Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Ah oké, jeetje wat een gedoe nog. Hoe kijk je tegen deze aan? Wat verwacht je?
secricible schreef:Dat heeft voor mij een hele grote rol gespeeld, hoe houd ik vertrouwen in een arts? Vaak lees je op SM berichten "als er iets aan de hand is moet je ECHT aan de bel blijven trekken hoor!" of "Waarom heeft familie niet harder gepusht?"
Dat heb ik ook heel lang gedacht, tot ik er hierbij achter kwam dat ik echt álles gegeven heb die zondagochtend bij de HAP om duidelijk te maken dat er iets moest gebeuren maar alle deuren dicht bleven. Ik had niks beter kunnen doen maar het was niet genoeg. Je kan nog zo hard willen als patiënt of familie, maar als de dokter nee zegt gebeurt er niks. Die afhankelijkheid van een dokter heeft me heel intens geraakt. Een second opinion is geen oplossing, Sander zag 3 dokters en werd nog niet gezien.
Met mijn nieuwe huisarts heb ik hier hele uitgebreide gesprekken over gehad en een werkoplossing voor kunnen vinden. In de praktijk heeft dit sporen achter gelaten en heb ik nu 2x situaties gehad waarbij ik het idee had dat er foute boel was en ik afgepoeierd was (niet bij de nieuwe eigen huisarts, maar HAP en een andere huisarts bij een vriendin) en daar deal ik mee. Dat roept emoties op waarvoor ik op dit moment geen oplossing zou kunnen hebben.
Daarnaast speelt ook als "troost" mee dat ik grote vraagtekens heb hoe Sander had kunnen dealen met deze diagnose en alles wat er was gebeurt als het wel op tijd gevonden was. Hoe verdrietig ik ook ben voor mezelf, voor mijn kinderen. Er is ook een stuk berusting richting hem dat hij nooit heeft geweten wat hem boven het hoofd hing en dat het goede scenario (een goede diagnose met bijbehorende operatie en natraject) voor hem misschien nog wel veel erger was geweest. Misschien is dat iets goedpraten, troost vinden, maar het helpt wel om er mee te dealen.