Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:46

Citaat:
Ik ben er erg nerveus voor (werk op het VO). Word er ook verdrietig van dat nu alweer meerdere mensen mij komende weken niet willen zien.

Sheran is dat omdat mensen je als een verhoogd risico zien?

Ik vraag dit omdat mijn zoon les geeft op het VO ergens in België en los vh feit dat ik zelf zo er nog nooit naar gekeken heb, hoor ik er ook van hem nooit iets over. Dus vandaar mijn vraag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:49

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik ben er erg nerveus voor (werk op het VO). Word er ook verdrietig van dat nu alweer meerdere mensen mij komende weken niet willen zien.

Sheran is dat omdat mensen je als een verhoogd risico zien?

Ik vraag dit omdat mijn zoon les geeft op het VO ergens in België en los vh feit dat ik zelf zo er nog nooit naar gekeken heb, hoor ik er ook van hem nooit iets over. Dus vandaar mijn vraag.

Klopt, dat is de reden :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:50

Sheran schreef:

Serieus!!? Dat vind ik wel heel sneu voor je dat mensen je niet willen zien omdat je voor de klas gestaan hebt! Je zou zelfs een zelftest kunnen doen en je dan tegenover die mensen houden aan de 1,5m afstand. En zien ze dat ook niet zitten nu iedereen de booster heeft kunnen halen en omikron een heel stuk minder gevaarlijk lijkt?

Wij nemen wel onze verantwoordelijkheid als iemand echt duidelijk klachten heeft of echt in contact is geweest met een besmet persoon, maar ik ben blij dat iedereen ons gewoon wilt blijven zien en andersom is iedereen hier ook gewoon altijd welkom. Ik ben als ik dit lees toch wel blij dat corona hier niet zo’n grote rol speelt en iedereen het risico wel wil lopen, omdat we ook gewoon een beetje leuk willen blijven leven en waarde hechten aan sociale contacten.

Ik vind het oprecht sneu voor je en hoop dat het qua besmettingen mee gaat vallen. Misschien dat dat dan nog verschil gaat maken.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:58

Een paar willen mee nog wel zien hoor, dus ik hoef niet helemaal alleen te zijn, maar het maakt me wel een beetje verdrietig, hoe goed ik het ook begrijp. Vooral ook omdat ik zelf extreem voorzichtig ben, een zelftest doe ik sowieso al voor bezoek. Maar dankzij die nieuwe berichten dat die met omikron live betrouwbaar zouden zijn durven ze het toch niet zo goed aan

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:03

Vayo schreef:
Dan zouden er veel kinderen ongemerkt een besmetting doorgemaakt moeten hebben. Hier zijn er best wat kinderen geweest die corona hebben gehad, maar als ik naar de klassen, vriendengroep en sportgroepen van mijn kinderen kijk hebben in al die groepen nog net niet één derde een besmetting doorgemaakt waarvan het bekend is dan.

Maar het zou goed kunnen dat er een hoop besmettingen zijn geweest die niet opgemerkt zijn. De klachten die de kinderen hier in het dorp hadden waren veelal ook extreem mild.

Dat maakt de beslissing ook wat lastig vind ik of ik nu mijn 11 jarige ga laten vaccineren. Eigenlijk vind ik het niet nodig, omdat de risico’s voor kinderen echt heel erg laag zijn en ze is verder helemaal gezond en valt niet in een risicogroep.

Er is ook nog niet bekend of deze leeftijdsgroep meegenomen gaat worden binnen de regels van het moeten tonen van een QR-code.

Ja, ik verbaas me ook over die cijfers. Bij mijn zoontje in de klas is het van ik geloof drie op vijfentwintig bekend dat ze besmet zijn geweest.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:20

Sheran schreef:
Een paar willen mee nog wel zien hoor, dus ik hoef niet helemaal alleen te zijn, maar het maakt me wel een beetje verdrietig, hoe goed ik het ook begrijp. Vooral ook omdat ik zelf extreem voorzichtig ben, een zelftest doe ik sowieso al voor bezoek. Maar dankzij die nieuwe berichten dat die met omikron live betrouwbaar zouden zijn durven ze het toch niet zo goed aan

Ik vind het echt bizar. Sterkte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:24

Dank je Pien :) Fijn dat je zoon er geen last van heeft!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:51

Dat iedereen de booster heeft kunnen halen is nog wel erg voortvarend. Mijn vriend uit 1974 heeft hem gister gehad, ik ben zelf uit 1979 en kan de 17e pas.

Sheran, dat vind ik ook wel bizar als mensen dat zo stellen…

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:58

De meeste kinderen hebben geen symptomen of zijn enkel wat moe geweest.
Ik denk dat heel veel ouders niet meteen gaan testen als een kind na school zegt: ik ben moe.

Children are often asymptomatic (in 43–68% of cases).

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 52-4642(21)00198-X/fulltext

Ik ken meerdere gevallen waarbij de familie bijv. ging testen voor een vakantie en een van de kinderen zo fit als een hoentje positief bleek.

Onze juf zei dat voor dat wij hier waren ongeveer 80% van de klas besmet was (allemaal getest nadat 1 kind positief was). Die ouders werden helemaal gestoort want die kinderen waren op wat uitzondering met wat koorts na gewoon fit en verveelde zich dood in hun quarantaine. Ze heeft toen vrijwillige online scholing aangeboden met knutselopdrachten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-01-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:59

De planning is maar raar ik kom uit 1997 maar ik kon inplannen als ze bij 1987 waren vanwege mijn beroep. Maar dan alsnog bijzonder dat jij dan pas aan de beurt kan. Ik hoor ook al van vrienden uit 1997 zonder zorgberoep die volgende week ook al heen kunnen. Nu is de regio waar ik woon wel rustiger dan bijvoorbeeld in het westen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:01

Ik ben uit 91, vriend uit 92 Wij mogen allebei de 15e. Wij hebben nu alleen Jansen dus vind het toch wel een fijn idee om geboosterd te worden. Lastigste was nog wel om een afspraak te pakken te krijgen die niet onder werktijd was en niet in een andere plaats. Ik ga geen half uur in de auto zitten voor een vaccin dat ik ook in m'n woonplaats kan krijgen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:06

Onze kinderen hadden ook geen enkele symptoom (gelukkig maar). Vooral mijn oudste vond het lastig. Hij vond dat hij geen corona had want hij voelde zich heel goed. Wel verveeld en wilde zo graag met iemand spelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:08

Het is te hopen dat 75 % van alle kinderen het gehad heeft en er niet nog een Omikron besmetting overheen krijgt. Voor hunzelf, de gezinnen en het onderwijzend personeel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:29

Sheran schreef:
Klopt, dat is de reden :j

Ik vind het schandálig.

Rethorische vraag; deden ze dat met griep ook?
En dan nóg durven sommigen te wijfelen aan een covid hysterie??

Van hier een welgemeend hart onder de riem.
Je leert de ware aard van mensen om je heen zo wel kennen helaas.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:31

Dat maakt het wel lastig vind ik qua wel of niet vaccineren. Althans waarom zou ik mijn kind van 11 eigenlijk laten vaccineren als de risico’s zo laag zijn en ze nog minder klachten ervaren bij een besmetting.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:32

Dat vind ik een terechte vraag Vayo!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:33

Dank je wel HC :)

Ik begrijp het wel en neem het ze niet echt heel erg kwalijk, zij zijn zelf kwetsbaar of mantelzorger en zo richting code zwart begrijp ik best goed dat je dan even geen behoefte hebt aan meer risico. Deze hele pandemie heeft bij vrijwel iedereen ook gewoon voor extra stress gezorgd (en nog steeds), dus als iets stress oplevert is het soms ook logisch om maar te besluiten het niet te doen, soms. Maar ja, wel jammer.

Ik denk dat griep ook minder goed testbaar en dus minder grijpbaar was :j.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 02:29

Sheran schreef:
Ik denk dat griep ook minder goed testbaar en dus minder grijpbaar was :j.

Nee hoor. Ook testbaar.
Griep had zelfs een eigen pandemie.

Nu hadden we een korte piek maart/april 2020 en als grote verschilmaker de paniek dáárvoor levend houden via sensatiemedia.
Nu is er door vaccinatie en milder omicron met relatief weinig opnames een ontwikkeling naar groepsimmuniteit net als bij grieo maar nog steeds een nu volstrekt onterechte hysterie.
Griep vinden we normaal en covid is een paniek-woord.
Er is geen énkele reden om anders met mensen om te gaan dan tijdens een seizoens-griepgolf.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 02:58

Sheran schreef:

Je kunt misschien met iemand buiten gaan wandelen? Die testen zeggen natuurlijk niet alles en je vrienden denken hooo.. ik vind het alleen maar goed dat ze voorzichtig willen zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:14

HC, mensen zijn zoals ze zijn. Daar valt nu eenmaal niets of zeer weinig aan te doen. Wat iemand ook be argumenteert.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:06

Hier is de vaccinatiecampagne voor kindertjes vanaf 5jaar volop ingezet.
Dan hoor je zo'n klein menneke zeggen ' Ik laat mij vaccineren want dan moeten we geen mondmaskers meer dragen, kan de school altijd openblijven en kan ik terug bij vriendjes gaan spelen. '
Ocherm.

Als zijn wensen niet uitkomen, is het dan ook de schuld van de kindjes die niet gevaccineerd zijn ?

Ik wil eerlijk gezegd niet zien hoe die tweedeling bij kinderen er gaat uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:17

Pandora2 schreef:
Hier is de vaccinatiecampagne voor kindertjes vanaf 5jaar volop ingezet.
Dan hoor je zo'n klein menneke zeggen ' Ik laat mij vaccineren want dan moeten we geen mondmaskers meer dragen, kan de school altijd openblijven en kan ik terug bij vriendjes gaan spelen. '
Ocherm.

Als zijn wensen niet uitkomen, is het dan ook de schuld van de kindjes die niet gevaccineerd zijn ?

Ik wil eerlijk gezegd niet zien hoe die tweedeling bij kinderen er gaat uitzien.

Die tweedeling komt dan bij ouders vandaan. Over andere vaccinaties bij kinderen wordt toch ook niks gezegd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:20

Tuurlijk komt die bij de ouders vandaan maar kinderen zijn niet altijd lieverds voor elkaar.

Over andere vaccinaties is in het leven van die kinderen nooit zoveel gezegd en gesproken als over de covid vaccinatie en hangen ook geen consequenties aan vast zoals het openblijven van klassen en mondmaskers dragen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:28

Over andere vaccinaties bij kinderen wordt toch ook niks gezegd?

Die rationale is allang verdwenen in het denken rond covid. Wijzen, of refereren naar een andere situatie is volstrekt zinloos, je kan appels niet met citroenen vergelijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:34

nikkel schreef:
HC, mensen zijn zoals ze zijn. Daar valt nu eenmaal niets of zeer weinig aan te doen. Wat iemand ook be argumenteert.

Dus?

Ocharme :(:) doen of ´en daarmee het ´erge bevestigen of stel je niet aan´ zeggen? Lijkt verdorie wel of jullie een nationaal COS wíllen 8)7

Verder Nikkel is het met vaccins baat het niet, schaadt het wel.
Ik ben wederom verbluft want hen vaccineren is vergelijkbaar met kinderen standaard anti-biotica geven. Het is nog met een achterhaald vaccin ook, tegen een voor hen onschadelijk (ja, die uitzondering :roll: ) virus.

Laten we eíndelijk eens ophouden met het hysterische paniekgedoe over wat zóu kunnen gebeuren. Wat er nú gebeurt ís een *\%/* ontwikkeling. Reden voor optimisme.
De dagen lengen, we gaan naar het voorjaar, we krijgen natuurlijke groepsimmuniteit, we hebben vaccins voor risicogroepen; een nieuw jaar met een +:)+ perspectief.

La vida es bella; geniet er verdorie van. Het is een geschénk; vergooi dat niet met collectief gemiezemaus.