Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:32

Oh wat een moeilijke weekvraag! Ik heb eigenlijk niet zoiets, telt dat ook als een antwoord? :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:35

Ik zou graag iets met glaswerken willen leren. Fusing of blazen, lijkt me erg leuk om mooie objecten te kunnen maken.

Detroit, wat voor speuren doe je met de hond? Ik doe detectiespeuren, op de geuren tabak, wiet, geld, sleutels en telefoons.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:39

Ik zou het misschien nog wel leuk vinden om te leren duiken is mijn antwoord op de weekvraag. Al denk ik dat mijn oren een andere mening hebben.

Ik zie ook dat ik nog niet op de lijst sta. Is mijn pb wel aan gekomen?

_AB_

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:43

Ik zou wel willen leren spinnen! Ooit eens gedaan met t spinnewiel van mn schoonmoeder, maar lijkt me heel leuk om dit goed te kunnen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:51

Citaat:
Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Weer fotograferen! Maar ik heb geen goede apparatuur of geld (voor over) om weer goede apparatuur te kopen. Maar vroeger vond ik het geweldig en zo af en toe pak ik m'n oude krakkemikkige spiegelreflexen er nog bij.

Verder zou ik graag willen mountainbiken. Super gaaf om te doen (nu 4x gedaan). Maar dan moet ik wel ook nieuwe knieën :')

Oeh. En ik ben verliefd geworden op boeken met sprayed edges. En ik zou eigenlijk nog wel eens een poging willen doen om dat te proberen. Kan niet (meer) tekenen of schilderen maar lijkt me gaaf om te doen en te kunnen!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:52

Neonlight schreef:
Ik zou graag iets met glaswerken willen leren. Fusing of blazen, lijkt me erg leuk om mooie objecten te kunnen maken.

Detroit, wat voor speuren doe je met de hond? Ik doe detectiespeuren, op de geuren tabak, wiet, geld, sleutels en telefoons.

Ooh detectie ook heel leuk! Daar hebben wij een begin mee gemaakt met mijn tweewekelijkse lessen. Ik doe praktijkspeuren/mantrailing :D Menselijke geuren volgen in het bos.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:02

Ik wil graag leren windsurfen. Ik heb vorig jaar een sup board gekocht waar ook een zeil bij zit, maar jammer genoeg nog geen tijd gehad om het te proberen.

En spinnen ja! Ik heb een spinwiel staan, en alpaca wol, maar ben er nog niet aan begonnen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:05

De enige hobby die ik weer wil oppakken is het paardrijden, heb nu allemaal jong spul staan dus moet nog even geduld hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:55

Ik wil graag wat meer leren over bloemen en planten in leven houden zowel binnen als buiten :-) en tuinieren/moestuin laten groeien. Wel simpel want ik heb een kleine tuin.
Binnen gaat alles sowieso dood haha maar ik hou van groen dus vervang elk jaar gewoon wat planten :')

Verder volop in ontwikkeling in mijn nieuwe werk. Dat kost wel even genoeg energie haha

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:59

Pittige weekvraag!
Ik zou heel graag met mijn pony de bos in willen. Durf dit nog niet omdat hij er vandoor schiet als die iets spannends ziet

Voor de rest eigenlijk weinig tijd voor dingen met kleine kids. voordat ze een keer op bed liggen ben ik zelf ook moeeee :Z

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:29

Ik zie altijd teveel beren op de weg.
Mijn hoofd kan van alles bedenken.

Herkenbaar Jodym. Ben er savonds ook wel klaar mee.
Dochter op bed en huis aan kant ^)

Imker cursus.
Bijen vind ik prachtige dieren.
Wij hebben een kleine tuin met buren dus wat heb je verder aan een cursus?
Je kan het niet in de praktijk gaan brengen maar het leek mij wel interessant.

Soms zie ik prachtige foto's voorbij komen en denk dan dat zou ik ook wel willen leren. Mooie foto's maken.

Sterren kijken met een telescoop.
Kan iedereen dat als je zelf een telescoop aanschaft?
Leren over de planeten daarvan mooie fotos maken.
Met je mobiel lijkt bv de maan ook altijd zover weg.

Paardrijden zit ik al wat jaren aan te denken.
Wil je als je 43 jaar bent dan weer gaan lessen op een manege? Zie ik niet zo zitten
7 dagen in de week wil ik het ook niet meer doen.
Hoe zal het weer zijn met een verzorgpaard?
En ik wil graag onder de 70 kg wegen voordat ik weer ga rijden. Ik ben 1.60m.
Wil je weer allerlei verplichtingen aan gaan?

Verder weet ik het zo niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:40

Ik wil graag mijn hond zo goed mogelijk opleiden als mijn hulphond en ook wanneer hij oud genoeg is graag een sport met hem gaan zoals speuren of noisebedience.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:00

Ik wil paardrijden ooit weer oppakken. Als in: bosritjes :)
Maar zonder mijn Daisy is't niet hetzelfde..

Wat ik heel gaaf vind en ooit hoop te leren (het zal er wel niet komen) is saxofoon leren spelen!
Of Jiddisch leren spreken, lijkt me makkelijker dan Hebreeuws :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:06

Ik zou graag willen leren kitesurfen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:36

Citaat:
Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Wat een leuke weekvraag weer!
Ik heb sinds vorig jaar tennisles weer opgepakt, dus zou daar sowieso wel beter in willen worden.
Het lijkt mij ook leuk om goed te kunnen tekenen/schilderen. Zie soms op bokt zulke mooie dingen voorbij komen, lijkt me heel tof als je dat kan!

Wat mij ook heel leuk lijkt is instructrice worden. Maar begreep dat je daar minimaal M voor moet rijden, dat wordt 'm dus niet met mijn wekelijkse manegeles. Dus beter (dapperder) worden in paardrijden zou ook fijn zijn. ;)

Oh en schiet me ook te binnen, echt goéd kunnen bakken à la Heel Holland Bakt.

ChanenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:37

Wat ik veel meer zou willen doen is wandelen. Ik vind het heerlijk om lange wandelingen te maken, maar kom er in de dagelijkse praktijk vaak niet aan toe. Een uurtje door de stadsparken wandelen in het weekend is waar ik me de laatste tijd tevreden mee moet stellen. Uiteraard ook een kwestie van prioriteiten stellen.
In theorie lijkt me helemaal geweldig om meerdaagse tochten te wandelen en onderweg te kamperen. De Müllerthal Trail die Nala heeft gewandeld zou ik bijvoorbeeld ook graag een keer willen afleggen. In de praktijk heb ik nog maar één keer drie dagen in eigen land met de tent op de rug gewandeld. Wellicht valt het voor langere periode dus ook wel vies tegen, maar het idee spreekt me erg aan.

Jaren geleden heb ik ooit een NHA training "Sport en Voeding" aangeschaft. Die heb ik nooit afgemaakt, maar voeding is eigenlijk wel iets waar ik meer over zou willen leren en waar ik verder in zou willen verdiepen. Voor mensen, maar sinds ik vorig jaar weer intensiever met de paardenhobby bezig ben en een leasepaardje heb ook op het vlak van paarden. Sowieso zou ik veel meer willen leren over het hebben en houden van paarden, in de breedste zin.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:39

Ik zou graag iets van hoopers/agility met de hond willen leren! Verder iets van dog survival bijvoorbeeld.

Qua verdere hobbies staat het momenteel nogal stil _O-

ChanenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:39

LWDaisy schreef:
Of Jiddisch leren spreken, lijkt me makkelijker dan Hebreeuws :D

Oeh, Hebreeuws wilde ik vroeger heel graag leren. Tijdens zijn studie theologie heeft mijn vader oud-Hebreeuws geleerd. Hij heeft aangeboden het mij ook te leren, als ik meer geïnteresseerden kon vinden. Helaas bleek het niet zo in trek bij mijn leeftijdsgenoten. :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:41

De Mullertall trail staat ook op mijn lijstje.
Ik zou graag goed een muziek instrument willen leren spelen. Verder wil ik met mijn paard het bos in kunnen en meer leren over paarden, anatomie ed.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:46

Chanen schreef:
Wat ik veel meer zou willen doen is wandelen. Ik vind het heerlijk om lange wandelingen te maken, maar kom er in de dagelijkse praktijk vaak niet aan toe. Een uurtje door de stadsparken wandelen in het weekend is waar ik me de laatste tijd tevreden mee moet stellen. Uiteraard ook een kwestie van prioriteiten stellen.
In theorie lijkt me helemaal geweldig om meerdaagse tochten te wandelen en onderweg te kamperen. De Müllerthal Trail die Nala heeft gewandeld zou ik bijvoorbeeld ook graag een keer willen afleggen. In de praktijk heb ik nog maar één keer drie dagen in eigen land met de tent op de rug gewandeld. Wellicht valt het voor langere periode dus ook wel vies tegen, maar het idee spreekt me erg aan.

Jaren geleden heb ik ooit een NHA training "Sport en Voeding" aangeschaft. Die heb ik nooit afgemaakt, maar voeding is eigenlijk wel iets waar ik meer over zou willen leren en waar ik verder in zou willen verdiepen. Voor mensen, maar sinds ik vorig jaar weer intensiever met de paardenhobby bezig ben en een leasepaardje heb ook op het vlak van paarden. Sowieso zou ik veel meer willen leren over het hebben en houden van paarden, in de breedste zin.

Ik heb m zeker ook niet met tent op de rug gelopen hoor O:) gewoon lekker in een studiootje op de camping iedere dag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:51

Klinkt interessant die sport en voeding opleiding! Maar wel prijzig. Ik zou het dan ook puur als hobby/interesse willen weten. :o

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:23

marleen_88 schreef:
Weekvraag week 37

Leuke vraag!

Ik zou graag weer meer met m’n fotografie doen, ik maak er niet voldoende tijd voor. En zou dan eigenlijk een nieuwe camera willen.

Qua iets nieuws zou ik wel het golven verder willen oppakken. Nu net een 1daagse cursus gedaan. Kan nog een hoop leren :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:32

Linnie050 schreef:
Sterren kijken met een telescoop.
Kan iedereen dat als je zelf een telescoop aanschaft?
Leren over de planeten daarvan mooie fotos maken.
Met je mobiel lijkt bv de maan ook altijd ver weg

Ik heb een hobby telescoop(je) van Celestron in combinatie met de SkyPortal app en daar heb ik best wel wat tijd mee doorgebracht. De kraters van de maan kan je dan leuk in beeld brengen. Maar voor planeten kan je misschien iets wat bedrogen uitkomen. De sexy plaatjes die je waarschijnlijk in denkt zijn ingekleurd(nabewerkt) en met hele sterke speciale telescopen gemaakt. Maar met een simpel telescoopje en het juiste moment kan je wel de ringen van Saturnus waarnemen. En als je echt gek wil doen, kan je de Andromedanevel (ander sterrenstelsel) ook zichtbaar krijgen. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan maar een oud stage begeleider van mij kreeg er leuke plaatjes van.

Maar behalve uren turen naar de gaten in de maan zoek ik voornamelijk zo nu en dan een felle ster op met de app om te kijken wat het is of zo nu en dan een planeet wanneer die goed zichtbaar is. Uiteindelijk is dat voor veel stippen kijken voor mij. Heb ook veel last van lichtvervuiling waar ik zit. Het is ontzettend leuk om te doen maar ik moet er ook bij zeggen dat de telescoop nu niet kijk klaar staat.

Wat misschien leuk is om te doen voor je, is om te kijken of er een sterrenwacht bij je in de buurt zit. Soms mag of kan je dan kijken tijdens een open dag (of liever: nacht) en vaak zijn er programma’s die je kan volgen om meer te leren over het heelal.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:02

marleen_88 schreef:
Weekvraag week 37

Ik heb de afgelopen 2 jaar erg weinig tijd gehad voor mijn paarden, laat staan voor rijden. Dat zou ik wel graag weer oppakken.

Astrofotografie vond ik ook erg leuk, maar ik woon nu naast grote kassen waardoor het in de nacht soms niet meer donker wordt.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:43

Leuke vraag!
Ik heb gisteren een proefles gevolgd bij de sportschool, dus wil daar (terug) lid van worden. Wat kilo’s eraf en ook voor mijn (spier)conditie zodat we de volgende vakantie weer lekker in de bergen kunnen lopen.

Fotograferen doe ik vooral op vakantie. Zou ik ook thuis soms meer willen doen.
Paardrijden zou ik ook weer eens willen proberen, eens zien of ik nog angstig ben of beter durf. Ik herken wel wat Linnie zegt; dat vastleggen wil ik ook liever niet. Gewoon af en toe een rit ergens zou leuk zijn.