Vayo schreef:Dan zouden er veel kinderen ongemerkt een besmetting doorgemaakt moeten hebben. Hier zijn er best wat kinderen geweest die corona hebben gehad, maar als ik naar de klassen, vriendengroep en sportgroepen van mijn kinderen kijk hebben in al die groepen nog net niet één derde een besmetting doorgemaakt waarvan het bekend is dan.
Maar het zou goed kunnen dat er een hoop besmettingen zijn geweest die niet opgemerkt zijn. De klachten die de kinderen hier in het dorp hadden waren veelal ook extreem mild.
Dat maakt de beslissing ook wat lastig vind ik of ik nu mijn 11 jarige ga laten vaccineren. Eigenlijk vind ik het niet nodig, omdat de risico’s voor kinderen echt heel erg laag zijn en ze is verder helemaal gezond en valt niet in een risicogroep.
Er is ook nog niet bekend of deze leeftijdsgroep meegenomen gaat worden binnen de regels van het moeten tonen van een QR-code.
Ja, ik verbaas me ook over die cijfers. Bij mijn zoontje in de klas is het van ik geloof drie op vijfentwintig bekend dat ze besmet zijn geweest.