Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:19

Autumnn schreef:
Ik ga ook geen lijstje maken, wordt graag verrast :)
Enige wat ik niet wil is fantasy, biografieën of verhalen die zich in het verleden afspelen. Thrillers en waargebeurde (spannende) verhalen juist wel, daar wil ik er graag meer van gaan lezen :j
Verder gek van suzanne Vermeer en Linda van Rijn, maar daar heb ik zowat alles al van :')

Toevoeging, alleen Nederlandse boeken. Tweedehands (zolang netjes is prima)

Zertab

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:32

Oh ja ik lees ook alleen Nederlands.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:41

Willen de Santa's die afgelopen december ook meegedaan hebben aan mij doorgeven wie hun lootje die editie was?

Dan zorgen we er voor dat je deze editie een ander lootje krijgt ;)

Daarnaast hebben we een aantal deelnemers uit België op de lijst staan. Wil een ieder die bezwaar heeft tegen verzenden naar België dit via pb bij mij laten weten?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 14:03

Ynskek:

Marjo schreef:
Citaat:
Adamootje trok het lootje van Eef_Bam.

Autumnn trok het lootje van xoranlover.

Dieuwke_ trok het lootje van Moondust.

DWitzel trok het lootje van Selina .

Eef_Bam trok het lootje van Moonlight91.

EvaC trok het lootje van MarloesHJ.

Moonlight91 trok het lootje van topsylover.

Lian trok het lootje van xU_Blingh.

Maartje_M trok het lootje van Sterrendief.

Marjo trok het lootje van Adamootje.

MarloesHJ trok het lootje van Lian.

Mkango trok het lootje van DWitzel.

Moondust trok het lootje van Autumnn.

Neverland trok het lootje van Marjo.

Selina trok het lootje van Spruit.

Spruit trok het lootje van Neverland.

Sterrendief trok het lootje van Dieuwke_.

Suliko trok het lootje van EvaC.

topsylover trok het lootje van Zertab.

xoranlover trok het lootje van Maartje_M.

xU_Blingh trok het lootje van Mkango.

Zertab trok het lootje van Suliko.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:03

Houden we trouwens weer hetzelfde bedrag aan? Tussen de 10-20,-?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:09

Ik vind 10 euro wel weinig... Boeken heb je vaak niet voor dat bedrag, dus ik stem voor 20 euro

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 17:27

Ik heb even zitten sleutelen aan mijn verlanglijstjes.
Dit is absoluut géén verplichting! Ik laat me graag verrassen ook. Dit zijn echter boeken die ik heb gezien en waarvan ik dacht, die kan ik wel waarderen :D
Kleine kanttekening, sommige boeken heb ik speciaal uitgekozen op editie (Where the Crawdads Sing heb ik al, maar wil ik graag op hardcover hebben). Net als de series/boxsets; die ontvang ik echt graag als set zodat ik alle boeken direct in hetzelfde formaat heb :) . Die verwacht ik dan ook niet te ontvangen tijdens deze uitwisseling :P

Amazon.nl
Bol.com

Ik word graag verrast. Ik lees momenteel erg veel fantasy/historische fictie dus ik ben ook erg benieuwd naar andere genres. Voorheen las ik nog wel eens Karin Slaughter boeken, maar zoiets soortgelijks mag zeker. Thriller/Horror/Crime, of iets wat écht eng is bijvoorbeeld.

Romantische verhalen heb ik vaak wat minder mee, maar als dat gecombineerd wordt met een goed verhaal (avontuur/fantasy etc) sta ik daar zeker voor open.

Boeken waarbij dieren een rol spelen vind ik ook altijd mooi om te lezen :) Hoeven niet persé paarden te zijn XD

Ik-boeken kom ik over het algemeen wat lastiger in, dus de voorkeur ligt wel bij hij/zij perspectief.
Een mooie cover kan ik ook altijd

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:08

Zertab schreef:
Ik vind 10 euro wel weinig... Boeken heb je vaak niet voor dat bedrag, dus ik stem voor 20 euro

Ik zou in ieder geval zeggen 20 euro als minimaal bedrag :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:09

Ja vind ik ook het fijnst.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:30

20 is goed!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:32

Ja eens! Daarom gooide ik het balletje even op. Ik kan me nog herinneren dat ook niet iedereen zich nauw aan de 20,- hield met kerst en er sommige overheen gingen. Ik zat zelf toen ook op 20,-, volgens mij iets eroverheen zelfs, en daar kwamen toen nog de verzendkosten bij.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:53

20 is prima. Met kerst idd ook iets overheen gezeten, maar dat is een keuze die je zelf kunt maken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:07

20 vind ik ook prima :j

is het een idee om af te spreken wel gewoon maar 1 boek te doen? Met de kersteditie waren er veel die vaak zelfs meer dan 2 boeken kregen. Ik vond dat wel een beetje jammer voor degene die er “maar 1” kregen :o (ik voelde me ook een beetje schuldig dat ik “maar 1 boek” gaf)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:15

Maar als het boek wat je op het oog hebt nou 12,50 is... ik vind niet dat het moet uitmaken en dat je je ook niet schuldig moet voelen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:16

Ik kreeg 4 boeken. _O-

Ik gaf er zelf 2. Ik zou het wel zonde vinden om maar één te kunnen geven eigenlijk. Boeken verschillen gewoon ontzettend in prijs, dat weet iedereen toch? Tweedehands of nieuw maakt ook een groot verschil. Ik begrijp niet zo goed waarom je je schuldig zou moeten voelen over slechts één boek geven?
Wat ik vooral zag is dat iedereen gewoon heel erg zijn best deed om iets passends te vinden en er iets leuks van te maken, ongeacht het aantal boeken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:18

Ik gaf 2 boeken kreeg er 1 terug. Wel een flink dik boek. Ik heb geshopt op een site waar ze nu eenmaal vrij goedkoop zijn.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:19

En het idee van een minimaal bedrag afspreken betekend toch ook dat iedereen iets van gelijke waarde krijgt? Of je dat nu invult met 5 tweedehands boeken of één duur boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:29

Autumnn: Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen hoor. :) Boeken verschillen inderdaad in prijs. Ik heb het sowieso makkelijker, want boeken zijn in Engeland goedkoper dan in Nederland, maar met één mooie hardcover of graphic novel ben ik net zo blij als met 4 paperbacks. Ik zou het bij één boek eerder andersom hebben en mezelf schuldig voelen als ik aan kom zetten met een boek van 8 pond, terwijl ik wel een boek van bijna 20 euro krijg. :))

Ik vind een richtbedrag van 15-20 euro helemaal prima!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 19:55

Ik gaf 3 boeken, 2 gekocht en 1 tweedehands gratis gekregen en doorgegeven. Boeken verschillen enorm en een van 12,50 kan net zo goed zijn als een van 20 euro. Vandaar dat ik destijds ook tussen de 10-20 had gezegd, zodat je echt kan focussen op het boek ipv wat het kost.

En daarnaast wat goodies is altijd leuk toch? Thee bijvoorbeeld, of koffie als diegene dat lekker vindt. Chocolade doet het altijd goed, een leuke boekenlegger is ook altijd welkom :D Je kan er echt iets leuks van maken.

[edit] Ik heb geen problemen met tweedehands trouwens, als het boek maar in goede conditie verkeerd en niet enorm stinkt. Of er moet enorm in geannoteerd zijn of iets dergelijks, dat vind ik ook zonde..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:04

Suliko schreef:
En het idee van een minimaal bedrag afspreken betekend toch ook dat iedereen iets van gelijke waarde krijgt? Of je dat nu invult met 5 tweedehands boeken of één duur boek.

Ja, dat gevoel heb ik dus ook, ik vind het wel zo eerlijk om een minimaal bedrag te hebben zodat iedereen minimaal wat gelijkwaardigs heeft.

Urbanus schreef:
Maar als het boek wat je op het oog hebt nou 12,50 is... ik vind niet dat het moet uitmaken en dat je je ook niet schuldig moet voelen.

Doe je er iets bij :j
Bij de gewone Santa editie heb je ook een minimaal bedrag en boeken zijn nou eenmaal wat duurder.

Ik vind trouwens niet dat het aantal boeken moet uitmaken, het minimaal te besteden bedrag zorgt er voor dat je in ieder geval krijgt wat je minimaal ook uitgegeven hebt :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:05

20 als minimum is prima voor mij :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:12

Ik gaf er inderdaad 4 geloof ik. Waarvan ik er eentje nog had liggen en niets meer mee deed, twee had ik er tweedehands gekocht en eentje was een zelf geschreven boek :)
Dus zat ik ook rond de 20 euro qua totaal waarde.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:29

Voor mij is 20 als minimale waarde op zich prima, al heb ik dan wel de voorkeur voor een lootje uit NL (no offense voor de Belgen), maar moet een beetje op mijn financiën letten :o

Verder zal ik morgen even een berichtje wagen aan wat voor soort boeken ik lees.
Niet eerder aan toe gekomen.

Heb er wel zin in :):)
Voelt als een vervroegde <:) of {:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:36

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:41