Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:47

Wij gaan voor lambrisering met een behang er boven met Morris en art nouveau motief. Eind 19e begin 20e eeuws dus eigenlijk.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:14

Malenka schreef:
Wij gaan voor lambrisering met een behang er boven met Morris en art nouveau motief. Eind 19e begin 20e eeuws dus eigenlijk.

Wij hebben in de slaapkamer dit behang van Morris&Co: https://www.wmorrisandco.com/eu/pimpern ... 85-210390/
met (balken)plafond, lambrisering, deuren en kozijnen in deze kleur: https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... re-2967139
en deel van de muren in deze kleur: https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... re-2967164

Klinkt heel heftig, er is geen wand zonder kleur, maar het effect is erg warm en knus.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:15

Erg leuk! Ik houd er van.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:47

Sourire schreef:
:wave:

Iemand tips/ideeën voor een mooie kleur voor in de slaapkamer? En hebben jullie alle muren gedaan of een accentmuur? Inspiratieloos. :Y)

Wij hadden eerst deep sea op alle wanden maar zag teveel strepen ed op de muur bij die verf en was dat zat. Nu gegaan voor Greige van painting the past (hebben we beneden ook) en nog steeds heel blij mee. Geeft veel rust. :)

Accentwand ook gehad maar was ik snel zat.

T is maar net wat je zelf wil. Heb je ook geen idee qua sfeer wat je wil?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 01:28

Mooie kleur die Greige! Je hebt er alle muren mee geverfd begrijp ik?

Ik wil het een rustig sfeertje geven, dus geen knalkleuren. Maar tegelijk wel iets van warmte. Het is een vrij kleine kamer dus de kleur moet de ruimte niet verkleinen. Ik zit wat in de richting van roze/zalm te denken, maar overtuigd ben ik niet.. Mijn bed is bruin, kast wit en ik wil daarnaast met wat hout en rotan gaan werken denk ik.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:30

Dan zou ik ook voor een greige kleur gaan. In accessoires kan je dan een keer voor een knalkleurtje gaan maar je basis blijft rustig.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:15

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:46

Sourire schreef:
Mooie kleur die Greige! Je hebt er alle muren mee geverfd begrijp ik?

Ik wil het een rustig sfeertje geven, dus geen knalkleuren. Maar tegelijk wel iets van warmte. Het is een vrij kleine kamer dus de kleur moet de ruimte niet verkleinen. Ik zit wat in de richting van roze/zalm te denken, maar overtuigd ben ik niet.. Mijn bed is bruin, kast wit en ik wil daarnaast met wat hout en rotan gaan werken denk ik.

Ja klopt. Wij hebben witte pax kasten en een donkergrijs hoofdbord en grijze gordijnen. Denk dat het met bruintinten ook heel mooi is :)
Je kan ook altijd met dekbed of kussentjes bijvoorbeeld roze dingen toevoegen.

Mijn dochter heeft morning tea op haar kleine kamer. Oogt totaal niet kleiner daardoor. Hele mooie warme kleur ook. Heb je een pb gestuurd met een aantal foto's :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 13:48

Hai :) ! Ik kom graag in dit topic meekijken en -kletsen! Wij zijn zelf druk aan het verbouwen nadat we een jaren '30 huis hebben gekocht waar nooit iets mee was gedaan. De verbouwing is op de eerste verdieping nu bijna klaar. Beneden moeten we nog gaan verbouwen, dit staat gepland voor augustus, en ik ben al druk bezig met van alles verzinnen voor het interieur (mijn favo gedeelte :D ).

Hier alvast een sneak preview van boven, de slaapkamer.
Dit was voor:
Afbeelding
We hebben eerst alles zelf eruit gesloopt, zelfs het prachtige blauwe wasbakje op de foto :') . Ook de inbouwkast in de linkerhoek hebben we gesloopt, omdat we onze kledingkasten in een aparte kamer gingen plaatsen. Daarna is er een houtskelet op alle muren gemaakt, waartussen PUR is gespoten. Het plafond is geïsoleerd met steenwol. Hierdoor konden we gelijk zelf beslissen waar de nieuwe verlichting, de televisieaansluiting en alle stopcontacten zouden komen. Over de isolatie heen zijn gipsplaten geplaatst, dit hebben we laten stucen en daarna hebben we alles geschilderd. We hebben besloten om de balken wel in het zicht te laten, omdat we die zo karakteristiek vonden, en omdat het plafond anders heel laag werd. Ook het tapijt hebben we vervangen. Ik wou heel graag weer tapijt in de slaapkamer, omdat ik dat zo lekker warm en fijn vind. Omdat het superzacht, hoogpolig tapijt in beige is geworden, zijn schoenen en honden nu wel voorgoed verbannen uit de slaapkamer. :Y)

We gunden onszelf een nieuw bed. Gelukkig kon ik de stof waarin het bed is uitgevoerd erbij kopen bij de winkel, dus daarvan heb ik zelf een hoofdbord gemaakt. Dit is het eindresultaat, we zijn er superblij mee:

Afbeelding

Afbeelding

Het behang op de muur met het lange kastje is velvet, dat komt op de foto niet helemaal goed naar voren, de andere muur is palingleer. De rest is geverfd in de kleur knoflook.

Ik zit zelf nog te twijfelen om een mooie sierlijst langs het plafond te plaatsen, vooral voor de gordijnen langs zou ik het mooi vinden om een soort koof te maken. Ik weet alleen niet helemaal zeker hoe ik dat dan moet aanpakken met de balken....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 18:32

Wat een verandering, mooi zeg.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 19:48

Daar is hard gewerkt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:08

Ik vind het heel mooi geworden en ik snap dat je tapijt wil maar ik neem aan dat jij geen huisdieren hebt dan? Of die komen niet op de slaapkamer? Ben je niet bang voor vlekken?

Ik vind je plafond erg mooi. <3

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:49

Thanks allemaal :) !

Bellatrix schreef:
Ik vind het heel mooi geworden en ik snap dat je tapijt wil maar ik neem aan dat jij geen huisdieren hebt dan? Of die komen niet op de slaapkamer? Ben je niet bang voor vlekken?

Ik vind je plafond erg mooi. <3

Wij hebben 2 hondjes, maar die mogen inderdaad niet op de slaapkamer komen. Gelukkig kan 1 geen traplopen. De ander wil nog wel eens naar boven sneaken maar dat heeft tot nu toe nog geen vlekken opgeleverd := ...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:28

Duimen dat dat zo blijft!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 11:47

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Tijdens

Afbeelding
Nu
Afbeelding
Nu

1,5 jaar geleden huis gekocht, gelijk de wc eruit gesloopt en nu pas nieuwe laten plaatsen. _O- zit nog tape van de verf en de verf moet nog een laag en netjes afgewerkt (zit nog tape overal).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:09

Wat een leuke kleur op je wc.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 15:53

Bedankt! Dit is hem, valt alleen iets lichter uit bij ons.
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:21

Flying_Angel schreef:
[ Afbeelding ]
Voor

[ Afbeelding ]
Tijdens

[ Afbeelding ]
Nu
[ Afbeelding ]
Nu

1,5 jaar geleden huis gekocht, gelijk de wc eruit gesloopt en nu pas nieuwe laten plaatsen. _O- zit nog tape van de verf en de verf moet nog een laag en netjes afgewerkt (zit nog tape overal).

Dus dan ben je 1,5 jaar niet gaan plassen of meer? :') _/-\o_

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:31

Klopt! Emmertje in de gang! Nee hoor, boven is ook een wc :))

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:02

Godzijdank :)) :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:57

Gat in de tuin

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:33

_O- _O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:10

Compost wc…..

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:34

Hoi! Wij hebben een huis gekocht waar we eind augustus de sleutels van krijgen. Nu waren de bewoners best van de kleur zwart en is dat in het geheel mooi gestyled. Enkel is het niet een supergroot huis en vinden wij het zwart te aanwezig. Nu zitten wij te zoeken naar wat dan wel.

Afbeelding

Dit is de hal. Het ziet er natuurlijk al anders uit wanneer de zwarte kast en spiegel weg zijn, maar wat zouden jullie eventueel welke kleur geven?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 07:46

Ik zet even een stipje! Hopelijk is maandag mijn kamer volledig ingericht <3 dan zal ik foto’s delen!

Voor het idee van de stijl:

Afbeelding