Ik heb de belastingdienst vanmorgen even gebeld ivm de 2e aangifte. Deze is gewoon in behandeling en kan ik voor 8 juni bericht van verwachten. Dus nog even afwachten.
Het andere deel is ook binnen. Weet iemand waarom ik het nu in 2 delen krijg? Dit was van de zorgverzekeringswet. Het grotere deel was de inkomstenbelasting.
Dat zijn 2 belastingsoorten en dus ook 2 losse aanslagen, die gaan altijd apart.
Bienotje
Geplaatst: 09-05-25 09:17
Misschien andere afdeling die over dat stuk gaat.
veerledec
Geplaatst: 09-05-25 09:17
De Zorgverzekeringswet is een aparte wet en daarvoor krijg je dus ook een aparte aanslag. Dit wordt alleen gebaseerd op de gegevens in je aangifte inkomstenbelasting.
Bij loondienst houdt de werkgever dit in, dus dan zie je dit verder niet. Bij ZZP of andere inkomsten buiten loondienst die wel belast zijn in Box 1, draag je dus zelf nog ZvW af.
Nee hoor, nog niet. Ik heb elk jaar dat het eerder te zien is, maar nog nergens te openen. Dat duurt altijd dag tot paar dagen.
KimD
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-25 06:44
MyWishMax schreef:
Nee hoor, nog niet. Ik heb elk jaar dat het eerder te zien is, maar nog nergens te openen. Dat duurt altijd dag tot paar dagen.
Ik heb het over de berichtenbox in mijnoverheid hè, niet de correspondentie van mijnbelastingdienst.nl, daar wordt de aanslag pas beschikbaar rond de dagtekening. In de berichtenbox zou je, net zoals de rest van Nederland, gewoon je aanslag kunnen inzien.
Luxorvalkje
Geplaatst: 13-05-25 10:37
7 maart ingediend, maar helaas nog geen bericht. Vorig jaar kreeg ik hem pas begin juni. Hopelijk komt hij in mei, we kunnen het goed gebruiken voor de auto.
Laatst bijgewerkt door Luxorvalkje op 13-05-25 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt