Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Cynderella81 schreef:Ierse namen of juist typisch Nederlandse namen vind ik ook wel erg mooi. Vind dat een voornaam ook goed moet klinken in combi met de achternaam. Als een voornaam die ik echt erg mooi vind totaal niet goed klinkt bij de achternaam is dat voor mij een reden om een andere naam te zoeken/kiezen.
Mijn voornaam rijmt zelfs bijna met mijn achternaam, het lijkt heel erg op elkaar
Ik vind dat dus ook echt niet leuk/mooi, maarja.. Weer ff ontopic, zelf hou ik heel erg van Griekse en Scandinavische namen.. Wat ik een hele mooie Griekse naam vind, is Thalia. Xena, Loïs, Romana zijn ook leuk, ook Griekse namen die je niet supervaak hoort.
xRosa schreef:Cynderella81 schreef:Ierse namen of juist typisch Nederlandse namen vind ik ook wel erg mooi. Vind dat een voornaam ook goed moet klinken in combi met de achternaam. Als een voornaam die ik echt erg mooi vind totaal niet goed klinkt bij de achternaam is dat voor mij een reden om een andere naam te zoeken/kiezen.
Dat vind ik dus ook, maar mijn ouders dachten er kennelijk anders over.Mijn voornaam rijmt zelfs bijna met mijn achternaam, het lijkt heel erg op elkaar
Ik vind dat dus ook echt niet leuk/mooi, maarja.. Weer ff ontopic, zelf hou ik heel erg van Griekse en Scandinavische namen.. Wat ik een hele mooie Griekse naam vind, is Thalia. Xena, Loïs, Romana zijn ook leuk, ook Griekse namen die je niet supervaak hoort.
Citaat:Xena? The warrior princess?
Met haar debiele gilletje als ze iemand aanvalt
xRosa schreef:Citaat:Xena? The warrior princess?
Met haar debiele gilletje als ze iemand aanvalt
Nooit van gehoord.

maar ken ook Mensen: Ingrid, Carlijn, Noortje, Amanda, Riande, Andrea, Merel Quidou schreef:Ik ken ook een meisje die Jip heet, mn buurmeisjes heten Filo en Dimph (Dimf) ook vrij apart. En dan ken k nog een meisje die Babien heet (verder nog nooit gehoord) en een Diewertje.
Of allemaal? 
Angela schreef:Ja... daarom gaat het ook geen naam worden uit bijv. de top 200 van http://babywebsite.nl/. Sterre was vroeger bijv een super orginele naam, maar nu kom je het veel vaker tegen. Dat willen we echt voorkomen en daarom gaan voor een naam die ik echt nog nooit gehoord heb, en het liefst ook niet met 10.000 hits in google tegen kom
santotje schreef:-Lotje
ik ben echt benieuwd!