Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Upendi

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 06:54

Nou ik ga met de trein naar school, maar echt vrolijk word ik er toch niet van moet ik zeggen. Ze hebben altijd veel te kleine treinen (of teveel reizigers Verdrietig )

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:53

Oh ik heb er in één maand zo´n gigantische ROThekel aangekregen, dat reizen met de trein. Ik woon in Nijmegen en heb elke dag college in Amsterdam en dat houdt dus in dagelijks een reis van 4,5 uur. Maar ik hou het nu al bijna niet meer vol, en dagen dat ik thuis blijf omdat ik me gewoon niet over de k*t reis heen kan zetten. En dat terwijl ik de studie wél leuk vind als ik er eenmaal ben.
BLEH

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:54

Wow, da's ook wel heel lang 4,5 uur reistijd! Kun je niet op kamers ofzo?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:13

Even een vraagje voor de treinliefhebbers onder ons:

Je mag 3 mensen meenemen op je OV (of andere reiskaart). Die krijgen dan 40% korting als ze met je meereizen.

Ik wil dus mijn ouders en een vriend van hun van schiphol ophalen morgen, zodat ze die 40% korting krijgen. Maar ik heb een vraag over het kopen van de kaartjes: Dit wilde ik eigenlijk al bij vetrekpunt doen, dan koop ik ze voor 9 uur, waar de korting nog niet geldig is, maar ik zet ze pas na 9.00 in zeg maar...Kan dit? Ik weet ook niet of de tijd waarom de kaartjes worden gekocht afgedrukt staan...anders moet ik ze maar in A'dam kopen (ben er nog nooit heen gegeaan met de trein, dus best benieuwd...).

Dusseh, wie oh wie weet '?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:41

Dan moet je kaartje kopen vanaf de station waar je bent na 9 uur. Bijv je gaat van groningen naar amsterdam.. Pas in assen is het 9 uur dan moet je een kaartje kopen van groningen naar assen en dan assen naar amsterdam met korting..
Dan moet je op terugweg nieuwe kaartje kopen van amsterdam naar groningen met korting maar omgerekend scheelt het niet veel denk ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:44

Adil18 schreef:
...dan koop ik ze voor 9 uur, waar de korting nog niet geldig is, maar ik zet ze pas na 9.00 in zeg maar...Kan dit?

Ja, dat kan. Ook al koop je je kaartje een dag of een week van tevoren. Degene die controleert tijdens jouw treinreis kijkt naar het vertrekpunt en heeft wel in zijn hoofd zitten hoe laat je daar bent vertrokken (of checkt dat even).

Als je in een trein zit die om 9 uur of later van dat vertrekpunt is weggereden zit je goed. Maar is dat een trein van bijvoorbeeld 8.58, dan hang je. Clown

MoonChloe, wat jij zegt geldt dus bijvoorbeeld voor zo'n trein die om 8.58 vertrekt. Dan geldt de korting vanaf het eerstvolgende station waar diezelfde trein na 9 uur vertrekt. Dus (fictief voorbeeld intercity naar Amsterdam): Deventer 8.58 en Apeldoorn 9.12, dan geldt de korting vanaf Apeldoorn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:47

Jep dat is idd waar.
(ben ik even blij dat trein richting amsterdam centraal ook op het uur vertrekt.. is mijn kaart meteen geldig Tong uitsteken )

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:03

Ik zit wekelijks 2,5 uur in de trein (alkmaar - breda) en half uur in de bus,
vind het ook wel lekker,
tijd voor jezelf, niemand die aan je kop zeurt, lekker even DS'en of mensen kyken, nadenken en muziek luisteren,
I love it! <3

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:30

imd schreef:
Wow, da's ook wel heel lang 4,5 uur reistijd! Kun je niet op kamers ofzo?

Ja ik ga op kamers, moet alleen nog een kamer vinden. Vork

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:53

Vandaag weer vertraging. Clown
Sein en stroomstoring in Boxtel ofzo.
Gelukkig erg snel opgelost.

Maar wel meteen een aantal van die 'geld terug na vertraging' blaadjes gehaald.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:30

Ik kwam vanochtend op Utrecht CS, allemaal marechaussee op het perron, man of 6,
en volgens m´n broertje op de overige perrons vandaag ook politie.

Iemand enig idee wat er aan de hand was?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:14

klinkt een beetje eng..

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:00

Haha klinkt bekend !
Heb ooit eens op Deventer gedacht dat er iemand iets op de trein plakte net zoiets als een plakbom ofzo.
Maar het was donker dus wist het niet zeker en voor de zekerheid toch maar even de machinist gewaarschuwd van mijn trein want ik moest zelf nog naar zwolle om over te stappen.
Dus eenmaal aangekomen op Zwolle loop ik naar spoor 14 waar ik altijd naar Emmen toe ging en staat er opeens politie bij het perron !
Maar daarna gewoon ingestapt en thuis gekomen en nooit niks meer er over gehoord dus wat het nou echt was zal ik waarschijnlijk nooit weten want het was gewoon donker maar die gast rende wel goed weg !

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:10

Ja, maar Deventer is toch wel wat kleiner als Utrecht, als daar een bom zou ontploffen..
Daar moet ik toch even heel hard niet aan denken.. Nagelbijten / Gniffelen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 00:01

Ik krijg ook altijd van die enge ideeën als ik in een volgepropte trein sta.. brr. Helemaal als we staan te wachten voor een rood sein, en dan in een tunnel.. Nagelbijten / Gniffelen

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:44

Ik reis nu 5 jaar bijna elk weekend van Voorschoten naar Doetinchem. Doe er 4 (!!!) uur over. En altijd is er wel wat, vooral vanaf Arnhem naar Doetinchem(daar rijdt de dochteronderneming van de NS, Syntus.) Altijd gezeik met die stomme treinen. Met de auto doe je er 1,5 uur over. Scheve mond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:19

Das balen daaf4ever.

Ik las vandaag in de krant (Leidsche dagblad) dat de kwaliteit van de spoor snel achteruit gaat.
Nou dat wist ik dus al dat het allemaal niet goed was met de onderhoud aan sporen. Maar omdat het nu vooral 's nachts of in het weekenden worden gedaan stoppen de 'deskundigen' er mee en de loonwerkers werken nu aan de spoor, laat het nou zijn dat loonwerkers niet deskundig genoeg zijn. Veel dingen worden niet helemaal goed gedaan.
ProRail zegt NATUURLIJK dat het allemaal goed is en er geen problemen is en komt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:29

MarrieLeen schreef:
Ja, maar Deventer is toch wel wat kleiner als Utrecht, als daar een bom zou ontploffen..

Ik zag ze gisteren ook in Utrecht, maar ik heb geen idee waarom. Ik zag ze op nummer 9 trouwens...!

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:12

MarrieLeen schreef:

Ja klopt maar ik weet natuurlijk niet of er daar mischien iets te doen was ofzo en waar die trein nog heen moest Vork
Maar zie het toch niet snel gebeuren dat dit soort verhalen waarheid worden dan vinden ze echt wel wat interesanters dan een treintje op Utrecht of Deventer Clown Heb het alleen even gemeld voor de absolute zekerheid anders kun je ook niet meer met jezelf leven als het later toch waar bleek te zijn Huilen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:14

Nee inderdaad, daar heb je gelijk in.

Laten we maar hopen dat het nooit gebeurt. Lachen

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:17

MarrieLeen schreef:
Nee inderdaad, daar heb je gelijk in.

Laten we maar hopen dat het nooit gebeurt. Lachen

Nee ik reken er in elk geval niet op en neem gewoon lekker weer M`n radiotje mee de trein in en ga lekker zitten rondkijken Haha!
Vindt het trouwens nog wel meevallen dat het spoor steeds verder aftakelt alleen ben zelf wel bang dat er simpelweg gewoon te weinig spoor is Haha!
Neem bijvoorbeeld tussen Zwolle en Emmen daar ligt om sommige stukken maar een spoor en dat veroorzaakt mischien wel een kwartier ofzo extra reistijd dus dat zou niet slecht uitkomen als het er twee waren Vork

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:19

xMendy schreef:
buster4ever schreef:
vrijdag weer lekker met de trein naar nieuwerkerk vind t altijd wel gezellig trein reizen je komt vaak de meeste bizarste mensen tegen..
heb ook 1 keer mobieltje gevonden in rotterdam blaak..op de trap...
zocht toen ook nummer van ouders ofzo maar stond dr in t marokaans of wat t ook voor taal was erin..
maar keek toen ff bij foto's maar omg..dat was echt schokking...heb em gauw naar de kiosk gebracht...was gewoon nog helemaal iebelig toen ik naar huis ging door die foto's die in die tel stonden

nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor foto's dat waren Tong uitsteken

laten we t erop houden dat ze schokking waren.. Clown
laten we t zo houden dat er dus foto's op stonden van mannen die zichzelf stonden t trekken enz..
en smsjes waarin dus dingen stonden van t was echt heerlijk met de hond daarna nog lekker jou gepakt t was echt zalig. wat zullen we de volgende keer eens doen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:24

ik heb afgelopen weekenden ook te maken gehad met vertraging.
de trein richting den helder dus.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:47

Op last van de politie geen treinen tussen Alphen en Gouda, benieuwd wat er is gebeurd.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:48

Okee, apart.. Even speuren op internet..