Heel toevallig , wat als de nabestaanden over 200 jaar hun stamboom willen uitpluizen
Boomerang
Geplaatst: 24-10-14 20:36
Ik las het ook Younomi, sloot wel aan bij ons tweelingen issue van vorige pagina. Verstandig dat 1 van de ouder paren een extra initiaal gecreëerd hebben.
Sammie, het tweeling gen zit echt alleen bij mij. Zoals vuurneon zei hebben de vrouwen in mijn familie op hol geslagen eierstokken (poly ovulatie) en we erven het dus van elkaar. Mijn as dochter heeft ook grote kans om dit te erven.
Ben toch wel benieuwd wat jullie dsm mooie namen vinden...
Boomerang
Geplaatst: 25-10-14 08:40
(Oud) Nederlandse namen en klassiek Nederlandse namen vind ik het leukst, past goed bij de achternaam van mijn vriend.
En bij meisjesnamen heb ik een zwak voor Franse namen maar moet wel normaal uit te spreken zijn voor de omgeving. Ik zou zo namen hebben voor een vijftal meiden mochten we morgen naar Paris verkassen
Uiteindelijk dus Nederlands terwijl beide namen ook in Frankrijk voorkomen, een goede compromis.
Engelse namen vind ik minder, alhouwel ik Britse klassiekers als James, Charlotte, Benjamin etc zeker kan waarderen. Ik zou ze alleen niet kiezen voor ons.
Ik vind eigenlijk veel namen leuk, vooral bij anderen maar dat echte wauw! heb ik niet snel.
En dan een categorie namen dat ik denk... daar moet je je hele leven mee doen he.... Jayden van het AD bijvoorbeeld. Mijn schoonzus werkt bij BJZ, daar stikt het van de Jaydens en niet van de Daan's en Bram'en terwijl dat de top 3 van NL is. Toevallig ken ik 2 leuke meiden met een Jayden maar vind het eeuwig zonde dat zulke leuke kinderen de associatie van die naam dragen.
Ik ben een zeikerd met namen, vind bijna niets mooi. Voor onze dochter heb ik het dan ook door mijn man op laten lossen. M'n enige wens was dat ik niet volledig over m'n nek wilde gaan van de naam
Sammie
Geplaatst: 25-10-14 09:25
Toos zal van Antonia komen. Dat is zelfs Latijns Dus iets ouder dan Nederland
Inderdaad, Vivian (op z'n Engels?) vind ik echt leuk! Sommige namen vind ik echt niet leuk, als Priscilla of Romy, maar korte namen die stoer kliken ben ik wel fan van: Joy, Jesse, Jeroen, Benthe, Vivian, Martijn, Roël, Vince, dat soort dingen. 2 lettergrepen is genoeg
Haha, gelukkig maar eentje ja, dat bevallen doe ik nooit meer Vivian is echt door mijn man gekozen en ik vond het niet vreselijk. Ik vond het ook een naam die je als zakenvrouw goed zou staan, serieus maar niet stijfjes. Zora vonden we allebei meteen mooi, die zagen we op een site met slavische namen (mijn man is half Servisch). Het was de enige naam waar we het allebei over eens waren, maar we vonden het te speels als voornaam. Dus dat werd de middelste