Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:08

Wat ontzettend lief van je moeder Lolacabana! En inderdaad, ook hulde voor jou dat je destijds op stel en sprong ruimte hebt geboden. Jammer dat het niet meer ging :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:09

Super lief van je moeder Lolacabana. En ook super dat je tijdelijk je huis hebt open gesteld voor een vreemde. Dat verdient ook wel respect.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:10

Wat heftig dit voor alle partijen. Het hoe en waarom gaat ons niets aan. Ik vind het een vervelende en verdrietige situatie voor alle betrokkenen. :(:)

Bedankt voor de update Pien!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:11

Helaas lukte het mij niet omdat de auto waar ik met trailer mag rijden er niet is. Wel mijn grote auto, maar er moest een karlading vol spullen mee en met mijn auto en trailer is E verplicht.

Morgen overdag had het wel gelukt, ook fijner ivm de kilometers waardoor ik dan niet laat en alleen in het donker terug had moeten rijden.
Ondanks dat ik de situatie niet ken, even 1 dagje extra om alles te regelen was wel een heel stuk fijner geweest. Dan had alles rustig ingeladen kunnen worden, had ik een bijrijder mee gehad en was er iets minder stress veroorzaakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:12

Bedankt voor de updates, het blijft een ellendige situatie als die zo moet eindigen. Hopelijk zonder al te veel naschade voor iedereen. Nogmaals sterkte voor iedereen in deze situatie :knuffel:

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:15

Chapeau voor Lola en moeder! Heb ooit een vriendin opgevangen en dat vond ik al heftig. Een vreemde is nog moeilijker.

@Koper: ik hoop echt dat je snel een eigen plek vindt!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:16

Brainless schreef:
Helaas lukte het mij niet omdat de auto waar ik met trailer mag rijden er niet is. Wel mijn grote auto, maar er moest een karlading vol spullen mee en met mijn auto en trailer is E verplicht.

Morgen overdag had het wel gelukt, ook fijner ivm de kilometers waardoor ik dan niet laat en alleen in het donker terug had moeten rijden.
Ondanks dat ik de situatie niet ken, even 1 dagje extra om alles te regelen was wel een heel stuk fijner geweest. Dan had alles rustig ingeladen kunnen worden, had ik een bijrijder mee gehad en was er iets minder stress veroorzaakt.

Dit is wel een beetje "how can I make this about me?" :')

Er is vast een goede reden voor alles. Lolacabana is hier ongetwijfeld niet licht over gegaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:17

Ik ken Koper vandaar mijn reactie.. ik had al contact met haar hierover.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:23

Benzz schreef:
Chapeau voor Lola en moeder! Heb ooit een vriendin opgevangen en dat vond ik al heftig. Een vreemde is nog moeilijker.

@Koper: ik hoop echt dat je snel een eigen plek vindt!

Nou inderdaad! Ik heb ook eens een vriendin een week opgevangen, dat vond ik eigenlijk al zo’n inbreuk op mijn privacy. Laat staan een onbekende, waarbij het maar afwachten is of het klikt onderling.
Echt respect voor je Lolacabana! Ik ken je niet maar je lijkt me een heel goed mens toe, en blijkbaar heb je dat niet van een vreemde.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:25

Wat een sneue situatie. Voor beide partijen. Denk dat ze beide niet deze afloop hadden voorzien. Maar soms dan lopen dingen niet helemaal zoals je van tevoren denkt. En komen verwachtingen niet overeen.

Lief van je Laura dat je het hebt geprobeerd.

En Koper ik hoop dat je voor nu even een goed plekje hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:26

Fijn dat TS toch een goede oplossing heeft gevonden voor vandaag dankzij lolacabana haar moeder, topmensen zijn jullie! *\o/* _/-\o_

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:26

Hier 4 maanden, helaas geen vriendin meer daardoor.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:29

Mellow schreef:
Wat een sneue situatie. Voor beide partijen. Denk dat ze beide niet deze afloop hadden voorzien. Maar soms dan lopen dingen niet helemaal zoals je van tevoren denkt. En komen verwachtingen niet overeen.

Je zag het de laatste dagen gewoon verkeerd lopen…. Dan worden er dingen gezegd die niet meer genegeerd kunnen worden en dan komt alles onder spanning te staan.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:30

Benzz schreef:

Oef dat is ook wel oprecht lang! Jammer van de vriendschap ook dan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:33

SincereQ schreef:
Benzz schreef:

Oef dat is ook wel oprecht lang! Jammer van de vriendschap ook dan.

Is 20 jaar geleden, maar toch.

Eens met Kaja, je zag/las de spanning. Vervelend voor beide partijen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:55

20/12
Koper schreef:
Natuurlijk vind ik mijzelf een stommerd dat ik niet voet bij stuk heb gehouden. Want ja, die ene maand onderdak zou ik mee geholpen zijn dus waarom schiet ik mijzelf zo in mijn voet.

Koper schreef:
Er is best nog wel vraag daar, en dat snap ik ook wel. Eigenlijk wil ik niet in Leeuwarden wonen. Maar ik wil érgens wonen, en dan vind ik het prima om dat in Leeuwarden te doen totdat ik kan verhuizen naar een dorp waar ik echt naartoe wil. Die inschrijfduur groeit dan vanzelf wel. En deze heeft een raampje in de badkamer. Ik heb echt een hekel aan die badkamers zonder daglicht. Op de plattegrond heb ik 'm ook al ingericht met mijn spulletjes :') En als het dan toch Leeuwarden wordt dan graag deze wijk :)

Koper schreef:
Ik ben alleen wel op zoek naar een plek waar ik voor langere tijd kan blijven. De afgelopen 5 jaar ben ik 14 of 15 keer verhuisd van tijdelijke plek naar noodoplossing enz. Ik heb antikraak gewoond. Ik heb op studentenkamertjes gewoond. In een slooppand. En bij hospita's in afgelegen dorpjes.

Het enige wat ik wil is een plek waar ik kan blijven zo lang als ik wil, met Ju en Maj, en waar ik ook zonder auto liefst binnen een uur op een werkplek kan zijn. En waar het RUSTIG is. Waar ik de stress van de afgelopen jaren eruit kan laten en waar ik ook kan wennen aan het idee dat het voorbij is en dat ik eindelijk ergens ben waar ik kan blijven. Ik heb namelijk geen idee hoe lang dat proces gaat duren en hoe het eruit gaat zien. En desnoods doe ik dat allemaal in een stad. Desnoods in een andere regio. Wil ik in Leeuwarden wonen? Nee. Wil ik in Bolsward wonen? Nee. Maar ik reageer op woningen die daar staan omdat ik er in elk geval een tijd uit de voeten kan. Met als achterliggende gedachte dat mijn inschrijfduur ondertussen verder doorloopt.

Vooral enorm verbaasd over TS haar houding op het moment dat ze zo goed als dakloos is. :=
Ik lees iets teveel tegenstrijdigheden in de berichten.
Zoals je in december zelf aan gaf, ben je enorm geholpen met een maand onderdak. Die heb je gekregen. Ik denk dat je enorm blij mag zijn dat Engeltjes zoals lolacabana (en haar moeder) bestaan. Hopelijk heb je ze enorm goed bedankt!!!
Verder hoop ik vooral dat je deskundige hulp voor jezelf zoekt én aanneemt.. en aan je katten gaat denken en daar een eerlijke oplossing voor zoekt.
Succes TS.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:04

Wat een verhaal... TS, je hebt echt niets meer te willen of wensen op dit moment. In december had je al moeten zorgen dat er wat gebeurde, iemand heeft je nu opgevangen, maar dat is fout gegaan. Wij weten niet waardoor, maar hoe houding in dit topic is niet heel erg vriendelijk en dankbaar.
Wat ik mis, ben je al langs vakantieparken geweest? En dan niet de grote, nette parken, maar ga langs een Oostappenpark bijvoorbeeld. Loop de receptie binnen, leg uit dat je dakloos bent en of je voor een half jaar een desnoods onbewoonbare caravan kunt huren.

Wat voor een werk doe je dat je zo aan de regio bent gebonden? Kun je geen ander werk doen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:07

Het is niet aan ons, op basis van een paar berichten een oordeel te vellen.
Vaak is er veel meer wat meespeelt, en het dat hoeft ze niet op bokt te vertellen. Evenals de andere betrokkenen.
Dat TS hulp nodig heeft en dit ook op bokt heeft gevraagd, is geen schande. Evenals dat dit niet altijd goed uitpakt.
Er is een oud gezegde: een gast en een vis blijven maar drie dagen fris.
Sterkte gewenst voor alle betrokkenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:09

Ik snap het niet.
Ze zegt liever niet, niet mijn voorkeur.
Maar ze reageert wel.

Dan is ze toch niet bezig met wat te willen? Wat is er dan mis met de houding?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:11

Wat een vreemde conclusies worden er door sommigen in dit topic getrokken op basis van een paar berichten :n

Lolacabana, fijn dat je iemand in nood onderdak wilde geven!

Koper, ik hoop dat je eindelijk een fijne woonplek zal vinden, de huizenmarkt is momenteel dramatisch als je weinig te besteden hebt. Daar lijkt niet iedereen van doordrongen te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:12

senna21 schreef:
Het is niet aan ons, op basis van een paar berichten een oordeel te vellen.
Vaak is er veel meer wat meespeelt, en het dat hoeft ze niet op bokt te vertellen. Evenals de andere betrokkenen.
Dat TS hulp nodig heeft en dit ook op bokt heeft gevraagd, is geen schande. Evenals dat dit niet altijd goed uitpakt.
Er is een oud gezegde: een gast en een vis blijven maar drie dagen fris.
Sterkte gewenst voor alle betrokkenen.

Dit vind ik een hele wijze post waar ik me volledig bij aansluit.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:16

Ik zeg niet dat TS niets doet, maar ze is niet vriendelijk in haar berichten. Ik kan me echter wel voorstellen dat als je onder stress staat je het allemaal niet meer zo goed kunt overzien of filteren. En ik ben wel degelijk op de hoogte van de woningnood, en hoe dierbaar katten je kunnen zijn. Maar op dit punt zal TS alles moeten proberen, want dit is geen houdbare situatie. Ze is nu door het oog van de naald gekropen, maar dit kan zo toch niet langer?

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:25

Goh wat een ingewikkelde en verdrietige situatie zo ineens. De intenties waren zo goed en ook hoe Bokkers opgestaan zijn om te helpen was zo mooi.
Koper, hopelijk heb je nu een plek van waaruit je je volgende stap kan gaan bepalen! Veel sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:31

TS is op plaats van bestemming aangekomen en in goede handen. Vanuit deze plek zal ze met hulp verder zoeken naar wooruimte. Op die plek is geen internet en ze heeft geen telefoon met internet bundel. Dus zal ze voorlopig niet op Bokt actief kunnen zijn.

Ze wil jullie allemaal bedanken voor alle hulp, adviezen, links, opvang, meedenken, rijden van de moeder vanavond en meedenken van jullie. Die steun doet en deed haar goed.

Ze heeft mij gevraagd dat aan jullie te schrijven. Bij deze. Welterusten allemaal. Ik kruip in mijn mandje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:37

Dankjewel Pien. Ik ga heel hard duimen voor haar.