Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:03

Ik heb altijd begrepen dat een loopfiets beter is voor evenwicht idd. Dan kunnen ze daarna zo op een gewone fiets zonder zijwieltjes en heb je dat gedoe niet.
B (ook 2) is dolgelukkig met zn wishbone bike. Ding is ook echt oerdegelijk en superfijn om op te rijden voor ze! Crosst er overal mee naartoe.

Wij hebben een Done by deer rugzakje en die voldoet prima. Wordt al een tijdje gebruikt, maar is echt nog niks aan af te zien.

Teckels <3

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:05

Gup wil niet meer op zijn wishbone toen zijn derde wiel eraf ging :( maar hij werd echt te groot voor de 3wiel optie :(
Binnenkort maar weer eens proberen met hem

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:19

Hier is het een open staande kraan qua snot. Sinds zijn amandeloperatie is het wel beter. Het kwijlen valt mee maar hij heeft bijna alle tanden al.

Vandaag in de blauwe jogging van Z8 met bijpassende trui. Trui is druk maar door de rustige broek past het prima. Omdat de broeken klein vallen dragen we het vaak zodat we er nog plezier van hebben.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:30

Zara ga ik eens op de site kijken voor kleertjes, dank! Hoe valt dat qua maat?

Die wishbone bike lijkt op wat we hebben voor binnen, dat is onderstaande. Maar dat is hij eigenlijk te groot voor, knietjes komen tegen het stuurtje aan als hij enthousiast door de kamer crost.
https://www.bol.com/nl/p/woezel-pip-hou ... gLqpvD_BwE

Jullie ervaring is dus ook wel dat een loopfiets een voordeel is voor het leren fietsen? En hebben jullie ze dan ook een helmpje op? Wat hier door de straat gaat is heel wisselend.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:35

Hier is het pyamadag, zijn alle 3 niet goed, dus een rustig dagje thuis.

Dat van het loopfietsje, is ook al tegen mij gezegt, nu bij mijn oudste klopt dat wel want hij heeft dat niet veel gedaan en fietsen lukt zelfs met zijwieltjes niet goed. Maar hij is ook niet van de rapste motoriek gezien, dus dat kan ook meespelen natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:37

FuGeLiCu schreef:
Zara ga ik eens op de site kijken voor kleertjes, dank! Hoe valt dat qua maat?

Die wishbone bike lijkt op wat we hebben voor binnen, dat is onderstaande. Maar dat is hij eigenlijk te groot voor, knietjes komen tegen het stuurtje aan als hij enthousiast door de kamer crost.
https://www.bol.com/nl/p/woezel-pip-hou ... gLqpvD_BwE

Jullie ervaring is dus ook wel dat een loopfiets een voordeel is voor het leren fietsen? En hebben jullie ze dan ook een helmpje op? Wat hier door de straat gaat is heel wisselend.

Moet eerlijk zeggen dat onze wishbone echt helemaal niet lijkt op het woezel&pip loopfietsje wat jij in je bericht linkt :n
De wishbone kan je namelijk op 3 verschillende manieren verstellen en aanpassen, met 2 of 3 wielen en in vele hoogtes verstelbaar. Fietsje dat jij linkt kan dat allemaal niet?

Afbeelding

Afbeelding

En ja, gup krijgt een helm op :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:40

Hier heeft de oudste nooit gekwijld of gesnotterd en bij de jongste is het permanent bingo. Al lijkt het de afgelopen maand bijna gestopt te zijn (afkloppen :Y) ).
Sjaaltjes vertikte ik, dus dan maar regelmatig een schoon shirt aan.

Hier hebben we een loopfiets voor de oudste (nu 3) dat is echt een enorm succes. Is overgenomen van een collega voor een tientje. Ik zoek nu een kleinere loopfiets voor de jongste (1,5 jaar), want die wil zijn broer na doen.

Loopauto’s zijn hier ook een flink succes.

Net wilde de jongste zijn kleren niet aan. Hij had zijn zinnen gezet op mijn pyjama shirt 8-) Dat wordt me toch een portretje als hij groter is :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:45

Vind die wishbones zo groot en massief, zeker met 3 wielen. Niet zo mijn ding.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:51

Dromertje, dat maakt precies waarom mijn kleine zich er zo zeker op voelt en er zo goed op vooruit kan. Hij rijd zó licht, zou je niet verwachten als je hem optilt. Maar hij kan er ook op oneffen terrein enorm goed op vooruit en racet zo alle heuvels op en af. Vandaar dat ik hem voor op een buitenterrein echt een aanrader vind.

Hier ook nog 3 wielen, ben ook een beetje bang voor wanneer we de 3e er af zouden halen. Mijn moeder heeft een tweewieler gekocht en dat vond hij toch nog erg lastig en na 5 minuten oefenen dus ook écht niet leuk en interessant meer :=
Maar goed, hij is net pas 2, dus we hebben geen haast :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:51

Oh oke, had ik de plaatjes niet goed bekeken, had niet gezien dat de whisbone verstelbaar is. Is iets anders wat wij in gedachten hadden, dat lijkt meer al op een fietsje, maar dit is ook best een optie, lijkt ook redelijk stoot/val vast.

Qua wel/niet fietsen speelt ontwikkeling van de motoriek vast ook mee, maar denk ook hoe spannend nieuwe dingen zijn. En nieuwe dingen zijn hier nogal een ding, dat moet echt goed voorbereid en uitgelegd worden. Dus alles wat we vroegtijdig al een beetje daaraan kunnen doen, willen we graag proberen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:52

Ik vind wishbones ook te massief

Wij hebben de angels of bandits en nog loopfiets ook merk
Ze is er dol op

Der gewone fiets pakt ze niet en zonder zijwieltjes is geen optie

Geen helm hier

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:58

FuGeLiCu schreef:

Mijn ervaring is dat er naar de loopfiets totaal niet wordt omgekeken :') hij (2,5 jr) wil er niet op lopen, niet eens op zitten en ook niet er naast lopen.
Driewieler van puky vind hij dan weer fantastisch! Fiets hij zo op weg, zelfs nooit een duwstang gebruikt.
Het is maar net wat bij je kind past denk ik. Hij zal vanzelf een keer op een gewone fiets wegfietsen :Y)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:06

Hier één van 2,5 jaar die al een paar maandjes heel hard gaat op z'n loopfiets. Ik weet niet precies welke, maar hij lijkt hierop: https://www.speciaal4kids.nl/loopfiets- ... s-655.html

Trappen snapt hij inmiddels ook, en ik begrijp van de psz dat hij daar zo op een fiets stapt en al een paar meter los fietst. Dus die krijgt straks voor z'n derde verjaardag een fiets.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:06

Vind hem heerlijk stevig en stabiel :) en dat heb ik met veel andere loopfietsen niet. En de verstelmogelijkheden zijn super fijn :)
Als gup er echt niet meer op wilt, dan gaan we hem weer naar 3wieler verbouwen voor zijn zus. Die loopt inmiddels prima dus kan zij er mooi op.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:16

Heeft iemand ervaring met het kledingmerk Bellerose? Zag een winterjas voorbijkomen met flinke korting, precies de maat waar we volgend jaar naar toe gaan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:16

Wij hebben de Wishbone, geweldig stabiel ding! Nog in de driewieler stand, we hebben ook een goedkoop loopfietsje van de rommelmarkt maar daar kan ze niks mee. Komt ook omdat wij nergens asfalt of tegels hebben behalve de weg en daar gaan we dan niet zo vaak op.. 2 wielen op het gras is ook net niks..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:22

Hier was van kleins af aan zijn loopmotor een regelrechte hit, dat ding heeft veel kilometers gemaakt!!

Afbeelding

Super ding echt +:)+ Door de brede wielen staat hij heel stabiel, dus daarop had meneer een veiliger gevoel dan op zijn echte loopfiets. Alleen die hard plastic wielen zijn wel jammer als hij zo intensief gebruikt wordt want dat maakt natuurlijk veel meer herrie dan rubber bandjes :P

En zoiets als het Woezel & Pip fietsje hadden we ook, met een houten karretje er achter. Die zijn wel héél laag hoor, echt voor de hele kleintjes :=

Meneer wilde verder nergens echt op zitten, laat staan trappen. Bij opa & oma staat een heel uiteenlopend assortiment aan gekregen speelgoed met wielen, waar hij werkelijk uuuuuuren zoet mee was met er naast lopen. Maar er op was echt niet de bedoeling :=

Totdat we een keer in de speelgoedwinkel waren en meneer die Berg Buzzy Nitro skelter zag staan. Hij vroeg of hij die mocht pakken, stond een beetje ingebouwd. En dat mocht van de winkelmevrouw *\o/* Nou hij pakt dat ding vast in ernaastloopmodus, steekt naar voren en naar achteren om hem vrij te krijgen, zodra dat gelukt is stapt hij er op en fietst weg :wow:

Dus die zijn we de volgende dag toch maar gaan halen voor meneer :)

Kortom: hier zijn loopmotor en skelter de beste aankopen geweest. Driewieler zou ik niet kopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:23

Zo'n motor ding hebben we ook gehad, maar dat vond gup helemaal niets :n dus die is naar de kringloop gegaan :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:24

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:27

Hier icm een hindernisbaan echt direct dikke pret met de motor, lekker van houtresten en pallets zelf schansjes en parcoursjes bouwen enzo en dan met die motor er overheen :D

En bij de paarden, in het bos....rausen met dat ding door de plassen :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:04

Merk Bellerose zegt mij niks MM, sorry. Is het een merk alleen voor meiden?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:08

MizzMontana schreef:
Heeft iemand ervaring met het kledingmerk Bellerose? Zag een winterjas voorbijkomen met flinke korting, precies de maat waar we volgend jaar naar toe gaan.

Mijn moeder verkocht het, wat wil je er over weten?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:13

Ook wel voor jongens MiR.

Panty ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit en hoe het valt kwa maat.

Deze jas had ik gezien.
Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:40

Wat vinden jullie van deze maat? Ik twijfel of die niet te ruim is.

Maatje kleiner zit beter, maar in de lengte niet veel over.

Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:43

Vind dat wel ok, en ik ben niet van het oversized.