Zo, ik ga weer even bijreageren:
#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?
Qua maaltijden zijn het beide hele rustige eters. Ze zijn ook kieskeurig. Gewoon hun brokken in een bak draaien ze hun neus voor om.
Ze krijg een maaltijd brok per dag en een maaltijd vlees. Beide krijgen versiering, bij het vlees doen we alle functionele toppings en evt. supplementen. Bij de brokken moeten we het meestal versieren of in een snuffelmat doen.
Qua snacks zijn ze ook rustig, maar daar zit wel meer enthousiasme in.
Dus nee, het zijn geen schrok ops
Ineke2 schreef:Voor onze SS: Wat zijn jullie favoriete kleuren?
Ik ben gek op groen, zwart, donkerpaars en turquoise.
Deze vraag kreeg ik toevallig ook als vraag via lootjestrekken en daar heb ik mijn antwoord in de omschrijving gegeven, maar zal hier nog een keer antwoorden:
In het begin had ik qua kleuren;
Oranje & geel voor Fudge
Roze voor Ginger.
Maar gaandeweg is dat losgelaten.
We (zowel mijn vriend als ik) houden voor de honden van (felle) kleurtjes.
Onze eigen favoriete kleur(en) is; Turquoise, (zee)groen.
#snuffelsanta week 41 woensdag +1dag schreef:Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?
Fudge: Heel zachtaardig en (hoog)gevoelig, dat ben ik ook. Maar wel echt een eigen mening.
Ginger: Super sociaal, maakt met iedereen contact. Dat komt ook wel overeen met mij.
En ja, we houden allemaal van snacks
#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?
Ginger: Memorabel in de zin dat ik tien jaar ouder ben geworden in enkele minuten; De eerste keer dat Ginger achter eenden aanging op open/stromend water (de Waal). Doodeng. En zelf zich van geen kwaad bewust. Sindsdien moet ze aan de tien meter sleeplijn als we daar zijn.
Fudge: Toen Fudge net bij ons was, had ze in haar eerste nacht alleen (de eerste twee had ik beneden geslapen bij haar. Ze was een herplaatser en we wilde dat ze zich veilig voelde), van elk paar schoenen een schoen bij zich verzameld op haar kussen.
Het was zo vertederend.
#snuffelsanta week 42 Woensdag schreef:Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?
We vieren het niet echt. Het is gewoon een dag als alle anderen, ze worden elke dag al verwend
.
Afgelopen april hebben we het overigens wel echt feestelijk gevierd. De pups van Fudge (dus Ginger en haar broertjes en zusjes) werden 1 jaar. En het leuke is dat de pups geboren zijn 1 dag voor Fudge haar verjaardag (nouja, eigenlijk zijn de laatste twee pups op haar verjaardag geboren, maar het hele nest op op dezelfde datum geregistreerd worden). Dus zo vierde we meteen ook Fudge haar verjaardag. Op een afgehuurd honden speelveld, met lekkers voor zowel mens en dier (ik had hondenkoekjes en Pupcakes zelfgebakken).