Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Ik kijk momenteel Vikings, weet natuurlijk dat het fictie is, maar het is wel een goede weergave van de toenmalige werkelijkheid.
Nu vraag ik me af, wat deden de 'dorpelingen' vroeger met de lichamen van dode aanvallers?
Dus aanval in een dorp, waarbij veel doden vielen van de andere kant.
We krijgen meermaals Viking-funerals te zien... Maar wat deden ze met andere doden?
Steeph schreef:Mag een reisorganisatie bij annulering (door de vakantieganger) minder geld terug geven met als reden dat de koers anders staat als bij boeking?![]()
Ik kom er zelf nog niet helemaal uit met Googlen, voornamelijk omdat alles overspoeld wordt met vragen over vouchers...
Anoniem schreef:Steeph schreef:Mag een reisorganisatie bij annulering (door de vakantieganger) minder geld terug geven met als reden dat de koers anders staat als bij boeking?![]()
Ik kom er zelf nog niet helemaal uit met Googlen, voornamelijk omdat alles overspoeld wordt met vragen over vouchers...
Zou je deze iets meer kunnen uitleggen?
NL reisorganisatie? Betaald in euro? Of een andere valuta?
Als je bijvoorbeeld bij een Amerikaanse TO iets geboekt hebt in dollars kan het omgerekend minder euro zijn misschien. Verder lijkt het mij wat raar.
Emmaa_ schreef:Die 400 euro is geen wisselkoers hoor, zo'n groot gat zit daar niet in. Wat wel kan is dat hotels en andere organisaties niet alles volledig uit kunnen keren omdat ze het geld simpelweg niet hebben, door bijvoorbeeld personeelskosten. Dat zou in het geval van het reisbureau natuurlijk ook kunnen.
Steeph schreef:Emmaa_ schreef:Die 400 euro is geen wisselkoers hoor, zo'n groot gat zit daar niet in. Wat wel kan is dat hotels en andere organisaties niet alles volledig uit kunnen keren omdat ze het geld simpelweg niet hebben, door bijvoorbeeld personeelskosten. Dat zou in het geval van het reisbureau natuurlijk ook kunnen.
Dat zou kunnen inderdaad en daar hebben wij zeker ook begrip voormaar in geen enkele mail wordt gesproken over niet uit kunnen keren vanwege de omstandigheden, wel is er nu al twee of drie keer aangegeven dat er aan de wisselkoers ligt
Anoniem schreef:Hmmzzz dank je voor de uitleg.
Wisselkoers lijkt mij idd een beetje veel.
Ik zou eerst een schriftelijk overzicht hiervan vragen met de bedragen uitgesplitst, met de redenen erbij waarom bedragen minder zijn.
Vanaf daar kun je kijken of iets wel klopt of niet.
Emmaa_ schreef:Steeph schreef:Dat zou kunnen inderdaad en daar hebben wij zeker ook begrip voormaar in geen enkele mail wordt gesproken over niet uit kunnen keren vanwege de omstandigheden, wel is er nu al twee of drie keer aangegeven dat er aan de wisselkoers ligt
Dat is wel heel erg gek ja. Ik zou aangeven dat de wisselkoers geen 400 euro kan zijn op zo'n bedrag (dan zou de pond wel heel erg in paniek zijn geraakt en hoewel hij er niet sterk voor staat is hij tov een paar maanden geleden ook weer niet zó veel slechter geworden) en of ze een duidelijke berekening van die kosten kunnen sturen. Als ze dat niet kunnen zou ik aangeven dat je niet akkoord gaat met dit bedrag en het juridisch loket inschakelen. Niet per se om ze uit te wringen maar om een eerlijk antwoord te krijgen...