Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:54

Naja... dan verdwijnt de algehele koffie/thee hoek. Camera's en bij een persoon ophalen gaan ze niet doen helaas

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:32

Wat werkt écht voor meer / dikker haar? Het hoeft niet in de lengte te groeien en wil best een beetje investeren er in.
Ik heb sowieso al dun haar maar zit nu al lang aan de antibiotica en dat gaat nog wel even zo zijn. Ik denk dat het daardoor komt maar m'n haar is zoooo dun!
M'n middenscheiding is gewoon altijd enorm goed zichtbaar omdat daar maar nog maar een paar haren zitten := (oké dat klinkt wel dramatisch )

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:41

Koffiehoek laten staan en iedereen zijn eigen pads?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:52

Nyaleti schreef:
Wat werkt écht voor meer / dikker haar? Het hoeft niet in de lengte te groeien en wil best een beetje investeren er in.
Ik heb sowieso al dun haar maar zit nu al lang aan de antibiotica en dat gaat nog wel even zo zijn. Ik denk dat het daardoor komt maar m'n haar is zoooo dun!
M'n middenscheiding is gewoon altijd enorm goed zichtbaar omdat daar maar nog maar een paar haren zitten := (oké dat klinkt wel dramatisch )

Als je dat altijd al hebt kan het ook een kwestie zijn van aanleg, dan doe je er niet zoveel aan.
Je kunt kijken naar shampoo's die vriendelijker zijn voor je hoofdhuid en haar, je haar losjes dragen dus niet strak in een staart/knot en eens per week olie massage voor je hoofdhuid.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:04

Ja ik heb gewoon dun, fragile haar maar zo dun is het nog niet geweest :=

Die rozemarijn olie is voor m'n gevoel meer een hype dan dat het echt werkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:06

NoTwixLeft schreef:
Naja... dan verdwijnt de algehele koffie/thee hoek. Camera's en bij een persoon ophalen gaan ze niet doen helaas

Helaas? Dat maken ze er zelf naar. Of althans, minstens één persoon.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:11

NoTwixLeft schreef:
rien10 schreef:
Wil je dit in een B&B of soortgelijk neerzetten?
Je kan met een kluisje werken, of een geldkistje waarbij je een sleutel moet ophalen. Of inderdaad, een kauwbomballen automaat leverancier zoeken en kijken of hij iets heeft.

Edit, kleine vending machine gevonden https://www.koffiepartners.nl/vendingma ... nack-mini/

In een soort kantine, maar de koffiepads worden gejat. En best veel, dus we zijn naar oplossingen aan het zoeken.

Ik vraag me af zo'n oplossing niet duurder is dan de gestolen pads.

Maar je hebt ook van dit automaten met plastic ballen met speelgoed enzo. Misschien kun je de pads in zo'n bal doen? Of dan misschien makkelijker met een koffieapparaat met cupjes?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:25

Zeker 75% van de thee en koffie wordt niet betaald op dit moment. Het is natuurlijk an sich niet mega veel geld, maar dat zoveel personen niet betalen is ook wat apart natuurlijk.

Persoonlijk denk ik: zet zo'n automaat neer waarbij je sowieso moet betalen, dan is iedereen blij. Maar dat kost waarschijnlijk weer teveel

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:28

Maar dan is de oplossing toch simpel? Geen koffie!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:30

rien10 schreef:

Weer een gevalletje ‘de goeden moeten onder de kwaden lijden’?
Daar gaan we helaas steeds meer naartoe.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:58

rien10 schreef:

Die kant lijkt het nu wel heen te gaan.

Het is trouwens niet mijn taak om dit op te lossen, maar als ik bij kan dragen aan het behoud van het koffiehoekje is dat ook wat waard.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:01

Nyaleti schreef:

- zijscheiding :P
- niet te veel wassen, producten erin gooien of mee klooien
- goede, zachte borstel gebruiken
- niet föhnen
- droogdeppen met een T-shirt
- hoofdhuidmassages
- geen strakke staarten of elastieken

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 23:13

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:12

thequeensmum schreef:
rien10 schreef:

Weer een gevalletje ‘de goeden moeten onder de kwaden lijden’?
Daar gaan we helaas steeds meer naartoe.

75% Betaalt niet, dan zijn er veel meer slechten dan goeden.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:07

NoTwixLeft schreef:
Zeker 75% van de thee en koffie wordt niet betaald op dit moment. Het is natuurlijk an sich niet mega veel geld, maar dat zoveel personen niet betalen is ook wat apart natuurlijk.

Persoonlijk denk ik: zet zo'n automaat neer waarbij je sowieso moet betalen, dan is iedereen blij. Maar dat kost waarschijnlijk weer teveel

Ik denk of investeren in zo'n retro apparaat met ballen en daar pads/theezakjes in doen of enkel het aan bieden van de machine. Kan iedereen z'n eigen pads regelen als die koffie wil drinken.

Investering in een vendingmachine is denk ik niet rendabel voor jullie. Daarbij zit je altijd met wat je er wel/niet in mag stoppen aan producten. Hier kan de leverancier ook nog wel eens harde eisen in stellen

Jammer dat er nu zo vaak niet wordt betaald.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:20

NoTwixLeft schreef:

Wat voor bedrijf betreft het eigenlijk?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:00

NoTwixLeft schreef:

En een vrijwilliger achter de bar zetten?(anders geen koffie?)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 15:02

Heel simpel... dan maar geen koffie meer.

(Al zou ik zelf gaan voor een verborgen camera :P mensen die makkelijk dingen gratis pakken, doen het soms ook bij dingen waar je nog niet achter bent gekomen.)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:05

Geen verborgen camera.
Gewoon juist vol in beeld hangen.
Ook bij betreden kantine duidelijk laten weten dat als men naar binnen gaat men akkoord gaat met het gefilmd worden.
Ik denk dat er dan niet meer gejat word.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:24

Je bent zelfs verplicht om het duidelijk aan te geven en van tevoren de werknemers op de hoogte te brengen als je camera's op hangt.
Bij mijn vader op het werk liep een koperdief rond die uit het magazijn stal.
Toen hebben ze een camera opgehangen.

Dief betrapt en op staande voet ontslagen.
Maar omdat ze de camera hadden opgehangen zonder het te melden oordeelde de rechter dat het bewijs onrechtmatig was verkregen.
Die heeft het bedrijf toen op de vingers getikt voor privacy schending en de dief alsnog een ontslagvergoeding toegekend.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:10

Denk dat zo'n bordje voor camera bewaking zonder dat er daadwerkelijk een camera hangt, misschien ook al afschrikkend werkt :') vendingmachine/capsuleautomaat zijn goede ideeën.

Welk bedrijf laat ik even achterwege zo openbaar.

Maar het is van alle kanten triest dat het zo loopt. Ben echt verbaasd over de mentaliteit van de koffie jatters...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:13

Nou, als het een bedrijf is, dan zou ik de koffiehoek lekker opheffen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:18

Ik zou hier ook heel pissig van worden, een briefje maken in de trant van ‘helaas geen koffie pads meer ivm het vele toe-eigenen zonder betalen.’

Apparaat laten staat, mensen kunnen zo alsnog koffie maken maar moeten dan zelf hun pads meenemen.

Of idd die pads bij iemand in beheer. Wil je koffie? Kan je daar een pad kopen.

Ws gaan mensen juist dan praten en komt er het besef dat dit echt niet kan. Jatten gaat altijd ten koste van de ander, en nu wordt dat zichtbaar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:58

Kun je niet iedereen een eenmalige jaarlijkse bijdrage vragen en dan de koffie gratis aanbieden?
Dat lijkt me een veel gezelliger oplossing!
Natuurlijk zijn er mensen die opzettelijk jatten, maar vaak is het ook onachtzaamheid; net ff geen geld op zak, betaal het later wel even en het dan vergeten, dat soort dingen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:35

Is het niet mogelijk om ipv koffiepads een ouderwetse kan met filterkoffie neer te zetten? Lijkt mij een stuk lastiger om te stelen en is niet zo duur.