xPabloBokt schreef:Ik heb bij rijlessen anders geleerd: minder dan 100m zicht is mistlicht voor voeren, minder dan 50m zicht is mistlicht achter voeren. Mits je auto dat heeft, want niet alle (oudere) auto's hebben mistlicht voor.
Edit: lees inderdaad dat het niet verplicht is. Maar als je het hebt zou ik het bovenstaande wel aanhouden.
Heb het even opgezocht op Rijksoverheid.nl. Ze geven helemaal geen aantal meters voor het voorlicht, ze zeggen "Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren.". Achterlicht inderdaad <50 m.
Bloemetje75 schreef:Niet helemaal…. Je mag na 20u les van rijschool zelf gaan oefenen zonder begeleiding.
Ja, maar je mag oefenen met begeleider na het behalen van enkel je theorie. En dat vind ik óók tricky. Je begeleider heeft daar helemaal geen opleiding voor gehad, dat is gewoon je moeder, vader, broer, zus, wie dan ook. Slaat toch helemaal nergens op. Na 20 uur les vind ik nog wat anders, dan heb je tenminste nog een basis van correct rijden geleerd. Al heb je ook dan gewoon nog erg weinig uren verkeerservaring opgedaan, helemaal los van de voertuigbeheersing.
Sorry voor de offtopic, ik houd erover op