Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:46

Laten we het hopen Relaxed.
Ik heb mij al die tijd wel afstand gehouden en injecties gehad en nu inderdaad met mindere weerstand toch ziek geworden, maar niet in het ziekenhuis beland.

Ondertussen wel gewoon de dingen gedaan die ik leuk vond om te doen, want ook dat is zo belangrijk voor een mindset wanneer het even niet gaat.:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:48

Relaxed schreef:
Nou karuna, jouw paniekzaaierij helpt anders ook helemaal niks, hou toch op.. 500 in het ziekenhuis, poeh zeg :n

Ik ga ook niet testen als ik geen klachten heb, wat een flauwekul.

Het is geen paniek zaaien.
Masr het is een feit, dat de ziekenhuisopnames weer stijgen.
Dat is geen goed teken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:52

Hebben jullie ook verder gekeken dan dat artikel?

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Half mei lagen er nog hetzelfde aantal mensen in het ziekenhuis.. Ik vind het echt een stijging van niks, het wordt weer enorm opgeblazen.

En kijk ook vooral ff naar het leeftijdsgrafiekje.. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:57

Relaxed schreef:

Half mei lagen er nog hetzelfde aantal mensen in het ziekenhuis.. Ik vind het echt een stijging van niks, het wordt weer enorm opgeblazen.

Ik vind het ook paniekzaaien.
Er zijn nu ook verschrikkelijk veel mensen verkouden en grieperig.

Gewoon zelf de verantwoordelijkheid nemen door bij klachten thuisblijven of als het niet anders kan een mondkapje op.

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:07

Zo enorm lopen de ziekenhuis opnames niet uit. En hier heerst momenteel enorm de buikgriep. Mijn ouders, broer en gezin en mijn jongste hebben vorige week buikgriep gehad. Om me heen hoor ik niet anders.

Corona hoor ik hier in de omgeving weinig over. Wellicht dat dat komt omdat hier met carnaval veel besmettingen waren en het daarna enorm gedoofd is

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:27

Bloodymary schreef:
friezenfan2 schreef:
Maar ik heb nog geen corona gehad dus ik weet niet hoe dat moet voelen voor mij.
En ik zou graag wel testen maar weet dus niet welke dag het beste zou zijn.

Waarom wil je je zo graag testen? Als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Mensen moeten daar eens mee ophouden.

Ik werk in de zorg en voel toch dat ik mijn cliënten moet beschermen. Maar doe jij lekker wat je zelf wilt. Ik ben gewoon graag voorzichtig. Als er zo'n oudje door mijn besmet raakt en het dan niet overleeft. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:32

friezenfan2 schreef:
Bloodymary schreef:

Waarom wil je je zo graag testen? Als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Mensen moeten daar eens mee ophouden.

Ik werk in de zorg en voel toch dat ik mijn cliënten moet beschermen. Maar doe jij lekker wat je zelf wilt. Ik ben gewoon graag voorzichtig. Als er zo'n oudje door mijn besmet raakt en het dan niet overleeft. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

En schuld gevoels om de dood van een cliënt zijn in het algemeen gewoon niet fijn. Ik heb het meegemaakt en ben enorm onmenselijk erdoor behandeld. Ik heb er een klein trauma aan overgehouden.

Maar goed mensen die dat nooit meemaken zullen ook niet zo goed weten hoe dat is. Blijft je levenlang bij je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:37

purny schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind het ook paniekzaaien.
Er zijn nu ook verschrikkelijk veel mensen verkouden en grieperig.

Gewoon zelf de verantwoordelijkheid nemen door bij klachten thuisblijven of als het niet anders kan een mondkapje op.

Dit kwakkelweer draagt ook niet echt bij. Dit weekend ook 20 graden verschil in 2 dagen tijd.. 's avonds koelt het enorm af waar je overdag peentjes zweet. Is vrij normaal dat de zomer ook gewoon daardoor griepklachten kent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:40

Klopt. En de afgelopen 2 jaar heeft onze weerstand ook geen kansen gekregen om optimaal te blijven

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:48

Maar goed ik draag nu momenteel ook een besmettelijke ziekte bij mij waardoor mensen mij niet aan mogen raken want dan krijgen ze het ook.

En ja daar hou ik ook rekening mee als in dat ik mensen geen hand geef. Ik mag bijvoorbeeld ook niet werken momenteel.

En ook iets vrij onschuldigs maar je hele huid komt er onder te zitten. Op mijn werk zitten ze zeker niet te wachten op een krentenbaard besmetting want dat gaat met zwakke doelgroepen ook aardig hard.

Er zijn nog zoveel meer ziektes waar je afstand mee moet houden en heen handen mag geven of niet mag werken. We moeten er gewoon mee dealen dat het een part of life is.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:53

Klopt Zebrastreep,

Zelf vind ik het persoonlijk wel heerlijk dat ik niet meer verplicht handen hoef te schudden of hoef te zoenen. Al merk ik dat mijn omgeving dat moeilijker vind te accepteren, maken we er gewoon een andere handeling van en is alles weer goed.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:54

Zebrastreep schreef:
Maar goed ik draag nu momenteel ook een besmettelijke ziekte bij mij waardoor mensen mij niet aan mogen raken want dan krijgen ze het ook.

En ja daar hou ik ook rekening mee als in dat ik mensen geen hand geef. Ik mag bijvoorbeeld ook niet werken momenteel.

En ook iets vrij onschuldigs maar je hele huid komt er onder te zitten. Op mijn werk zitten ze zeker niet te wachten op een krentenbaard besmetting want dat gaat met zwakke doelgroepen ook aardig hard.

Er zijn nog zoveel meer ziektes waar je afstand mee moet houden en heen handen mag geven of niet mag werken. We moeten er gewoon mee dealen dat het een part of life is.

Precies, net als zoenen met een koortslip, doe je ook niet :n

En preventief testen als je met kwetsbaren werkt, helemaal prima en logisch :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:58

Een kennis van mij kreeg klachten, deed een test die was eerst negatief. Is toen wezen werken. De volgende dag was hij nog zieker en bleek toen positief te zijn.

En daar kan ik dan best wel boos om worden... blijf gewoon thuis met klachten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:58

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:

Precies, net als zoenen met een koortslip, doe je ook niet :n

En preventief testen als je met kwetsbaren werkt, helemaal prima en logisch :j

Ik vindt mijn lijf nu al zo smerig om te zien met allemaal pus achtig korsten en allemaal rode vlekken. En dan heb ik nog mazzel het zit niet in mijn gezicht. Al wordt het langzaam beter het is zo hardnekkig!

Op de een of andere manier krijg ik altijd van die kinderziektes :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:00

Relaxed schreef:
Maar je weet helemaal niet hoe dit toch verder loopt? Wellicht zijn dit de mensen met een zwakkere gezondheid en zwakt het ook al heel snel weer af omdat gezonde mensen er amper ziek van worden. We weten niks en toch wordt er alweer paniek gezaaid, ook door de media.

Helemaal mee eens.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:27

En zijn die opnames met of door Corona?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:32

Dat vraag ik me ook af Needje, ik lees met Corona en dat is wel heel iets anders als door Corona. Desalniettemin doe ik alles wat ik kan om niet besmet te raken en vooral ook niet anderen te besmetten. Zo test ik nog trouw 2 keer per week, ook zonder klachten. Is het bedrijfsprotocol, maar toen ik weer een stapel zelftests had afgehaald (worden gratis verstrekt op mijn werk) kwam ik erachter dat ik de enige ben op mijn afdeling. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:37

Nou ik ben ook wel klaar met dat constant testen hoor. :o

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:02

Jij krijgt zelftesten van je werk. Wow ze doen bij mij al moeilijk als je volgens de rivm richtlijnen moet werken met een type 2 mondkapje en die niet hebt liggen. Volgens diezelfde rivm richtlijnen zou er voor iedere zorgmedewerker een setje klaar moeten liggen.

Als het bedrijfsprotocol is waarom ben jij de enige van de afdeling die het doet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:06

Omdat de rest van de afdeling geen zin heeft in 2 keer per week een staaf door de neus te halen. Ik heb er geen moeite mee om dat te doen, en de tests worden gratis verstrekt, dus waarom niet meewerken? Schrok wel dat niemand zich eraan hield eigenlijk.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:12

Als ze ze gratis verstrekken zou ik denk ik ondertussen enorm goed zijn in zelftesten afnemen. Ik kon gister 8 euro afreken voor 5 testen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:44

Liselot schreef:
Onze QR codes zijn nog geldig door de boosterprik. Dat is dan voldoende toch?

Ja hoor. En in de praktijk vragen ze inderdaad nergens meer naar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:46

friezenfan2 schreef:
Als ze ze gratis verstrekken zou ik denk ik ondertussen enorm goed zijn in zelftesten afnemen. Ik kon gister 8 euro afreken voor 5 testen.

2 maandjes terug was het nog 13 euro dus alweer 5 euro goedkoper.

Las net dat het ermee te maken dat dat toen de vraag groter was dan het aanbod. Nu is het aanbod weer groter dan de vraag en zakt de prijs iets.

Ze blijken nu weer heel veel verkocht te worden dus je kan denk ik beter nu inslaan voordat de prijs weer hoger gaat worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:53

Bloodymary schreef:
friezenfan2 schreef:
Maar ik heb nog geen corona gehad dus ik weet niet hoe dat moet voelen voor mij.
En ik zou graag wel testen maar weet dus niet welke dag het beste zou zijn.

en zo is dat!! Zolang men blijft testen blijft die achterlijke angstzaaierij betreffende cijfertjes maar door gaan.
En zie hier in het topic, daar zijn sommigen helemaal panisch en waus van dat gelijk de paniek om hun oren slaat.

Btw, Mick Jagger treed ook weer op. In Milaan zeer binnenkort.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:41

Vaag (als in groot) contrast

Afgelopen weekend vol in een feesttent gestaan en nu op werk weer vol een ffp2 masker op -O-