Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:43

Fitzroy schreef:
Gommers waarschuwt voor code Zwart. De versoepelingen zijn imo echt niet te begrijpen op dit moment.
https://nos.nl/liveblog/2377857-gommers ... r-52634061

Hoe ik ook smacht naar versoepelingen. Als het betekend dat we dan daarna weer in een ramp scenario terecht komen dat wacht ik toch liever eventjes dat het ook gewoon goed is. Ik snap werkelijk niets en dan ook niets meer van het zwabber beleid.

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:00

Het is gewoon te hopen iedereen evengoed zijn gezonde verstand gebruikt. Dan moet het gewoon mogelijk zijn wat regels betreft tijdens de versoepelingen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:03

Popstra schreef:
Het is gewoon te hopen iedereen evengoed zijn gezonde verstand gebruikt. Dan moet het gewoon mogelijk zijn wat regels betreft tijdens de versoepelingen

Als ik daar nou toch eens op zou durven vertrouwen...

Helaas heb ik maatschappij breed niet zo'n groot vertrouwen. Veel individuen wel gewoon, maar ook verschrikkelijk veel individuen niet helaas....

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:05

Als we iets hebben geleerd afgelopen jaar is dat mensen zelden hun gezond verstand gebruiken.
Als we dat wel deden zouden we waarschijnlijk nu niet hier zijn. Mijn vertrouwen in de medemens is laag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:07

Toch maar annuleren, die Spelen ?

Citaat:
Noodtoestand opnieuw afgekondigd in Tokio, drie maanden voor Olympische Spelen
De Japanse regering heeft opnieuw de noodtoestand afgekondigd in de hoofdstad Tokio en nog drie prefecturen, drie maanden voor de start van de Olympische Spelen. “Vandaag kondigen we de noodtoestand af voor de prefecturen Tokio, Kyoto, Osaka en Hyogo”, vertelde de Japanse eerste minister Yoshihide Suga. Als reden voor de afkondiging werd het opduiken van verschillende coronavarianten aangehaald. Ook de coronacijfers zitten in de betrokken prefecturen al meer dan een maand in stijgende lijn.

Hier bij ons is er nu al 2 x per dag spoedoverleg in de ziekenhuizen over wie ze wel en niet kunnen behandelen. Ondertussen is ook de lijn met Duitsland geopend om patiënten naar daar over te brengen.
Allesbehalve rooskleurig dit :7

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:16

Femke_Tweety schreef:
Popstra schreef:

Als ik daar nou toch eens op zou durven vertrouwen...

Helaas heb ik maatschappij breed niet zo'n groot vertrouwen. Veel individuen wel gewoon, maar ook verschrikkelijk veel individuen niet helaas....

Ik weet het... was ook beetje sarcastisch van me :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:24

*\o/* de 1955 groep is aan de prikbeurt voor afspraak maken. Blij hier, want dan zijn mijn beide ouders straks geënt. :D

Verder qua maatregelen: Ik blijf maar gewoon door doen hoe ik het nu ook doe. Dus thuiswerken, aan de maatregelen houden, afstand bewaren...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:36

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:38

Als ik eerlijk ben vind ik het ook wel lastig nu. Ik kijk zo enorm uit naar een drankje of hapje op het terras, het open gaan van de sportscholen en weer lekker met vriendinnen op pad mogen zonder grote beperkingen.
Maar ik snap ook wel dat nu versoepelen eigenlijk een beetje raar is met deze cijfers.
Ondanks dat denk ik wel dat het misschien ergens ook wel goed is. Als alles netjes wordt gedaan kan het juist voor spreiding van de drukte zorgen en zo voor meer afstand tussen de mensen.
Maar dat is moeilijk, héél moeilijk want mensen zijn het zat en nemen het lang niet meer zo nauw met de maatregelen dan vorig jaar.. -O-
En ik vrees dat je daar niet zo veel tegen kunt doen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:40

Loretta schreef:
Ondertussen in India.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -gevochten

en er wordt nog gewoon gevlogen op India met alle risico's op mutaties van dien. Ik ben echt bang dat we nog heeeeeel lang in de ellende zitten.

Ongelooflijk...

Hier net iemand overleden 65.
Liggen 2 mensen begin 50.
Diverse van in de 60. De oudste 73.

Maar fijn versoepelen en vliegen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:42

Ik heb corona gehad. Die klachten vond ik niet te vergelijken met hooikoorts klachten. Toen ik corona kreeg voelde ik echt wel dat ik koorts kreeg en ziek werd, overal spierpijn net als bij een zware griep. Ook de hoest en de verstopte neus zijn niet te vergelijken met de loopneus en de hoest die je soms bij hooikoorts kunt hebben. Bij corona zit je neus wel dicht, maar heb je geen snot. Ik niet in ieder geval.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:44

SusanH schreef:
Ik heb corona gehad. Die klachten vond ik niet te vergelijken met hooikoorts klachten. Toen ik corona kreeg voelde ik echt wel dat ik koorts kreeg en ziek werd, overal spierpijn net als bij een zware griep. Ook de hoest en de verstopte neus zijn niet te vergelijken met de loopneus en de hoest die je soms bij hooikoorts kunt hebben. Bij corona zit je neus wel dicht, maar heb je geen snot. Ik niet in ieder geval.

Het lastige is dat zowel hooikoorts als corona zich bij iedereen anders kan uiten. Dus dat jij met jouw klachten het verschil redelijk kunt merken, wil niet zeggen dat dat voor iedereen op gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:46

Dat ben ik toch niet met je eens. Als je je lichaam kent en langer allergische klachten hebt is dat verschil niet lastig imo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:55

Bij jouw allergie klachten niet. Ik ken toch mensen met hooikoorts die niks bijzonders merkten aan hen klachten en toch positief waren. Zijn alleen gaan testen omdatvhet moest van werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:12

Maar dat zijn mensen die a symptomatisch zijn. Daar staat de hooikoorts buiten. Als ze geen hooikoorts hadden gehad en niet hadden hoeven testen waren ze ook zo doorgelopen terwijl ze positief waren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:15

Nee, ze hadden wel symptomen, alleen dachten zij dat het enkel hooikoorts was. Dus zonder hooikoorts waren ze juist eerder gaan testen. Daarom werd er ook geroepen dat je zou moeten kijken met medicatie, omdat het erg op elkaar kan lijken.

Je ziet hier in het topic ook al met astma. Niks verdachts, toch corona ipv normale klachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:25

Huisartsen mogen toch AZ geven aan mensen onder de 60 mits het overgebleven vaccins zijn en diegene niet snel voor een ander vaccin in aanmerking komt. Ook een belangrijke uitspraak van de raad van State vandaag, burgemeesters hebben de bevoegdheid om kerken en moskeeën onder voorwaarden te sluiten!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:30

MyWishMax schreef:
Nee, ze hadden wel symptomen, alleen dachten zij dat het enkel hooikoorts was. Dus zonder hooikoorts waren ze juist eerder gaan testen. Daarom werd er ook geroepen dat je zou moeten kijken met medicatie, omdat het erg op elkaar kan lijken.

Je ziet hier in het topic ook al met astma. Niks verdachts, toch corona ipv normale klachten.

Nah hier is mijn huisarts het toch niet mee eens. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn maar als de aanleiding zo is dat het heel aannemelijk is dat het m’n astma is vind zij iedere keer testen echt onnodig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:31

De versoepelingen gaan hier in België dan toch gewoon door zoals aangekondigd op het vorig Overlegcomité.

En dan lees ik o.a. dit zinnetje
Citaat:
Op 8 mei, wanneer zo goed als alle 65-plussers gevaccineerd én beschermd zijn, gaat een breed buitenpakket van kracht.

Vriend van mij, 67jaar, krijgt maandag zijn eerste vaccin met AZ;
Achterbuurvrouw, 92 jaar heeft deze week haar eerste vaccin gekregen.
Haar zoon, 66 jaar, heeft zelfs nog geen uitnodiging gekregen.

Kan mij niet voorstellen dat dit alleen in onze gemeente zo is, dus vanwaar ze het halen dat zo goed als alle 65+ gevaccineerd én beschermd zijn vanaf 8mei... :?

Ligt misschien aan mij maar ik volg het niet zo goed meer :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:37

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

Nah hier is mijn huisarts het toch niet mee eens. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn maar als de aanleiding zo is dat het heel aannemelijk is dat het m’n astma is vind zij iedere keer testen echt onnodig.

Zelfs het rivm is het daar idd mee eens. Als je je klachten kent, zoals bij hooikoorts omdat het elk jaar terugkomt, is testen bij klachten die passen bij dat beeld niet nodig. Datzelfde zal gelden voor astma. Als je je klachten kent zul je in de meeste gevallen echt wel in kunnen schatten of een ritje naar de teststraat nodig is. We moeten echt oppassen dat we niet doorstaan hier in Nederland.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:40

raket schreef:
Mijn huisarts en ik zelf dachten 2x dat ik mijn gebruikelijk astma had. Helaas...

Het blijft lastig.

Lenaatje, ik had het over bijvoorbeeld raket en in combinatie met eigen lichaam kennen. Dat is gewoon lang niet altijd een betrouwbare benadering. Zorgde er bij familielid voor dat er van de hele afdeling nog maar 4 mensen aan het werk zijn en de andere 20+ thuis zitten met corona.

Jammer dat je meteen weer begint over doorslaan susan. Ik ken gewoon juist een heel aantal mensen waarbij het dus wel zo was. Heeft niks met doorslaan te maken. Ik vind mensen juist wel heel makkelijk af en toe over klachten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:40

70 % vd 65 + heeft eerste prik gehad dus denk wel dat het overgrote deel van deze groep tegen 8 mei een eerste prik zal gehad hebben tegen die tijd want het gaat nu wel goed vooruit in die categorie nu er toch veel vaccins geleverd gaan worden
Ik kan het buitenplan alleen maar toejuichen en hoop echt dat ze eindelijk toch doorzetten
Iedereen zoveel mogelijk naar buiten :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:48

Ik zie het gewoon anders, en het rivm blijkbaar ook. Want die geven heel duidelijk aan dat hooikoorts en covid totaal verschillende dingen zijn en dat testen niet nodig is als het om dezelfde klachten gaat die je altijd ervaart.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:52

Ik heb hooikoorts of een allergie. Mag ik naar buiten of naar mijn werk?
In principe wel. Als je hooikoorts hebt, heb je elk jaar dezelfde klachten in ongeveer dezelfde periode. Je kan dan goed aanvoelen of het ‘die klachten van de hooikoorts’ zijn. Hetzelfde geldt voor klachten die typisch passen bij een allergie. Bij twijfel of als de klachten anders aanvoelen: laat je testen en blijf thuis tot de uitslag bekend is.

Zo duidelijk geven ze het niet aan, bij twijfel thuisblijven en testen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:07

Bedacht me net nav het voorbeeld dat hier werd aangehaald over mensen die dan dus wel positief bleken. Mogelijk kennen die dan toch hun eigen normale klachten niet zo goed. Ik zou bij twijfel wel altijd gaan testen. Dat is iets wat altijd belangrijk blijft zo lang we nog in deze pandemie zitten.

Edit: of ze waren toch a symptomatisch.