Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:13

Prachtig stel! En wat zagen jullie er mooi uit! Van harte gefeliciteerd!

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:19

Dank jullie wel <3 <3

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:57

2 juni al getrouwd maar spiek hier nog wel mee. Wat een prachtige foto van een mooi stel! Geniet van de days after. Vonden wij ook heel speciaal

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:25

Super mooi! Mooie jurk, mooi pak, mooi boeket en mooie foto

Dat is een snel voorproefje al zeg!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:10

Hallo allemaal,

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Wat een mooie foto's worden er hier gedeeld <3
Wij hebben nog geen datum waarschijnlijk over een jaar of 2.
Wil wel vast ideeën op doen!

Fotograaf had ik dus nog even niet aan gedacht. Best prijzig ook zag ik hier langskomen.

Ik heb al 2 locaties in de buurt die mij wel leuk lijken.
Het liefst trouw ik buiten en alles op 1 locatie. Wij moeten daar nog langs gaan.

Hoe zijn jullie aan de versieringen gekomen?

Mijn moeder heeft een bruidswinkel.
Nog nooit een jurk gepast!
Ben benieuwd of ik ook echt een jurk ga vinden. Ik vind het wel erg mooi maar nooit een jurk gezien waarvan ik dacht wauw.
Denk vaak ook wat ongemakkelijk allemaal.
Keuzes, keuzes.

1 van mijn zusje is kapster dus dat is ook top.

Ik was nooit zo van het trouwen maar nu onze dochter 6 jaar is....Lijkt het mij toch wel leuk.
Dus vandaar dat wij alles nu wel willen gaan regelen.
En het is natuurlijk ook belangrijk dat er wat vast staat.

Heeft iedereen ook echt ringen?
Wij beide mogen op het werk geen ringen dragen.
Lijkt mij wat zonde om dan echt ringen te gaan kopen?
Wat is een leuke vervanger?

Hebben jullie je kinderen ook betrokken bij de ceremonie?

Lijstje met gasten hebben wij al wel gemaakt. Rond de 80 mensen totaal.
Overdag wat minder mensen alleen onze naaste familie.

Mijn zusje is een paar jaar terug overleden en wij vonden beide een artiest erg leuk.
Het lijkt mij mooi om bij het binnenkomen als iedereen zit een bepaald nummer te draaien van deze artiest.

Dat soort dingen die ik al wel voor me.

Al zal ik mij misschien met nog hele andere dingen bezig moeten houden 8-)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:25

Hedi wat een prachtige foto, gefeliciteerd!

Linnie, wat leuk dat jullie willen gaan trouwen <3
- ringen: vrienden van ons hebben bij een goudsmid hun trouwsieraad laten maken. De ene draagt gewoon een trouwring, de ander een ketting met een hangertje in dezelfde stijl als de ring.
- versiering: ik heb overal en nergens wat verzameld. Mijn familie heeft heel fanatiek glazen potjes verzameld, echt >100, die ik heb beplakt met kant en jute. Ik had er waxinelichtjes in en in de grotere gipskruid en roosjes. Ze staan nu nog op zolder en mogen naar een andere eigenaar :)
Afbeelding
verder heb ik bij de bouwmarkt een houten plaat gekocht die ik zelf heb omgetoverd tot welkomstbord:
Afbeelding
En daarnaast had ik nog versiering en dingen over die niet zijn gebruikt (slingers, papieren bordjes, servetten, dat soort dingen) en die waren binnen een halve dag via vinted verkocht, dus daar zou je ook kunnen kijken voor leuke dingen. Ik had het zelf vooral bij de Hema en weddingdeco.nl gekocht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:19

Super leuk je potjes!

Bedankt voor de tips aan Vinted nooit gedacht!

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:43

Sidera schreef:
Ik ben gaan trouwjurk passen vorig weekend, en hoewel het wel best wel leuk was heb ik de juiste jurk nog niet gevonden.

Wel een hoop geleerd over wat ik wel en niet mooi vind dus dat is ook wat waard.

p.s. wij hebben een beetje en doe-het-zelf bruiloft dus volgend jaar. Heeft iemand dat ook? En waar halen jullie dan (budget, maar geen plastic uit china) versiering vandaan? Ik was lid geworden van een FB groep, maar daar zijn spullen vaak al binnen 30 min verkocht, vooral als mensen een groot aantal van iets te koop zetten

Wij hadden 26-08 ook een doe-het-zelf bruiloft en hebben eigenlijk alles bij tweedehands winkels vandaan. Bij 1 had ik een hele kar vol en dat alles mocht ik meenemen voor 20 euro. Ze hadden geen zin om alles na de kijken op prijsjes, maar was minstens 50 euro! Marktplaats is ook top! Zeker als je je meldingen even aanzet voor als er een nieuwe advertentie dicht bij huis is. Wij trouwden op eigen locatie aan de rand van het bos en hadden daardoor denk ik wat minder decoratie dan we zouden hebben bij een binnenlocatie.

Je kunt er ook een leuke avond met vriendinnen of familie van maken en met z'n allen een avond potjes versieren bijvoorbeeld.

Succes en veel plezier!!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:23

Aangezien de meesten hier waarschijnlijk al hun bruiloft hebben gehad dit jaar, gefeliciteerd!

Wie hebben er allemaal een videograaf ingehuurd naast de fotograaf? Hoe is die bevallen en zou je die aanraden?

Onze fotograaf/videograaf heeft afgezegd, het was een getrouwd stel die zowel fotografie als videografie doen. Nu hebben we waarschijnlijk wel een vervanger voor de fotografie, maar we vinden het lastig om een nieuwe videograaf te zoeken.

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:15

Wij hebben vrij last minute een nieuwe videograaf moeten zoeken, omdat onze eerdere (een filmacademie student) het toch niet aan durfde en wij waren erg tevreden! We hebben de hele video nog niet, maar de korte versie van 4minuten is echt prachtig en geeft de dag zo goed weer.
Wij hebben Margje van Rodenburg van MDmovies ingehuurd, en voor een goede fotograaf kan je altijd nog Evera Tilroe proberen, maar die zit vaak al heel vol! (al zie ik nu dat je waarschijnlijk al iemand hebt).
Succes!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:46

_Hedi schreef:
Haha jawel hoor!

Mijn grote dag was gisteren eindelijk <3
En ondanks dat waarschijnlijk maar heel weinig mensen m gaan zien, wil ik toch even een foto delen haha!
[ [url=m/56tdA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!! <3 Prachtig alles

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:25

Wij hadden Jobvisuals uit Elburg zowel voor de foto's als video. Wij zijn razend enthousiast over de highlight video. Het zegt voor ons nog veel meer dan foto's.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:36

Even een vraagje, ik ben op zoek naar zo'n enveloppen doos die op slot kan voor eventuele kaarten (met soms geld in). Maar mijn google-zoekacties brengen nog niet veel op -O- Ofwel erg duur

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:32

Jis_: dank je wel <3

Hier geen videograaf gehad, dus geen idee :D

Farjen: er is een facebook pagina voor mensen die trouwen en decoratie verkoop. Misschien bied daar iemand iets aan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:42

Farjen schreef:
Even een vraagje, ik ben op zoek naar zo'n enveloppen doos die op slot kan voor eventuele kaarten (met soms geld in). Maar mijn google-zoekacties brengen nog niet veel op -O- Ofwel erg duur

Ik had de onze via https://toutdesign.nl/. Hij fungeert nu als bewaardoos voor de vele kaartjes die we hebben mogen ontvangen. <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:05

Bnet schreef:
Farjen schreef:

Ik had de onze via https://toutdesign.nl/. Hij fungeert nu als bewaardoos voor de vele kaartjes die we hebben mogen ontvangen. <3

Bedankt, deze is perfect! :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:44

Bnet schreef:
Farjen schreef:

Hoeveel enveloppen passen daar in dan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 00:16

Sidera schreef:
Bnet schreef:

Hoeveel enveloppen passen daar in dan?

Er zitten nu bij ons ruim 70 kaartjes in (nu zonder envelop, maar dat is meer omdat we de enveloppen niet wilden bewaren dan vanwege ruimtegebrek), het gastenboek (onze ceremoniemeester had bewust een A5 gastenboek gehaald (ongeveer 3-4 cm dik), zodat het gastenboek meer gevuld zou zijn, maar ook zodat ie er bij in de doos zou kunnen), de speech van de BABS, de pen die we gebruikt hebben met tekenen en het ringendoosje.

Hele grote kaarten (groter dan A5) of hele dikke enveloppen (een puzzelboekje) passen er niet in, maar die hebben we maar 1 gehad en die is er gewoon naast gelegd. Onze ceremoniemeester heeft halverwege de dag even gecheckt, om er indien nodig een deel uit te halen en elders te leggen. Dat was bij ons niet nodig. Voor de volledigheid: wij hadden 39 daggasten en 100 avondgasten en nu zitten ook de via de post toegestuurde kaartjes er in, in totaal dus een stuk of 70.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:25

Zoo ik was jullie kwijt!
Voor ons is het maandag eindelijk zo ver! Alles is geregeld <3 . Mijn moeder had gedroomd dat ze de jurk vergeten was. Dus hopelijk is dat gee voorbode.

Mijn cadeautje voor hubby is ook binnen
Spoiler:
Afbeelding

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:58

Zal hij vast een mooi cadeau vinden
Heel veel plezier morgen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:24

Geniet er van Lau!

Hier begint het ook te korten, nog 10 dagen voor de burgerlijke trouw en 12 dagen voor het feest :D
Deze week heb ik nog een fitting, misschien kan ik dan mijn trouwkleed al mee nemen :)
Ik had trouwens vorige week wel even bridezilla-momentje :=
In Juni hebben we onze trouwringen gekozen en besteld, pas in Oktober mochten we er om gaan. Je raad het al, die van mijn vriend veel te groot (hoe dan?) dus teruggestuurd om te laten verkleinen. Nu hebben we nog steeds geen ringen, dus ik was vorige week naar de juwelier gegaan. Ze zei doodleuk dat er een foutje was gebeurd en dat we ze deze week konden afhalen. Dus ik kreeg wat paniek en heb denk ik niet zo lief gereageerd :o
Toen ik buiten was, heeft ze naar mijn vriend gebeld want ze was vergeten om allerlei dingen te zeggen tegen mij :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:09

Dankjewel het was echt een prachtige dag! Precies hoe wij het wilde!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:47

Wij hebben de eerste preview
Afbeelding
De foto’s zijn van Lisanne Sterk

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 07:25

Mooi zo’n bos foto <3