[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:09

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:33

Magrathea schreef:
Britta31 schreef:
Ik kreeg een keer commentaar van de peuterjuf omdat ik tegen mijn peuter van 3 zei dat ik ook een lief meisje wil,maar niet had gekregen.Ze stond naast mij te gillen ' ik wil,ik wil'.Niet goed voor het tere kinderzieltje volgens de juf.

Levenslang trauma _O-
Heb jij niet alleen twee puberdochters?

Die zijn ook een keer 3 geweest :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:27

Afgelopen uur kunnen luisteren naar meisjes kinderstem van jaar of 7? Denk ik.

Spiiikie af, spiiikie zit, spiiikkiieee nee niet doen, spiiiiikkkiiieee Kom, spikkieee niet doen, spiikkiee gooi spikkieee zit zit zit . Hond reageert hoorbaar fel. Oooooommmmaaaaaa spikey doet lelijk, spikey zit, spikey kom spikey af oommaaaaaa spikey klimt op me, spikey zit kom af ga pak. zo hard dat alle honden erom heen erop gaan reageren inclusief die van mezelf.

Arm hondje. Die moet sterk op zjn pootjes staan daar niet horendol van te worden. Niet dat opa en oma of ouders even ingrijpen. Kortom de kleinkinderen zijn op paasvisite.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:57

karuna schreef:
Afgelopen uur kunnen luisteren naar meisjes kinderstem van jaar of 7? Denk ik.

Spiiikie af, spiiikie zit, spiiikkiieee nee niet doen, spiiiiikkkiiieee Kom, spikkieee niet doen, spiikkiee gooi spikkieee zit zit zit . Hond reageert hoorbaar fel. Oooooommmmaaaaaa spikey doet lelijk, spikey zit, spikey kom spikey af oommaaaaaa spikey klimt op me, spikey zit kom af ga pak. zo hard dat alle honden erom heen erop gaan reageren inclusief die van mezelf.

Arm hondje. Die moet sterk op zjn pootjes staan daar niet horendol van te worden. Niet dat opa en oma of ouders even ingrijpen. Kortom de kleinkinderen zijn op paasvisite.

En als de hond even een kleine "hap" zegt, vliegt de hond er meteen uit. Dan is de hond "agressief".... _-:(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:07

Klopt, heb medelijden met het beestje. :(:) Arm dier zou idd als ouder of grootouder even waarschuwen van houdt nu aub even op.
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-04-19 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:10

Maar dan ben je een bemoeial ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:14

Magrathea schreef:
Britta31 schreef:
Ik kreeg een keer commentaar van de peuterjuf omdat ik tegen mijn peuter van 3 zei dat ik ook een lief meisje wil,maar niet had gekregen.Ze stond naast mij te gillen ' ik wil,ik wil'.Niet goed voor het tere kinderzieltje volgens de juf.

Levenslang trauma _O-

Ooit waren dat toch ook peuters? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:17

Ik doe niks ik bedoel opa en oma of ouders :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:27

MB, dit vind ik wel wat voor jou als moeder-kind shoot :+
https://preview.redd.it/p8k4tsb1wlt21.j ... 5892cb8ccc

Hier staan voorbij lopende kinderen tegenwoordig gewoon in de voortuin op het raam te kloppen omdat ze een papegaai voor het raam zien zitten :roll: Beest schrikt zich een rolberoerte.
En de ouders maar beleefd glimlachen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:30

Je zou haast tijdelijk een stroomdraadje zetten om de voortuin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:52

Dat is niet eens zo'n verkeerd idee _O- Maar ik denk dat we dan wel boze moeders aan de deur krijgen.
We hebben nu alleen steentjes en twee esdoorn bomen in de voortuin, dus mettertijd moet er toch echt een hek omheen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:54

Gewoon brandnetels in de tuin :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:54

Heg zetten van hulst of een andere leuke prikker :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:01

Cayenne schreef:
MB, dit vind ik wel wat voor jou als moeder-kind shoot :+
https://preview.redd.it/p8k4tsb1wlt21.j ... 5892cb8ccc

Hier staan voorbij lopende kinderen tegenwoordig gewoon in de voortuin op het raam te kloppen omdat ze een papegaai voor het raam zien zitten :roll: Beest schrikt zich een rolberoerte.
En de ouders maar beleefd glimlachen.

Is ook de enige manier waarop ik zo'n shoot zou doen :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:03

Cayenne schreef:
Dat is niet eens zo'n verkeerd idee _O- Maar ik denk dat we dan wel boze moeders aan de deur krijgen.
We hebben nu alleen steentjes en twee esdoorn bomen in de voortuin, dus mettertijd moet er toch echt een hek omheen helaas.

Nou en van die boze moeders. Moet hun kind zich maar gedragen.
Wie niet horen wil moet maar voelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:09

Relaxed schreef:
Magrathea schreef:

Levenslang trauma _O-

Ooit waren dat toch ook peuters? :')

Oja ik las de post alsof het een recente gebeurtenis was :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:36

Neeee,gelukkig niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:47

Cayenne schreef:

goh nee, dat stroomdraadje is voor de katten weg te houden. zon geel plakkaatje erop met een stroomteken is voldoende waarschuwing.
Wij woonden vroeger boven de winkel van schoonouders en hadden op de parking beneden de kennel van de hond, die is een behoorlijke houdini én niet betrouwbaar naar vreemden, dus zat ook een stroomdraadje op.
Hadden we plots een klant/kennis die behoorlijk boos naar boven kwam dat hij een STROOMSTOOT (!!!) gekregen had. Op onze vraag wat hij met zijn handen IN de kennel deed terwijl er duidelijk plaatjes hingen dat de hond niet mocht aangeraakt worden, werd hij plots een beetje rood.
Boontje om zijn loontje hoor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:53

Dat mag toch gewoon als er een waarschuwing bijstaat.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:55

Hahaha, nou hier ook geen probleem met stroomdraad spannen tegen koters hoor. Mn weiland grenst aan een weg waar in het weekend heel veel fietsers en wandelaars passeren naar het recreatie gebied hier in de buurt. Heb langs de weg 1 m stroomdraad gespannen op een dubbele omheining zodat niemand erbij kan. Anders staat hier elke kwartier een volgeladen fiets met koters aan het hek mn paarden te voeren. Plus nog 4 bordjes met tekst dat we het niet prettig vinden als voorbijgangers onze dieren aanhalen/voeren. Toch doet de stroomdraad het meeste want ouders vinden dat de bordjes niet op hun slaan. Enkel draadje gaan ze gewoon over heen hangen, dan maar zo. Buurtbewoners vragen wel eens of dat alle echt nodig is. Ja dus. Andere kant van het dorp heb je een super uitgebreide kinderboerderij, ze gaan daar maar heen. Soms komen mensen ook wel eens langs op de rijvereniging om de kids een rondje te laten rijden. Helaas komen alleen mensen met privé paarden om daar te trainen. Maar ze kunnen op die kinderboerderij ook ponystappen, maar ja dat kost weer een paar euro. Persoonlijk vind ik dat maar brutaal, naast het feit dat mijn paard daar niet geschikt voor is heb ik daar helemaal geen zin in als we daar komen om te trainen.

Mijn ervaring is dat als kennissen of vrienden aan de koters beginnen het contract vrij snel verwatert. Iets met andere interesses en levensfase.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:48

Ik heb nog wel contact met de koter vrienden alleen is het niet meer spontaan op een terras evenement of wat dan ook. Vaak thuis bij hun of mij of op een kinderboerderij of park met speeltuin.

Een van mijn beste komt vaak alleen da's wel leuk. Die is blij dat ze ff uit kan slapen en winkelen zonder twee kids. En soms gaan de kids wel mee.

Ik ben altijd weer blij dat ik dan weer weg kan...

Gelukkig heb ik ook nog een kinderloze vriendin da's ook wel eens fijn.

Of je gaat mee in de fase of het verwaterd en in mijn geval is het wat minder vaak dan vroeger. Hoewel met een gezin met kids niet die slepen ze gewoon overal mee na toe.

Maar ook genoeg die ik nooit meer Zie met kids.. bewust of gewoon verwaterd.

Mooi niet dat ik ze ooit zelf zou willen ook niet geadopteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:04

Ik heb gelukkig vooral kinderloze vriendinnen en het grootste deel denkt er net zo over als ik :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:58

Relaxed schreef:
Ik heb gelukkig vooral kinderloze vriendinnen en het grootste deel denkt er net zo over als ik :+

Zelfde hier!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:37

Ik vind contact met vriendinnen die kinderen hebben hard achteruit gegaan. Altijd bij hun langskomen of anders afspreken op rare tijden. Zit je eenmaal bij ze op de bank krijg je eerst een uur lang alle ins en outs over Vlindertje te horen. Prima, ze zijn er vol van dus wil best ff luisteren. Wil ik mijn verhaal kwijt dan is er maar halve aandacht want er moet een schuin oog op Vlinder gehouden worden. Of je zit wat te vertellen en het is ineens ‘aaah kijk nou ze rolde op haar buik’. Ja dan ben ik klaar hoor, dat is geen quality time :=

Ik mis spontane bakkies koffie, trips naar t strand, winkelen, op de bank met film en een wijntje. Kan blij zijn voor vriendinnen omdat zij blij zijn maar puur uit ego/vriendschap oogpunt... Mis ik de tijd zonder kind.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:45

Mars schreef:
Ik vind contact met vriendinnen die kinderen hebben hard achteruit gegaan. Altijd bij hun langskomen of anders afspreken op rare tijden. Zit je eenmaal bij ze op de bank krijg je eerst een uur lang alle ins en outs over Vlindertje te horen. Prima, ze zijn er vol van dus wil best ff luisteren. Wil ik mijn verhaal kwijt dan is er maar halve aandacht want er moet een schuin oog op Vlinder gehouden worden. Of je zit wat te vertellen en het is ineens ‘aaah kijk nou ze rolde op haar buik’. Ja dan ben ik klaar hoor, dat is geen quality time :=

Ik mis spontane bakkies koffie, trips naar t strand, winkelen, op de bank met film en een wijntje. Kan blij zijn voor vriendinnen omdat zij blij zijn maar puur uit ego/vriendschap oogpunt... Mis ik de tijd zonder kind.

Heel herkenbaar!