Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:18

Karina schreef:
Ik vond een artikel wat ik zocht in onze woonplaats op MP, er stond een bod van 15, ik deed bod van 20 en gaf aan dat ik op kon halen zodat niet verzonden hoefde. Kreeg berichtje terug, voor 25 mocht ik het ophalen. Direct akkoord gegaan en aangegeven dat zij mocht zeggen wanneer dat uitkwam. Weer meteen akkoord met eerste voorstel dus afspraak stond voor dezelfde avond.
Een uurtje later krijg ik een melding van MP dat ik overboden was, op dat artikel. Iemand blijkbaar 50 eu geboden. Ik zei tegen mijn man: Nu ben ik benieuwd.... en ja hoor, kreeg een berichtje dat er een bod van 50 was en dat hun dat beter paste. Gezegd dat ik het niet zo nette gang van zaken vond. Kwam zij weer met: Als ik ook 50 wilde geven dan mocht ik het alsnog op komen halen. Aangegeven dat ik al een afspraak had met haar over prijs en dit niet ging doen. Vervolgens wilde ik het mijn man laten zien en keek ik nog even op de advertentie; was dat bod ingetrokken, dus ik toch maar weer berichtje er aan gewaagd. Ik mocht alsnog komen die avond en voor 25 meenemen.
Mijn man erheen, op de minuut op tijd, verder nergens over gehad, netjes contant betaald zoals zij ook wilden.
Krijg ik vervolgens 3 sterren van ze |o . En enige aangevinkte was "houd zich aan afspraak". Ja verdorie, ik wel _-:(

Jeetje wat banketstaaf!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:22

Oh flauw ja.
Maar sommigen hanteren het principe als het goed is, is het 3 sterren (want voldoende) dus voor alles dat je meer doet krijg je meer sterren.
En een heel aantal hanteren het idee van 4 sterren, want 5 sterren vraagt om perfectie plus extra service.... -O-

iirrssjjee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:27

Ik heb echt geluk gehad met mijn marktplaats kopers.... Mijn skeelers (op 1 dag) verkocht voor de vraagprijs, ze wilde ze opgestuurd hebben. Geen problemen met de meerprijs daarvan, meteen via gelijk oversteken betaald. Binnen een dag had ik ze opgestuurd, volgende dag had zij ze binnen. Ze was helemaal blij en heeft 5 sterren gegeven.

Die van mijn man stonden er een klein weekje op. Iemand bood meteen de vraagprijs. Koper wilde ze komen passen, uiteraard geen probleem. Stond voor de deur, trok ze aan, betaalde en heeft terwijl hij nog voor de deur stond (in zijn auto) een beoordeling gegeven, van ook 5 sterren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:52

Ik heb zo maar het idee dat ze zelf dat bod van 50 hebben gedaan, kijken of jij ook bereid was te betalen.
Toen je dat niet deed die 25 maar accepteerde.
En ja dan toch pissig 3 sterren geven.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:54

Jemig wat flauw, die dachten er even snel het dubbele voor te krijgen >;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:22

Ik had niet e3ns meer die 25 euro betaald. Voor mijn zijn het de principes

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:29

DuoPenotti schreef:
Ik heb zo maar het idee dat ze zelf dat bod van 50 hebben gedaan, kijken of jij ook bereid was te betalen.
Toen je dat niet deed die 25 maar accepteerde.
En ja dan toch pissig 3 sterren geven.

Ik heb precies hetzelfde vermoeden. Heel erg flauw van die drie sterren.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:33

Vandaag een snelle verkoop gehad op mp ,yess 60,- in de pocket en toen stond de hoefsmid voor de deur.... ,*Ohja vergeten*

Weg mp geld _O-

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:16

Hier afgesproken met koper. Wilde even showen hoe het item werkt en kwam er toen achter dat dat niet meer zo ging als normaal, oops! Meteen verontschuldigd en ze mocht het voor de helft van t geld meenemen. Voelde me mooi stom, dacht dat ik t nagekeken had.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:32

Zucht, ik heb wat cochin hanen op mp gezet, gratis op te halen. Ze zijn namelijk wel erg tam en leuk, als ze volgende week niet weg zijn dan gaan ze op wintersport. En dan reageert er iemand dat hij ze graag ophaalt, want hij heeft een kleine boerderij. Gast, serieus? Niemand haalt 4 hanen tegelijk op om ze een goed tehuis te geven, zeg dan gewoon eerlijk dat je ze gaat slachten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:39

roxiie schreef:
LWDaisy schreef:

Eerder vandaag 2 spiegels gespot - "vraagprijs 140, nieuwprijs was 160". Per stuk. Ja doei.

Wat ik tegenwoordig vaak tegenkomen - kledij of schoenen, "nooit gedragen". Hoezo, er steekt toch een voet in die schoen/vrouw in dat kleedje op je foto? :+

Er wordt vaak om aanfoto’s gevraagd. Zeker op Vinted, maar ook op marktplaats heb ik al diverse keren gehad dan mensen om aanfoto’s vroegen.
Ik vind passen ook niet dragen..

In principe is passen niet hetzelfde als dragen, en ik snap ook dat mensen graag een foto zien van hoe het artikel er met een mens in uitziet..
Maar als ik dan pumps of ballerina's zie waar een blote voet in zit, gruwel ik toch altijd een beetje. Ik ben zo iemand die in de winkel altijd een sokje voorziet, ook bij schoeisel waarin je dat eigenlijk niet draagt :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:05

Caira schreef:
Zucht, ik heb wat cochin hanen op mp gezet, gratis op te halen. Ze zijn namelijk wel erg tam en leuk, als ze volgende week niet weg zijn dan gaan ze op wintersport. En dan reageert er iemand dat hij ze graag ophaalt, want hij heeft een kleine boerderij. Gast, serieus? Niemand haalt 4 hanen tegelijk op om ze een goed tehuis te geven, zeg dan gewoon eerlijk dat je ze gaat slachten.

uhmm.. heb ik ook weleens gedaan, hoor. Ad toen geen kippen en 4 hanen gaat prima als je er geen kippen bij hebt lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:51

Ik kreeg een bod inclusief verzenden waar ik niet mee akkoord ging. Diegene denkt dat je een bit kan opsturen voor 40 cent.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:38

Lisitano schreef:
Ik kreeg een bod inclusief verzenden waar ik niet mee akkoord ging. Diegene denkt dat je een bit kan opsturen voor 40 cent.

Breng je het niet ff langs dan? 8-)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 14:38

IHN schreef:
Caira schreef:

uhmm.. heb ik ook weleens gedaan, hoor. Ad toen geen kippen en 4 hanen gaat prima als je er geen kippen bij hebt lopen.

Neuh bij doorvragen bleek zijn boerderij niet te bestaan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:07

Om die reden zet ik haantjes gewoon met prijs erop. Slachten kan ik zelf wel en vaak heerlijk stukje jong scharrelvlees. Had laatst ook mensen die vlees bij mij wilde kopen, maar daar begin ik niet aan, want dan zit je met wetten en regelgeving.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:47

Vandaag een hele leuke deal, had een klein kastje gratis afhalen staan. Ding is al oud, maar wel nog goed. Niet uit elkaar gehaald en ook zo in de advertentie gezet, want was zo stevig dat ik bang was dat ie kapot zou gaan als ik hem zou proberen los te halen. Kwam een Hongaars jong stel met een doosje Merci, al superlief natuurlijk. Gezegd dat als het niet paste (ze kwamen met een sedan, dus niet zo'n grote achterbak) ze maar even moesten roepen, dan kon ik nog schroevendraaier oid geven. Ze hadden zelf gereedschap mee, maar kastje bleek ook niet zo makkelijk uit elkaar te halen. Had het echt met ze te doen, wilde nog aanbieden om hem langs te brengen maar ze kwamen niet echt uit de buurt. Uiteindelijk met handgrepen eraf en een stuk touw aan de klep konden ze toch weg. Nogmaals een dankjewel via de app, waren echt leuke mensen, heerlijk om er zo dan iemand blij mee te maken!

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:27

Mensen die een bod doen en een afspraak maken om op te halen.
Daarna allerlei vragen beginnen te stellen over het item terwijl alle info erbij staat en vragen of het in de kofferbak gaat.
Het gaat over een zware betonnen grondwals voor een trekker van 1,45m breed.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:59

Merlen schreef:
Mensen die een bod doen en een afspraak maken om op te halen.
Daarna allerlei vragen beginnen te stellen over het item terwijl alle info erbij staat en vragen of het in de kofferbak gaat.
Het gaat over een zware betonnen grondwals voor een trekker van 1,45m breed.

:')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:04

Wat gaf je als antwoord, zet hem wel op het autodak met een spanbandje vast :P

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:47

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 09-03-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post leeg gehaald ivm tegen de regels

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:58

Hier weer een leuke met een oude MP truc, ik bied 75% van de vp.
Bericht terug dat bieden niet de bedoeling is, is vaste prijs, gaat hij even bij de advertentie zetten.
Ok, even over nagedacht en ik beantwoord dat ik het voor de vraagprijs wel wil overnemen.
Ineens heeft de verkoper ook een andere koper die de vraagprijs biedt.
Ja ammehoela dacht ik, dus terug gestuurd dat ik maximaal de vraagprijs wil betalen.
Krijg ik als reactie dat ik hem daar morgen voor op mag halen.
Ik wil het eigenlijk al niet meer hebben.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:30

DuoPenotti schreef:
Wat gaf je als antwoord, zet hem wel op het autodak met een spanbandje vast :P

Netjes vermeld dat hij in een busje of op een aanhanger vervoerd moet worden.
Frustraties uiten doe ik liever in dit topic.
Eigenlijk zou ik zoiets in die trend willen reageren.Maar doe het nooit.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:55

Moderatoropmerking:
Dit bericht is Leeggehaald aangezien deze geformuleerd was tegen de boktregels
Laatst bijgewerkt door ynskek op 09-03-21 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm geformuleerd tegen de boktregels

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:57

Carol_Beer schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is Leeggehaald aangezien deze geformuleerd was tegen de boktregels

Hell nee. Ik vind t echt belachelijk dat je dat doet, mega asociaal