Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:50

Marieke"]
Ze mogen je paarden niet leuk vinden, ze mogen je honden niet leuk vinden, maar je kinderen niet!
Nee ik geloof niet dat ik je kan begrijpen
.
[/quote]

[quote="Marieke schreef:
Met mijn paard heeft niemand wat te maken......
Mijn honden leven met mij, mijn paard staat op een stal en daar heb ik alleen wat mee te maken. Plus dat mijn paard helemaal geen vriendelijk dier is voor andere (hij valt onbekende aan) dus hoef je mijn paard echt niet aardig te vinden hoor.

Verward Wat is het verschil?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:54

Remy schreef:
:? Wat is het verschil?

Hahaha, dat verschil lijkt me heel duidelijk.
Ik heb gewoon geen leuk paard voor andere!!
Voor mij betekend hij de wereld, maar ik ga niet van jou verlangen dat jij hem ook leuk moet vinden.

Kijk, als jij een etterbakje van een kind hebt, verlang jij neem ik aan toch ook niet van een ander om hem aardig te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:04

Het ging om een baby, dat zal toch nog geen etterbakje zijn Bloos!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-04 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:04

Marieke schreef:
Hahaha, dat verschil lijkt me heel duidelijk.
Ik heb gewoon geen leuk paard voor andere!!
Voor mij betekend hij de wereld, maar ik ga niet van jou verlangen dat jij hem ook leuk moet vinden.

Kijk, als jij een etterbakje van een kind hebt, verlang jij neem ik aan toch ook niet van een ander om hem aardig te vinden?

Ik zou het niet weten, ik heb 2 hele leuke, goed (lees:streng) opgevoede minivrouwtjes Bloos Tong uitsteken die uiteraard door iedereen op handen gedragen worden... *LOL*
Nee zonder gekheid, ik begrijp wel wat je bedoelt...maar als je nog steeds niet snapt waarom Sando dat wel over haar dieren kan horen, maar niet over haar kind, quote ik mezelf nog even:

Citaat:
Maar als je zowel een dier als een kind hebt, dat je dan een ander soort liefde voor je dier dan voor je kind kunt voelen, daar kunnen mensen die geen kinderen hebben dus toch écht niet over meepraten. Daarvoor moet je het gewoon allebei ervaren

Dit is niet om l*llig te doen, het is gewoon zo..

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:23

faye schreef:
Helemaal met je eens Lies OK dan!

Volgens mij hadden we die discussie net achter de rug. Geen nut om weer te herhalen dus Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:24

Toch zijn er ook mensen die anders bweren Remy. Dat bewijst maar eens te meer dat ieders ervaring anders is. Ik ken er genoeg met kinderen die totaal het andere beweren.

Zelf denk ik dat het gewoon afhankelijk is van hoe je zelf bent. IEder individu is nu eenmaal anders. Daarom zijn het ook individuen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:27

Ik begrijp het op een bepaalde hoogte wel, van Sando. In de zin dat je pasgeboren kind tot op zekere hoogte nog geen apart wezen is, ik denk dat het emotioneel bijna 1 wezen is voor je gevoel... Dus dat "Ik heb een hekel aan kinderen" op dat moment, hoe irrationeel ook, hetzelfde is als "ik heb een hekel aan jou"

Wat weer aan de andere kant staat is dat ergens niet van houden in grote altijd-wisselende golven gaat.

Als er kinderen gillend en met eten gooiend door een restaurant rennen (echt waar, gebeurd), heb ik een rothekel aan ze, en aan hun ouders.
Als ze rustig aan het spelen zijn, voel ik me er neutraal over.
Als ze andere kinderen pesten kan ik een onredelijk grote hekel aan ze hebben
Als ze rustig komen vragen of ze m'n paard mogen aaien kan ik dat juist wel weer vertederend vinden en als de omstandigheden het toestaan mag dat ook altijd.
Als ze constant gesprekken onderbreken omdat ze NU aandacht willen vind ik dat heel irritant.

Over het algemeen heb ik niets met kinderen, maar dat kan dus per moment uiteenlopen van 'als ik je nu naar de maan kon schieten' tot 'ja hoor, kom z'n neus maar aaien'.

Om een hele gekke vergelijking te maken, garnalen vind ik ook alleen smerig als iemand ze me door de strot probeert te duwen. Gewoon in een doosje bij de supermarkt storen ze me niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:29

Fasel schreef:
Volgens mij hadden we die discussie net achter de rug. Geen nut om weer te herhalen dus Knipoog

Vrij land, vrij forum, jij herhaalt jezelf steeds, ik herhaal tenminste een ander Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:01

Maar stel nou dat ik een kind niet leuk vind, dan moet ik dus maar liegen tegen de moeder? Goh hee, dat lijkt me toch niet echt logisch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:04

ArwenLune schreef:
Om een hele gekke vergelijking te maken, garnalen vind ik ook alleen smerig als iemand ze me door de strot probeert te duwen. Gewoon in een doosje bij de supermarkt storen ze me niet...

*klim weer onder mijn bureau vandaan*

Maar verder herken ik jouw verhaal volledig, en ik ga zelfs zo ver Knipoog dat er een paar kinderen zijn waar ik echt gek mee ben

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:07

Lovely schreef:
Maar stel nou dat ik een kind niet leuk vind, dan moet ik dus maar liegen tegen de moeder? Goh hee, dat lijkt me toch niet echt logisch?

ik zit zelf in zo een situatie, mijn beste vriendin is moeder van 4 kinderen, 1 tje ervan heeft ADHD en is vrij moeilijk opvoedbaar, ik heb geen hekel aan het kind maar ik vind het een vervelend kind en toch vind ik het moeilijk om het aan mijn vriendin te vertellen, waarom? omdat iedereen dat kind een vervelend kind vind en dat kind overal achteruit gezet word!
Toch probeer ik er te steunen op dat gebied en ze is altijd welkom ook met dat kind erbij maar iedere keer als ie eris, in mijn ouwe huis had ik een perzich tapijt waar ik apetrots op was, erfenis van mijn oma, kotst ie het helemaal onder, ik dacht dat ik doodging echt waar maar voor mijn vriendin zeg ik er gewoon niks over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:09

Ja maar, je kunt het kind toch laten komen ookal weet de moeder dat je er niet om staat te springen?
Maar goed, ik ga dus niet liegen tegen mensen, niet als ik een kind niet leuk vind en ook niet als ik een kind wel leuk vind.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:12

Als je een kind niet leuk vind, of je stoort aan zijn/haar gedrag dan moet je dat imo ook tegen de moeder kunnen zeggen (wel afhankelijk van de band die je hebt)... Maar ik vind niet dat je mag zeggen: 'Ik haat jouw kind'. Dan maar een leugentje om bestwil, als je het zo noemen wil.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:16

een kind haten of een kind vervelend vinden is best nog wel een groot verschil denk ik, ik zeg het niet tegen de moeder omdat ik zoiets heb van, je hebt al genoeg gedonder met die zoon en mijn gezeur moet ze er niet bij hebben, ik steun ze liever, daar zijn we immers vriendinnen voor al 8 jaar in ons geval! en het kind, sja die jongen kan er immers ook niet aandoen!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:19

Dat bedoel ik inderdaad Isabelle En als je dan echt 'haat-gevoelens' hebt voor zo'n kind dan mag je die best milder brengen, vind ik.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:21

Lovely schreef:

Nee, Lovely, ik vind niet dat je moet liegen. Ik vind dat je, als het je gevraagd wordt, gewoon de (harde) waarheid moet kunnen zeggen. Meestal weten de ouders van kinderen echt wel of ze met iemand te maken hebben die wel of geen affiniteit met kinderen heeft, dat heb je zó door. Dus als je het dan aan zo'n iemand vraagt, dan moet je niet piepen als je iets te horen krijgt wat je niet leuk vind.

Maar om uit jezelf, als je ergens op visite bent waar net een baby geboren is, te gaan zitten verkondigen dat je een hekel aan kinderen hebt, dat vind ik onnodig grof.
Laatst bijgewerkt door Remy op 18-10-04 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:22

Justy schreef:
Als je een kind niet leuk vind, of je stoort aan zijn/haar gedrag dan moet je dat imo ook tegen de moeder kunnen zeggen (wel afhankelijk van de band die je hebt)... Maar ik vind niet dat je mag zeggen: 'Ik haat jouw kind'. Dan maar een leugentje om bestwil, als je het zo noemen wil.

Dat is dus wat ik net zei. Tussen niet leuk en haten zit een wereld van verschil. En liegen, nee, ook dat doe je niet in een vriendschap. Het is maar hoe je het brengt, toch?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:24

isabelle schreef:
ik zit zelf in zo een situatie, mijn beste vriendin is moeder van 4 kinderen, 1 tje ervan heeft ADHD en is vrij moeilijk opvoedbaar, ik heb geen hekel aan het kind maar ik vind het een vervelend kind en toch vind ik het moeilijk om het aan mijn vriendin te vertellen, waarom? omdat iedereen dat kind een vervelend kind vind en dat kind overal achteruit gezet word!
Toch probeer ik er te steunen op dat gebied en ze is altijd welkom ook met dat kind erbij maar iedere keer als ie eris, in mijn ouwe huis had ik een perzich tapijt waar ik apetrots op was, erfenis van mijn oma, kotst ie het helemaal onder, ik dacht dat ik doodging echt waar maar voor mijn vriendin zeg ik er gewoon niks over!

Als ik je vriendin was, zou ik me er zelf zo vervelend over voelen als het bij elk bezoekje weer mis ging, dat ik zou regelen dat ik zonder dat kindje kon komen kleppen. Heeft ze trouwens wel zélf dat kleed voor je schoongemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:30

Remy schreef:
Maar om uit jezelf, als je ergens op visite bent waar net een baby geboren is, te gaan zitten verkondigen dat je een hekel aan kinderen hebt, dat vind ik onnodig grof.

Dat is wel een aparte situatie, wat moet je nou op kraamvisite als het niet harte gaat?? Bij sommige moeders ga ik wel graag op bezoek en bewonder de kleine en bij andere niet. 't Is maar net welke band je hebt.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:36

Remy schreef:
Als ik je vriendin was, zou ik me er zelf zo vervelend over voelen als het bij elk bezoekje weer mis ging, dat ik zou regelen dat ik zonder dat kindje kon komen kleppen. Heeft ze trouwens wel zélf dat kleed voor je schoongemaakt?

dat tapijt was helemaal naar de filestijnen want toen ik net de kots opgeruimd had morste ie er nog met cola over en hoe vaak ik het ook schoonmaakte hoe erger het werd en het tapijt is toen naar het stort gegaan, het houd immers eens op natuurlijk en nee , ze heeft mijn tapijt niet betaald, het was immers een erfenis van mijn oma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:39

Oh Isabelle als een van mijn kinderen zoiets zou doen......
Ik zou er alles aan doen om je zover mogelijk schadeloos te stellen en anders idd 's avonds lekker alleen op bezoek komen (is sowieso wel fijn af en toe)

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:52

Maar stel nou dat een leraar op de basisschool zo over een bepaald kind denkt. Dus dat het gedrag van het kind de leraar niet aanstaat dat hij/zij het gaat haten of niet leuk vinden. Dat kan toch niet!!! Je moet toch elk kind gelijk en met recept behandelen ook al heeft de ander nou eenmaal een ander soort gedrag.

Een kind bijvoorbeeld met ADHD heeft nou eenmaal een ander gedrag en veel mensen vinden dat erg vervelend. En gaan ook langzaam dat kind haten. Dat kind kan daar toch niks aan doen en die ouders ook niet. Maar is dát nou een reden om een kind te kunnen haten?!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:56

Ook ik wil geen kinderen. Ik heb geen hekel aan ze, maar sòmmige kinderen.... De twee kleine vrouwtjes van mijn zus vind ik geweldig, maar dat komt omdat ik ze inmiddels goed ken en zij mij. Toen ze net geboren waren had ik er weinig mee, voor mij waren het vreemdelingen. Het vertederde me absoluut niet, dat kwam veel later pas.

Soms ligt één van de twee lekker tegen me aan op de bank, dan kan ik me ontzettend gelukkig voelen, maar dit voelt niet anders dan wanneer ik met mijn paardje sta te kroelen, ook dan ben ik gelukkig!

Aan sommige kinderen heb ik een gruwelijke hekel, deze kinderen ontloop ik dan bewust. Op mijn werk hoor je de meest akelige verhalen over ADHD, PDDNOS en gedragsproblemen. Ik zou er niet mee om kunnen gaan en ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik geen kleintje wil.

Opvoeden is niet iets wat iedereen kan.....

En om even op het verhaal over de leerkracht in te gaan:
een kind wat ADHD gediagnosticeerd is kan meestal niet aan het reguliere onderwijs deelnemen. Je kunt ook niet van een "gewone" basisschoolleerkracht verwachten dat hij/zij hiermee om kan gaan en het gaat ook ten koste van de andere kinderen in de klas. Deze kinderen moeten naar het speciaal onderwijs, wat de ouders vaak niet leuk vinden, maar het is wel beter voor het kind!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:15

Marieke schreef:
Ik weet hoe het voelt omdat ik het zelf best vervelend vind wanneer iemand mijn honden niet leuk vind (mijn paard oke). Mijn moeder heeft echt heel lang niks met mijn honden gehad, ze vergat zelfs hun namen. Ik vond dat best pijnlijk moet ik zeggen. Totdat ze er een keertje een week op heeft moeten passen en toen is ze ze gaan waarderen.

Dat Sando dat blijkbaar niet met haar honden heeft, maar wel met haar kind, dat snap ik dus niet zo goed. Snappie Knipoog

Ik snap deze zin niet zo goed. Wat bedoel je daarmee ?
Wat ik alleen maar wilde zeggen was: Als ze een hekel hebben aan paarden, tja, jammer, maar ze staan niet aan huis, dus vind ik dat niet eens zo erg. Het is niet zo heel erg confronterend. Mijn honden wonen bij mij en als mensen mijn honden niet leuk vinden, ja jammer, dan kom je maar niet, ze zijn een deel van mijn leven en ze zijn binnen bij mij.
Mijn kind, is mijn vlees en bloed, mijn alles, het is gewoon krenkend om te zeggen dat je een hekel hebt aan kinderen. Recht in mijn gezicht.

En lovely: Je hoeft echt niet schattig tegen mij kindje te doen, je kunt me ook gewoon zeggen dat je niets hebt met kinderen en dat respecteer ik gewoon. Snap je.... Een hekel hebben aan is gewoon cru. (dit slaat niet op jou, dit is een algemene zin...)

Ben ik nog vergeten enige uitleg aan iemand te geven ? Haha!

En nogmaals, waar het dus ook om ging... Ik respecteer het helemaal als iemand zegt dat die niets met kinderen heeft. Ik wil een kind en ik kan me ook goed plaatsen in iemand die dat niet wil hoor. No problem.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:19

Fasel schreef:
Dat het je niet uitmaakt dat ze het over je hond zou zeggen begrijp ik niet. Maar wellicht is dit dan een goed voorbeeld van het verschil dat mensen maken tussen mensen en dieren. En hoe moeilijk ook, ik respecteer het.

nee, dan heb je het niet goed gelezen. Ik ben een echte dierenliefhebber. Ik doe alles voor mijn dieren. Als mensen mijn honden niet leuk vinden, dan blijven ze maar weg. Maar met paarden ligt dat net even wat anders.
En ik ben ook geen type om de hele dag tegen andere mensen over mijn honden , paarden en kind te praten. Mensen zitten daar niet op te wachten. wel als ze er naar vragen, maar wat moet ik tegen iemand zeggen die helemaal niets met paarden heeft, of honden, of kinderen?