Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:27

Ik zet tegenwoordig bij mijn goedkope advertenties dat ik alleen voor bundels vanaf 10 euro nog verzend met Vinted Go.
Dichtstbijzijnde verkooppunt is 9 km verderop -O-

Suzanne F.

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 17:34

Ik was daar nog niet opgekomen om de verzending via Vinted te doen voor onderlinge zendingen. Maar dan moet je het wel eerst op Vinted zetten en dan meteen die ander laten ‘kopen’. Anders duikt er meteen iemand anders tussen toch? Of hoe doe je dat dan met weggeefdingen?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 18:00

Je kan op naam reserveren, maar heb het ook wel eens zo gedaan met een vriendin, inderdaad gewoon direct nadat zij het erop gezet had gekocht.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 18:33

Als je iemands account volgt is dat niet moeilijk denk ik. Best wel slim :D

Dat versturen een eeuwigheid duurt kan ik niet zo mee zitten, wel vind ik het dan vervelend dat een verkoper die zes dagen over verzenden deed me berichtjes gaat sturen als ik het een dagje op het punt laat liggen. Net als Marjo kom ik niet langs het punt op dagen dat ik niet naar mijn werk ga, dus dan is het even geduld hebben.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 22:00

Hoe lang duurt naar Spanje sturen meestal ongeveer? Ik ga morgen middag opsturen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:14

Ik heb op zaterdag (13 september) een pakket verzonden, deze is sinds gisteren onderweg en wordt rond 17-19 september verwacht in Spanje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:15

Op 1-8 heb ik een pakket naar Spanje verzonden en op 6-8 was deze er. Op 8-8 mijn geld ontvangen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 06:38

Dat gaat sneller dan ik dacht!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 07:16

Alleen DHL is makkelijk voor mij. DPD en Mondial Relay gaan nog. Vinted Go is een uitdaging en UPS praktisch onmogelijk. Als koper zou ik ook niet voor Vinted Go kiezen. Die pakketten doen er een eeuw over en ze gaan steeds naar verkeerde afhaalpunten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:08

Iemand dit al gehad:

Had een doos (mécano) en een jas verkocht,

Volgens de koopster ontbreekt een stukje… had alles nagekeken.

Heeft ze de transactie gepauzeerd onder ‘ontbreekt’, en nu kan ik dus enkel volledig terugbetalen, want nu ontbreekt dat stuk?
Terwijl ik er niets van geloof en gewoon de doos terug wil, maar omdat zij die optie koop, kan ik geen retour aanvragen?

( en meestal kan die gekozen optie niet ongedaan gemaakt worden, dus ik voel de bui al hangen…. Vinted gecontacteerd)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:14

Als er wat mis gaat, dan sta je als verkoper wel in je hemd zeg.

Nou die Franse miep heeft die doos alsnog op het laatste moment opgehaald. En natuurlijk meldt ze de doos niet als ontvangen, dus ik denk dat ik morgen pas de betaling krijg.

Ik ga dit toch in mijn review melden. Normaal laat ik het gaan, maar zo slecht als deze zie ik zelden. Ze reageert echt helemaal nergens op ook.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 08:18

Ik heb ook een beetje spannend verkoop op het moment (al zeg ik het zelf). Gister hardloopschoenen online gezet voor 85 euro, gelijk daarna verkocht 55 euro. Prima, want ik moest ervan af, heb ze nooit gebruikt en is zonde dat ze blijven liggen.
Toevallig moest ik net naar het pakketpunt dus kon die meteen meenemen. Dus 10 minuten na verkoop waren ze al verzonden.
Krijg ik alleen later in de avond allerlei vragen over de hoeveelheid km's en de staat van de schoenen. Ze zijn gloedjenieuw en heb er nooit een km buiten op hardgelopen, maar wel zonder doos.
Maar nu ben ik dus bang dat diegene zometeen bij aankomst gaat lopen zeuren. Geen idee nog over wat, maar waarom stuur je pas ná aankoop en verzending al die vragen??

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:15

Arzil schreef:
Ik heb ook een beetje spannend verkoop op het moment (al zeg ik het zelf). Gister hardloopschoenen online gezet voor 85 euro, gelijk daarna verkocht 55 euro. Prima, want ik moest ervan af, heb ze nooit gebruikt en is zonde dat ze blijven liggen.
Toevallig moest ik net naar het pakketpunt dus kon die meteen meenemen. Dus 10 minuten na verkoop waren ze al verzonden.
Krijg ik alleen later in de avond allerlei vragen over de hoeveelheid km's en de staat van de schoenen. Ze zijn gloedjenieuw en heb er nooit een km buiten op hardgelopen, maar wel zonder doos.
Maar nu ben ik dus bang dat diegene zometeen bij aankomst gaat lopen zeuren. Geen idee nog over wat, maar waarom stuur je pas ná aankoop en verzending al die vragen??

Ik vermoed dat die vragen nu pas komen omdat je er een koopje erop had gezet en ze snel wilde toeslaan. Anders gaan ze natuurlijk naar iemand anders en je kan als koper altijd niet op komen halen (niet netjes maar kan wel).

Ik heb vandaag een wipper verkocht die via brenger wordt verzonden. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen want ik kan niet 1/2 weken in huis zitten wachtend op een belletje van brenger. Kan verder niet veel meer zien dan dat zij contact opnemen met mij dus we gaan het merken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:46

tengeltje11 schreef:
Iemand dit al gehad:

Had een doos (mécano) en een jas verkocht,

Volgens de koopster ontbreekt een stukje… had alles nagekeken.

Heeft ze de transactie gepauzeerd onder ‘ontbreekt’, en nu kan ik dus enkel volledig terugbetalen, want nu ontbreekt dat stuk?
Terwijl ik er niets van geloof en gewoon de doos terug wil, maar omdat zij die optie koop, kan ik geen retour aanvragen?

( en meestal kan die gekozen optie niet ongedaan gemaakt worden, dus ik voel de bui al hangen…. Vinted gecontacteerd)

Als het goed is moet je wel de optie hebben om terug te laten sturen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:05

Skessa_ schreef:
https://www.ad.nl/economie/zeer-goedkop ... ~a56b99e4/

Ik zou er zelf nooit opgekomen zijn, maar wel slim :')

En als je nog slimmer bent.. meld je daarna een probleem, als "verkoper" zegt je, ah laat maar, ik hoef die zooi niet terug en je cancelt de transactie.. iedereen zn geld terug.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:39

Texas02 schreef:
Hoe lang duurt naar Spanje sturen meestal ongeveer? Ik ga morgen middag opsturen.

Ik heb wel ervaring opsturen vanuit Spanje, maandag gekocht, dinsdag verzonden en ik had het voor het weekend binnen....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 16:13

_Nadia_ schreef:
Skessa_ schreef:

En als je nog slimmer bent.. meld je daarna een probleem, als "verkoper" zegt je, ah laat maar, ik hoef die zooi niet terug en je cancelt de transactie.. iedereen zn geld terug.

Next level dit _/-\o_

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:31

_Nadia_ schreef:
Skessa_ schreef:

Of retour aanmelden en zo weer wat terugsturen voor lage kosten haha

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:57

Ja als je op vakantie bent en t moet weer terug dan inderdaad dat doen. Maar als het een one way is dan dus gewoon een probleem melden en de transactie cancellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:09

Dat vind ik inderdaad next level, maar dan next level verwerpelijk. Dat je gebruik maakt van de verkoop via vinted en hun verzenddienst vind ik nog wel soort van okee / op het randje maar dan zelfs de verzendkosten niet willen betalen vind ik echt een smerige naaistreek.

Dat is bijna iemands portemonnee jatten onder het mom van 'had 'ie hem maar niet zo uit zijn zak moeten laten steken, hij vroeg er gewoon om' -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:40

pmarena schreef:
Dat vind ik inderdaad next level, maar dan next level verwerpelijk. Dat je gebruik maakt van de verkoop via vinted en hun verzenddienst vind ik nog wel soort van okee / op het randje maar dan zelfs de verzendkosten niet willen betalen vind ik echt een smerige naaistreek.

Dat is bijna iemands portemonnee jatten onder het mom van 'had 'ie hem maar niet zo uit zijn zak moeten laten steken, hij vroeg er gewoon om' -O-

Ja ik ook en ik ben echt niet roomser dan de paus. Verzendkosten via Vinted was ik nooit opgekomen maar best slim. Om daar hele koffers mee te gaan versturen voor vakantie vind ik wel te ver gaan. Maar ze zeggen niet voor niks: De gelegenheid maakt de dief. Zodra het kan vinden mensen manieren om er misbruik van te maken. Maar dan cancellen om de kosten terug te krijgen is gewoon oplichting en dat gaat nog een stap verder.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:54

Totdat je "pakket" kwijt raakt en je dus maar €1,- + verzendkosten vergoed krijgt..... Of hij komt veel eerder aan dan verwacht en word dan al retour gestuurd omdat deze niet is opgehaald... Of hij komt veel te laat aan en heb jij je spullen niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:09

iirrssjjee schreef:
Totdat je "pakket" kwijt raakt en je dus maar €1,- + verzendkosten vergoed krijgt..... Of hij komt veel eerder aan dan verwacht en word dan al retour gestuurd omdat deze niet is opgehaald... Of hij komt veel te laat aan en heb jij je spullen niet.

Dat heb je met vliegtuigmaatschappijen ook. Dekking is drie keer nul, bagage kan evengoed spoorloos raken en hun klantendienst is al even bereikbaar als die van vinted. Ik snap mensen die deze verzendwijze gebruiken wel.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:53

Mag ik hier iets vragen? Vanochtend heb ik 2 pakketten voor Vinted ingeleverd, ze zijn ook beiden gescand.

Alleen het was heel druk en die vrouw zei iets van ik zet ze even op 1 code / 1 scan (?)

Maar nu zie ik dat er 1 pakket geüpdatet wordt in vinted dat deze is ingeleverd, maar die ander niet -O- dus die staat nog steeds op verzendlabel downloaden.

Komt dit later nog goed? Ik krijg ook met geen mogelijkheid dat pakketpunt te pakken :roll:

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:39

SpikkelFire schreef:
Mag ik hier iets vragen? Vanochtend heb ik 2 pakketten voor Vinted ingeleverd, ze zijn ook beiden gescand.

Alleen het was heel druk en die vrouw zei iets van ik zet ze even op 1 code / 1 scan (?)

Maar nu zie ik dat er 1 pakket geüpdatet wordt in vinted dat deze is ingeleverd, maar die ander niet -O- dus die staat nog steeds op verzendlabel downloaden.

Komt dit later nog goed? Ik krijg ook met geen mogelijkheid dat pakketpunt te pakken :roll:

Weet je met welke koerier dit was?
En had je labels geprint of digitale labels?