Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 18:36

#snuffelsanta week 42 Woensdag schreef:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?

Sky krijgt op zijn verjaardag altijd een cadeautje en mijn moeder stuurt een verjaardagskaartje, maar verder is het een dag als alle anderen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:04

Citaat:
#snuffelsanta week 41 woensdag +1dag schreef:
Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?
Allebei even eigenwijs als hun baas :+

Citaat:
#snuffelsanta week 41 Zondag schreef:
Wat is de meest ondeugende of memorabele actie ooit van jouw hond?
Luna volgt graag haar neus naar alles wat 'stinkt'.. Hier liggen dus wel eens wat dode dieren bij de deur :+
Stuk van een ree, een haas etc.

Die van Nova moet nog komen vrees ik :')

Citaat:
Hoe vier jij de verjaardag (of Gotcha-dag*) van je hond? Geef je een feestje, krijg 't ze wat extra of is het een dag zoals alle anderen en doe je er niet zoveel mee?
Hier houden we vaak een mini feestje en krijgen ze een extra snack :D

Oh Santapost! Leuk!

Hier een hele hectische week gehad.
Ben dan altijd heel blij met mijn lopende knuffelbeertje(s) thuis.
Laatst bijgewerkt door SimonDesteny op 18-10-25 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 19:11

Wij hadden dubbel feest vandaag.

Want niet alleen is Hoax vandaag jarig en 4 jaar jong geworden. We hebben ook weer training gehad met onze Coach en vandaag mochten we ons basis diploma in ontvangst nemen van stichting Dutch Assistance Dogs. En daar hebben we na veel tegen al voor geknokt de afgelopen 4 jaar. Nu gaan we ons klaarmaken voor de certificering test en dat houd in dat we alle puntjes op de i gaan zetten voor specifieke hulphond taken. Dat houd oa in : spullen aangeven, boodschappen pakken, helpen met de was en aan en uitkleden, DPT toepassen, paniek signaleren, uitgang zoeken etc. Eigenlijk kunnen we dat allemaal al maar er moet een half jaar zitten tussen basis en certificering dus gaan we vooral verscherpen van deze oefeningen.

Afbeelding
Afbeelding

Konstantine

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:19

Wat ontzettend goed van jullie! *\o/*
Dubbel gefeliciteerd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 20:20

Wat goed, gefeliciteerd *\o/* Y)(^)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 11:31

Ah wat goed! Gefeliciteerd!

Hier wordt eigenlijk alles wel gevierd :') verjaardag, gotcha-day, noem maar op, veelste leuk om haar te verwennen, hihi

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 13:04

Dubbel gefeliciteerd villaneusjes!

Wat leuk al die verhalen lezen wat jullie honden al hebben uitgehaald!

Wij vieren de verjaardag vaak met een extra grote lievelingssnoep. Fotos vergeet ik eigenlijk altijd te maken, en dan een paar weken later vind ik het dan niet meer nuttig haha.

Helaas was er geen pup bij voor ons. Onze roedel zou teveel prikkels zijn. We hebben ook besloten om niet op de wachtlijst te blijven voor een evt volgend nest.
Ergens vonden we het toch erg confronterend dat je beoordeeld wordt op je roedel/leefomgeving en voelde dit minder fijn als we dachten.
Dus moest er een pup komen is het wel op een andere manier van wachtlijst/kiezen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 14:59

Zo, ik ga weer even bijreageren:

#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?

Qua maaltijden zijn het beide hele rustige eters. Ze zijn ook kieskeurig. Gewoon hun brokken in een bak draaien ze hun neus voor om.
Ze krijg een maaltijd brok per dag en een maaltijd vlees. Beide krijgen versiering, bij het vlees doen we alle functionele toppings en evt. supplementen. Bij de brokken moeten we het meestal versieren of in een snuffelmat doen.

Qua snacks zijn ze ook rustig, maar daar zit wel meer enthousiasme in.
Dus nee, het zijn geen schrok ops

Ineke2 schreef:
Voor onze SS: Wat zijn jullie favoriete kleuren?

Ik ben gek op groen, zwart, donkerpaars en turquoise.

Deze vraag kreeg ik toevallig ook als vraag via lootjestrekken en daar heb ik mijn antwoord in de omschrijving gegeven, maar zal hier nog een keer antwoorden:

In het begin had ik qua kleuren;
Oranje & geel voor Fudge
Roze voor Ginger.

Maar gaandeweg is dat losgelaten.
We (zowel mijn vriend als ik) houden voor de honden van (felle) kleurtjes.
Onze eigen favoriete kleur(en) is; Turquoise, (zee)groen.

Honden schijnen vaak te lijken op hun baasjes. Wat is een karaktertrekje of eigenschap van je hond die jij bij jezelf ook terug vind?

Fudge: Heel zachtaardig en (hoog)gevoelig, dat ben ik ook. Maar wel echt een eigen mening.
Ginger: Super sociaal, maakt met iedereen contact. Dat komt ook wel overeen met mij.

En ja, we houden allemaal van snacks :') :9

Ginger: Memorabel in de zin dat ik tien jaar ouder ben geworden in enkele minuten; De eerste keer dat Ginger achter eenden aanging op open/stromend water (de Waal). Doodeng. En zelf zich van geen kwaad bewust. Sindsdien moet ze aan de tien meter sleeplijn als we daar zijn.

Fudge: Toen Fudge net bij ons was, had ze in haar eerste nacht alleen (de eerste twee had ik beneden geslapen bij haar. Ze was een herplaatser en we wilde dat ze zich veilig voelde), van elk paar schoenen een schoen bij zich verzameld op haar kussen.
Het was zo vertederend. <3

We vieren het niet echt. Het is gewoon een dag als alle anderen, ze worden elke dag al verwend :') .
Afgelopen april hebben we het overigens wel echt feestelijk gevierd. De pups van Fudge (dus Ginger en haar broertjes en zusjes) werden 1 jaar. En het leuke is dat de pups geboren zijn 1 dag voor Fudge haar verjaardag (nouja, eigenlijk zijn de laatste twee pups op haar verjaardag geboren, maar het hele nest op op dezelfde datum geregistreerd worden). Dus zo vierde we meteen ook Fudge haar verjaardag. Op een afgehuurd honden speelveld, met lekkers voor zowel mens en dier (ik had hondenkoekjes en Pupcakes zelfgebakken).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:03

#SNUFFELSANTA week 42 Zondag schreef:
Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Het kan zijn dat ik deze vraag al heb gehad. Na een dikke error van 't notitie programma heb ik wel m'n lijst terug kunnen toveren van alle vragen maar niet de checkboxen van welke ik al heb gehad. Daar moet ik even voor gaan zitten straks. :')

In de tussentijd: ik heb wel denk spelletjes en snuffelmatten maar Hoax reageert daar vaak met lomp geweld op. Waarom snuffelen in een mat als je het met vastpakken en even schudden ook gewoon voor elkaar krijgt. Geduld is niet zijn grootste kwaliteit. Maakt wel dat hij gevulde kongs en voerspeeltjes wel weer kan waarderen omdat je daar ook mee kan smijten. Daar is ie wel vrij lang zoet mee. Ook als het al leeg is. Maar liever wel buiten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:33

Doet jouw hond ook denkspelletjes of snuffelmatten? Zo ja, welke vindt 'ie leuk?

Nuts vind snuffelmatten wel leuk. Blue heeft de spelletjes met schuifjes vrij snel in de gaten, daar heb ik wel meerdere van (gehad) maar is de lol volgens hem snel vanaf als hij binnen 2 seconde alles leeg heeft haha.

Een kong krijgt Blue hier ook regelmatig.
Ook doe ik regelmatig gewoon wat verstop spelletjes in de tuin met koekjes. Ze kunnen beide goed op een persoon speuren maar snackjes zijn toch nog wat lastiger haha.

Wat leuk dat er al meer Santa post gestuurd is!

Hier hebben de katten het weekend ook genoten van hun snacks uit het pakketje! Die moesten even wachten aangezien de oudste poes 2 week geleden onder narcose geweest is om al haar kiezen te verwijderen. Tot na de controle moest ze speciaal voer ivm de hechtingen maar inmiddels is ze volledig goedgekeurd en konden ze genieten van de snacks! :D Dus ook namens hun een bedankje aan onze Secret Santa.

Gefeliciteerd VillaNeusjes!

Wat jammer Luna dat er geen pup voor jullie bij zat.
Misschien kunnen jullie eens informeren bij andere fokker(s) hoe het bij hun gaat qua selectie van gezinnen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:01

Wij bezitten een aantal van die Nina Ottosson puzzels, maar de eerste was te simpel en de volgende daar is Plucky (nog?) niet geduldig genoeg voor. Hij wil zo snel mogelijk zijn eten en gaat dan met geweld die puzzel te lijf.

Brokjes uit de wiebelende rode Kong halen kan hij wel heel goed, dat vindt hij ook leuk. Snuffelmatten en de snuffelbal (zo'n gatenbal met stroken fleece) ook. Die stroken fleece moeten daarna wel in de was :+ Die zijn dan helemaal ondergekwijld hahaha.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:18

Sky vind snuffelmatten erg leuk, denkspelletjes daarin tegen snapt hij niet zo goed dus gaat er dom naast zitten :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:44

Hier vinden ze dat super leuk! Ik heb ook voor beide een puzzel van pawzler, snuffelmatten en diverse snuffelspeeltjes.

Gefeliciteerd Hoax!!!!

Gisteren na een wedtrijdstop van 3 jaar, Saar mee gehad op een behendigheidwedstrijd. En na een ronmelige start in het 1e parcours, werden we in de jumping 2e! Saar was van alle indrukken wel helemaal kapot. Maar het was wel leuk om
die ‘oude’ hond weer eens mee te hebben.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 18:12

Wat leuk dat er al regelmatig post voorbij komt, helpt enorm bij de voorpret!

Dubbel gefeliciteerd Villaneusjes! Heel erg tof dat Hoax het allemaal zo goed doet.

Jammer dat er geen pup voor jullie bij zit Luna! Hopelijk komt er op een andere manier nog een mooie kans voor jullie voorbij.

We zijn allebei heel erg ongeduldig. Ik vind dat van ons beide een irritante eigenschap maar ik krijg het niet opgelost haha. Marlo is vooral ongeduldig als hij merkt dat we weg gaan/hij mag canicrossen of steppen en ik ben nog dingen aan het inpakken of we moeten wachten op mijn vriend die heel langzaam is met z’n schoenen aantrekken (en dat vind ik dus ook heel irritant)

Pfoeh wat een lastige vraag! Wij hebben vorig jaar een bergbeklimming samen gedaan in Slovenië. Het ultieme samenwerken om dat veilig voor elkaar te krijgen is wel iets wat mij enorm bij blijft, wat een tof gevoel geeft dat!

Marlo heeft het mega slecht bij ons. Die krijgt nooit iets voor z’n verjaardag en de gotcha day zou ik niet eens weten…
Dit jaar voor het eerst een besef momentje op z’n verjaardag dat hij al 8 jaar werd en het allemaal veel te hard gaat.

Ja zeker! Snuffelmat die ik in een eerdere editie kreeg is een grote hit en we maken van het gras in de tuin ook graag een grote snuffelmat. Ik heb ook een aantal slowfeeders en likmatten maar die moeten niet te ingewikkeld zijn want dan gaan ze niet leeg. Een gevulde yoggipot uit de vriezer is dan wel weer een succes. Een voerbal oid zal een grote hit zijn verwacht ik maar die heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Hetzelfde geldt voor puzzels met klepjes en laatjes al vraagt dat misschien teveel van zijn geduld :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:13

Daar komt ie weer :D

#SNUFFELSANTA Week 40 zondag: schreef:
Is jouw hond een slow-snacker of een schrok-opper?

Zhena is een schrokker en Polly een bewaarder, die wacht met beginnen tot Zhena het op heeft. Zo kan Zhena goed zien dat Polly haar lekkers nog heeft :Y)

Zhena is erg op zichzelf, dat ben ik ook. Ik wordt niet perse gelukkig van (veel) mensen om me heen.
Polly is het type niet denken maar doen, dat herken ik van mezelf ook wel, net als het in 7 sloten tegelijk lopen :+

Poeh, deze sla ik even over. Dat zou ik zo 1 2 3 niet weten.

Meestal realiseer ik me pas dat ze jarig waren als de verjaardag al voorbij is :') Dus ik ga voor niet haha.

Zhena is er wel heel gedreven in, maar ze is ook een beetje lomp. als ze zo'n speel gebruikt waarbij ze de koekjes moet ontfutselen en het duurt te lang, flikkert ze gewoon het hele ding aan de kant zodat er sowieso wel koekjes tevoorschijn komen. :')
Polly zou ik eigenlijk niet weten, eerlijk gezegd nooit geprobeerd, ben er wel benieuwd naar eigenlijk :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:19

Citaat:

Denkspelletjes is Ravi nog wat jong voor, maar snuffelspelletjes doet hij als jachthond heel graag.
Buiten brokjes in het gras zoeken, karton slopen en een bal met brokjes erin zijn uiteraard een succes en snuffelmatten ook.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:24

Citaat:

We hebben allebei, en ze vinden het fantastisch!
Maar ook gewoon buiten wat verstoppen vinden ze fantastisch, vooral Nova.
Zo af en toe zetten we een speurtochtje voor ze uit.

Dubbel gefeliciteerd VillaNeusjes *\o/*

Wat jammer Luna

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:48

Ja! Ze vind een snuffelmat heel leuk, en zo’n puzzel met schuifjes snapt ze ook heel goed, ze is altijd heel fanatiek.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 10:11

[/quote]
We hebben er een paar gehad, maar bijna allemaal worden ze op een onbewaakt moment gesloopt omdat meneer geen geduld meer had :') Hij kwam er heel snel achter dat hij met een snuffelmat kan gooien om het eten eruit te gooien, bijvoorbeeld. En voerpuzzels hebben hier al snel stukken eruit omdat hij zijn tanden gebruikt -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 10:54

Citaat:
#SNUFFELSANTA MEDEDELING
Hallo lieve Santa's {:)

Vanuit mijn kant is het nog stil, maar VillaNeusjes heeft jullie allemaal met gemak onder controle dus vooralsnog heeft ze mijn leven een stuk makkelijker gemaakt! ~~}> Ik kom wel even binnenvallen om te melden dat het bijna november is en dat meestal het startschot is voor een toename in PB's over dingen die niet goed lopen, nog missen of 'wat moet ik doen?'. Geen probleem, we helpen graag! Maar alvast even een aantal reminders:

:list: Als je een mooie doos hebt uitgezocht voor je pakket, controleer of je eigen gegevens er niet nog ergens op staan!! Makkelijkste hint ooit, minder leuk.
:list: Controleer in lootjestrekken je eigen adres en dat van je lootje (dubbelcheck voor iedereen) mist het adres? Stuur even een PB dan kan ik die SS op de naughty list toevoegen. {:)-:(
:list: Inhakend op het vorige punt, als je bent verhuisd, of je gaat verhuizen, of je weet al dat je niet op je huidige adres aanwezig bent in december. Pas je adres aan! Of zet er een pakketpunt in waar je SS pakket naartoe mag. Het is tot nu toe ieder jaar minimaal één keer gelukt om dit fout te laten gaan, wordt 2025 de eerste editie waar het wél goed gaat? <<)

Omdat het bijna november is, en dan bijna december, en dan verzendtijd is, de tips uit de OP nogmaals aangehaald! Dit zal ik af en toe komen herhalen, gewoon, om irritant te zijn. B-)

Citaat:
#SNUFFELSANTA verzendinformatie, lees het alvast een keer door:
- Het pakket moet verzonden worden tussen 6 december, en uiterlijk 13 december.
Let op: Bij verzenden op 13 december moet het pakket vóór 14.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 13e mee gaan met de verzending. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk binnen deze periode op de post gaat! Verzend je niet binnen het gestelde termijn, volgt uitsluiting voor volgende editie. Lukt het écht niet om wat voor reden dan ook, neem dan even contact op met een van ons, dan zoeken we samen naar een oplossing!
- Na een geniale zet van een Santa in 2024 is het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!
- Het pakket wordt verzonden via PostNL, is dit echt niet mogelijk, neem dan even contact op met mij of VillaNeusjes.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:55

Sorry Santa dat ik niet zo actief ben de laatste tijd! We zijn megadruk geweest met de verhuizing en ik lig nu al een paar dagen ziek op de bank. -O-
Ik zal van de week als ik me weer wat beter voel een inhaalslag doen met de vragen die ik gemist heb, maar in ieder geval even deze:

Citaat:

Beide! Met haar verjaardag altijd een cadeautje en een puppuccino en als het even lukt een hondentaartje eten met d'r vrienden. :D Gotcha dag is eigenlijk een beetje hetzelfde.

Citaat:

Denkspelletjes is Bailey niet zo van, heel soms vindt ze het leuk maar zodra ze bewegen (zoals zo'n wobblebal waar snoepjes uit komen) is ie eng en doei. Snuffelmat vindt ze wel heel erg leuk! We gebruiken degene van Secret Santa vorig jaar regelmatig! :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:11

Citaat:

Ja beide! Hij kan genieten van een simpele snuffelmat maar een beetje nadenken vind hij ook leuk.
We hebben bijvoorbeeld meerdere voerballwn waar hij mee kan gooien. Ook heb ik voor zijn verjaardag een pawzler basis set gekocht en deze vind hij ook leuk. Voor sommige dingen is hij wat ongeduldig maar hij leert het wel _/-\o_
En verder heb ik eigenlijk gewoon heel veel likmatten en slow feeders / andere snuffel puzzels en dingen :')

Ik heb vandaag nog even heerlijk geshopt voor mijn lootje! We zijn bijna klaar

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:53

Citaat:

Cody is daar niet slim genoeg voor :+

Peppy vind dat wel leuk om te doen. Maar dan wel een snuffelmatje, de rest is hij snel zijn concentratie kwijt.

Volgens mij heb ik echt luie honden whaha!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:44

Ik moest dit weekend achter Hoax aan hobbelen omdat hij een cadeautje had gejat tijdens het inpakken :') gelukkig was het op wat kwijl na niet beschadigd toen ik m terug kreeg. Cheeky....

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:09

Ik wil ook even sorry tegen mijn Santa zeggen. Door persoonlijke omstandigheden lukt het mij niet dit topic bij te houden, helaas. Hopelijk wordt alles binnenkort weer wat rustiger en overzichtelijker.