Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:...
Maar bij de eerste was het echt een grote viering en alles was speciaal etc.
Bij de tweede lijkt het wel alsof het opeens allemaal heel normaal is en horen we nergens wat over.
Net alsof die tweede er niet meer toe doet ofzo..
Cer schreef:Cayenne schreef:...
Maar bij de eerste was het echt een grote viering en alles was speciaal etc.
Bij de tweede lijkt het wel alsof het opeens allemaal heel normaal is en horen we nergens wat over.
Net alsof die tweede er niet meer toe doet ofzo..
misschien valt het toch een beetje tegen..![]()
"nee nee sjaak, shhht, laat maar zo, niet meer over praten.."
_Lois_ schreef:In het kader van de feestjes, cadeautjes enzo heb ik wel een vraag
Ik heb binnenkort een bruiloft en vraag me af wat een gepast bedrag is om te geven als stel.
Ik ga niet vaak naar bruiloften dus heb geen referentiekader
Bruiloft is van mijn nicht.
We zijn bij het diner en feest.
_Lois_ schreef:In het kader van de feestjes, cadeautjes enzo heb ik wel een vraag
Ik heb binnenkort een bruiloft en vraag me af wat een gepast bedrag is om te geven als stel.
Ik ga niet vaak naar bruiloften dus heb geen referentiekader
Bruiloft is van mijn nicht.
We zijn bij het diner en feest.
Sodera schreef:Ik vind €50 als een stel voor een diner + feest wel heel weinig.. Vooropgesteld dat jullie het kunnen missen natuurlijk!
De ongeschreven regel is altijd een beetje dat je geeft wat je "verbruikt", dus voor een diner + feest zou ik zelf iig minimaal €100 in een envelop doen als stel.
Qua uitnodigen, dat is ook heel erg hoe je het zelf wilt... Alles kan tegenwoordig en het is ook een beetje wat je zelf belangrijk vind.
Traditioneel is het dichtsbijstaande familie + vrienden voor de hele dag; intieme setting voor ceremonie en diner en dan een feest met iedereen. Idd qua kosten ook; een 2 of 3 gangendiner voor 25 mensen of 100 mensen is een groot verschil....
Sodera schreef:Ik vind €50 als een stel voor een diner + feest wel heel weinig.. Vooropgesteld dat jullie het kunnen missen natuurlijk!
De ongeschreven regel is altijd een beetje dat je geeft wat je "verbruikt", dus voor een diner + feest zou ik zelf iig minimaal €100 in een envelop doen als stel.
Qua uitnodigen, dat is ook heel erg hoe je het zelf wilt... Alles kan tegenwoordig en het is ook een beetje wat je zelf belangrijk vind.
Traditioneel is het dichtsbijstaande familie + vrienden voor de hele dag; intieme setting voor ceremonie en diner en dan een feest met iedereen. Idd qua kosten ook; een 2 of 3 gangendiner voor 25 mensen of 100 mensen is een groot verschil....
friezenfan2 schreef:Maar waarom nodig je ze dan wel uit voor en gedeelte van die bruiloft?
Niet dat ik ga trouwen maar ik zou echt een geselecteerd gedeelte aan mensen uitnodigen.
_San87_ schreef:Sodera schreef:Ik vind €50 als een stel voor een diner + feest wel heel weinig.. Vooropgesteld dat jullie het kunnen missen natuurlijk!
Ik vind dat altijd zo raar. Je wordt uitgenodigd, hoezo moet je dan betalen wat je verbruikt?
Ik heb een keer een trouwfeest gehad in het Krasnapolsky in Amsterdam. Dan zou ik een cadeau van minimaal 500 euro moeten geven? Nope.