Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:maar dan snap ik weer niet,een verjaardag mag niet(ze waren er ook toen ik 16 werd,erg leuk daar niet van)maar iets aparts als 25 jaar getrouwd zijn mag wel?
of mag je het een beetje zelf indelen zegmaar
ik heb een tante met wie ik al jaren geen contact meer heb,en die beloofde mij dat er in het paradijs een paard op me stond te wachten,en ik maar hopen dat ik naar het paradijs ging
ik heb wel een mooi boek met bijbelverhalen van mijn oom en tante gekregen,ondanks dat ik niet gelovig bent,is het een mooi kinderboek met hele mooie plaatjes.
beetje gelig boek met glimmende rode letters.
) is Jehova. Het hele gezin, pa, ma en 3 dochters. Tijdens de rijlessen vaak over de verschillen en overeenkomsten gehad en waarom we iets dachten en vonden. Heel verschillende meningen hebben we zeg 
beantsje schreef:krak schreef:voordat mijn tante in december is gestorven, is er een gelovig persoon (een familielid btw!) geweest die durfde te verkondigen dat mijn tante zich nu toch maar eens terug moest gaan bekeren naar god. die persoon bleef daar trouwens over aandringen, telkens zij mijn tante zag. ze begon gewoon te bidden bij mijn tante, ook al wilde mijn tante zelf dit niet. het kwam er voor die persoon op neer, dat mijn tante het aan haar zelf had te danken dat ze op sterven lag. had ze maar trouw blijven geloven, dan lag ze daar niet....
dit kreeg ik allemaal pas te horen nadat mijn tante is gestorven. en ik ben er zeker van dat mijn ouders mij nog niet de helft hebben verteld....
kijk, dat soort dingen daar zit ik me nu plaatsvervangend voor te schamen. Kromme tenen...
Ik zou dat ook niet moeten horen. Zo'n actie van die persoon naar jouw tante toe is harteloos en respectloos (en in mijn ogen dus heel onchristelijk). Ik kan me heel, heel goed voorstellen dat je daar heel kwaad op wordt; dat zou ik ook worden!
Ashley__ schreef:Ik heb hier echt vaak over nagedacht en ga het plaatsen ook.
Ik ben zelf Jehovah's Getuigen. Al vanaf dat ik baby was. Ik vind het jammer dat veel mensen er zo negatief over denken, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen.
Over het opdringerige gedoe, daar weet ik zelf niks van. Heb ik iig nog nooit gehoord of gezien of meegemaakt. Al moet ik zeggen dat ik zelf (nog) niet 'langs de deuren' ga (bij ons wordt dat velddienst genoemd). Er gaan soms ook van die verhalen te ronde met voeten tussen de deur enzo, maar dat is beslist niet zo!
Als mensen vragen hebben mogen ze ze stellen en ik zal proberen ze te beantwoorden.
leuke zadels) Snoevie schreef:hmmm ja daar ben ik het mee eens,in veel geloven word je uitgesloten als je homo bent niet alleen bij de JG.
en het verhaal dat je vergaat als je geen JG bent staat me ook tegen.
zou 'god' alle anderen laten sterven?
(JC beantsjeleuke zadels)
. Alhoewel dat ik dat anderzijds snap, als je toch geloofd in het sterven gedeelde. Zou je dat niet zonder je kinderen willen doen.
of word dit zinnetje selectief vergeten
(wat overigens een pracht zin is) Ashley__ schreef:Over het opdringerige gedoe, daar weet ik zelf niks van. Heb ik iig nog nooit gehoord of gezien of meegemaakt. Al moet ik zeggen dat ik zelf (nog) niet 'langs de deuren' ga (bij ons wordt dat velddienst genoemd). Er gaan soms ook van die verhalen te ronde met voeten tussen de deur enzo, maar dat is beslist niet zo!
fijn dat we wat aan je mogen vragen 
hoe kan een dier zich nu bekeren...een leeuw vreet zijn prooi op en zorgt er op zijn manier voor dat de kudde prooidieren sterk en gezond blijft.beantsje schreef:YES welkom Ashley, het is altijd fijner met mensen te praten, dan over mensen!
Mijn brandende vraag: Zien jullie jezelf als christenen? En wat maakt jullie nu zo wezenlijk anders, dat het blijkbaar nodig was om daar een heel apart genootschap voor te stichten, los van de christelijke kerk?
Want in wezen geloven jullie toch ongeveer hetzelfde?
En kan/moet een oprecht christen in jullie ogen nog bekeerd worden?
Ik vind het ook helemaal niet erg als je deze vragen aan mensen in jullie gemeenschap voorlegt hoor, ik heb ze al diverse keren gesteld maar ik heb er nooit bevredigend antwoord op gekregen.
roxiie schreef:Ashley__ schreef:Over het opdringerige gedoe, daar weet ik zelf niks van. Heb ik iig nog nooit gehoord of gezien of meegemaakt. Al moet ik zeggen dat ik zelf (nog) niet 'langs de deuren' ga (bij ons wordt dat velddienst genoemd). Er gaan soms ook van die verhalen te ronde met voeten tussen de deur enzo, maar dat is beslist niet zo!
Dat jij het nog nooit hebt meegemaakt of niet doet wil niet zeggen dát het ook niet gebeurt.
Wij hebben hier al een aantal malen voeten of handen tussen de deur gehad. En dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Ik zeg niet dat ALLE JG's dat doen, absoluut niet.
Als iemand iets anders gelooft dan ik resprecteer ik dat, maar dan verwacht ik anders om ook dat ze respecteren dat ik nergens in geloof