele exemplaar.

Ja dat heb ik ook ongeveer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:35

Gaby schreef:
Vinden jullie Storm, Vlinder, Luna en Wolf leuker geworden toen ze 4-5 jaar oud werden?

Ja. Dan kan ik er veel meer mee, onder die leeftijd snap ik er niets van en vind ik kinderen moeilijk.

Behalve m'n jongste nichtje, die is vanaf baby al leuk, maar die is uniek zo makkelijk dat die is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:01

Ik hoop dat als mijn schoonbroer/zus wat overkomt dat de kleine dan naar de meter gaat of 1 van de grootouders. Ik vrees echter dat ze ze liever bij mijn vriend droppen want kinderloos, hele goeie job, koophuis quasi afbetaald en nogal ruim inkomen. Wat ik erover denk telt voor hen niet. Mijn standpunt is dan wel eenvoudig, dan is het voor mijn part einde relatie. Want ik kan er prat op gaan dat ik er dan merendeel mee opgescheept ga zitten.

Het is een doodlief kind: eet alles wat je ze voorzet, wil alles proeven, zet geen gigantische sirene op als er wat is (ik denk dat ze gewoon niet luid kan), altijd aan het lachen en vrolijk, kan zichzelf vermaken etc. Maar toch heb ik er niks mee.
De kinderen van vriend zijn neef zijn intussen tieners en daar kan ik wél beter mee uit de voeten. Ik vond het alleen doodzonde dat de oudste omwille van barslecht rapport constant van bijna hele familie sneren kreeg van lui, dom en ongeïnteresseerd te zijn. Knul haalde in lagere school altijd topcijfers, maar had met sommige dingen wat moeite om op te starten. Hij heeft alles altijd zelf creatief kunnen oplossen maar loopt nu dus vast omdat dat creatieve niet meer werkt en ik heb sterk het idee dat hij ook niet weet hoe hij wel goed aan de slag kan. Zat er wel mee in, je zou voor minder een complex eraan over houden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:03

Ik vond mijn neefje leuk tot hij ongeveer 3 was. Toen was hij nog leuk en schattig en brabbelend en meewerkend over het algemeen. Nu is hij 5 en lijdt vroegtijdig aan gehoorverlies lijkt het wel := Altijd moeilijk doen en NEE en IK WIL DIT EN DAT. Misschien komt het omdat mama zwanger is van een 2e parel en dat hij niet meer in het middelpunt van de belangstelling staat, dus ik hoop dat hij met een jaar of 2 nog bijdraait anders mogen ze mij van de peetouder-lijst af halen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:20

Mijn neefje is nu 6 en oprecht (nu) geen leuk kind :n ik vond m tot een jaar of 3 best ok, maar nu.. :n alleen maar zeuren om eten/snoep/chips en luistert echt totaal niet.. maar daaraan zitten ook nooit consequenties, dus ik snap hem wel :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:38

Ik breng niet genoeg tijd door in de buurt van kinderen om überhaupt tussen leeftijden te kunnen onderscheiden :=

Ben ze in ieder geval allemaal liever kwijt dan rijk. Ook met kerst geen een gezien :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:54

Wat het bij mij vooral ook is, is dat ik wat te vaak bij vervelende kinderen (of misschien moet ik zeggen kinderen die op dat moment vervelend deden/irritant waren) in de buurt ben geweest laatste jaren. Daarmee associeerde ik kinderen steeds met vervelend, stom, ronduit poedersuiker. Groot was m'n verbazing toen ik de kinderen van m'n nicht laatst zag na heel wat jaren tijd. Keurig opgevoed, beleefd, kon je prima een gesprekje mee voeren.. ik vond het zo leuk even tijd met ze door te brengen! Ook de baby van een vriendin vond ik hartstikke leuk om even erbij te zijn.

Niet dat dat nu betekent dat ik gelijk kinderen wil fokken. Dat denkt men dan gelijk met dit soort zeldzame momenten. Nee, ik wil geen kinderen omdat ik ze inderdaad niet leuk vind maar dat is slechts een van de vele redenen. :')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:08

Nou moet ik ook wel bekennen dat mijn neefje en nichtje inderdaad goed opgevoedde exemplaren zijn en... mijn nichtje rijd inmiddels zeer verdienstelijk m2 met haar d pony terwijl ze nog maar 11 is.
Mijn neefje deelt mijn auto passie dus dat maakt het wel allemaal makkelijker.

Kinderen aan de schoonfamilie kant vind ik helemaal niks. Sterker nog heb ik de 2 jongste pas dit jaar voor het eerst gezien en die zijn al 4 :x
Maar die krijgen de zo gehete vrije opvoeding dus daar blijf ik ver vandaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:40

Mijn neefje is net een maand, maar ik vind hem tot nu toe erg leuk juist :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:47

Pff nee ik vind ze pas een beetje leuk worden als je er een normaal gesprek mee kan voeren. Ik ben compleet overprikkeld gister. Twee kleine kinderen. Eentje van drie maanden, eentje van een jaar en twee maanden. Die van drie maanden hoorde je niet en was lekker rustig, maar de oudere gilde steeds heel hoog. Vet irritant, maar de ouders gingen hem dan ook steeds aandacht geven. Ik word daar zo chagrijnig van. Zet dat kind verdorie eens op z'n plek.
Blij dat we vandaag alleen met m'n ouders en broer zonder kinderen zitten. Bah bah.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:07

Ik heb een nieuwe klant met 2 kinderen, normaal baal ik op voorhand al, maar omg, die ene is een héérlijk kind! Ik gok dat hij een jaar of 10 is, en 't is echt een fantastisch kind. Hij was meteen heel sociaal (vind ik normaal maar niets), maar op een heel fijne manier! Hij vroeg "waar luister je naar?" (ik heb altijd een oortje in) en toen ik zei "ooh geen muziek hoor, ik luister naar boeken!" vond hij dat geweldig. Toen ik zei "The hunger games!" waren we meteen vertrokken voor een gezellige babbel, moeder zat erbij te glunderen haha.
Volgende week zie ik hem terug, ik kijk er zelfs naar uit!

Kerst was fijn, 2 kiddo's maar die zijn 14 en 16, en het zijn fantastische kinderen. Goed opgevoed! Ze spreken met 2 woorden, je kan er mee lachen maar ook serieus mee praten. Ik vind het zelfs zonde dat ze er met oudjaar niet zullen bijzijn!

Verder vind ik alle andere kinderen stom :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 16:34

Gister kerst gevierd bij mn zwager en zn vriendin en neefje van 5.
Neefje is niet heel erg goed opgevoed, luistert niet heel geweldig naar papa en papa's vriendin, maar luistert wel heeeel goed naar tante Laura, want hij weet dat hij bij mij wel gewoon grenzen krijgt en houdt zich daar netjes aan. 8-) Ik ben echt wel een beetje heel erg gek op hem (hoewel ik hem niet in huis zou willen nemen mocht er iets gebeuren met zn ouders, maar dat heeft verder niks te maken met of ik van m hou of niet, ik wil gewoon geen wurm in huis, period.)
Ik heb eigenlijk het meest last gehad van de ongelooflijk slecht opgevoedde boxer die steeds op me probeerde te klimmen, over me heen kwijlde en gewoon op het irritante af aanwezig was :+