Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 09:51

Ik heb best wat kaarten over de jaren verzameld. Bij kringloopwinkels, gewone winkels... en probeer beetje verschillende thema's maar vooral kaarten die ik zelf leuk vind te kopen. Er komen er iig altijd meer binnen dan dat er uiteindelijk uit gaan :))

Ik heb van alles wat, van eten tot dieren, van bloemen tot kunst, van film dingen tot vintage landschapskaarten, van toeristische kaarten waar ik ben geweest tot kaarten van het koningshuis...

Hieronder mijn laatst gekregen kaarten, uit Canada, Duitsland (2x), Finland en Luxemburg. Check ook de postzegels van Canada haha, humor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 11:34

Ik koop ook eigenlijk alleen wat ik zelf leuk vind, want ik denk dat mijn smaak wel doorsnee is. :+
Kaarten van bijzondere merken koop ik eigenlijk nooit, want die vind ik vaak gewoon erg duur. Ik heb er wel een aantal, bijvoorbeeld van Lali omdat die echt bizar goedkoop waren. Toen heb ik het rek leeggemaakt. :j

Ik heb ook echt wel veeeel random onderwerpen qua kaarten en soms kun je die ook nog gewoon kwijt ook.

Siers83

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:04

Ik koop graag kaarten bij de kringloop. Zitten vaak oude kaarten bij die je nu echt niet meer vind. Meestal vind ik wel een stapeltje. Ik probeer wel van alles wat te hebben op voorraad maar soms lukt het niet helaas

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 14:43

Ik heb nu 2 setjes besteld. Ook heb ik nog 5 kaarten van Dubai dus ik ga starten zodra de setjes binnen zijn

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 15:21

oh die postzegels hierboven hahahaha geniaal gedaan, lol!
Echt leuke kaartjes allemaal Tancreda4

Hier druppelde er vandaag ook eentje binnen, uit Frankrijk. Deze kwam met een envelop. Ik vind ‘m heel erg leuk <3

Afbeelding

En de eerste 5/10 postzegels zijn geleverd via postnl dus ik kan weer kaartjes gaan schrijven. Ik moet nog 1 setje krijgen, die van de keukenhof. Die doen ze apart versturen schijnbaar haha.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 15:30

Ik zag in de app dat ik er vandaag 3 ga ontvangen. Denk dat ik weer wat moet gaan schrijven want ik heb er geloof ik nog 2 onderweg :o

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:59

Schattige kaart cursebreaker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:52

Afbeelding
Deze heb ik onder andere gescoord

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:57

De postzegels gaan ook weer in prijs omhoog per 1 juli(?), ik heb dus ook weer wat ingeslagen... scheelt weer ietsje. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:58

Ja per 1 juli idd. Ik zal ook nog wat inslaan idd

Weten jullie nog leuke webshops voor kaarten? Heb nog wat nodig voor de adventkalender en wil mijn eigen collectie ook uitbreiden

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:04

Ik moet zeggen dat ik al mijn webshops een beetje kwijt ben geraakt... Had zo lang al niets meer besteld. Nu afgelopen maand wel bij Essie en favoritepostcard maar ik had eerder echt veel meer. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:20

De eerste 2 adressen gaan er morgen uit. Amerika en Duitsland

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:39

Post Stone vind ik ook erg leuke kaarten hebben. En ik bestel.graag boxen via Amazon :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:49

Ik heb net bij Essie besteld, kende de website niet. Maar ze hebben veel leuke kaarten dus heb genoeg gescoord, ook voor de advent

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:05

Ja ik heb ook nog even snel zegels gehaald. Ook een aantal van t bedrag, dus eigenlijk moeten die 10 voor 1 juli de deur uit. Maar heb wel weer zin om te sturen dus komt goed

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 18:37

Hier had ik ook een set van 10 postzegels gehaald nog voor ik wist dat het weer omhoog ging. Hopelijk kan ik er voor die tijd nog wat versturen dan.

Boxen via Amazon haal ik ook graag, ik ben ook bezig zelf wat kaarten te ontwerpen met eigen foto's van de paarden en/of omgeving om ook eens te kunnen verzenden.

Ik mag er weer 4 schrijven, heb er al wel 6 op expired staaan, dat vind ik ergens wel ontzettend jammer. Zijn er toch best wat die niet geregistreerd worden -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:30

Mijn eerste kaartje is aangekomen. Weliswaar in Duitsland maar toch...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 19:53

Cheytjuh schreef:
Hier had ik ook een set van 10 postzegels gehaald nog voor ik wist dat het weer omhoog ging. Hopelijk kan ik er voor die tijd nog wat versturen dan.

Boxen via Amazon haal ik ook graag, ik ben ook bezig zelf wat kaarten te ontwerpen met eigen foto's van de paarden en/of omgeving om ook eens te kunnen verzenden.

Ik mag er weer 4 schrijven, heb er al wel 6 op expired staaan, dat vind ik ergens wel ontzettend jammer. Zijn er toch best wat die niet geregistreerd worden -O-

Als je zegels een 1 erop hebben, blijven ze gewoon geldig. Prijs gaat wel omhoog maar ze blijven geldig. Als je meerdere zegels hebt die samen €1,75 maken moet je wel extra bijplakken om naar die €1,80 te komen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:07

Ik heb er nu zelfs een naar Duitsland expired dus die is wel kwijt... Heb overigens iedereen met een expired kaartje een bericht gedaan maar krijg van niemand antwoord dus dan vind ik het ook wel best. :')

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:37

hoeft niet hoor Nevica,
Ik heb er laatst ook een naar Duitsland die expired was maar na 94 dagen toch nog is aangekomen...
Denk dat ie via China naar Duitsland is gereist

heb er nu wel 4 andere expired nog
1 naar finland (228 dagen dus die gaat echt niet meer aan komen)
1 naar zuid korea (71 dagen dus kan nog alle kanten op)
en 2 naar china (1 van 71 dagen dus kan nog, en 1 van 162 dagen dus verwacht ik niet meer)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:18

Ik kreeg een adres in China, of ik het Chinese adres wilde gebruiken want ze wist niet zeker of het Engelse adres juist is...
Ik denk daar wat van...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:20

purny schreef:
Ik kreeg een adres in China, of ik het Chinese adres wilde gebruiken want ze wist niet zeker of het Engelse adres juist is...
Ik denk daar wat van...

Hoezo? Het is sws vaak beter om het adres in Chinese tekens te gebruiken :) . Ik heb daar een kleine printer voor aangeschaft :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:01

Marjo schreef:
purny schreef:
Ik denk daar wat van...

Hoezo? Het is sws vaak beter om het adres in Chinese tekens te gebruiken :) . Ik heb daar een kleine printer voor aangeschaft :j

Maar niet iedereen heeft een kleine printer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:14

Dan zoek je een andere oplossing? Misschien heb je een grote printer, misschien kun je op het werk printen, misschien kun je met een dun papiertje overtrekken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:08

Als ik geen zin heb om te printen, dan schrijf ik het adres met de hand. Het hoeft niet perfect te zijn, net zoals wanneer ons adres niet helemaal correct geschreven is.

Ik begrijp ook wel dat het echt een lastige vertaling kan zijn vanuit het Chinees of vergelijkbare taal. Een penvriendin van mij is Russisch en ze heeft al 3 verschillende varianten van haar naam in Latijnse letters op haar documenten staan. :+

Bij Chinees is het denk ik net een slagje lastiger.