Sorayalover1 in het ziekenhuis na trap v nieuwe pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Sorayalover1 in het ziekenhuis na trap v nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:36

slimmerik schreef:
russel schreef:
Och hemel ik heb helemaal geen tijd om al die pagina's door te lezen.

Maar ik snap dat Sorayalover1 getrapt is door haar nieuwe pony en net geopereerd is voor een gescheurde alvleesklier. Het dier weg moet, naar de slacht en dat het dier nu naar een bokker gaat ipv de slacht?

Wie zegt mij welke leugens er dan tussen zitten, ben niet nieuwsgierig Haha! , maar wil het wel weten. Is er dan geen ziekenhuis operatie of zo?

Kijk als mijn paard mij in mijn buik schopt en ik moet geopereerd worden, roept mijn man ook meteen, "naar de slacht met die knol, hier doen we geen hobbie voor". Tja dat soort reakties kun je natuurlijk verwachten als al bekend is dat het dier ongewenst gedrag vertoont.

Heb jij dan ook al een nieuw paard gekocht voor dat de ander weg is?? Misschien toch maar beter even doorlezen..sterkte ermee. Knipoog

Zelfs daar gaat het me niet om, het paard heeft niet eens de kans om na gekeken te worden.
Hoeveel paarden met koliek meppen er op los naar de da assistente.
Als een paard pijn heeft is het geen wonder dat het zich misdraagt.

Maar de da erbij halen zal veel te moeilijk zijn, we gaan wel voor slacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:36

slimmerik schreef:
russel schreef:
Och hemel ik heb helemaal geen tijd om al die pagina's door te lezen.

Maar ik snap dat Sorayalover1 getrapt is door haar nieuwe pony en net geopereerd is voor een gescheurde alvleesklier. Het dier weg moet, naar de slacht en dat het dier nu naar een bokker gaat ipv de slacht?

Wie zegt mij welke leugens er dan tussen zitten, ben niet nieuwsgierig Haha! , maar wil het wel weten. Is er dan geen ziekenhuis operatie of zo?

Kijk als mijn paard mij in mijn buik schopt en ik moet geopereerd worden, roept mijn man ook meteen, "naar de slacht met die knol, hier doen we geen hobbie voor". Tja dat soort reakties kun je natuurlijk verwachten als al bekend is dat het dier ongewenst gedrag vertoont.

Heb jij dan ook al een nieuw paard gekocht voor dat de ander weg is?? Misschien toch maar beter even doorlezen..sterkte ermee. Knipoog

Ik snap je reaktie niet.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:37

russel schreef:
Maarre Sorayalover1 snap ik nu dat je na je buikoperatie al weer aan het bokken bent? Gaat dat zo snel?

Whahahhaha bij haar wel.. Ach gut
Net zo snel als dr pony weg is.. Clown

Anoniem

Bij mij igt het eraan waarom een paard mept
Door onkunde penny grietje of niet
Niet elk paard dat mept is meteen slacht klaar, dan kunnen er veel heen...

En aan de ernst heb ik ook mijn twijffels, maar als penny grietje aangaat als een speenvarken mogen ze meestal ff naar het ziekenhuis
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

0maris0 schreef:
Oke.. ik heb (denk ik) de gegevens gevonden van diegene waar ze nu dr nieuwe pony bij hebt ''gekocht''
Wat zullen we doen?? een adv op MP zodat de huidige eigenaar ook van dit forum bekent is?? vind ik eigenlijk wel terecht..

staat er geen telefoonnummer bij? vind dat diegene wel op de hoogte gebracht moet worden

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:39

Ze heeft al een nieuw paard gekocht, zonder daar echt kennis mee te maken of te keuren, voordat ze Paloma had verkocht. Aangezien ze nu de plek van Paloma nodig heeft was er dus besloten dat ze maar naar de slacht moest.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:39

dees_daan schreef:
0maris0 schreef:
Oke.. ik heb (denk ik) de gegevens gevonden van diegene waar ze nu dr nieuwe pony bij hebt ''gekocht''
Wat zullen we doen?? een adv op MP zodat de huidige eigenaar ook van dit forum bekent is?? vind ik eigenlijk wel terecht..

staat er geen telefoonnummer bij? vind dat diegene wel op de hoogte gebracht moet worden

Ik heb 2 tel.nrs
Ik zit op mn werk dus kan niet bellen..
Wil je dr nrs wel pmen??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:41

russel schreef:

Nou alles Haha!

Heb mijn vorige post even ge-edit met de globale richtlijnen zeg maar Haha!

Ondertussen beweert Sorayalover1 dat Paloma staatsgevaarlijk is. Arabian_Girl (vriendin van SL1) geeft aan dat dit niet zo is maar dat de pony al heel veel heeft meegemaakt en een rugprobleem lijkt te hebben. Oude eigenaren bevestigen dat de pony al veel heeft meegemaakt.

puntje bij het paaltje is de pony na nog geen 24 uur bij SL1 te zijn geweest gedoemd om naar de slacht te gaan. SL1 zegt hier erg mee te zitten maar berichten laten anders zien aangezien de op dezelfde dag dat ze uit het ziekenhuis kwam alweer op andere advertenties heeft gereageerd. Nu heeft ze ook alweer een nieuwe pony. Dier komt zaterdag maar ze heeft hem niet uitgeprobeerd, niet laten keuren maar ondertussen moest Paloma per se vandaag weg anders zou ze naar de slager. Dit omdat de nieuwe pony vandaag zou komen, dit blijkt dus ook weer niet zo te zijn.

pfff, ben ik er nu?

Dus in principe is de pony hier de dupe. Erg rot dat Sorayalover1 is getrapt, maar zoals ze eerst beweerde de pony al het vertrouwen te geven, nog geen dag later moet het naar de slager Nagelbijten / Gniffelen

Nu bokkers hebben aangeboden de pony te willen overnemen om haar dan de tijd te geven bij te komen en waar rijden geen prioriteit is (pony moest ook weg omdat mevrouw MOET rijden, ook al kan ze dat nu niet vanwege de operatie) Terwijl bokkers haar opbellen wordt continu de hoorn op de haak gegooid en ander gedoe.

Nu de pony uiteindelijk toch naar een bokker gaat wil Sorayalover1 alle lof en denkt dat ze de heldin is Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-02-07 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:42

runningkawa schreef:
Bij mij igt het eraan waarom een paard mept
Door onkunde penny grietje of niet
Niet elk paard dat mept is meteen slacht klaar, dan kunnen er veel heen...

En aan de ernst heb ik ook mijn twijffels, maar als penny grietje aangaat als een speenvarken mogen ze meestal ff naar het ziekenhuis

Ik heb wine ook soortgelijk overgenomen, zwaar verwaarloosd.. Geen vertrouwen. Ik was dan in de stal en hefte men arm omhoog, hij zal vast gedacht hebben ze gaat slaan dit neem ik niet meer. En heb ook bokken mogen ontvangen.
Jaren later is het de goedwillige die gehandicapte personen opvangt, en nu met leerlingen werkt.

Zo zie je maar geef je een probleempaard een kans, krijg je er een veel plezier van terug

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:42

zo ik heb alles doorgelezen..
komt de nieuwe sportpony toevallig vandaan bij een stal bij mij uit de buurt ??
wil verder niet teveel info geven..maar als die het is dan wil ze zeker weten dit topic even lezen denk ik.

sterkte voor de pony en ik hoop op foto's vanavond !

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:44

kekaro schreef:
zo ik heb alles doorgelezen..
komt de nieuwe sportpony toevallig vandaan bij een stal bij mij uit de buurt ??
wil verder niet teveel info geven..maar als die het is dan wil ze zeker weten dit topic even lezen denk ik.

sterkte voor de pony en ik hoop op foto's vanavond !

neej niet daar in de buurt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:45

Dit vind ik wel weer typisch boktgedrag/aktie hoor. De paardenwereld is heel oneerlijk. Hoeveel paarden belanden niet bij de slacht als ze overkompleet zijn of niet meer geschikt voor de sport en hoeveel paarden komen niet steeds weer bij eigenaren terecht en dusdanig verpest zijn dat ze niet meer te redden zijn, maar louter uit commerciele winstbejag verkocht worden, brengt nl altijd meer op.

Misschien is dit dier gewoon na al die eigenaren wel niet meer als huispony geschikt. Als ze al niet de stal ik wil, ga ik visioenen krijgen van mishandeling(en) in de stal. Als men eens wist wat men allemaal met paarden uitvreet door gefrusteerde paardenlui.

Op willekeurige maneges zie ik zo veel paardenleed, die kennelijk door het gros wat daar vrolijk rondloopt niet gezien wordt....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:45

Met nog maar amper 1 dag op stal gestaan te hebben terwijl Sorayalover1 wist dat de pony een moeilijke tijd heeft gehad, heeft dat dier ook nooit een kans gehad. Dat ze ergens van schrok en haar heeft geraakt kan zoveel redenen hebben gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:46

ik vertrek nu!!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:47

veel succes, hopelijk gaat ze netjes de trailer op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:48

Cayenne zolang dergelijke ponies nog voor zachte prijsjes over de toonbanken gaan, zullen er altijd types zijn die ze maar ff aanschaffen. Net zoals mensen honden nemen en niet weten wat ze er mee moeten.

Jammer, eigenlijk zal elke pony/paard een prijs moeten hebben waar je waarachtig voor zou moeten sparen, dan bedenk je je nog wel met die grillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:48

0maris0 schreef:

Ik heb 2 tel.nrs
Wil je dr nrs wel pmen??

ik snap niet veel van het hele verhaal, ik denk dat er beter een volwassene kan bellen, denk dat ze niet veel geloven van een 16 jarige..

sucses Lynn!!!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:49

wow dit klinkt niet als hetzelfde lieve meisje als dat ik in dat ziekenhuis bed zag liggen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:49

russel schreef:
Cayenne zolang dergelijke ponies nog voor zachte prijsjes over de toonbanken gaan, zullen er altijd types zijn die ze maar ff aanschaffen. Net zoals mensen honden nemen en niet weten wat ze er mee moeten.

Jammer, eigenlijk zal elke pony/paard een prijs moeten hebben waar je waarachtig voor zou moeten sparen, dan bedenk je je nog wel met die grillen.

Ben ik het mee eens Ja temeer omdat Sorayalover1 als reden aandroeg: Arabieren zijn mooi dus die wil ik Scheve mond

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:50

Oke mocht er een volwassenen zijn, die evt. de nieuwe eigenaar wilt bellen ik heb als het goed is het tel.nr.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:52

dees_daan schreef:
0maris0 schreef:

Ik heb 2 tel.nrs
Wil je dr nrs wel pmen??

ik snap niet veel van het hele verhaal, ik denk dat er beter een volwassene kan bellen, denk dat ze niet veel geloven van een 16 jarige..

sucses Lynn!!!

Ik denk dat het allemaal ook niet per telefoon zo 1-2-3 is uit te leggen is. Waarschijnlijk hebben die mensen een zoon of dochter met een mail adres. Vraag daarna en stuur de link van deze topics daar naar toe. Zijn nl. ook door niet-bokkers te lezen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-02-07 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:53

eeehm vertrek nu pas, most eerst adres hebben hhaha
lees straks alles bij, fotos komen ook nog een keer. Ik ga niet direct rijden, arm beestje. Eerst ff wennen paar dagen op wei lekker rusten en dan eerst eens wandelen en wennen

Anoniem

russel schreef:
Dit vind ik wel weer typisch boktgedrag/aktie hoor. De paardenwereld is heel oneerlijk. Hoeveel paarden belanden niet bij de slacht als ze overkompleet zijn of niet meer geschikt voor de sport en hoeveel paarden komen niet steeds weer bij eigenaren terecht en dusdanig verpest zijn dat ze niet meer te redden zijn, maar louter uit commerciele winstbejag verkocht worden, brengt nl altijd meer op.

Misschien is dit dier gewoon na al die eigenaren wel niet meer als huispony geschikt. Als ze al niet de stal ik wil, ga ik visioenen krijgen van mishandeling(en) in de stal. Als men eens wist wat men allemaal met paarden uitvreet door gefrusteerde paardenlui.

Op willekeurige maneges zie ik zo veel paardenleed, die kennelijk door het gros wat daar vrolijk rondloopt niet gezien wordt....

Met je eens
En misschien is dit dier beter af bij de slacht
Maar dat laat ik toch liever een volwassen persoon beslissen die wat meer met paarden heeft, dan een penny griet met ouders die neits van paarden weten, maar met de grillen van hun verwende nest mee hollen

Gulpje

Zo, hele topic doorgelezen, pff! En ondanks het feit dat ik de aversie tegen soraya wel kan begrijpen word ik eerlijkgezegd ook een klein beetje misselijk van de sensatiezoekers die hier bijna verheugd de kans hebben om even lekker te blíjven trappen en schreeuwen. Volgens mij hebben veel mensen echt niets beters te doen...

Verder vind ik het heel triest dat mensen lukraak ponies aanschaffen, zonder dat ze er verstand van hebben en zonder ze te keuren. Als het diertje van te voren was gekeurd was er heus wel uitgekomen dat het moeilijk hanteerbaar is lijkt mij. En ponies zijn geen Barbies die je maar even koopt als de oude niet goed meer is. Die ouders van dat meisje zouden zich moeten schamen om hun kind, die opgroeit zonder normen, waarden en respect voor dieren. Ik ben het eens met iemand die eerder hier zei dat ze voorlopig beter helemaal geen pony zou moeten krijgen.

Soraya; waarom moest er eigenlijk op stel en sprong een nieuwe pony komen? Je kan en mag voorlopig toch niet rijden?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:54

Moeten we wel iemand hebben die even wilt bellen..
Ik zelf zit op het moment op het werk dus gaat niet echt lekker..